eitaa logo
سرباز رهبر
51 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
120 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از .
پروفسور آرتور آربری که یکی از مترجمان مشهور قرآن به زبان انگلیسی است، می گوید: زمانی که به پایان ترجمه قرآن نزدیک می شدم، سخت در پریشانی به سر می بردم; اما قرآن آنچنان آرامش خاطری به من می بخشید که برای همیشه به خاطر خواهم داشت . من در حالی که مسلمان نیستم، قرآن را خواندم تا آن را درک کنم و به تلاوت آن گوش دادم تا مجذوب آهنگ های نافذ و مرتعش کننده اش شوم و تحت تاثیر آهنگش قرار گیرم و به کیفیتی که مسلمانان واقعی و نخستین داشتند، نزدیک گردم تا آن را بفهمم . لئوتولستوی، نویسنده معروف روسی می گوید: هر کس که بخواهد سادگی و بی پیرایگی اسلام را دریابد، باید قرآن مجید را مورد مطالعه قرار دهد . در قرآن قوانین و تعلیمات حقیقی و احکام آسان و ساده برای عموم بیان شده است . آیات قرآن به خوبی بر مقام عالی اسلام و پاکی روح آورنده اش گواهی می دهد .
هدایت شده از .
21-دواى دردها استشفوه من أدوائكم، و استعينوا به على لأوائكم فان فيه شفاء من أكبر الداء و هو الكفر و النفاق و الغى و الضلال. براى دردهايتان از قرآن شفا طلب كنيد و براى مشكلاتتان از آن كمك بگيريد؛ زيرا در قرآن شفاى بزرگ ترين دردهاست، درد كفر، نفاق و گمراهى. خطبه 175.
هدایت شده از .
21- امام صادق عليه‏ السلام :قَضاءُ الْحَوائِجِ اِلَى اللّه‏ِ وَ اَسْبابُها ـ بَعْدَ اللّه‏ِ ـ الْعِبادُ تَجْرى عَلىاَيْديهِم فَما قَضَى اللّه‏ُ مِنْ ذالِكَ فَاقبَلوا مِنَ اللّه‏ِ بِالشُّكْرِ وَ ما زَوى عَنْـكُم مِنْها فَاقْبَلوهُ عَنِاللّه‏ِ بِالرِّضا وَ التَّسْليمِ وَ الصَّبْرِ فَعَسى اَن يَـكونَ ذالِكَ خَيْرا لَكُمْ فَاِنَّ اللّه‏َ اَعْلَمُ بِمايُصْلِحُـكُم وَ اَنْتُمْ لا تَعْلَمونَ ؛ برآورده شدن حاجت‏ها در اختيار خداست و اسباب آن، بعد از خداوند ، بندگانهستند كه به دست آنها اجرا مى‏شود . پس هر حاجتى را كه خداوند برآوَرْد ،سپاس‏گزارانه از خداوند بپذيريد و آنچه برآورده نساخت ، آن را نيز با رضايتو تسليم و صبر ، از او بپذيريد ، زيرا بسا اين براى شما بهتر است ، چرا كه خداوند ،به صلاحِ كار شما داناتر است و شما نمى‏دانيد. تحف العقول ، ص ۳۶۵
هدایت شده از .
