eitaa logo
بُعد چهارم
392 دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
2.8هزار ویدیو
76 فایل
بعدی از تحلیل های سیاسی، فرهنگی، سلامت مخصوص آنهایی که همیشه از منظر دیگر مینگرند و همیشه راه سوم را خلق میکنند! کپی و نشر با نام نویسنده مطلب، آزاد است با یک صلوات جهت ظهور #دکتر_زهراسادات_اخلاقی MD,PHD ارتباط با پشتیبان: @tasnimnargess
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ مصیبت تبیین‌های شخصی! و فردی! و نفسی! و خودخواهانه! ❌ بخشی از سند هشتاد ساله الزام شرعی و سیاسی کار تشکیلاتی و جمعی ⛔️ طبق این سند، ترک فعل تشکیلاتی، هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است ⛔️ قابل توجه آندسته از مجاهدان تبیینی که در سرتاسر کشور به صورت فردی یا اجتماعات فردمحور مشغول به جهاد هستند و قصد ندارند دست از تفرقه بردارند ⛔️ حتی در مسجد هم که می‌روند صرفا یک اجتماع فردمحور را تشکیل میدهند! ⛔️ تجمع هم که می‌کنند صرفا یک تجمع فردمحور است! ⛔️ و درواقع تاریخی‌ترین دستور و فرمان صریح و عتاب‌گونه حضرت امام خمینی (ره) در خصوص کار جمعی و تشکیلاتی را به بهانه‌های مختلف و به آسانی تمام و نادانسته و مغرورانه زیر دست و پای خود اینسو و آنسو میکنند ------------------------------------------ عنوان: دعوت به قیام برای خدا (تاریخی‌ترین سند مبارزاتی امام خمینی) تاریخ: ۱۳۲۳/۰۲/۱۵ محل: قم ------------------------------------------ بسم‌الله‌ الرحمن الرحیم قال‌الله‌ تعالی: قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُرادی. ... ... ... خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همۀ جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده. قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در ملت اسلامی خفه کرده. قیام برای نفس است که بیش از ده میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمۀ مشتی شهوت‌پرست پشت میزنشین شدند. قیام برای شخص است که یک نفر مازندرانی بیسواد را بر یک گروه چندین میلیونی چیره می‌کند که حَرْث و نسل آنها را دستخوش شهوات خود کند. قیام برای نفع شخصی است که الآن هم چند نفر کودک خیابانگرد را در تمام کشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حکومت داده. قیام برای نفس امّاره است که مدارس علم و دانش را تسلیم مشتی کودک ساده کرده و مراکز علم قرآن را مرکز فحشا کرده. قیام برای خود است که موقوفات مدارس و محافل دینی را به رایگان تسلیم مشتی هرزه‌گرد بیشرف کرده و نَفَس از هیچ کس درنمی‌آید. قیام برای نفس است که چادر عفت را از سر زنهای عفیف مسلمان برداشت و الآن هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جاری است و کسی بر علیه آن سخنی نمی‌گوید. قیام برای نفعهای شخصی است که روزنامه‌ها که کالای پخش فساد اخلاق است، امروز هم همان نقشه‌ها را که از مغز خشک رضاخان بیشرف تراوش کرده، تعقیب می‌کنند و در میان توده