eitaa logo
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
2.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
861 ویدیو
215 فایل
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران، برگزار کننده کلاسهای مهدویت ویژه تمام رده های سنی آی دی ادمین کانال: @bonyadmahdaviat_maz فروشگاه محصولات و کتاب های بنیاد حضرت مهدی استان مازندران https://eitaa.com/ketab_bonyad_maz
مشاهده در ایتا
دانلود
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [6]سوره مائده، آیه54 💠«يا أَيُّهَـــا الَّذينَ آمَنُـوا مَنْ يَـرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرينَ يُجاهِدُونَ في سَبيلِ اللهِ وَ لا يَخــافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضْلُ اللهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللهُ واسِعٌ عَليمٌ» 👌خداوند می فرماید؛ ای کسانی که ایمان آوردید هر کسی از شما که از دین خود برگردد، خداوند در آینده🔮 قومی را خواهد آورد که آنها را دوست دارد و آنها هم خدا را دوست دارند. آنها نسبت به مومنان نرم هستند و در برابر کافران سرسخت و قاطع، در راه خدا جهاد می‌کنند و از ملامت هیچ ملامت کننده ای نمی‌ترسند. این فضل 💕خداست که به هر کس که شایسته باشد می دهد خداوند بسیار داناست. 👈👈امام صادق می فرماید؛ یاران صاحب این امر برای او نگهداری شده، اگر همه ی مردم هم نسبت به این قضیه بی توجه باشند خداوند یاران امام زمان (ع) را به آنها می رساند👥. اگر اینها بِدان کافر شوند پس به تحقیق ما گروهی که بِدان کافر نیستند بر آنها موکل می کنیم. آنها همان کسانی هستند که خداوند درباره ی آنها فرموده💭 خداوند به زودی گروهی را خواهد آورد آنان را دوست دارد. 👆ویژگی بسیار بسیار مهمی است، اگر می‌خواهیم یار امام زمان (ع) باشیم بایدتوجه کنیم که ما همیشه باید نگاهمان به خدای تبارک و تعالی و توحید محوری باشد. 🍃و توجه به این کنیم که همیشه خدا را روح حاکم بر تمام شئونات زندگی خودمان قرار بدهیم🍃. 🔆خداوند می ‌فرماید کسانی که من را دوست داشته باشند من هم آنها را دوست دارم. پس اگر می‌خواهیم ویژگی بسیار مهمی را در زندگی رعایت کنیم دوست داشتن خداست. خدا از چه چیزی خوشش می‌آید⁉️ چه حرکتی را انجام بدهیم خدا راضی ست؟ چه حرکتی را انجام ندهیم و باید توجه به او بکنیم، یعنی بایدها و نباید های قرآن را با محوریت حب خدا و دوست داشتن خدا داشته باشیم. 🔸امام صادق در برخی از اوصاف یاران امام زمان وقتی که می رسد می‌فرماید آنها مردانی هستند دل هایشان مانند پاره های آهن ⚙️ است، یعنی نه اینکه سنگ دل باشند اینها از بس ایمانشان به خدا قوی است به این سادگی اهل گناه نیستند⚠️ ایمانشان از سنگ هم محکمتر هست، امام صادق می گوید. یعنی نگاهشان، دینشان همش خداست و توحید محور است. در عبادتشان برای ریا این کار را نمی کنند مردانی هستند که شب ها نمی‌خوابند🗣 زمزمه ی عبادت خدا می‌کنند، از فرصت ها برای عبادت و توجه به مسئله ی خدا می کنند. 🌾🌾لذا امام صادق (ع) می فرمایند اصحاب حضرت مهدی «فَلْيَنْتَظِرْ» منتظر امام خود هستند.🌾🌾 ✅اگر من در زندگی می خواهم ببینم منتظر هستم یا نه؟ ببینم چقدر دارم خودم را آماده می کنم برای آن میهمان بزرگوار! اگر واقعا منتظر میهمان هستم خانه را آب و جارو می کنم،💕 دلهای خودم را پاک می‌کنم، تدارک می بینم، زحمت می کشم، کوشش می کنم، به نحواحسن این میهمان بزرگوار باید در جایی که ما او را دعوت می‌کنیم بپسندد راحت باشد. 👌«ولیَعمَل بِالوَرَع» در عملشان تقوا دارند. تقوا فقط به ذکر و مناجات و دعا نیست، تقوا در اقتصاد می خواهد، تقوا در اخلاق می خواهد، تقوا در تربیت می‌خواهد، تقوا در زندگی می خواهد، تقوا در جامعه می خواهد، احترام به هم.. نگاه کنید وقتی که می گوییم تقوا در تمام شئونات باید باشد⚠️. «مَحَاسِنِ اَلْأَخْلاَقِ» اخلاقش باید نیکو باشد مهربان باشد، آن موقع است که امام صادق می گوید «وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ» این نگاه را کسی داشته باشد تقوا باشد و اخلاق خوبی داشته باشد آن موقع می شود یک انسان منتظر. ⬇️⬇️⬇️
