eitaa logo
سرباز رهبر
51 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
120 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
از نظر قرآن دو نوع خشم وجود دارد; خشم مفید و متعادل و خشم مخرب و نابهنجار ; خشم متعادل، راهی برای رسیدن به هدف در مواقع لزوم است و خشم مخرب را باید درمان کرد . قرآن کریم با توصیه به صبر و پاسخ گویی با عمل نیک و با وعده بهشت و پاداش اخروی، به وسیله سفارش به بخشش و عفو، یادآوری قدرت و خشم خداوند و ... به درمان بیماری سلامتی سوز خشم و عصبانیت پرداخته است . که به ترتیب در سوره شوری، آیه 43، فصلت، آیه 34، آل عمران ، آیات 133 و 143، شوری، آیات 36 و 37 و نور، آیه 22 بیان شده است . در قرآن به سه نوع از مکانیسم های دفاعی - روانی اشاره شده است که عبارتند از: فرافکنی (منافقون/4)، دلیل تراشی (بقره/11 و 12) و واکنش سازی (بقره/204 و 205 و منافقون/4) در فرهنگ قرآن یکی از راه های مؤثر و اساسی روان درمانی، استفاده از مواعظ و اندرزهای قرآنی است; (یونس/57) در روش روان درمانی قرآنی، ایمان، تولید امنیت درونی و آرامش می نماید; (انعام/82 و رعد/28) . یاد خدا، آرام بخش دلهاست ; (رعد/28) .
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
مفسران جدید شیعه: سید علی نقوی کهنوی: مؤلف کتاب «الفرقان فی تفسیر القرآن» وی از شاگردان شیخ محمدجواد بلاغی بوده است. سید عبدالحسین طیب: مؤلف کتاب اطیب البیان فی تفسیر القرآن شیخ یعسوب الدین رستگار: مؤلف کتاب «تفسیر البصائر» از شصت جلد، چهارده جلد آن چاپ شده است. حاج میرزا محمد ثقفی تهرانی: مؤلف کتاب «روان جاوید در تفسیر قرآن مجید» در پنج جلد فارسی. سید محمدکاظم عصار: مؤلف کتاب «تفسیر القرآن الکریم» در یک جلد. سید محمدحسین فضل الله: مولف تفسیرمن وحی القرآن سید محمد شیرازی: مولف کتاب تقریب القرآن الی الاذهان آیت الله عبدالله جوادی آملی: مؤلف «تفسیر موضوعی قرآن» (تفسیر تسنیم)
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
19-اى كاش غافلان بيدار مى شدند! قد دارستكم الكتاب، و فاتحتكم الحجاج، و عرفتكم ما أنكرتم، و سوغتكم ما محجتم، لوكان الاعمى يلحظ، أو النائم يستيقظ! من قرآن را به شما آموختم و باب دلايل و براهين را به روى شما گشودم و آنچه را نمى شناختيد، به شما شناساندم و آنچه را كه از دهان به بيرون پرت مى كرديد، به مذاق شما گوارا ساختم. اى كاش كه نابينا، بينا مى گشت، يا خفته بيدار مى شد. خطبه 180.
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
19- پيامبر صلى ‏الله ‏عليه‏ و ‏آله :اَقْرَبُ ما يَكونُ الْعَبْدُ مِنْ رَبِّهِ وَ هُوَ ساجِدٌ فَاَكْثِرُوا الدُّعاءَ ؛ نزديك‏ترين حالتِ بنده به پروردگارش زمانى است كه در سجده است . پس در اينحالت ، بسيار دعا كنيد. صحيح مسلم ، ج ۱، ص ۳۵۰، ح ۲۱۵
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
وصيت نامه : شهيد احمد محمدرضائي طلبة شهيد: احمد محمد رضايي بيدگلي به نام خدا «و لاتحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احياء عند ربهم يرزقون» ( آل عمران/ 168) هرگز مپنداريد آنان‌كه در راه خدا كشته مي‌شوند مرده‌اند، بلكه زنده‌اند و نزد خداوند روزي مي‌خورند. اكنون كه به ياري خدا در جبهه هاي حق عليه باطل حضور يافتم تا به ياري حق، ‌حق را پيروز و باطل را نابود و ريشه‌كن سازيم و در راه حق گام برداريم تا با صدور انقلاب اسلامي و جهانگير ساختن اسلام اصيل بر داشته باشم. وظيفه شرعي مي‌دانم كه به عنوان وصيت، چند كلمه بنويسم كه اين وصيت نصيحتي بيش نيست. هم قطاران عزيز، جوانان! من كوچك‌تر از آنم كه براي شما ناصحي باشم؛ ولي دوستان من، به عقيده من، زندگي‌اي كه انسان با چشم باز ببيند به دينش، ناموسش، مردمش و ميهنش تجاوز شده است، ذره‌اي ارزش ندارد و لذا من وظيفة خود مي‌دانم كه تا خون در رگ‌هايم جوشش دارد، از پاي ننشينم و اميدوارم كه بعد از من راه مرا در پيش گيريد و به رهبري امام بزرگمان پيروزي را براي اسلام و ايران و ايراني بيمه كنيد. امروز مسأله، مسأله اسلام است و من و تو ندارد؛ پس ياران من، اكنون كه مي‌بينيم شما جوانان قوي مستحكم و متحد راهم را ادامه مي‌دهيد، با شادي و شادكامي با قلبي پر از اميد و آرزو به آينده، اين جهان فاني را وداع مي‌گويم. وعده ديدار در جهان ابدي. «والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته .
