eitaa logo
سرباز رهبر
51 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
120 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
وصيت نامه : شهيد محسن حيدري و اما اصل مطلب در مورد انسان در خلقتش و دين و ايمان و آفرينشش، دو چيز بيشتر نيست و آن اينکه يا بايد اصلا ً خدا را منکر شود و يا اگر گفت (الف)، تا آخر پيش رود وتمامي دستورات ريز و درشت اسلام را عمل کند و گرنه هلاک خواهد شد . و اي پدرم من از شما خواهش مي کنم ، اول خودت ، بعد مادر و برادران و خواهرانم را با نصيحت و ارشاد به دستورات خدا و اسلام و شناخت اصول دين و جزئيات اسلام به آنها عمل کنيد و فقط همين که دستورات خداوند از حضرت آدم(عليه‌السلام) تا به حال هنوز کاملا اجرا نشده .
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
«نقش فعاليت هاي فرهنگي و ديني هيئات مذهبي در ايجاد جامعه ديني» رعايت اصولي كه مي تواند؛ اثر بخشي فعاليت هاي فرهنگي و ديني را چند برابر كند. «قرآن و متولیان فرهنگی» ـ حجت الاسلام محسن قرائتي اصولی را می‌خواهم برای مسئولین فرهنگی بیان كنم كه برگرفته از سرچشمه زلال فرهنگ، یعنی قرآن كریم است، به گونه‌ای كه باور كنیم این اصول ساختگی و بافتنی نیست. 181. از آیه: «وَ أَشْرِكْهُ فی‏ أَمْری‏‏‏‏‏» (طه/32) می‌فهمیم: برای بعضی امور فرهنگی، باید به سراغ همكار برویم. 182. از آیه: «وَ مَنْ یَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحاتِ وَ هُوَ مُؤْمِن‏‏‏‏‏‏» (طه/112) می‌فهمیم: باید به انگیزه‌ها توجّه شود. 183. از آیه: «وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَیُدْهِنُون‏‏‏‏‏‏‏» (قلم/9) می‌فهمیم: دیگران علاقه‌مندند ما را به سازش بكشند. 184. از آیه: «آمَنُوا وَجْهَ النَّهارِ وَ اكْفُرُوا آخِرَه‏‏‏‏‏‏‏‏» (آل عمران/72) می‌فهمیم: از تاكتیك‌های فرهنگی دشمن غافل نشویم. 185. از آیه: «وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ لَمْ یُهاجِرُوا ما لَكُمْ مِنْ وَلایَتِهِمْ مِنْ شَیْ‏ءٍ‏‏‏‏‏‏‏‏» (انفال/72) می‌فهمیم: نباید به محققین راكد و رفاه طلب، بسنده كرد. 186. از آیه: «وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلا‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏» (نساء/141)می‌فهمیم: در مدیریت فرهنگی، نباید نتیجه آن سلطه كفار شود. 187. از آیه: «وَ إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ ... إِذا ذُكِرَ الَّذینَ مِنْ دُونِهِ إِذا هُمْ یَسْتَبْشِرُون‏‏‏‏‏‏‏‏‏» (زمر/45) می‌فهمیم: در كارهای فرهنگی، نباید عناوین پرطمطراق امروزی و غربی، ما را از معارف ناب دینی بازدارد و به آن‌ها دل خوش كنیم. 188. از آیه: «َأَماتَهُ اللَّهُ مِائَهَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَه»‏ (بقره/259) می‌فهمیم: رسیدن به یك حقیقت، آن قدر ارزش دارد كه باید یك پیامبر صد سال بمیرد و زنده شود، تا نكته‌ای بفهمد. 189. از آیه: «أَحَطْتُ بِما لَمْ تُحِطْ بِه‏»‏ (نمل/22) می‌فهمیم: ممكن است پرنده‌ی كوچكی مطلب مهمّی را بداند كه سلیمان هم از آن بی‌خبر باشد! 190. از آیه: «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏‏»‏ (سبأ/46) می‌فهمیم: در قیام برای خدا، منتظر عِده و عُده نباشیم. 191. از آیه: «وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْر‏‏»‏ (آل‌عمران/159) می‌فهمیم: بالاترین عقل‌ها و علم‌ها نیز باید مشورت بگیرد. 192. از آیه: «یس، وَ الْقُرْءَانِ الحَْكِیم‏» (یس/1و2) می‌فهمیم: متون فرهنگی، باید دارای استواری و استحكام بوده و از حكمت برخوردار باشد. 193. از آیه: «ما غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَریم‏‏» (انفطار/6) و آیه «اقْرَأْ وَ رَبُّكَ الْأَكْرَمُ» (علق/3)می‌فهمیم: خلقت انسان با صفت كریم الهی همراه است، ولی فرهنگ او با صفت اكرم. 194. از جمله: «مُكَلِّبین‏» (مائده/4) می‌فهمیم: جایگاه آموزش تا آنجاست كه اگر سگ هم آموزش دید، شكاری كه بیاورد، حلال است. 195. از آیه: «كَلاَّ إِنَّ الْإِنْسانَ لَیَطْغى أَن رَّءَاهُ اسْتَغْنى» (علق/6 و7)می‌فهمیم: انسان نباید هیچگاه خود را مستغنی ببیند وگرنه گرفتار طغیان می‌شود. 196. از آیه: «وَ زادَهُ بَسْطَهً فِی الْعِلْمِ‏‏» ‏ (بقره/247)می‌فهمیم: داشتن علم و دانش، شرط لازم و ضروری حاكمان جامعه الهی است. 197. از آیه: «وَ كَذلِكَ یَجْتَبیكَ رَبُّكَ وَ یُعَلِّمُكَ‏» ‏ (یوسف/6) می‌فهمیم: بعضی علوم، هدیه‌ی ویژه‌ی الهی است كه البته به افراد ویژه داده می‌شود. 198. از آیه: «وَ إِذا قیلَ انْشُزُوا فَانْشُزُوا یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجات‏‏» ‏ (مجادله/11) می‌فهمیم: صاحبان علم، دارای درجاتی هستند كه باید به احترام آن‌ها دیگران بر پاخیزند. 199. از آیه: «كَلِمَهً طَیِّبَهً كَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ‏» ‏ (ابراهیم/24) می‌فهمیم: بركات كار فرهنگی، منحصر به زمان خاصی نیست و ثابت و ماندگار است. 200. از تقدّم: «عَلَّمَ الْإِنْسان‏» ‏ (علق/5) بر «خَلَقَ الْإِنْسان‏»می‌فهمیم: ارزش كار فرهنگی و آموزش مكتب و شریعت، بیش از كارهای غیرفرهنگی است.
