آزادی در نفی همهی تعلقات است
جز تعلق به حقیقت؛
که عین ذات انسان است.
وجود انسان در این تعلق است
که معنا میگیرد و بنابراین،
آزادی و اختیارِ انسان،
تکلیف اوست در قبال حقیقت،
نه حق او برای ولنگاری و رهایی
از همهی تعهـدات!
#شهید_آوینی
#زن_زندگی_آگاهی
✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
#حدیث_مهدوی
لزوم وجود حجت در هر عصر و زمان
۱. عن أمير المؤمنين عليهالسلام -فى حديث طويل- قال: «لا تخلو الأرض من حجّة قائم للّه بحجّة: إمّا ظاهرا مشهورا، أو خآئفا مغمورا؛ لئلّا تبطل حجج اللّه و بيّناته». (اثباتالهداة، ج۵، ص۷۷)
از امیرالمؤمنین علیهالسلام در بخشى از یک حدیث طولانى چنین نقل شده است: «زمین [هیچگاه] از حجتى که به اقامه امر خدا قیام کند، خالى نیست: یا ظاهر و آشکار است و مردم او را میشناسند، و یا بیمناک و مخفى از دیدگان مردم است؛ تا حجتهاى الهى و آیات پروردگار از میان نرود».
✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
#جلسه_اخلاق
❇️با حضور استاد نیلی پور زیدعزه
🔷چهارشنبه 27مهرماه
ساعت9صبح
📌با موضوع ضرورت طرح طلبگی مباحث مهدوی
مدرسه علمیه حضرت ولی عصر علیه السلام
✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
#اخلاق_مهدوی
🔸دوره مجازی آفلاین
🔹کاربردی و انسان ساز
🎙حجه الاسلام والمسلمین نیلی پور
🎁همراه با جوایز نقدی و فرهنگی
👈جلسات این دوره به صورت روزانه بارگذاری و سوالات بزودی در کانال قرار داده خواهد شد.
✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
#القاب_حضرت
براي حضرت حجت- عجل الله تعالي فرجه الشريف- القابي است که در کتاب نجم الثاقب- حاج ميرزا حسين نوري أعلي الله مقامه- ذکر شده، که از جمله ألقاب آن جناب «بقية الله» است. در کتاب غيبت فضل بن شاذان از امام صادق عليه السلام روايت شده که فرمود: موقعي که حضرت قيام کند تکيه به ديوار کعبه نمايد، و حدود سيصد و سيزده نفر در ابتدا گرد او جمع شوند. و اول سخني که گويد و بدان تکلم کند اين آيه ي مبارکه است «بقية الله خير لکم ان کنتم مؤمنين»- هود آيه ۸۵
#بقية_الله
✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
9.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#وظایف_منتظران
📿خودتان را به حلقه یاران خاص حضرت صاحب الزمان برسانید
🎙حضرت آیة الله حاج سَیّد محمّد صادق حسینی طهرانی حفظه الله تعالی
✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
اخلاق مهدوی .جلسه۱.استاد نیلی پور.mp3
3.03M
🔊 #صوت_ویژه
🔰#اخلاق_مهدوی
🔸جلسه اول
🎙حجه الاسلام و المسلمین نیلی پور
✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
#اخلاق_مهدوی
#چکیده_جلسه_اول
🔹استاد نیلی پور
✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت الله #بهجت
🔹چه باید بکنیم.....؟
✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
#سلام_صبحگاهی
ابرها به آسمان تكيه مي كنند؛ درختان به زمين؛ وانسانها به مهرباني يكديگر...
مهربانتر از شما سراغ ندارم پدر مهربانم...
السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِىُّ النَّاصِحُ
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
#معارف_مهدوی
🔹معنی «واسطه فیض بودن»🔹
برای روشن شدن مفهوم واسطه فیض مثالی می زنیم. شما، «من» و«تن» خود را در نظر بگیرید. چه کسی صحبت می کند؟ مسلّم «من»، اما از زبان وصوت کمک می گیرد. چه کسی می بیند؟ «من»، امّا از طریق چشم. آن که همه کاره است، یعنی می بیند ومی شنود وراه می رود وقلبش تپش دارد، «من» یا نفس انسان است. اگر «من» نباشد، قلب هم تپش ندارد، امّا آیا این «من» حاضر است یا غایب؟ «من» حاضرِ غایب است، به یک اعتبار از همه اعضای بدن در خود بدن «حاضر»تر است، ولی برای شما وحسّ شما بدن «ظاهر» است. پس ملاحظه می کنید که منِ شما وتنِ شما در کنار هم ودر عرض هم نیستند، بلکه در اصطلاح فلسفه، در طول یکدیگرند. یعنی «منِ» شما فوق «تنِ» شماست نه پهلوی تنِ شما. «منِ» شما از نظر درجه وجودی بالاتر از تنِ شماست. درجه وجودی موجود غایب همیشه از عالم مادّه بالاتر است، مثل «منِ» شما نسبت به تنِ شما. همچنین عالَم غیب، از خود مادّه در مادّه حاضرتر است، مثل حضور فعّال «من» شما در چشم وگوش شما که عملاً اوست که می بیند، منتها از طریق چشم شما. الآن، آن که می شنود «منِ» شماست که می شنود، نه گوش شما. امّا آن که در صحنه «ظاهر» است تن شماست با اعضایش، وآن که در صحنه «حاضر» است، «منِ» شماست. «منِ» شما در همه جای تن شما حاضر است، امّا چون مجرّد است، محدود به بدن نیست. پس اگر می گوییم «منِ» شما واسطه بین «تنِ» شما وعالم اعلی است، به این معنا است که اولاً؛ بودنِ آن واسطه فیض، بودن در مرتبه وجودی بالاتری است ولذا «غایب» است، چون مرتبه اش بالاتر است. ثانیاً؛ تمام مرتبه مادون در قبضه آن واسطه فیض قرار دارد.
إن شاءالله با تأمّل در مثال «من» و«تن»، معنی واسطه فیض بودن امام زمان (عجّل الله فرجه) در هستی روشن می شود که مَثَلِ امام زمان (عجّل الله فرجه) در کلّ هستی، مثَلِ «من» است در «تن».
📕 استاد طاهر زاده، مبانی معرفتی مهدویت،ص 24
#واسطه_فیض
#طاهر_زاده
✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️