⬅️پس ویژگی یاران امام زمان☀️ گام اول توحید محوری ست. خدا را باید دوست داشته باشد و در عمل خدا هم آن را دوست داشته باشد. نسبت به مومنین رحم💐 داشته باشد اما نسبت به کافرین باید سختگیر باشد. نگاه من به کافر و دشمن خودم باید کاملا جدی باشد سر سخت باشم و جهاد هم که انجام می دهم چه جهاد مبارزه با نفس، چه در جهاد جدی مقابله با دشمن⚔️ باید رویکردم رویکرد الهی و توحیدی باشد و نترسم. ترسی در دل خودم ایجاد نکنم. 💠امام سجاد (ع) می فرماید؛ هنگامی که حضرت مهدی قیام🌤 می کند، خدای عزوجل از شیعه ی ما آفت را برطرف سازد، دلهایشان را همچون پاره های آهن محکم می کند، نیروی هر مرد از آنان را به اندازه ی نیروی 👥 چهل مرد قرار می دهد، یعنی خدا می گوید به سمت من یک گام بردار، من هم چندین برابر برای شما گام🚶‍♂️ بر می دارم. پس نشان می دهد ترسوها یار امام زمان نیستند. 🌀اگر چیزی را بخواهیم بدوزیم به نخ محکم نیاز دارد نه نخ های وا رفته، کسی که منتظر مصلح هست خودش باید صالح باشد. ❌مجرم نمی تواند منتظر مصلح باشد، لذا باید توجه ویژه ای بکنیم، اگر دوست داریم که واقعا هم دوست داریم یار حضرت باشیم لذا باید توجه به این بکنیم که در تمام شئونات زندگی خودمان اصل توحید محوری را کنار نگذاریم. توحید محور باشیم ✨خدا را دوست داشته باشیم💝 و در برابر دشمن ها محکم و سرسخت باشیم. ان شاءالله خدا ما را یاری می کند.‌ 🌿ان شاءالله که بتوانیم جزو یاران و وفاداران خوبی برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم. 🖇 6 🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
ایات مهدوی 6.mp3
2.57M
💠 سلسله مباحث 6 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 6 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀 @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
👆👆👆 📖جزء [6] سوره مائده 🔹🌙🔹🌙🔹 ============ @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
👆👆👆 📖جزء [6] سوره نساء 🔹🌙🔹🌙🔹 ============ @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
📚 حدیث انتظار : 3️⃣ قسمت سوم : 🔴 ج) المؤمل 👈🏻 واژه «مؤمل» اسم مفعول از«اَمَل» است . « امل» ب
📚 حدیث انتظار : 4️⃣ قسمت چهارم : 🔴 د) العدل المنتظر 👈🏻 چهارمين ويژگي كه در ابتداي صلوات بر امام مهدي (عج) در دعاي افتتاح مورد اشاره قرار میگیرد ، « العدل المنتظر » ( عدالتي كه مورد انتظار است) میباشد . به كار بردن واژه «عدل» به جاي «عادل» نشانه قوت ، شدت و ناب بودنِ عدالت حضرت مهدي موعود (عج) است . مرور رواياتي كه ترسیم كننده ابعادي از عدالت زمان ظهور هستند نيز نشان دهنده این نكته است . 🔴 در حدیثی امام صادق (ع) زاویه ای از عدالت امام عصر (عج) را ترسیم كرده میفرماید : امّا و الله لیدخلن علیهم عدله جوف بیوتهم کما یدخل الحر و القر ؛ آگاه باشيد كه به خدا قسم ، عدالت حضرت مهدي (عج) بر مردم سيطره پيدا ميكند ، همانطور كه سرما و گرما وارد خانـه هاي آنها ميشود . 🔴 ه) وَ حُفَّهُ بِمَلائِكَتِكَ الْمُقَرَّبِينَ 👈🏻 پس از نثار صلوات الهي به پیشگاه امام (عج) نخستين درخواست از درگاه خدای متعال براي آن امام همام مطرح ميشود. این درخواست عبارت است : « ایمنی امام عصر (عج) از هر نوع شر و بدی» . 👈🏻 صاحب نظران بر این باورند كه وقتي گفته ميشود فرشته ها گرداگرد کسی به گردش درآ یند ، اشاره به كثرت ملائكه و تجلیل ایشان نسبت به آن فرد دارد ؛ از نيا رو در این فراز افزون بر درخواست نوعي تجلیل از سوی خداوند برای امام زمان (عج) ، محافظـت آن حضرت توسط نيروهاي مافوق ماده خواسته شده و از خداوند درخواست ميشود كه فرشته ها را مأمور نماید تا باتمام قوا مراقب آن حضرت باشند . 🌺🤲🌺🤲🌺🤲 @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
❇️ 🌀 ایام وفات (س) نزدیک است، آن بانوی بزرگ که همدم و پشتیبان بزرگی برای حضرت محمد (ص) و نشر اسلام بودند. 👈 قطعا خیلی از شما عزیزان دنبال منبع خوب درباره ایشان برای پست گذاشتن یا سخنرانی هستید . 👌 در لینک https://b2n.ir/s99009 کتابهای خوب و عالی ای هست درباره ایشان که می توانید به صورت حلال و در فرمت های مختلف ، دانلود کنید و استفاده کنید. انشالله تولید محتواهای خوبی برای این بانوی بزرگ اسلام داشته باشیم. @bonyadsari
﷽ بِسمِ اللّٰه الْرَّحمٰن الْرَّحیم 🔹 هرروز ماه با گزیده های کوتاه تفسیر قرآن 🔹 : گزیده تفسیر شهید آیت الله بهشتی 🔺 انتشار روزانه تفسیر در ایام 🔺 قسمت 1️⃣ 🔸 ...جالب اینجاست که ما مسلمانان خودمان را رها کرده ایم و یقه یهود و نصارا را چسبیده ایم. می گوییم منظور از مغضوب علیهم، یهود و ضالین، نصارا هستند! آنها « مغضوب علیهم و ضالین » هستند؛ ولی این چه غفلت ناپسندی است که ما خودمان را از یاد می بریم و سراغ دیگران می رویم؟ 📚 کتاب تفسیر سوره حمد شهید آیت الله بهشتی @bonyadsari
