eitaa logo
بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان
3.3هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
95 فایل
مهدی باور و مهدی یاور باشیم کانال ما در ایتا: https://eitaa.com/bonyadmahdaviatesf سایت بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان: 313adine.ir تماس با ما: ۰۳۱۳۴۴۵۴۹۹۱-۳
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸ولادت پیغمبر(ص)، روحی در کالبد دنیای مرده‌ی آن روز بود ولادت پیغمبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و همچنین بعثت آن بزرگوار، روحی بود که در کالبد دنیای مرده‌ی آن روز دمیده شد. آن دنیا بظاهر زنده بود؛ حکومتها، سلطنت‌ها، تلاشها، فعّالیّتها برقرار بود، امّا در آن دنیا مرگ انسانیّت بود، مرگ فضیلت بود. آنچه بود جفا بود، ظلم بود، تبعیض بود، قساوت بود؛ فضیلت‌ها مرده بود و رسول اکرم، خودش و دعوتش در آن دنیا روحی دمیدند. اینکه عرض میکنیم دعوتش و خودش، چون خود پیغمبر هم تجسّم اسلام بود. از همسر مکرّم پیغمبر اسلام نقل شده است که گفت «کانَ خُلقُهُ القُرآن»؛(۱) قرآن مجسّم بود. پیغمبر و دینش در آن دنیای مرده روحی دمیدند. اِستَجیبوا للهِ‌ وَ لِلرَّسولِ اِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم؛(۲) حیات بود آنچه او آورد برای آن مردم و دنیای ظلمانی و مرگ‌زده و آفت‌زده. ۱۳۹۴/۱۰/۰۸🗓 🎤بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌
🔸امام صادق(ع) مرد علم و دانش، مرد مبارزه، مرد تشکیلات بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون عنصر جهاد، مبارزه و قیام در زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام * حرکت تشکیلاتی امام صادق(ع) مرد مبارزه بود، مرد علم و دانش بود و مرد تشکیلات بود. مرد علم و دانش بودنش را همه شنیده‌اید. محفل درس امام صادق(ع) و میدان آموزشی که آن بزرگوار به وجود آورد، هم قبل از او و هم بعد از او در تاریخ زندگی امامان شیعه بی‌نظیر بود. همه‌ی حرفهای درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآن که در طول یک قرن و اندی به وسیله‌ی مغرضان و مفسدان یا جاهلان تحریف شده بود، همه‌ی آنها را امام صادق(ع) به شکل درست بیان کرد. اما مرد مبارزه بودنش را کمتر شنیده‌اید. امام صادق(ع) مشغول یک مبارزه‌ی دامنه‌دار و پیگیر بود. مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت و به وجود آوردن حکومت اسلامی و علوی. یعنی امام صادق(ع) زمینه را آماده می‌کرد تا بنی‌امیه را از بین ببرد و به جای آنها حکومت علوی را که همان حکومت راستین اسلامی است بر سر کار بیاورد. اما آن بعد سوم را که اصلاً نشنیده‌اید، مرد تشکیلات بودن امام صادق(ع) است که یک تشکیلات عظیمی از مؤمنان خود از طرفداران جریان حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقصای خراسان و ماوراءالنهر تا شمال آفریقا به وجود آورده بود. تشکیلات یعنی چه؟ یعنی این که وقتی امام صادق(ع) اراده می‌کند آن چه را که او می‌خواهد بدانند، نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم می‌گویند تا بدانند. یعنی از همه جا وجوهات و بودجه برای اداره‌ی مبارزه‌ی سیاسی عظیم آل علی جمع کنند. یعنی وکلا و نمایندگان او در همه‌ی شهرها باشند که پیروان امام صادق(ع) به آنها مراجعه کنند و تکلیف دینی و همچنین تکلیف سیاسی خود را از آن حضرت بپرسند. تکلیف سیاسی هم مثل تکلیف دینی واجب‌الاجرا است. امام صادق(ع) یک چنین تشکیلات عظیمی را به وجود آورده بود و با این تشکیلات و به کمک مردمی که در این تشکیلات بودند با دستگاه بنیامیه مبارزه می‌کرد. در هنگامی‌که پیروزی او بر بنیامیه حتمی بود، بنی‌عباس به عنوان یک جریان مزاحم و فرصت‌طلب آمدند، میدان را گرفتند و بعد از آن امام صادق(ع) هم با بنی‌امیه و هم با بنی‌عباس مبارزه کرد. 1359/6/14🗓 ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