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
«نقش فعاليت هاي فرهنگي و ديني هيئات مذهبي در ايجاد جامعه ديني» رعايت اصولي كه مي تواند؛ اثر بخشي فعاليت هاي فرهنگي و ديني را چند برابر كند. «قرآن و متولیان فرهنگی» ـ حجت الاسلام محسن قرائتي اصولی را می‌خواهم برای مسئولین فرهنگی بیان كنم كه برگرفته از سرچشمه زلال فرهنگ، یعنی قرآن كریم است، به گونه‌ای كه باور كنیم این اصول ساختگی و بافتنی نیست. 101. از آیه: «یَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ وَ هُمْ یَعْلَمُون‏‏‏‏» (آل عمران/78)می‌فهمیم: دشمنان با آگاهی و برنامه‌ ضربه می‌زنند. 102. از آیه: «آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْض‏‏‏‏‏» (اعراف/96)می‌فهمیم: سرمایه‌گذاری روی فكر و فرهنگ بازده اقتصادی دارد. 103. از آیه: «لا یَأْلُونَكُمْ خَبالا‏‏‏‏‏» (آل عمران/118)می‌فهمیم: اولین تهاجم دشمن ضربه فكری است. 104. از آیه: «بِكُلِّ ساحِرٍ عَلیم‏‏‏‏‏‏» (اعراف /113)می‌فهمیم: دشمن تمام نیروهای متخصص خود را از تمام نقاط جمع می‌كند تا ضربه سنگین تری وارد كند. 105. از آیه: «حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقابِر‏‏‏‏‏‏» (تكاثر /2)می‌فهمیم: خطر آمار زدگی به حدّی است كه گاهی مُردگان را هم شمارش می‌كنند. 106. از آیه: «الْأَعْرابُ أَشَدُّ كُفْراً وَ نِفاقا‏‏‏‏‏‏ًً» (توبه /97)می‌فهمیم: افراد دور از فرهنگ، گاهی آلت دست كافران و منافقان قرار گرفته و از خود آنان بی‌منطق‌تر می‌شوند. 107. از آیه: «مُصَدِّقاً لِمَا مَعَكُم»‏ (نساء /47)می‌فهمیم: باید گفتار و عقائد خوب دیگران را بپذیریم و اقرار كنیم. 108. از آیه: «هؤُلاءِ بَناتی‏ هُنَّ أَطْهَرُ لَكُم‏»‏ (هود /78)می‌فهمیم: در مبارزه با مُنكرات فرهنگی، باید ابتدا راه‌های مجاز و حلال را گسترش دهیم. 109. از آیه: «فَلَمْ یَزِدْهُمْ دُعائی‏ إِلاَّ فِراراً ‏»‏ (نوح /6)می‌فهمیم: در بعضی افراد، زمینه پذیرش وجود ندارد، بیش از تكلیف خود را خسته نكنیم. 110. از آیه: «بِلِسانِ قَوْمِه‏‏»‏ (ابراهیم /4)می‌فهمیم: باید با اخلاق و ادبیات مخاطب آشنا باشیم. 111. از آیه: «قالَ أَوْسَطُهُمْ أَ لَمْ أَقُلْ لَكُم‏‏‏»‏ (قلم /28)می‌فهمیم: برای ارشاد باید از همه فرصت‌ها بهره گرفت. 112. از آیه: «إِنْ تَكْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِی الْأَرْضِ جَمیعاً فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ ‏‏‏»‏ (ابراهیم /8)می‌فهمیم: دعوت نباید به تملّق كشیده شود. 113. از آیه: «لَیْلاً وَ نَهاراً ‏‏‏»‏ (نوح /5)استفاده می‌شود: كار فرهنگی باید دائمی باشد. 114. از آیه: «لا تَتَّبِعْ أَهْواءَهُمْ ‏‏‏»‏ (مائده/48،49)می‌فهمیم: رهبران فكری نباید تابع هوس‌های دیگران باشند. 115. از آیه: «قالَ عِلْمُها عِنْدَ رَبِّی‏‏‏‏»‏ (طه/52)می‌فهمیم: از پاسخ دادن به سوال‌هایی كه در جوابش، امكان فتنه است باید دوری كرد. 116. از آیه: «فَأَنْتَ لَهُ تَصَدَّى‏‏‏‏‏»‏ (عبس/6) و آیه‌ی: « فَأَنْتَ عَنْهُ تَلَهَّى‏» (عبس/10)می‌فهمیم: برخورد دوگانه با افراد سرشناس و گمنام جامعه ممنوع. 117. از آیه: «وَ مِنْ قَبْلِهِ كِتابُ مُوسى‏ إِماماً وَ رَحْمَه‏‏‏‏‏»‏ (احقاف/12) می‌فهمیم: باید به پیش كسوتان و كار آنها ارج نهاد. 118. از آیه: «لا تَغْلُوا فی‏ دینِكُمْ وَ لا تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلاَّ الْحَقَّ إِنَّمَا الْمَسیحُ عیسَى ابْنُ مَرْیَم‏‏‏‏‏‏»‏ (نساء/171) می‌فهمیم: از غلو و افراط در امور دینی باید جلوگیری كرد. 119. از آیه: «أَرْسَلْنا رُسُلَنا تَتْرا ‏‏‏‏‏»‏ (مومنون/44) می‌فهمیم: كار فرهنگی باید پیوسته باشد. 120. از آیه: «اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدیث‏‏‏‏‏‏»‏ (الزمر/23) می‌فهمیم: باید ارائه مكتب به نحو اَحسن باشد.
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
19--وَمَنْدوُحَةً عَمّا في اَيدِي الْمُسْتَاْثِرينَ وَاَنَّ الرّاحِلَ اِلَيكَ .......الْمَسافَةِ و گشايشي است از احتياج بدانچه در دست دنياطلبان است و به‌راستي كوچ كننده به درگاهت راهش نزديك است الف- نصیب ب -بعید ج-غریب د- قَريبُ