eitaa logo
سرباز رهبر
51 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
120 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
پیامها و نکات برخی از آیات جزء بیستم قرآن کریم : اهمّيت ازدواج در روايات میخوانيم: ازدواج سبب حفظ نيمى از دين است. دو ركعت نماز كسى كه همسر دارد از هفتاد ركعت نماز افراد غير متاءهّل بهتر است. خواب افراد متاءهّل از روزه ى بيداران غير متاءهّل بهتر است. آرى بر خلاف كسانى كه ازدواج را عامل فقر مىپندارند، رسول خدا صلّى الله عليه وآله فرمودند: ازدواج روزى را بيشتر میكند. همچنين فرمودند: كسى كه از ترس تنگدستى ازدواج را ترك كند، از ما نيست و به خدا سوءظن برده است. در روايات میخوانيم: كسى كه براى ازدواجِ برادران دينى خود اقدامى كند، در روز قيامت مورد لطف خاص خداوند قرار مىگيرد. قرآن نسبت به تشكيل خانواده واقدام براى ازدواج، دستور اءكيد داده است. و سفارش كرده كه از فقر نترسيد، اگر تنگ دست باشند، خداوند از فضل و كرم خود، شما را بى نياز خواهد كرد. ازدواج وسيله ى آرامش است. در ازدواج فاميل ها به هم نزديك شده و دلها مهربان مىشود و زمينه ى تربيت نسل پاك و روحيه تعاون فراهم میشود. در روايات میخوانيم: براى ازدواج عجله كنيد و دخترى كه وقت ازدواج او فرا رسيده، مثل ميوه اى رسيده است كه اگر از درخت جدا نشود فاسد مىشود.
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
پیامها و نکات برخی از آیات جزء بیستم قرآن کریم : انتخاب همسر معيار انتخاب همسر در نزد مردم معمولا چند چيز است: ثروت، زيبايى، حَسب و نَسب. ولى در حديث میخوانيم: «عليك بذات الدّين» تو در انتخاب همسر، محور را عقيده وتفكّر وبينش او قرار ده. در حديث ديگر میخوانيم: چه بسا زيبايى كه سبب هلاكت و ثروت كه سبب طغيان باشد. رسول خدا صلّى الله عليه وآله فرمود: هرگاه كسى به خواستگارى دختر شما آمد كه دين و امانت دارى او را پسنديد، جواب ردّ ندهيد و گرنه به فتنه و فساد بزرگى مبتلا مىشويد. امام حسن عليه السلام به كسى كه براى ازدواج دخترش مشورت می كرد فرمود: دامادِ با تقوا انتخاب كن كه اگر دخترت را دوست داشته باشد گراميش مى دارد و اگر دوستش نداشته باشد، به خاطر تقوايى كه دارد به او ظلم نمى كند. در روايات میخوانيم: به افرادى كه اهل مشروبات الكلى هستند و افراد بداخلاق وكسانى كه خط فكرى سالمى ندارند وآنان كه در خانوادهاى فاسد رشد كرده اند، دختر ندهيد. ناگفته نماند كه ازدواج دو نوع است: دائم و موقّت كه براى هر دو در قرآن و روايات اسلامى توصيه ها و دستورات خاصّى آمده است، متاءسّفانه ازدواج دائم، بخاطر برخى آداب و رسوم بى منطق و بهانه گيرى بعضى بستگان و توقّعات خانواده عروس و داماد و آرزوهاى دور و دراز، به صورت يك معمّا و گردنه ى صعب العبور در آمده است و ازدواج موقّت نيز آن گونه زشت و ناپسند شمرده شده كه فحشا جاى آن را گرفته است.