﷽ بِسمِ اللّٰه الْرَّحمٰن الْرَّحیم 🔸 : گزیده تفسیر شهید آیت الله بهشتی 🔺 انتشار روزانه تفسیر در ایام 🔺قسمت 2️⃣ 🔹 [ ما یک سوالی را میخواهیم در دین بفهمیم ]. ايـن سـؤال بجاسـت. مـا از آنهـايي نيستيم كه در برابر اين سؤالات بگوييم وقتي كه چيـزي را وحـي گفتـه، ديگر بپذير و چيزي هم نگو. ما ميگوييم بپذير، اما حرفت را هـم بـزن. 🔹 اين دو خيلي با هم فرق دارد. بپذير و چيزي هم نگو در روش ما نيست. نه خير، بپذير، حرفت را هم بزن، سؤالت را هـم بكـن. بـه اسـتناد وحـي پذيرفتي؟ بسيار خوب، اما اين سؤال در مغزت پيدا شد. بـه تـو بگـوييم نپرس و الّا از دين بيرون ميروي! نه، اصـلاً ايـن روش مـا نيسـت. اگـر سؤالي داري مطرح كن. سؤالي كه به صورت يك عقده در فكر مسـلمان بماند، مثل موريانه، ايمان او را ميخورد. هر سؤالي داري مطرح كن و آنكساني كه اين سؤالات برايشان عرضه ميشود، بايد به آنها گفت در برابر سؤالات بردبار باشيد. از جا در نرويد. آنقدر معلومات داري به سـؤالات اين آقا جواب بدهي، جواب روشنكننـدة دل چسـب بـه او بـده. آن قـدر معلومات نداري به او جواب بدهي، تكبر و خودپسندي را كنـار بگـذار. 🔹 بگو من هم مثل تو نميدانم. من هم مثل تو در جستوجوي كسي هستم كه بتواند اين مطلب را پاسخ بدهد. اما با ترشرويي و تشدد و چماق بـه جنگ سؤالات عقده زا رفتن، اين اصلاً شيوه اسلام نيست.آنجا كه ميآيند از پيغمبر سـؤالي مـي كننـد كـه مصلحت سياسي ايجاب ميكند دربارهاش سخني گفته نشود، آنوقت پاسخي كه پيغمبر از كلام خدا ميآورد اين قدر لطيف اسـت : «لا تَسئَلُوا عنْ أشْيآء انْ تُبد لَكُـم تسئوکم» سؤالاتي نكنيد كه اگر جوابش را گفتيم، ناراحتي برايتان ايجـاد كند. ببينيد چه قدر آهنگ، آهنگ مربيانه دلپذير سازندهاي است. « وَ يَسْئَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَ ما أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا » اسرا:۸۵ 🔹 از تو ميپرسند كه روح چيست؟ بگوروح از آن چيزهايي است كه ذات و كُنهش را خدا ميشناسد و به طـور كلي شما انسانها اينطور نيست كـه همـه چيـز را بدانيـد. بـالاخره يـك چيزهايي را نميدانيد. اين هم از آنهاست. ملاحظه ميكنيد، آن هم چيزي كه به جايي لطمه اي نميزند. سؤالي نيسـت كـه بـه جـايي لطمـه بزنـد. 🔹 ميدانيم كه مسأله روح يك آگاهياي نيست كه اصلاً با ايمان به اسلام و مبدأ و معاد ارتباط نزديك داشته باشد. در عين حال وقتي پاسخي قرآنـي ميدهد، پاسخي است اينطور مربيانه. 📚 کتاب پیامبری از نگاه دیگر | خاتمیت و امامت ۲ @bonyadsari
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [7]سوره انعام، آیه44 💠«فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُونَ» می‌فرماید پس چون حقایقی را که حالا به عنوان عبرت گرفته شدگانشان به آنها یادآوری شده فراموش کردن درهای همه نعمت ها را به روی آنها گشودیم تا هنگامی که به آنچه داده شدن مغرورانه خوشحال گشتند به ناگاه آنها را گرفتیم (یعنی در عذاب قرار گرفتن) 🍂پس یکباره از نجات خود درمانده و ناامید شدند. 👈نسبت به این آیه امام باقر (ع) می‌فرماید قول خداوند که می‌فرماید در این آیه «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ» یعنی آنگاه که ولایت امام علی (ع)🔆 را رها کردند. مردم دورانی که باید می آمدند امیرالمومنین را یاری می کردن بعد از ارتحال‌ پیامبر بزرگوار مردم امام را رها کردند، ولایت را رها کردند❌ در حالی که به آن مأمور بودند و باید این کار را می‌کردند. 🔐«فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ» درهای دنیا به روی آنها باز شد «حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُون» اینجا مراد دوران قیام حضرت مهدی علیه السلام هست.‌ خُب چندتا نکته در اینجا وجود دارد؛👇 1️⃣. اگر راهی را که خداوند حکیم برای ما معین کرده طی کنیم، سعادت دنیا و آخرت را به دست می آوریم وگرنه به سمت و سوی ذلت دنیا و عذاب آخرت را خواهیم چشید. «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِه» 💭می گوید وضعیتی که امت اسلام پس از رحلت رسول خدا داشتند تا به امروز به همین سبک بوده، آنهایی که باید نگاه به امامتشان و جانشینی پیامبران از غدیر می‌گرفتند، از سقیفه عده ای گرفتند! نتیجه طی مسیر سقیفه به جای غدیر وضعیتی درست کردند که انسانها به سمت سوی تفرقه و انحراف🚫⚔️ بروند. پس لذا باید آن نعمتی را که خدا به اینها عطا کرده بود توجه داشتند. 