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
ناپلئون بناپارت، امپراطور فرانسه می گوید: امیدوارم آن زمان دور نباشد که من بتوانم همه دانشمندان جهان را با یکدیگر متحد کنم تا نظامی یکنواخت، فقط براساس اصول قرآن مجید که اصالت و حقیقت دارد و می تواند مردم را به سعادت برساند، ترسیم کنم . قرآن به تنهایی عهده دار سعادت بشر است . مهاتما گاندی، رهبر فقید هند هم اعتقاد داشت: از راه آموختن علم قرآنی، هر کس به اسرار وحی و حکمت های دین، بدون داشتن هیچ خصوصیت ساختگی دیگری پی می برد . در قرآن هیچ اجباری برای تغییر دین و مذهب انسان ها دیده نمی شود . قرآن به راحتی می گوید: هیچ زور و اکراهی در دین وجود ندارد .
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
23-ثروت در پناه قرآن وَ اعلَمُوا أَنَّه لَيسَ عَلى أَحدٍ بَعدَ القرآن مِن فَاقةٍ وَ لَا لِأَحَدٍ قَبلَ القُرآنِ مِن غِنًى.‏ بدانيد كه براى كسى بعد از بودن با قرآن تهيدستى نيست، و براى احدى‏ منهاى قرآن بى‏ نيازى نمي ‏باشد. خطبه 175.
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
23- پيامبر صلى ‏الله ‏عليه‏ و ‏آله :اِنَّ اللّه‏َ يَقولُ : ... وَ لَو اَنَّ قُلوبَ عِبادِى اجْتَمَعَت عَلى قَلْبِ اَسْعَدِ عَبْدٍ لى مازادَ ذالِكَ فى سُلطانى جَناحَ بَعوضَةٍ وَ لَوْ اَ نّى اَعْطَيْتُ كُلَّ عَبْدٍ ما سَاَ لَنى ما كانَ ذالِكَ اِلاّ مِثْلَ اِبْرَةٍ جاءَها عَبْدٌ مِنْ عِبادى فَغَمَسَها فِى البَحرِ وَ ذالِكَ اَنَّ عَطائى كَلامٌ وَ عِدَتىكَلامٌ وَ اِنَّما اَقولُ لِشَّىْ‏ءٍ : كُنْ فَيَكونُ ؛ خداوند مى‏فرمايد : « ... اگر دل‏هاى بندگانم ، همه يك‏جا در دلِ خوش‏بخت‏ترينبنده‏ام جمع شوند اين، به مقدارِ بالِ پشه‏اى بر سلطنت من نمى‏افزايد و اگر به هر بنده‏اىآنچه بخواهد ، عطا كنم ، اين نباشد ، مگر همانندِ سوزنى كه بنده‏اى از بندگانم بردارد ودر دريايى فرو بَرَد ؛ زيرا عطاى من به گفتارى است و وعده‏ام نيز به گفتارى . به چيزمى‏گويم : هست شو، پس هست مى‏شود. بحار الأنوار ، ج ۷۷، ص ۱۳۶، ح ۴۸
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
2-تفسیر تبیان عنوان المعروف: تفسیر التبیان الجامع العلوم القرآن مؤلف: ابو جعفر محمد بن الحسن بن علی الطوسی، معروف به شیخ طوسی ولادت: سال 385 هجری قمری - 965 میلادی، وفات: 460 هجری قمری -1067 میلادی زبان: عربی تعداد مجلدات: 10 جلد معرفی تفسیر: تفسیر تبیان نخستین تفسیر جامع شیعی است که شامل تمام مباحث و علوم قرآنی است. این تفسیر یکی از اصیل ترین و جامع ترین تفاسیر به شمار می آید، که منبع و ماخذ اصلی بسیاری از تفاسیر شیعه به شمار می رود. تفسیر تبیان، جامع و دربر گیرنده تمام فنون و علوم مربوط به قرآن تا عصر نگارش می باشد. در این تفسیر، قرائت، اعراب گذاری، بیان محکم و متشابه و پاسخ به شبهات ملحدین داده شده است. تفسیر تبیان که بیشتر جنبه کلامی و ادبی دارد برای مطرح ساختن عقاید شیعه امامیه ومردود شمردن نسبت های ناروای مخالفان نگاشته شده است.