💠مذهبی های Otaku، حجاب Stylist ها و هیئتی های Army!
🔹چند سالیه که با فراگیر شدن #اینترنت، اون نظم فکری بین نسل جدید به هم خورده؛ یعنی قبلا اگر یک پسر نمازخون میدیدی، میتونستی خیلی از سلایقش رو حدس بزنی و تقریبا سبک زندگیش دستت میاومد
🔹ولی از وقتی عمدهٔ کار تربیتی افتاد دست #رسانه ها، امروز با پدیده های جدیدی طرفیم که برام خیلی عجیبه!
🔹افرادی که اهل زیارتن ولی اوتاکو هم هستن! (اوتاکو: توی کشور ما به معنی مخاطبین پر و پا قرص انیمهست) نمیگم همهٔ #انیمه ها بدن، ولی غالب انیمه های معروف فضای ضد دینی و حتی کابالیستی غلیظی دارن؛ مثل اتک آن تایتان که دیگه تو یهودی بودن افراط کرده
🔹یا طلبهای که عاشق هری پاتره و نشسته با من کلی بحث میکنه که هری پاتر، #ماسونی و جادوگِرا نیست!
🔹یا دخترا و پسرای مذهبی که عاشق آهنگ ها و #رقص های کرهای شدن و اصلا روی Idol (بُت، خواننده کیپاپ) تعصب پیدا کردن و حتی خودشون رو جزو Army (ارتش) #بیتیاس میدونن
🔹از این مثال ها زیاده؛ اخیرا بحث #حجاب Style مورد توجهه که اینم مولود نامیمونی از التقاط دین با سبکزندگی غربیه و اول بین مسلمون های خارج از کشور پر رنگ بود و بعد وارد کشور ما شد
🔹این پدیده های #التقاطی، به نظرم ریشهش برمیگرده به بیهویتی و بیهدفی بخشی از قشر مذهبی؛ دستورات دینی زمانی معنا دارن که ما خودمون رو سالک و هدفمون رو رسیدن به بینهایت بدونیم
🔹بدون هویت #عرفانی و قرآنی، به نظر من در این شرایط گلوبالیزه شدن جهان و داد و ستد های فرهنگی، به معنای واقعی مذهبی و خداجو نمیشیم
💙فیلموسوفی، هنر، فلسفه، رسانه
@filmosophy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠استاد رحیمپور: مسئولین #فضای_مجازی اون دنیا جوابگو خواهند بود!
🔹تقریبا از سال ۹۵ وارد اینستاگرام شدم؛ کم کم توی دولت آقای فریدون هم بعضی بستر های دیگه مثل توییچ رفع فیلتر شد و حتی توی صداسیما، علنا #اینستاگرام تبلیغ میشد
🔹شخصا شاهد نوجوون هایی بودم که با همین اینستاگرام، با هم رفیق میشدن، روابطشون کاملا #جدی میشد و گاهی هم در حالت هایی از خودشون عکس میذاشتن!
🔹به نظر من اینستاگرام یه #مدرسه-شهربازی بزرگه؛ هم داخلش مطلب یاد میگیری، هم تفریح میکنی و خسته نمیشی
🔹فقط یه مشکلی داره، اونم اینه که معلمان این مدرسه، به خاطر پول و شهرت حاضرن بدن خودشون رو هم به #حراج چشم های دیگران بذارن!
یوسف میدانست تمامِ درها بسته است،
اما بخاطرِ خدا، حتی به سوی درهای بسته هم دوید، و تمام درهای بسته به رویش باز شد.
اگر تمام درهای دنیا هم به رویت بسته شد،
به دنبالِ درهای بسته برو،
چون خدای تو و یوسف یکیست...
@bode4om
11.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جامعه ،
خانواده امیرالمومنین علیه السلام را
در غربت رها کرد💔
پ.ن:
تاریخ یعنی عبرت!
الان، در تاریخ کنونی،
ما چگونه ایم⁉️
@bode4om
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضرت آقا بعد از مراسم بیت به حاج مهدی رسولی فرمودند: این مرثیهی شما (اشاره به مداحی بی مردم) کار یک منبر نه بلکه کار چند منبر رو با هم کرد.
@bode4om
🔹مرحوم آیت الله بهجت: "هر عمل خیری، حدی از آن مطلوب است که اگر از آن حد گذشت، ضدش حاصل میشود؛ یعنی اگر انسان، پایینتر از حد مطلوب انجام داد، قاصر و یا مقصر است و اگر بالاتر از حدّ مطلوب بود، به صعوبت مبتلا میشود، تا اینکه بهحدی میرسد که غیر ممکن و غیر مقدور بشر میگردد ... بهجز «ذکرالله»؛ چنانکه در روایت دارد که حدی برای آن نیست" (در محضر بهجت، ج۱، ص۷).
🔹به ترجمان شهرسازانه کلام ایشان اندیشیدهاید؟ در شهرهای سنتی ما روح مسجد و بقاع متبرکه چنان در کل فضاهای شهر جاری و ساری بود که الگوها و اجزای معمارانه مساجد، در کل ابنیه دیگر شهر اعم از مسکن و مدرسه و حتی اجزای کاملا مادی شهر نظیر بازار و معابر شهری نیز دیده میشد. طاق و قوسهایی که در معابر عادی شهر، حس معنویت مساجد را به شهروندان یادآوری میکردند تا شهر اسلامی ایرانی، محملی باشد برای ذکر و یاد حداکثریِ خدا در همه جا و هر زمان. چنین شهری، شهر/عبودیت بود که به هر سوی آن مینگریستی، یاد خدا جاری بود: "فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّه: پس به هر جا كه رو كنيد همان جا رو به خداست"(بقره/۱۱۵).