2️⃣. یکی از سنت های الهی می گویند مجازات استدراجی است یعنی اینقدر نعمت به آنها می دهد، این مجازات به این روش است که خداوند گناهکاران، طغیانگران💥 جسور فورا آنها را مجازات نمی‌کند بلکه درهای نعمت را به روی آنها باز می کند، هر چه بیشتر در طغیان شان گام🚶‍♂️ بردارند نعمت خودش را بیشتر می‌کند این از دو حال خارج نیست؛ ☝️یا اینکه نعمت ها آنها را به سمت و سوی بیداری می آورد. بیداری آنها را به دنبال دارد، خُب در این صورت هدایت الـهی عملی شده.✌️یا اینکه نه آن نعمت‌هایی که به آنها داده می شود و روز به روز بیشتر می شود به غرور و بی خبری آنها اضافه می شود که در این صورت مجازات آنها به هنگام رسیدن به آخرین مرحله خیلی خطرناک است. ⚠️که امیرالمومنین (ع) در حکمت [25] اشاره می کند می گوید که اگر پیوسته از سوی خدا به سوی نعمت ها می‌آیید در حالی که تو اهل معصیت❌ هستی بترس. لذا این نکته خیلی مهم است که باید توجه به آن نعمت هایی که می کنیم و این نعمت ها سرانجام این نعمت به کجاست؟ ما را به خداوند و توحید فرامین خدا می رساند یانه؟؟ 3️⃣. نکته سومی که از این آیه برداشت می‌شود برخورد امام مهدی (ع) است با ظلم و ظالم!💥 آن هم در جهت رهایی بشر از ظلم. مانند یک طبیب حاذقی که تیغ جراحی را برای قطع غده های چرکین و جهت درمان انسانهاست، سختی هایی هم دارد دردهایی هم دارد اما نتیجه ی بسیار شیرین و خوبی دارد. ⚠️لذا باید این توجه را بکنیم اگر در جامعه ای که ظلم و فساد زیاد باشد این ظلم و فساد سختی هایی را به هر حال دارد که اگر ما می خواهیم مبارزه ی با ظلم بکنیم، ریشه ظلم و فساد را از بین ببریم به تبع سختی هایی را هم باید در جامعه تحمل بکنیم. ⬇️⬇️⬇️
4️⃣. منتظران با یادآوری پیوسته وعده الهی خود را از آن ناامیدی در امان می‌دانند و برای آن روز خودشان را آماده می کنند همانطور که ما در دعای ندبه می‌خوانیم 👈«متی تَرانا و نَراک و قد نَشَرْتَ لِواءَ النَّصرِ تُری»👉 یک نوع ندبه ای است که در این فراز از دعای ندبه با امام زمان خودمان داریم، می گوییم مولا جان کی می شود تو را ما ببینیم؟ یعنی آرزو داشتیم تو را ببینیم. حالا مراد از دیدن فقط ملاقات حضوری با امام نیست؛ ✅یعنی آن جامعه مهدویت که جامعه سراسر توحید و سراسر امنیت و عدالت و معنویت هست ما بتوانیم ببینیم در حالی که پرچم های یاری برافراشته شده، مردم آنها را ببینند👥 و اینجا ما در دعای ندبه حتی این تقاضا را داریم که می گوید آیا می‌شود روزی را ببینم😍 که دور شما را گرفته باشیم و تو امامت امت را به عهده داشته باشی تا زمین را پر از عدل و داد کنی و بر دشمنانت عذاب الهی که می آید آنها را ما ببینیم، سرکشان و منکران را که نابود می‌شوند ما اینها را ببینیم و ریشه مستکبران را قطع بکنیم و اساس ستمگران را ما کاملا بتوانیم ان شاءالله از بین ببریم. 📜در فراز پایانی دعا واقعا همین را می‌گوییم «وَنَحْنُ نَقُولُ الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعالَمينَ» در این حال ما می توانیم بگوییم این آرزو که‌ کردیم بگوییم «الحمدُللهِ رَبِّ العالَمین». ان شاءالله که آن روز را شاهد باشیم که جامعه نابودی کامل از ریشه های ظلم و ظالمین باشد، همانطوری که در آیه [44] سوره انعام اشاره📚 شده و امام باقر هم این جریان را به دوران ظهور و توجهی که مردم باید می‌کردند به ولایت و ان‌شاءالله این توجه را امروزه داشته باشیم و‌ ولایت خودمان را با ولایت آقا امام زمان (ع)☀️ گره بزنیم و بتوانیم رهروان خوبی برای امام زمان باشیم. 🖇 7 🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
ایات مهدوی 7.mp3
3.2M
💠 سلسله مباحث 7 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 7 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀 @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
👆👆👆 📖جزء [7] سوره انعام 🔹🌙🔹🌙🔹 ============ @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
👆👆👆 📖جزء [7] سوره انعام 🔹🌙🔹🌙🔹 ============ @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