پویش-ربیع-الانام2.gif
5.2M
فراخوان پویش سراسری ربیع الانام ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
🔹امام مهدی عجل الله تعالی فرجه در قرآن ﴿إِذا تُتْلی عَلَیهِ آیاتُنا قالَ أَساطِیرُ الأَوَّلِینَ﴾ (المطففین: ۱۳) ترجمه آیه: (هر گاه آیات ما بر او خوانده شود، گوید: افسانه های پیشینیان است). متن روایت: محمد بن العباس: عن أحمد بن إبراهیم، عن عباد بإسناده الی عبد الله بن بکر یرفعه الی أبی عبد الله (علیه السلام) فی قوله (عزَّ وجلَّ): ﴿إِذا تُتْلی عَلَیهِ آیاتُنا قالَ أَساطِیرُ الأَوَّلِینَ﴾ قال: یعنی یکذبه بالقائم (علیه السلام) إذ یقول له: لسنا نعرفک ولست من ولد فاطمة (علیها السلام) کما قال المشرکون لمحمد (صلی الله علیه وآله)(۱). ترجمه روایت: محمّد بن عبّاس، از احمد بن ابراهیم بن عبّاد روایت کرده به سند خود تا عبد الله بن بکیر به طور مرفوع از حضرت ابو عبد الله امام صادق (علیه السلام) آورده است که درباره ی فرموده ی خدای -عزّ وجلّ-: (هر گاه آیات ما بر او خوانده شود، گوید: افسانه های پیشینیان است) فرمود: یعنی حضرت قائم (علیه السلام) را تکذیب میکند ودروغگو میشمارد که به آن حضرت میگوید: تو را نمیشناسیم وتو از فرزندان فاطمه (علیها السلام) نیستی؛ همانطور که مشرکان به حضرت محمّد (صلّی الله علیه وآله وسلم) چنین گفتند. ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
وجود مقدس حضرت حجت (عجّل الله فرجه) آن چنان پر رمز وراز است که هرگز نمی توان در شناخت او به یک منظر بسنده کرد، هزاران نگاه نیاز است تا شمه ای از آن حقیقتِ «واسطه فیض بین ارض وسماء» را بتوان نگریست وبه مقام افتخارآمیز شناخت حجت خدا وارد گشت وامیدوار مژده آن ذوات مقدس بود که برای عارفانِ به حقشان، برکات زیادی را قائل اند. در سلسله بحث های درباره حضرت حجت (عجّل الله فرجه) تلاش شده تا آن جا که ممکن است در این وادی تلاش شود وخواننده تا حدّی به عظمت چنین وجودی در هستی پی ببرد وسعی کند در راستای شناخت امام زمان (عجّل الله فرجه) نهایت تلاش را بنماید وبا اطلاعات سطحی موضوع شناخت امام (علیه السلام) را تقلیل ندهد، در این کتاب تا آن جاکه ممکن بوده تلاش شده از خلال نصوص وروایات وبا تبیین مبانی کلامی وعرفانی آن ها، پیام روایات روشن شود. ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
🔸اللهم عجّل لولیک الفرج🔸 ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
💠 آیت‌الله‌ یعقوبی‌قائنی: 🎙چگونه امر به معروف و #نهی_از_منکر کنیم؟ 📚 #سفینة_الصادقین، ص ۱۶۶ ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
‌‌آزادی در نفی همه‌ی تعلقات است جز تعلق به حقیقت؛ که عین ذات انسان است. وجود انسان در این تعلق است که معنا می‌گیرد و بنابراین، آزادی و اختیارِ انسان، تکلیف اوست در قبال حقیقت، نه حق او برای ولنگاری و رهایی از همه‌ی تعهـدات! ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
لزوم وجود حجت در هر عصر و زمان ۱. عن أمير المؤمنين عليه‌السلام -فى حديث طويل- قال: «لا تخلو الأرض من حجّة قائم للّه بحجّة: إمّا ظاهرا مشهورا، أو خآئفا مغمورا؛ لئلّا تبطل حجج اللّه و بيّناته». (اثبات‌الهداة، ج‏۵، ص۷۷) از امیرالمؤمنین علیه‌السلام در بخشى از یک حدیث طولانى چنین نقل شده است: «زمین [هیچگاه] از حجتى که به اقامه امر خدا قیام کند، خالى نیست: یا ظاهر و آشکار است و مردم او را می‌شناسند، و یا بیمناک و مخفى از دیدگان مردم است؛ تا حجت‌هاى الهى و آیات پروردگار از میان نرود». ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
❇️با حضور استاد نیلی پور زیدعزه 🔷چهارشنبه 27مهرماه ساعت9صبح 📌با موضوع ضرورت طرح طلبگی مباحث مهدوی مدرسه علمیه حضرت ولی عصر علیه السلام ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