🔹برخلاف شرّهای معاصر که شهر/ثروت هستند و به تدریج، شاهد پیدایش مساجدی هستیم که به جای آنکه بر بازارها و معابر و ... تاثیر بگذارند، خودشان متاثر از معماری مراکز تجاری شدهاند! فاصله این شرّ تا آن شهر، فاصله شهر/ثروت تا شهر/عبودیت است. و واضح است که آنگاه که یاد خدا در بستر شهر تضعیف شود آنگاه مولفههای فرهنگ اسلامی (همچون حجاب و عفاف و ...) نیز در چنین شهری تضعیف خواهد شد، زیرا هر مظروفی ظرف متناسب با خود را میطلبد.
@baladetayyeb
🔴طبق یک مطالعه اخیر که نشان میدهد تمام قسمتهای دست سطوح قابل تشخیص نور ساطع میکنند، دستهای انسان میدرخشند، اما ناخنها بیشترین نور را آزاد میکنند.
نکته اول : نه تنها لاک ناخن و ناخن های پلاستیکی جریان انرژی را مسدود می کنند، سموم موجود در محصولات در عرض 10 دقیقه پس از استفاده در جریان خون یافت می شوند.
نکته دوم : با دست غذا بخورید تا انرژی مثبت به غذا وارد کنید و شناسایی غذا با حسگرهای نوک انگشتان به ترشح بهتر آنزیم های مورد نیاز هضم آن غذا و جذب بهتر کمک کند. بالعکس غذا خوردن با آهن (قاشق فلزی) مضر و به غذا انرژی منفی وارد میکند.
#یادداشت_۱۲۹
۹ مهر ۱۴٠۲/ سال سوم
آیا در اسلام خانه سالمندان داریم؟
هر چه بیشتر می اندیشم، عیان تَرَم می شود که اساسا سبک زندگی مدرن غرب، به محوریت اداره ها و ساختارهای متمرکز حکومتی، بر روی #ویرانه_های_خانواده بنا شده است. خانواده در غرب نابود شد و برای جبران کارکردهای آن، نهادهای مختلفی در حیطه مدیریت روابط انسانی سربرآورد. امروز روز جهانی سالمندان است و خانه سالمندان، نمونه ای واضح از آن نهادها و ساختارها.
توضیح بیشتر آنکه: از روزی که #اقتصاد، محور تمامی برنامه ریزی های تمدن مدرن شد و ارزش هر کس به میزان کارکرد اقتصادی او، و از زمانی که ساختارهای جامعه، خانواده را به سمت جهنم هسته ای شدن و تنهایی راندند، قشری روی دست جوامع پیشرفته!! ماند که نه ارزشی داشتند، چرا که دیگر رمقی برای کارشان نبود و نه سرپرستی، که حداکثر یکی دو فرزندشان هم دنبال کسب هویت خود (پول) بودند. نهایتا #عقلا!!! تصمیم گرفتند که این قشر بی خاصیت مزاحم را در جایی متمرکز کنند که باهم بمیرند. نامش را #خانه_سالمندان گذاشتند همانطور که #خانه_کودکان(مهدکودک) هم ساخته بودند، چرا که نصف جمعیت جامعه یعنی زنان، نباید بیکار باشند و مشغول وظایف سخیف و بی اهمیت مادری!!
در این سوی اما اسلام عزیز، احترام و اهتمام به سالمندان را، از عوامل سعادت در قیامت شمرد(کافی ج۲ ص۶۵۸). بزرگداشت سالخوردگان را بزرگداشت خدا معرفی کرد(کافی ج۲ص۱۶۵). یکی از نشانه های جامعه فاسد را بی توجهی به سالمندان عنوان (نهج البلاغه خطبه۲۳۳) و پیامبرش فرمود: کسی که سالمند را گرامی ندارد از من نیست(کافی ج۲ ص۱۶۵) و تنها منافق است که حقوق سالخوردگان را نادیده می گیرد(کافی ج۲ص۶۵۸). همچنین پذیرش شکر خداوند متعال را منوط به سپاسگزاری از پدر و مادر دانست(خصال ص۱۵۶) و صادق آل محمدش(علیهم السلام) نیز، در تفسیر «وبالوالدین إحسانا» فرمودند: یعنی آنقدر نسبت به رفع نیازهای پدر و مادر اهتمام داشته باشی که اجازه ندهی مجبور شوند آنچه را نیاز دارند از تو بخواهند(کافی ج۲ص۱۵۷). اینها و دهها درّ و گوهر قرآنی روایی دیگر یعنی: از منظر اسلام عزیز، هر چقدر که والدین جایگاهی رفیع دارند و بر فرزندانشان حقوقی، این وضعیت در کهن سالی دهها برابر می شود و همه اینها به ما می گوید: اساسا #خانه_سالمندان، نماد یک جامعه کثیف ضد انسانی و بی رحم است و فرسنگها از اسلام و هدایت اسلامی به دور.
یادداشت مشابه: دادگاه خانواده یا خانواده دادگاه(دریافت)
@besalamen_amenin