🔰 1 👈 درس هایی از قرآن 💠 جلسه 1️⃣ ، موضوع : دعا ✴️ قُلْ مَا یَعْبَؤُاْ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَآؤُکُمْ فَقَدْ کَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ یَکُونُ لِزَاما (فرقان، 77) بگو: اگر دعای شما نباشد، پروردگار من برای شما وزن و ارزشی قائل نیست (زیرا سابقه خوبی ندارید) شما حقّ را تکذیب کرده اید و به زودی کیفر تکذیبتان دامن شما را خواهد گرفت. 👈 کلمه «عَبأ» به معنای وزن و سنگینی است وجمله «ما یعبأ بکم ربّی» یعنی خداوند برای شما وزن و ارزشی قایل نیست، مگر در سایه دعا و عبادت شما. 👈البته برای کلمه ی «دعائکم» دو نوع معنا شده: یکی ناله و تضرّع و دعا کردن که سبب عنایت خداوند است. چنانکه در حدیث می خوانیم: کسی که اهل دعا باشد، هلاک نمی شود. لذا از گروهی که اهل دعا نیستند شکایت می­کند که شما حقّ را تکذیب کردید و به جای نیایش به سراغ بت ها و هوسها و طاغوت ها رفتید، پس کیفر خواهید دید. یکی به معنای دعوت خدا از مردم است؛ زیرا سنّت الهی دعوت مردم به حقّ و اتمام حجّت بر آنان است. آنچه انسان را موجود برتر و ارزشمند می کند، همان پذیرش دعوت خدا می باشد، ولی شما دعوت را نپذیرفتید و تکذیب نمودید، پس امید خیری در شما نیست وبه کیفر عملتان می رسید. 👌 آری با آنکه خدا همه چیز را می داند، امّا دعا کردن وظیفه ی ماست. دعا در هرجا ودر هر وقت که باشد، مفید است. چون خداوند می فرماید: من نزدیک هستم. «فانّی قریب» اگر گاهی قهر او دامن ما را می گیرد، به خاطر دوری ما از خداوند است که در اثر گناهان می باشد. عنایت خداوند به دعاکننده وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَهَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَ لْیُؤمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ و هرگاه بندگانم از تو درباره من پرسند (بگو:) همانا من نزدیکم؛ دعای نیایشگر را آنگاه که مرا می خواند پاسخ می گویم. پس باید دعوت مرا بپذیرند و به من ایمان آورند، باشد که به رشد رسند. 🌀 دعاکننده، آنچنان مورد محبّت پروردگار قرار دارد که در این آیه، هفت مرتبه خداوند تعبیر خودم را برای لطف به او بکار برده است: اگر بندگان خودم درباره خودم پرسیدند، به آنان بگو: من خودم به آنان نزدیک هستم و هرگاه خودم را بخوانند، خودم دعاهای آنان را مستجاب می کنم، پس به خودم ایمان بیاورند ودعوت خودم را اجابت کنند. این ارتباط محبّت آمیز در صورتی است که انسان بخواهد با خداوند مناجات کند. ❓❓سؤال: چرا گاهی دعای ما مستجاب نمی شود❓❓ 👈 پاسخ: در تفسیر المیزان می خوانیم که خداوند در این آیه می فرماید: «اُجیب دعوه الداع اذا دعان» خودم اجابت می کنم دعاکننده ای را که فقط مرا بخواند و با اخلاص تمام، از من طلب خیر کند. پس اگر دعا مستجاب نشد، یا به جهت آن است که ما از خداوند خیر نخواسته ایم، و در واقع برای ما شرّ بوده و یا اگر واقعاً خیر بوده، خالصانه و صادقانه از خداوند درخواست نکرده ایم و همراه با استمداد از غیر بوده است. و یا اینکه استجابت درخواست ما، به مصلحت ما نباشد که به فرموده روایات، در این صورت به جای آن بلایی از ما دور می شود ویا برای آینده ما یا نسل ما ذخیره می شود ویا در آخرت جبران می گردد. 👈👈در اصول کافی می خوانیم: کسی که غذای حرام بخورد، یا امر به معروف ونهی از منکر نکند ویا از سر غفلت وبی اعتنایی دعا کند، دعایش مستجاب نمی گردد. 👈👈معنای دعا، ترک کسب وکار نیست، بلکه توکل به خداوند همراه با تلاش است. لذا در حدیث می خوانیم: دعای بیکار مستجاب نمی شود. شاید قرار گرفتن آیه ی دعا در میان آیات روزه به خاطر تناسب بیشتری است که ماه خدا با دعا دارد ✅ آداب دعا دعا آداب و شرایطی دارد از جمله: 1️⃣ دعا همراه ایمان و عمل صالح باشد. «یستجیب الذّین آمنوا و عملوا الصالحات» 2️⃣ با اخلاص باشد. «فادعوا اللّه مخلصین له الدین» 3️⃣ با تضرّع و مخفیانه باشد. «ادعوا ربّکم تضرعاً و خُفیه» 4️⃣ با بیم و امید باشد. «و ادعوه خوفاً و طمعاً» 5️⃣ در ساعاتی خاص باشد. «یدعون ربّهم بالغداه و العشی» 6️⃣ دعا کننده از اسمای الهی بهره بگیرد. «و للّه الاسماء الحسنی فادعوه بها» استجابت دو طرفه است، یعنی اگر مردم انتظار استجابت از خدا را دارند باید دعوت خداوند را اجابت کنند، «استجیبوا للَّه و للرسول اذا دعاکم لما یحییکم» هرگاه خدا و رسول، شما را بسوی مکتب حیات بخش می خوانند، پاسخ مثبت دهید تا خدا نیز دعای شما را اجابت فرماید. 📚 منبع : کتاب رمضان با قرآن: سی روز، سی درس بر اساس تفسیر نور ص 22-26 ✅ کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران ============ @bonyadsari
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
📚 حدیث انتظار : 4️⃣ قسمت چهارم : 🔴 د) العدل المنتظر 👈🏻 چهارمين ويژگي كه در ابتداي صلوات بر ا