پخش می‌کنند. قیام برای خود است که مجال به بعضی از این وکلای قاچاق داده که در پارلمان بر علیه دین و روحانیت هرچه می‌خواهد بگوید و کسی نفس نکشد. هان ای روحانیین اسلامی! ای علمای ربانی! ای دانشمندان دیندار! ای‌گویندگان آیین دوست! ای دینداران خداخواه! ای خداخواهان حق‌پرست! ای حق‌پرستان شرافتمند! ای شرافتمندان وطنخواه! ای وطنخواهان با ناموس! موعظت خدای جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحی را که پیشنهاد فرموده بپذیرید و ترک نفعهای شخصی کرده تا به همۀ سعادتهای دو جهان نایل شوید و با زندگانی شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شوید. اِنّ لله‌ فی‌ایّام دهرکم نفحاتٌ ألا فتعرّضوا لها؛ امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه‌گرد شهوتران بر شما چیره شوند و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطلۀ خود کنند. امروز شماها در پیشگاه خدای عالم چه عذری دارید؟ همه دیدید کتاب‌های یک نفر تبریزی بی‌سروپا را که تمام آیین شماها را دستخوش ناسزا کرد و در مرکز تشیع به امام صادق و امام غایب ـ روحی له الفداء ـ آنهمه جسارتها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر نشد. امروز چه عذری در محکمۀ خدا دارید؟ این چه ضعف و بیچارگی است که شماها را فرا گرفته؟ ای آقای محترم که این صفحات را جمع‌آوری نمودید و به نظر علمای بلاد و گویندگان رساندید! خوب است یک کتابی هم فراهم آورید که جمع تفرقه آنان را کند و همۀ آنان را در مقاصد اسلامی همراه کرده از همه امضا می‌گرفتید که اگر در یک گوشۀ مملکت به دین جسارتی می‌شد، همه یکدل و جهت از تمام کشور قیام می‌کردند. خوب است دینداری را دست کم از بهاییان یاد بگیرید که اگر یک نفر آنها در یک دیه زندگی کند، از مراکز حساس آنها با او رابطه دارند و اگر جزئی تعدی به او شود برای او قیام کنند. شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیره‌سران بی‌دین از جای برخاستند و در هر گوشه زمزمۀ بی‌دینی را آغاز کردند و به همین زودی بر شما تفرقه‌زده‌ها چنان چیره شوند که از زمان رضاخان روزگارتان سخت‌تر شود. وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله‌ِ وَ رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی‌الله‌ِ ۱۱ شهر جمادی‌الاولی ۱۳۶۳ سید روح‌الله‌ خمینی
«تربیت اولاد را پیش شما کوچک کردند. تربیت اولاد بالاترین چیزی است که در همه‌‌ی جوامع از همه‌ی شغل‌ها بالاتر است. هیچ شغلی به شرافت مادری نیست و این‌ها منحط (پست) کردند این را. این خیانت بزرگی است که به ما کردند و به ملت ما کردند. مادرها را منصرف کردند از بچه‌داری... بچه‌داری را یک چیز منحطی حساب کردند؛ در صورتی که از دامن همین مادرها مالک اشتر پیدا می‌شود، از دامن همین مادرها حسین بن علی پیدا می‌شود...» 📖 صحیفه امام خمینی؛ ج۷، ص۴۴۷ @bano_sadeghy