علی(ع)امام المفسرین محمد عبد العظیم زرقانی(مدرس علوم قرآن در دانشکده اصول دین مصر)در کتاب«مناهل العرفان»گوید:«امام علی که رضوان خدا بر او باد بیش از دیگر خلفاء زیستند و با وسعت و گسترش یافتن مناطق اسلامی در زمان او نیاز مسلمانان به فهم علوم صحابه بیشتر از پیش گردید، از اینرو منقولات از علی، بیشتر از دیگران است، افزون بر آن، غنای فکری و امتیاز علمی و اشراق و نورانیت قلبی آن حضرت را دیگران نداشتند، سایرین پیش از هر کاری به امور حکومتی پرداختند ولی او به علم و قرآن پرداخت...».. او می‏افزاید:وهب بن عبد اللّه بن ابی الطفیل نقل می‏کند که به هنگام ایراد خطبه علی حضور داشتم که می‏فرمود:«سلونی فو اللّه لا تسألونی عن شئ الا اخبرتکم، و سلونی عن کتاب اللّه، فو اللّه ما من آیة الا و انا اعلم ابلیل نزلت ام بنهار؟افی سهل؟ ام فی جبل؟»و فی روایة عنه قال:«و اللّه ما نزلت آیة الا و قد علمت فیم انزلت؟و این انزلت؟ان-ربی وهب لی قلبا عقولا و لسانا سوولا». از من سئوال کنید، به خدا قسم که هر چیزی سئوال کنید پاسخ آن را می‏دهم، از من در مورد قرآن سئوال نمائید، به خدا قسم آیه‏ای در قرآن وجود ندارد که شأن نزول و وقت نزول آن را می‏دانم و می‏دانم که روز نازل شده است یا شب، در زمین هموار یا کوه و تپه؟و نیز در روایتی آمده است.به خدا سوگند آیه‏ای نازل نشده است مگر آنکه می‏دانم در چه موردی و در کجا نازل گشته است؟زیرا پروردگار به من دلی اندیشمند و زبانی پرسشگر عطا نموده است».
هدایت شده از .
وصيت نامه : طلبة ‌شهيد رضا زماني دره بيدي اي کسي که اين وصيت نامه را خواهي خواند (و يا خواهي شنيد) از تو مي خواهم که به اين سؤالات جواب دهي، آيا فکر کرده اي که براي چه به اين دنيا آمده‌ايم؟ آيا فکرکرده‌اي که چرا مي‌رويم؟ آيا فکر کرده‌اي که هر لحظه امکان رفتنمان هست؟ -حالا يا دو روز زودتر يا ديرتر، بيشتر يا کمتر- آيا فکر آينده را کرده‌ايد؟ آيا توشه‌اي براي روز آخرت جمع کرده‌ايد؟ بدون توشه و آذوقه چگونه مي‌خواهيد به آخرت سفر کنيد؟ اي انساني که هر لحظه خواهي رفت، چرا به دنيا دل بسته‌اي؟ چرا به جاي عبادت و نماز، در ماديات غرق شده اي؟ سرانجام همة ما، در خاک خواهد بود. .
هدایت شده از .
«نقش فعاليت هاي فرهنگي و ديني هيئات مذهبي در ايجاد جامعه ديني» رعايت اصولي كه مي تواند؛ اثر بخشي فعاليت هاي فرهنگي و ديني را چند برابر كند. «قرآن و متولیان فرهنگی» ـ حجت الاسلام محسن قرائتي اصولی را می‌خواهم برای مسئولین فرهنگی بیان كنم كه برگرفته از سرچشمه زلال فرهنگ، یعنی قرآن كریم است، به گونه‌ای كه باور كنیم این اصول ساختگی و بافتنی نیست. 141. از آیه: «أَرْسِلْ مَعَنا بَنی‏ إِسْرائیل‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏ (شعرا /17)می‌فهمیم: رهبر فكری باید به فكر نجات مردم از ظلم و ستم باشد. 142. از آیه: «لَیْسَ بِأَمانِیِّكُمْ وَ لا أَمانِیِّ أَهْلِ الْكِتاب‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏ (نسا /123)می‌فهمیم: باید در مقابل انتظارات بی‌جا مقاومت كرد. 143. از آیه: «وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْكَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏ (بقره /120)می‌فهمیم: نباید در فكر راضی كردن همه باشیم. 144. از آیه: «هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلى‏ أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْداً‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (كهف /66)می‌فهمیم: باید به سراغ علمی برویم كه در آن رشد باشد. 145. از آیه: «فَبُهِتَ الَّذی كَفَر‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (بقره /258)می‌فهمیم: منطق و استدلال باید به گونه‌ای قوی باشد كه مخالف، ضربه فنی شود. 146. از آیه: «قُولُوا قَوْلاً سَدیدا‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (احزاب /70)استفاده می‌شود: كار فرهنگی باید محكم و استوار باشد. 147. از آیه: «لا تَقُولُوا راعِنا وَ قُولُوا انْظُرْنا‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (بقره /104)استفاده می‌شود: از كلماتی استفاده كنیم كه دشمن آن را دستاویز قرار ندهد. 148. از آیه: «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُون‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (قلم /1)می‌فهمیم: ابزار كار فرهنگی، قداست دارد. 149. از آیه: «إِذْ حَضَرَ یَعْقُوبَ الْمَوْتُ إِذْ قالَ لِبَنیه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (بقره /133)می‌فهمیم: حتی در آستانه مرگ نباید از كار فرهنگی دست كشید. 150. از آیه: «یا صاحِبَیِ السِّجْنِ أَ أَرْبابٌ مُتَفَرِّقُون‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (یوسف /39)می‌فهمیم: برای كار فرهنگی باید با مخاطب محترمانه رفتار كرد. 151. از آیه: «وَ ما كُنَّا مُعَذِّبینَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولا‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (اسرا /15)می‌فهمیم: بدون كار فرهنگی، خداوند كسی را عذاب نمی‌كند. 152. از آیه: «قُمْ فَأَنْذِرْ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (مدثر /2)می‌فهمیم: با گوشه‌گیری و انزوا، كاری از پیش برده نمی‌شود. 153. از آیه: «قُمِ اللَّیْلَ إِلاَّ قَلیلاً‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (مزمل /2)می‌فهمیم: رهبران فكری، باید مناجات‌های شبانه داشته باشند و از دو منبع قرآن و نماز انرژی بگیرند. 154. از آیه: «وَ ما كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُدا‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (كهف /51)می‌فهمیم: نباید در كار فرهنگی از هركس كمك گرفت. 155. از آیه: «ما كانَ لِلْمُشْرِكینَ أَنْ یَعْمُرُوا مَساجِدَ اللَّه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (توبه /17)می‌فهمیم: در امور دینی، نباید از افراد غیر دینی كمك مالی بگیریم. 156. از آیه: «دَعاكُمْ لِما یُحْییكُم‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (انفال /24)می‌فهمیم: حقیقت كار فرهنگی، ایجاد یك حیات معنوی در مخاطب است نه انتقال علوم و اصطلاحات. 157. از آیه: «فَعَزَّزْنا بِثالِث‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (یس /14)می‌فهمیم: گاهی باید با اعزام نیروی تازه نفس، نیروهای قبلی را تقویت كرد. 158. از آیه: «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (نحل /36)می‌فهمیم: محور كار فرهنگی، دعوت به یكتاپرستی و مبارزه با طاغوت است. 159. از آیه: «وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (عصر /3)می‌فهمیم: راه نجات از خسارت در كنار ایمان و عمل، كار فرهنگی است. 160. از آیه: «إِنَّ الصَّلاهَ تَنْهى‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏»‏‏ (عنكبوت /45)می‌فهمیم: نماز از مهمترین عوامل كار فرهنگی است.
هدایت شده از .
21-اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَاَنْ یُثَبِّتَ لی عِنْدَکُمْ قَدَمَ .....فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ به اینکه قرار دهد مرا با شما در دنیا و آخرت و در دو عالم به مقام صدق و صفای با شما مرا ثابت بدارد الف-الشکر ب- الحلم ج- الصبر د- صِدْقٍ
هدایت شده از .
21-اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الی مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل...... فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین. خدایا، در این ماه برای من به سوی خشنودی ات دلیلی قرار ده و برای شیطان راهی به سوی من قرار مده و بهشت را منزل و آسایشگاهم قرار ده، ای برآورنده حاجات خواهندگان. الف-الکفار ب- الفسوق ج- للشّیْطان د- المنافقین
هدایت شده از .
21--بِحاجَتي وَجَعَلْتُ بِكَ اسْتِغاثَتي وَبِدُعآئِكَ..... مِنْ غَيرِاسْتِحْقاِ لاِسْتِماعِكَ مِنّي و با حاجت خود رو به درگاه تو آوردم و استغاثه‌ام را به درگاه تو قرار دادم و دعاي تو را دست آويز خود كردم بي آنكه من استحقاق داشته باشم كه تو از من بشنوي الف-الکثیره ب -النظری ج- تَوَسُّلي د- المقبوله