📚 حدیث انتظار : 5️⃣ قسمت پنجم : 🔴 در تبییین ماهيیت « روح القدس » توجه به اين نكته بايسته است كه بر اساس آيات قرآن كريم تایید الهی وسیله « روح القدس » برای پیامبران الهی صورت میگرفته است. ره آورد بررسي منابع اسلامي از حاکی از آن است كه در تعيين مصداق «روح القدس» چند احتمال وجود دارد : 👈🏻 مراد از « روح القدس » میتواند فرشته بزرگ خداوند ، حضرت جبرئیل امین (ع) باشد. این مضمون در برخي از روايات نيز مورد تأييد قرارگرفته است. 🔴 امام باقر (ع) : 👈🏻 لوْ قَدْ خَرَجَ قَائِمُ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ لَنَصَرَهُ اَللَّهُ بِالْمَلاَئِكَةِ اَلْمُسَوِّمِينَ وَ اَلْمُرْدِفِينَ وَ اَلْمُنْزَلِينَ وَ اَلْكَرُوبِيِّينَ يَكُونُ جَبْرَئِيلُ أَمَامَهُ وَ مِيكَائِيلُ عَنْ يَمِينِهِ وَ إِسْرَافِيلُ عَنْ يَسَارِهِ ؛ 👈🏻هنگامي كه قائم آل محمد (ع) قیام كند ، خداوند او را با فرشته های نشان دار و صف کشیده ای كه از آسمان ميایند ياري میکند . جبرئيل پيشـاپيـش او ، میکائیل سمت راست و اسرافيل سمت چپ او خواهند بود. 🌺🤲🌺🤲🌺🤲 @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
🔰 2 👈 درس هایی از قرآن 💠 جلسه 2️⃣ ، موضوع : اهمیت نمار ✴️ ا بُنَیَّ أَقِمِ الصَّلَاهَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنْکرِ وَ اصْبِرْ عَلَی مَآ أَصَابَک إِنَّ ذَلِک مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ(لقمان / 17) فرزندم! نماز را برپا دار و امر به معروف و نهی از منکر کن و بر آنچه از سختی ها به تو می رسد مقاومت کن که این (صبر) از امور واجب و مهم است. ✳️نماز، ساده ترین، عمیق ترین و زیباترین رابطه ی انسان با خداوند است که در تمام ادیان آسمانی بوده است. ✳️ نماز، تنها عبادتی است که سفارش شده قبل از آن، خوش صداترین افراد بر بلندی رفته و با صدای بلند، شعارِ «حیّ علی الصلاه، حیّ علی الفلاح، حیّ علی خیرالعمل» را سر دهند، با اذانِ خود سکوت را بشکنند و یک دوره اندیشه های ناب اسلامی را اعلام و غافلان را بیدار کنند. ✳️ نماز به قدری مهم است که حضرت ابراهیم علیه السلام هدف خود را از اِسکان زن و فرزندش در صحرای بی آب و گیاه مکه، اقامه ی نماز معرّفی می کند، نه انجام مراسم حج. ✳️ امام حسین علیه السلام ظهر عاشورا برای اقامه ی دو رکعت نماز، سینه ی خود را سپر تیرهای دشمن قرار داد. ✳️ قرآن، به حضرت ابراهیم و اسماعیل علیهما السلام دستور می دهد که مسجد الحرام را برای نمازگزاران آماده و تطهیر نمایند. آری، نماز به قدری مهم است که زکریّا و مریم و ابراهیم و اسماعیل علیهم السلام خادم مسجد و محل برپایی نماز بوده اند. ✳️ نماز، از هنگام تولّد که در گوش نوزاد اذان و اقامه می گویند تا پس از مرگ که در گورستان بر مرده نماز می خوانند، جلوه می کند ✳️نماز، کلید قبولی تمام اعمال است و امیرالمؤمنین علیه السلام به استاندارش می فرماید: بهترین وقت خود را برای نماز قرار بده و آگاه باش که تمام کارهای تو در پرتو نمازت قبول می شود. ✳️نماز، یاد خداست و یاد خدا، تنها آرام بخش دلهاست. ✳️نماز، در بیشتر سوره ها، از بزرگ ترین سوره (بقره) تا کوچک ترین آن (کوثر) مطرح است. ✳️هم برای حوادث زمینی مانند زلزله و بادهای ترس آور آمده و هم برای حوادث آسمانی مانند خسوف وکسوف، نماز آیات واجب گشته وحتّی برای طلب باران، نماز باران است. ✳️ نماز، انسان را از انجام بسیاری منکرات و زشتی ها باز می دارد. ✳️در نماز، توجه و رغبت به تمام کمالات به چشم می خورد از جمله: - 👈نظافت وبهداشت، در مسواک، وضو، غسل وپاکیزگی بدن و لباس. - 👈جرأت، جسارت و فریاد زدن را از اذان می آموزیم. -👈 حضور در صحنه را از اجتماع در مساجد یاد می گیریم. -👈 توجّه به عدالت را در انتخاب امام­جماعت عادل می یابیم. -👈توجّه به ارزشها و کمالات را از کسانی که در صف اوّل می ایستند، به دست می آوریم. - 👈جهت گیری مستقل را در قبله احساس می کنیم. یهودیان به سویی و مسیحیان به سوی دیگر مراسم عبادی خود را انجام می دهند و مسلمانان باید مستقل باشند و لذا به فرمان قرآن، کعبه، قبله مستقل مسلمانان می شود، تا استقلال در جهت گیری آنان حفظ شود. -👈 مراعات حقوق دیگران را در این می بینیم که حتّی یک نخ غصبی، نباید در لباس نمازگزار باشد. - 👈توجّه به سیاست را آنجا احساس می کنیم که در روایات می خوانیم: نمازی که همراه با پذیرش ولایت امام معصوم نباشد، قبول نیست. -👈 توجّه به نظم را در صف های منظّم نماز جماعت و توجّه به شهدا را در تربت کربلا و توجّه به بهداشت محیط را در سفارشاتی که برای پاکی و نظافت مسجد و مسجدی ها داده شده است، می بینیم. 📚 منبع : کتاب رمضان با قرآن: سی روز، سی درس بر اساس تفسیر نور ص 27-28 @bonyadsari