7.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پس از پیگیری‌های مهدی عسگری و طرح شکایت در کمیسیون اصل نود؛ این کمیسیون پروژه را خلاف قانون تشخیص داد گزارشی از نشست کمیسیون: فارغ از ایرادات متعدد راهبردی، تمدنی و نیز ابعاد اقتصادی، امنیتی و اجتماعی پروژه ریال دیجیتال، این جلسه بر روی ابعاد قانونی این پروژه متمرکز بود. طبق ماده۲ قانون پولی و بانکی کشور؛ پول رایج کشور به صورت اسکناس و سکه‌های فلزی قابل انتشار است. تعریف اسکناس نیز کاملا مشخص است، اما بانک مرکزی تلاش می‌کند تا موضوع را به یک نزاع لفظی تقلیل داده و ریال دیجیتال را نوعی اسکناس قلمداد کند! اما جایگزینی ریال دیجیتال با اسکناس درواقع تغییر ماهیت پول و ایجاد یک مصداق جدید برای آن در رده اسکناس و سکه محسوب می‌شود؛ با تغییر در ماهیت پول آن را به پولی هوشمند و قابل برنامه‌ریزی تبدیل می‌کند البته قابل برنامه‌ریزی برای بانک مرکزی و دولت‌ها با هدف کنترل اجتماعی. به گونه‌ای که ابزار تحقق اهداف و سامانه اعتبارسنجی اجتماعی ایجاد رمزارزهای متمرکز یا همان CBDC است. پس از طرح مباحث و استماع توضیحات مدیران بانک مرکزی، جمع‌بندی کمیسیون این بود که اجرای آزمایشی ریال دیجیتال نیز بدون پشتوانه قانونی یا مصوبه انجام شده است. لذا مقرر شد ضمن ارائه مستندات قانونی به کمیسیون اصل۹۰، تا زمان تعیین تکلیف ابعاد قانونی موضوع، اجرای پروژه ریال دیجیتال متوقف گردد. رئیس کمیسیون اصل نود نیز تاکید کرد که درصورت عدم طی مراحل قانونی، این اقدامِ خلاف قانون، قابل ارجاع به خواهد بود. 🇮🇷 کرج، اشتهارد و فردیس
💠 یک بام و دو هوای صدا و سیما در مسئله «کرونا» و «حجاب» 😷 در قضیه کرونا تمام قد وارد مسئله شد و سخت ترین تصمیمات و شدیدترین محدودیت ها را توجیه و کرد و از آن بالاتر جریان سازی و مطالبه سازی برای محدودیت در شخصی ترین امور ملت را انجام داد. ماسک نزدن را به عنوان ذنب لایغفر در افکار عمومی جا انداخت. 🔹مصوبات متعددی وضع شده بود که فرهنگ، رفت و آمد درون شهری و برون شهری، اقتصاد، تجارت، خدمات و روابط اجتماعی و خانوادگی مردم را تحت تاثیر جدی قرار می داد، ممنوعیت ها به حدی بود که استفاده از ماشین شخصی بعد از یک ساعت خاص ممنوع می شد؛ تلویزیون نه تنها توجیه و فرهنگ سازی برای این حجم از دخالت در زندگی عادی مردم را دشوار و غیرممکن ندانست؛ بلکه حتی برخی محدودیت های ناموجه مانند اخراج کارکنان در صورت عدم تزریق واکسن که بعداً قانونی نبودنش مشخص شد را هم پشتیبانی می کرد. 🔹 روزی ده ها مرتبه تعداد فوتی ها و مبتلایان کرونا را اعلام می کرد و هزاران مرتبه در شبکه های مختلف به انحاء مختلف برای مراقبت در برابر کرونا هشدار می داد. در نتیجه این اقدامات، عموم مردم پای کار آمدند و کار مبارزه با کرونا شکل گرفت. 🔰 حالا هم دشمن بنای انتشار بیماری روحی فساد اخلاقی در سطح جامعه دارد. بیماری ای که رهبر انقلاب مسری می خوانند و دشمن سعی در کردن آن دارد. در این وضعیت، صدا و سیما کجای کار قطع کردن زنجیره انتقال و مبارزه با گسترش این فساد قرار گرفته است؟ و چرا با قوت وارد تبیین و فرهنگ سازی نمی شود؟