🔸دوره مجازی آفلاین 🔹کاربردی و انسان ساز 🎙حجه الاسلام والمسلمین نیلی پور 🎁همراه با جوایز نقدی و فرهنگی 👈جلسات این دوره به صورت روزانه بارگذاری و سوالات بزودی در کانال قرار داده خواهد شد. ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
براي حضرت حجت- عجل الله تعالي فرجه الشريف- القابي است که در کتاب نجم الثاقب- حاج ميرزا حسين نوري أعلي الله مقامه- ذکر شده، که از جمله ألقاب آن جناب «بقية الله» است. در کتاب غيبت فضل بن شاذان از امام صادق عليه السلام روايت شده که فرمود: موقعي که حضرت قيام کند تکيه به ديوار کعبه نمايد، و حدود سيصد و سيزده نفر در ابتدا گرد او جمع شوند. و اول سخني که گويد و بدان تکلم کند اين آيه ي مبارکه است «بقية الله خير لکم ان کنتم مؤمنين»- هود آيه ۸۵ ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📿خودتان را به حلقه یاران خاص حضرت صاحب الزمان برسانید 🎙حضرت آیة الله حاج سَیّد محمّد صادق حسینی طهرانی حفظه الله تعالی ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
اخلاق مهدوی .جلسه۱.استاد نیلی پور.mp3
3.03M
🔊 🔰 🔸جلسه اول 🎙حجه الاسلام و المسلمین نیلی پور ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
🔹استاد نیلی پور ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
ابرها به آسمان تكيه مي كنند؛ درختان به زمين؛ وانسانها به مهرباني يكديگر... مهربانتر از شما سراغ ندارم  پدر مهربانم... السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِىُّ النَّاصِحُ ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
🔹معنی «واسطه فیض بودن»🔹 برای روشن شدن مفهوم واسطه فیض مثالی می زنیم. شما، «من» و«تن» خود را در نظر بگیرید. چه کسی صحبت می کند؟ مسلّم «من»، اما از زبان وصوت کمک می گیرد. چه کسی می بیند؟ «من»، امّا از طریق چشم. آن که همه کاره است، یعنی می بیند ومی شنود وراه می رود وقلبش تپش دارد، «من» یا نفس انسان است. اگر «من» نباشد، قلب هم تپش ندارد، امّا آیا این «من» حاضر است یا غایب؟ «من» حاضرِ غایب است، به یک اعتبار از همه اعضای بدن در خود بدن «حاضر»تر است، ولی برای شما وحسّ شما بدن «ظاهر» است. پس ملاحظه می کنید که منِ شما وتنِ شما در کنار هم ودر عرض هم نیستند، بلکه در اصطلاح فلسفه، در طول یکدیگرند. یعنی «منِ» شما فوق «تنِ» شماست نه پهلوی تنِ شما. «منِ» شما از نظر درجه وجودی بالاتر از تنِ شماست. درجه وجودی موجود غایب همیشه از عالم مادّه بالاتر است، مثل «منِ» شما نسبت به تنِ شما. همچنین عالَم غیب، از خود مادّه در مادّه حاضرتر است، مثل حضور فعّال «من» شما در چشم وگوش شما که عملاً اوست که می بیند، منتها از طریق چشم شما. الآن، آن که می شنود «منِ» شماست که می شنود، نه گوش شما. امّا آن که در صحنه «ظاهر» است تن شماست با اعضایش، وآن که در صحنه «حاضر» است، «منِ» شماست. «منِ» شما در همه جای تن شما حاضر است، امّا چون مجرّد است، محدود به بدن نیست. پس اگر می گوییم «منِ» شما واسطه بین «تنِ» شما وعالم اعلی است، به این معنا است که اولاً؛ بودنِ آن واسطه فیض، بودن در مرتبه وجودی بالاتری است ولذا «غایب» است، چون مرتبه اش بالاتر است. ثانیاً؛ تمام مرتبه مادون در قبضه آن واسطه فیض قرار دارد. إن شاءالله با تأمّل در مثال «من» و«تن»، معنی واسطه فیض بودن امام زمان (عجّل الله فرجه) در هستی روشن می شود که مَثَلِ امام زمان (عجّل الله فرجه) در کلّ هستی، مثَلِ «من» است در «تن». 📕 استاد طاهر زاده، مبانی معرفتی مهدویت،ص 24 ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
اخلاق مهدوی .جلسه.۲ استاد نیلی پور.mp3
3.22M
🔊 🔰 🔸جلسه دوم 🎙حجه الاسلام و المسلمین نیلی پور ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️
💢جلسه دوم ✳️ کانال مهـ| @bonyadmahdaviatesf |ـدویت و آینده پژوهی ✳️