﷽ بِسمِ اللّٰه الْرَّحمٰن الْرَّحیم 🔸 : گزیده تفسیر شهید آیت الله بهشتی 🔺 انتشار روزانه تفسیر در ایام 🔺قسمت 3️⃣ 🔹 آيا قرآن كريم كتاب تاريخ طبيعت است، يعني تاريخ طبيعي و طبيعت‌شناسي است؟ وقتي انسان به بعضي از كتاب‌ها و مقالات نوآوران جامعهء اسلامي نگاه مي‌كند، گاهي در نظرش اين فكر مي‌آيد كه آن‌چه علوم طبيعت و علوم طبيعي و عالِمان علوم طبيعت پس از قرن‌ها مطالعه و كوشش با زحمات فراوان، با بررسي‌هاي پررنج طولاني از اسرار اين عالَم طبيعت شناخته‌اند، قرآن جلوتر همه را بيان كرده. اين حرفي است كه خيلي‌ها هنوز مي‌نويسند و مي‌گويند. حقيقت اين است كه قرآن چنين ادّعايي ندارد. 🔹 گاهي اوقات مي‌خواهند آيهء كريمهء (وَلاَ رَطْب وَلاَ يَابِس إِلاَّ فِي كِتَاب مُّبِين) ؛ «و هيچ ‌تر و خشكي نيست مگر اين كه در كتابي روشن ]ثبت [است.»(سوره انعام. آیه ۵۲) را بياورند و مربوط به كتاب قرآن كنند و بگويند: هيچ‌تر و خشكي نيست، مگر اين كه قرآن آشكاركننده و روشن‌گر آن است. گاهي اوقات عشق به بعضي چيزها سبب مي‌شود كه انسان به خود آن چيزها خيانت كند. عاشقي كه به معشوقه‌اش خيانت كند، البته پيداست كه ناآگاه و ندانسته اين كار را مي‌كند! خيلي از اوقات ما هم نسبت به محبوب‌ها و معشوق‌هاي ديني مان از روي ناآگاهي و ندانسته خيانت مي‌كنيم. من كه هنوز نتوانستم از قرآن چنين ادّعايي را بفهمم كه «قرآن آمده تا تمام اسرار طبيعت را به صورت معمّا بازگو كند!» چون اگر معمّا نبود و مطلب روشن بود، بايد همان وقت كه قرآن در عربستان آمد، كتاب‌هاي وسيعي دربارهء شناخت طبيعت به وسيلهء مسلمان‌ها نوشته بشود و اصلاً راز فاش نشده از طبيعت باقي نماند. 🔹 ديگر دوران ممتدّ كوشش‌هاي علماي طبيعي لغو ، بي ثمر و بي جا بود. اصلاً مگر قرآن اين كاره است؟ مگر رسالت قرآن اين است؟! اين ادّعا كه قرآن و آيات قرآن تمام مسائل پيچيدهء مربوط به طبيعت شناسي، جهان‌شناسي و فلك‌شناسي را با اشارات لطيف بيان مي‌كند و بيان كرده، ادّعايي است كه تاكنون من برايش دليلي نيافته ام، اگر كساني دليلي دارند چه خوب است بگويند تا ما هم بفهميم و باخبر بشويم! 🔹 شأن قرآن اين نيست، قرآن كتاب هدايت است، قرآن كتاب انسان سازي است، قرآن كتاب جامعه ساز است، قرآن مي‌خواهد انساني راه يافته و مهتدي بسازد. 🔹 وقتي از قصهء پختن آبگوشت سخن مي‌گوييم، همه مي‌فهمند اين، فاصله‌اش با قرآن خيلي زياد است! گردش اجرام فلكي چگونه است؟ اين به قرآن چه ارتباطي دارد؟ این که ذرات اتم چگونه مناسبات‌شان با هم تنظيم شده، به قرآن چه ارتباطي دارد؟ رسالت قرآن اين نيست. 📚 تفسیر قرآن منتشر نشده @bonyadsari
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [8]سوره اعراف، آیه71 💠خدای تبارک و تعالی میفرماید؛ «قَالَ قَدْ وَقَعَ عَلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ رِجْسٌ وَغَضَبٌ أَتُجَادِلُونَنِي فِي أَسْمَاءٍ سَمَّيْتُمُوهَا أَنْتُمْ وَآبَاؤُكُمْ مَا نَزَّلَ اللَّهُ بِهَا مِنْ سُلْطَانٍ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ» ذیل آیه که پس منتظر باشید و من هم با شما از منتظران هستم.. چند نکته در این آیه وجود دارد👇 ⬅️نکته اول: امام رضا (ع) می فرماید چقدر صبر کردن و انتظار فرج کشیدن زیبا و نیکو است. آیا نشنیدید که عبد صالح فرمود «انْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ» پس منتظر باشید، من هم با شما از منتظرانم.👥💕 📚روایات زیـادی ما نسبت به ″انتظـار فـرج″ داریم. ⚠️مهمترینش پیامبر بزرگوار فرمود؛ «أَفْضَلُ الْعِبَادَةِ انْتِظَارُ الْفَرَج‏» انتظار فرج برترین عبادت است. هر کسی در زندگی خودش انتظار و امیدی✨ دارد البته زندگی به این امیدهاست واقعا! اگر چراغ امید خاموش شود دیگر کسی دنبال کاری نمی رود. منتهی بـاید دید چه انتظـاری ارزش دارد⁉️ همه افراد امید دارند. 🌀کسی که نگاه فکریش وسیع باشد، انتظار صلح جهانی باشد و برای همه مردم فکر بکند این یک انتظار زیبا خواهد بود. اگر خواستید 👀ببینید فردی چقدر ارزش دارد ببین آرزویش چقدر است‌‌! آرزوی یک بچه یک بستنی🍦🍬، یک پفک، یک آدامس..