دکتر رضامنتظر: ادعای تبعیت مطلق امام خمینی(ره) از دستورات پزشکی رایج نوعی "تحریف" ایشان است ؛ جهت مطالعه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/03/15/1742877 https://eitaa.com/drezamontazer (مشروح مصاحبه ی دکتر منتظر 👇👇)
یکی از ادعاهایی که در مورد حضرت امام(ره) زیاد شنیده می‌شود این است که ایشان در مسائل پزشکی کاملاً از پزشکان تبعیت داشت! این حرف‌ که امام بدون چون‌وچرا و بدون تعقل، هر چیزی که پزشکان می‌گفتند، می‌گفت چشم، دروغ است؛ این حرف تحریف امام است. به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر "رضا منتظر از پژوهشگران و مؤلفان برتر حوزه طب ایرانی ــ اسلامی" درباره نوع نگاه امام راحل به طب سنتی و نقطه‌نظرات انتقادی امام خمینی(ره) به طب نوین، مطالبی را عنوان کرده که در نوع خود بسیار جالب است؛ منتظر در این مطلب مستنداتی در رد این ادعا ارائه کرده که "حضرت امام در روند درمان خود از پزشکان اطاعت کامل داشته است!" در ادامه مشروح این مطلب آمده است: موضوع این مطلب درباره تعامل و نوع ارتباط امام(ره) با طب سنتی و همین‌طور میزان تبعیت ایشان از پزشکان است؛ یکی از ادعاهایی که در مورد حضرت امام زیاد شنیده می‌شود این است که ایشان در مسائل پزشکی کاملاً از پزشکان تبعیت داشت و هر تجویزی را که می‌شد بدون چون‌‌وچرا انجام می‌دادند! به‌صراحت می‌گویم که این حرف دروغ است و این‌ طور نبوده است! یعنی یک تبعیت صد‌در‌صد نبوده است. همان طور که تلاش می‌کنیم شخصیت امام را در مسائل سیاسی از تحریف حفظ بکنیم، در مسائل پزشکی هم باید این دقت را داشته باشیم؛ این حرف‌ که امام بدون چون‌‌وچرا و بدون تعقل، هر چیزی که پزشکان می‌گفتند، می‌گفت چشم، دروغ است؛ این حرف تحریف امام است. بخشی از مستندات دروغ بودن چنین ادعایی درباره امام(ره) را در این مطلب ارائه می‌کنم. ما وقتی نظرات امام را در قبال طب سنتی و طب غربی مرور می‌کنیم، این سؤال برایمان پیش می‌آید که؛ مگر ممکن است فردی که تا این حد به طب غربی انتقاد دارد، چشم ‌و گوش ‌بسته هرآنچه را پزشکان می‌گویند، اطاعت کند؟ امام در کتاب کشف‌اسرار که حدود 80 سال پیش نوشته‌اند درباره طب می‌فرمایند: "امروز همه چیز کشور ما با هم جور است و تا یک شجاعت ادبی در نویسندگان ما پیدا نشود، اصلاح نخواهد شد؛ امروز اگر کسی از طب اروپایی یا زندگی اروپایی‌مآبی انتقادی کند، مورد هو و جنجال بسیاری واقع خواهد شد و از نظر جوانان تحصیل‌کرده ما ساقط می‌شود لیکن با همه حال ممکن است در بین آنان کسانی به‌فکر بیفتند و سنجش‌هایی کرده، راهی به خطاکاری‌های خود پیدا کنند و برای دوره‌های بعد از این زمان طرفدارانی هم برای این مسلک پیدا شود و قدم‌هایی برای سعادت نسل آتیه برداشته شود...". دقت بفرمایید امام می‌فرمایند الآن شرایط جوری است که اگر کسی از طب اروپایی انتقاد کند، مورد حمله قرار می‌گیرد؛ پس معلوم است که ایشان به این طب انتقاداتی داشته‌اند. بیانات ایشان در ادامه صریح‌تر می‌شود؛ امام(ره) می‌فرمایند: "هان! ای نویسندگان! به خود آیید؛ از بی‌خِردان نهراسید، گفتنی‌ها را بگویید، زندگی پرآشوب اروپا چشمتان را از حقایق نبندد؛ همه شنیدید در زمان تصدی رضاخان، همین شاه کنونی (محمدرضا شاه) به تیفوئید (حصبه) مبتلا شد؛ در وقتی که تمام دکترهای درجه اول کشور از درمان آن مأیوس شدند، طبیبِ طالقانی با دستور طب قدیم او را معالجه کرد؛ خوب بود با چنین امتحانی رضاخان یا زمام‌داران آن زمان به‌فکر آن بیفتند که طب کشور خود ما باید دستِ‌کم به‌حساب بیاید لکن به‌قدری این‌ها خود را باختند و انگاره را از دست دادند که حاضر نیستند برای خود فضیلتی قائل شوند و با حسن و هوش خود هر طور شده است مبارزه می‌کنند که مبادا برخلاف اروپا سخنی بگویند...". پس می‌بینید که حضرت امام(ره) به طب جدید انتقاد داشت و کارایی طب قدیم را در خیلی از اوقات بیشتر می‌دانست و یکی از انتقاداتش به رضاشاه و پسرش این بود که چرا از آن طب استفاده نمی‌کنند. امام(ره) در ادامه می‌فرمایند: "یکی از دکترهای امروزی می‌گفت «بر ما و و بر دکترهای بزرگ این کشور ثابت شده که کاری از طب اروپا جز جراحی برنمی‌آید و داروهای اروپایی معالج نیست بلکه مُسَکّنی است که ما به‌کار می‌بریم و انتظار داریم که بیماری دوره خود را طی کند و به خوبی یا به هلاکت منجر شود»؛ گفتیم «پس چرا دکترها این مطلب را به مردم نمی‌گویند؟!»، گفت کسی قدرت این گفتار را ندارد و درست گفت... امروز در تمام کشور ایران که به‌قول شما دانشگاهی مانند جندی‌شاپور داشته یک نفر که قانون بوعلی را بفهمد معلوم نیست که باشد و این ضربتی است که این کشور از دست اجانب به‌وسیله زمام‌داران بی‌خرد ما خورد... غرب همه چیز استعماری دارد: طب استعماری، فرهنگ استعماری که برای کشورهای عقب‌افتاده صادر می‌کنند و آن‌ها می‌خواهند که ما وابسته باشیم و چیزهایی که به ما می‌دهند وابستگی می‌آورد؛ اگر می‌خواهید رشد حقیقی پیدا کنید و مستقل شوید، اول این وابستگی فکری و قلبی را کنار بگذارید...". (ادامه👇👇)
این گوشه‌ای از بیانات حضرت امام در انتقاد از طب غربی و حمایت از طب سنتی بود؛ می‌فرمایند: آن زمان (70 سال پیش) از آن دکتر پرسیدم، "چرا این واقعیت را به مردم نمی‌گویند؟!"، گفت کسی جرئت نمی‌کند! من می‌خواهم بگویم الآن هم همین طور است! الآن هم متأسفانه خیلی از پزشکان ما حتی آنها که متعهد هستند، سکوت کرده و واقعیات مربوط به طب رایج را به مردم نمی‌گویند حتی خیلی از علما و روحانیان سکوت کرده‌اند و به‌عکس در برابر تجویزهای غلط برخی پزشکان کاملاً منفعلانه برخورد می‌کنند مثلاً می‌گویند "اگر دکتر گفت نباید روزه بگیری، نگیر!"، سعی می‌کنند درباره طب غربی هیچ موضعی نگیرند. این تحریف شخصیت حضرت امام(ره) است که بعد از 30 سال انتقادات امام به کارایی طب رایج مسکوت گذاشته می‌شود و پزشکان در رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون ادعا می‌کنند که "ما هرچه می‌گفتیم ایشان می‌گفت چشم و در مسائل پزشکی هیچ‌گاه روی حرف ما حرف نمی‌زد!". نمی‌شود کسی که آن‌قدر به طب جدید انتقاد داشته است، تابع بی‌چون‌وچرای پزشکان باشد مگر اینکه چاره‌ای نداشته باشد که غالباً چنین بوده است چون امام در سال 68 ارتحال پیدا کردند؛ خود من تازه در آن سال وارد دانشگاه شدم، آن زمان حتی یک پزشک باتجربه در طب سنتی نداشتیم؛ جای چنان تخصصی خالی بود؛ معلوم است که در آن شرایط امام برای کنترل بیماری خود از آنچه در دسترس است استفاده می‌کند، شاید اگر شرایط امروز بود، آن اتفاق نمی‌افتاد و در تیم پزشکی ایشان طبیب سنتی هم می‌بود و ایشان از نظر کارشناسی او هم استفاده می‌کرد. متأسفانه شاهدیم که واقعیت وارونه جلوه داده می‌شود؛ می‌گویند امام تابع بی‌چون‌وچرای پزشکان بود تا به مردم هم چنین القاء کنند که "شما هم هر تجویزی برای‌تان شد، گردن نهید". من در اینجا یک سند درباره بیماری قلبی امام به شما ارائه می‌دهم که نشان می‌دهد تبعیت ایشان از پزشکان در همان شرایط نیز مطلق نبوده است: آقای دکتر سید حسن عارفی، پزشک امام، در تاریخ سه‌شنبه 11خرداد 1387 مصاحبه‌ای داشته‌اند که منتشر شده است؛ مصاحبه‌کننده از ایشان می‌پرسد "مگر نمی‌گویید ایشان گرفتگی عروق کرونر داشته‌اند، پس چرا یک بار از ایشان آنژیوگرافی نگرفتید که ببینید کدام رگ چند در صد گرفته است و باید چه‌کار کرد؟!"، دکتر عارفی پاسخ داده است: "اتفاقاً ما بیماری قلبی ایشان را با تجویز داروهای گوناگون کنترل کردیم و انجام آنژیوگرافی قلب به ایشان توصیه شد اما ایشان با این مسئله موافق نبودند حتی سال 65 پس از آنفارکتوس قلبی (سکته) که خوشبختانه به‌دلیل اقدامات امنیتی ما یعنی قراردادن زنگ در آشپزخانه، اتاق خواب و بقیه جاها و آگاه ‌ساختن تیم پزشکی که روزانه کشیک می‌دادند، خطر رفع شد و با ماساژ قلبی و عملیات احیاء ایشان سلامت شدند، باز هم ما درخواست آنژیوگرافی کردیم و نپذیرفتند...". یعنی امام حتی بعد از سکته قلبی هم انجام آنژیوگرافی را نپذیرفتند. پس چنین نبود که امام از طب غربی راضی و همواره تابع نظر پزشکان ولو پزشک معتمَد خود باشد؛ این تحریف است و من این را در شب سالگرد ارتحال ایشان گفتم و از همگان می‌خواهم که اجازه ندهند این طور القا شود. ما بارها گفتیم، الآن که از نعمت پزشکان طب سنتی برخورداریم و خیلی از بیماری‌ها را می‌شود بدون دست‌کاری و جراحی درمان کرد، در مواردی که بیم خطر وجود دارد، حتماً نظر پزشک طبیب سنتی معتمد را بخواهید؛‌ نروید به خودتان لطمه بزنید و بعد بگویید "نمی‌دانستم به این روز می‌افتم"! در حال حاضر، بیماران زیادی را می‌بینم که مراجعه می‌کنند و از عوارض دارو یا جراحی صدمه دیده‌اند و می‌گویند «"دکتر گفت" و ما هم انجام دادیم»! به‌نظرم رسید در این ایام سالگرد رحلت امام(ره) لازم است این مطلب شفاف بیان شود تا این بُعد از شخصیت ایشان نیز از تحریف مصون ماند.
بُعد چهارم
💠 یک بام و دو هوای صدا و سیما در مسئله «کرونا» و «حجاب» 😷 در قضیه کرونا #صداوسیما تمام قد وارد مسئل
🔸پ.ن: صدا و سیما یا مثل گفتار امام علی، جزو طایفه ی پشه در هوا و یکی به نعل یکی به میخ است، یا یک نهانِ غیرعلنیِ ضد دین و ضد نظام درون خود دارد که در بعضی جاها و بهتر است بگوئیم در خیلی جاها، خواسته و یا ناخواسته، این درون فاسد، شکوفا شده و بروز ظاهری یافته است❗️ سر ماجراهای فتنه ۸۸ فتنه بنزینی فتنه مهسا امینی و نشان دادن خانم بدون لباس با سانسور کم، و همچنین در برنامه های مذهبی سطحی و کم عمق! و برنامه های مناسبتی بسیار سطحی و بی محتوا و حتی سریالها و فیلمهای مجوز گرفته اش، که نهاد خانواده را هدف قرار داده و بعضی جاها پا را فراتر نهاده و دوستی زن با دوست شوهر را علنا رسمیت میبخشد، یا در مسابقات! و شوهای مجوز گرفته اش! مثل عصر جدید درونش را نشان داده است..... و در این و کمرنگ شدن دین و از بین رفتن مفاهیم غیرت، ادب، حیا، عفاف، خانواده نقش زیاد اما پنهانی ای داشته است!! هنوز اسناد کتمان شده از بهائیان نفوذی در صدا و سیما، پیدا نشده و متاسفانه هنوز یک عده مذهبی ساده وجود دارند که صدا و سیما را صرفا بخاطر انتخاب ریاستش که توسط رهبر است، نهاد ذیل رهبری میدانند!!! و ساده انگارانه آن را مورد تایید رهبر میدادند❗️ البته همیشه در کنار معاویه ها و عمروعاص ها، ابوموسی اشعری ها هم وجود داشته اند❗️
خاطره ای زیبا از یک : من دکتر س.ص متخصص اطفال هستم. سالها قبل چکی از بانک نقد کردم و بیرون آمدم؛ کنار بانک دستفروشی بساط باطری، ساعت، فیلم و اجناس دیگری پهن کرده بود.  دیدم مقداری هم سکه دو ریالی در بساطش ریخته است. آن زمان تلفنهای عمومی با سکه های دو ریالی کار میکردند.  جلو رفتم یک تومان به او دادم و گفتم دو ریالی بده؛ او با خوشرویی پولم را با دو سکه بهم پس داد و گفت: اینها صلواتی است! گفتم: یعنی چه؟ گفت: برای سلامتی خودت صلوات بفرست و سپس به نوشته روی میزش اشاره کرد. (دو ریالی صلواتی موجود است) باورم نشد ، ولی چند نفر دیگر هم مراجعه کردند و به آنها هم... گفتم: مگر چقدر درآمد داری که این همه دو ریالی مجانی میدهی؟ با کمال سادگی گفت: ۲۰۰ تومان که ۵۰ تومان آن را در راه خدا و برای این که کار مردم راه بیفتد دو ریالی میگیرم و صلواتی میدهم... مثل اینکه سیم برق به بدنم وصل کردند، بعد از یک عمر که برای پول دویدم و حرص زدم، دیدم این دست فروش از من خوشبخت تر است که یک چهارم از مالش را برای خدا میدهد،  در صورتی که من تاکنون به جرأت میتوانم بگویم یک مریض مجانی نیز نپذیرفته ام... احساساتی شدم و دست کردم ده تومان به طرف او گرفتم.  آن جوان با لبخندی مملو از صفا گفت: برای خدا دادم که شما را خوشحال کنم. این بار یک اسکناس صد تومانی به طرفش گرفتم و او باز همان حرفش را تکرار کرد. من که خیلی مغرور تشریف دارم مثل یخی در گرمای تابستان آب شدم... به او گفتم : چه کاری میتوانم بکنم؟ گفت: خیلی کارها آقا! شغل شما چیست؟ گفتم: پزشکم.  گفت: آقای دکتر شب های جمعه در مطب را باز کن و مریض صلواتی بپذیر. نمیدانید چقدر ثواب دارد! صورتش را بوسیدم و در حالی که گریان شده بودم، خودم را درون اتومبیلم انداختم و به منزل رفتم.  دگرگون شده بودم، ما کجا اینها کجا؟! از آن روز دادم تابلویی در اتاق انتظار مطبم نوشتند با این مضمون: <شبهای جمعه مریض صلواتی میپذیریم> دوستان و آشنایان طعنه ام زدند،  اما گفته های آن دست فروش در گوشم همیشه طنین انداز بود و این بیت سعدی: گفت باور نداشتم که تو را  بانگ مرغی چنین کند مدهوش گفتم این شرط آدمیت نیست مرغ تسبیح گوی و ما خاموش .. راستى یك سوال : شغل شما چیه؟... @banooyetamadonsaz @bode4om