‌ اما هر چه روح بزرگتر می شود امیدهای او‌ هم بزرگتر می شود‌ 👈👈بزرگترین افراد آنهایی هستند که در انتظار حضرت مهدی (ع) و منجی عالم بشریت هستند چون انتظار حضرت یعنی امید جهانی، خیر جهانی، عدالت جهانی، امنیت جهانی.. هر چه آرزو کوچکتر باشد 🎐نشان می دهد شخص کوچک است. هر چه آرزو بزرگتر باشد شخصیت فرد و این ‌شخص نشان می دهد که چقدر بزرگ است. ⚠️انتظار حضرت مهدی (ع) یعنی انتظار همه خوبی ها💕 و محو همه بدی هاست. لذا باید بدانیم که انتظار در عمل نشان می دهد یعنی عملا یک عمل است، نه حالت. در روایت هم تأکید به این شده «أفْضَلُ الاْعْمالِ» نمی گوید «افضل الحالات» لذا در بعضی از جاها انتظار فرج به عنوان یک امر جهاد مطرح شد، در جهاد انسان یکجا نمی نشیند🚫، حرکتی انجام می‌دهد، کاری می کند، اقدامی می کند. ✅پس انتظار عمل است، نه حالت و سکوت و سکون. انسانی که منتظر مسافرش است یا کشاورزی که منتظر رسیدن میوه هاست🍐، آسوده خاطر نمی‌نشیند، ما که منتظر آقا و مولایمـان امام زمان (ع) هستیم باید رفتارمان با رفتار آن آقا ❤️✨ یک سنخیتی داشته باشد. پس منتظر یعنی انسان تلاشگر، انسان کوشـا، پویـا، روز به روز باید تحول و رو به جلو داشته باشند. ⬅️نکته بعدی: انتظار یعنی اعتراض به وضع موجود و امید به باز شدن درهای رحمت و معرفت🌸. انتظار یعنی من منتظرم جهان پر از عدل بشود، من منتظرم که انسان به سعادت واقعی برسد. 📖در دعای افتتاح که در ماه مبارک رمضان ان شاءالله خیلی به آن ممارست داریم و منسوب به امام زمان (ع) است، ما در بخشی از دعای افتتاح می خوانیم «اللَّهُمَّ نَشْکُو إِلَیْک» خدایا ما به تو شکایت می کنیم😔، یعنی نظام های طاغوتی موجود در روی زمین را قبول نداریم، پس چه حکومتی را قبول داریم⁉️ در همان دعا پاسخش می آید «اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ» کسی که واقعا منتظر مصلح هست، واقعا خودش هم باید صالح باشد.⚠️ انسان بی تفاوت، انسان بی غیرت، انسان بی پول، انسان بی قدرت که نمی تواند بگوید یابن‌الحسن تشریف بیاور، حجت بن الحسن بیا!😔 👥کسانی که در انقلاب و نظام اسلامی نقشی نداشته و ندارند، اول از خدا بخواهند به آنها نقشی بدهد بعد دعای ندبه بخوانند. وقتی می گوییم مهدی بیا، حضرت بیاید چه کند⁉️ 💭لابد می گوید او خواهد آمد تا از حق مردم دفاع کند.‌ خیلی خُب! وقتی هشت سال جنگ تحمیلی⚔️ بود شما چقدر از حق دفاع کردید؟ در این حوض چقدر شنا کردید‼️ که حالا اقیانوس اطلس می‌خواهید؟ کسانی که در انقلاب هیچ نقشی نداشتند اصلا رویشان می شود که بگویند مهدی بیا..😔 لذا باید در یک عملی در دنیا برای ظلم ستیزی، اطلاح گری و جهت برنامه های امام زمان یک قدمی طرف بردارد. علامت اخلاص انتظار فرج است. ⬇️⬇️⬇️
📜روایتی است از امام جواد (ع) در کتاب کمال الدین شیخ صدوق، که از امام جواد درباره ی چرایی لقب ☀️منتظر برای امام ‌زمان سوال کردند؟ ایشان فرمود زیرا ایام غیبتش طولانی⏳، مدتش زیاد می شود، مخلصان در انتظار قیامش هستند، شکاکان انکارش می کنند، منکران یادش را به مسخره می گیرند.😔 🔹ابوبصیر روایت کرده از📝 امام صادق آیا شما را از چیزهایی آگاه نکنم که خداوند بدون آن هیچ عملی را از بندگان نمی‌پذیرد⁉️ بعد حضرت اشاره می‌کند اینکه پیامبر (ص).. اقرار می کنیم به هر چه خداوند امر فرمود، ولایت ما ‍و بیزاری از دشمنان ما و‌ پرهیزگاری، کوشش و خویشتن داری و انتظار حضرت مهدی (ع).🌸 یعنی انتظار فرج اینقدر مهم هست که توجه ویژه ای باید به آن انجام بگیرد. 👥پس بزرگواران! انتظار فرج یک عملیست عمل اصلاح گری، نه عملیست خدای ناکرده گناه بکنیم، یا در مقابل کسی گناه می کند سکوت بکنیم. نه! باید توجه به این داشته باشیم، ⚠️حرکت رو به جلو با خودسازی خودمان و جامع سازی بتوانیم دگرسازی را در جامعه ان شاءالله فراهم کنیم. خدا گرا✨ باشیم و بعد ولی گرا می‌شویم. انسان خدا گرا می تواند ولی گرا و دگر گرا در جامعه باشد و تحول در جامعه ایجاد بکند. یعنی حرف و عمل انسان منتظر باید یکی باشد. 🌷ان شاءالله ما هم جزء منتظرین امام زمان (ع) قرار بگیریم و بتوانیم بستر سازان خوبی برای فرج امام زمان باشیم. 🖇 8 🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
ایات مهدوی 8.mp3
3.15M
💠 سلسله مباحث 8 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 8 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀 @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
👆👆👆 📖جزء [8] سوره انعام 🔹🌙🔹🌙🔹 ============ @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
👆👆👆 📖جزء [8] سوره اعراف 🔹🌙🔹🌙🔹 ============ @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
📚 حدیث انتظار : 5️⃣ قسمت پنجم : 🔴 در تبییین ماهيیت « روح القدس » توجه به اين نكته بايسته است
📚 حدیث انتظار : 6️⃣ قسمت ششم : 🔴 مراد « از روح القدس » روحي است در كنار« روح حیات » ، « روح قوت » ، « روح شهوت » و « روح ايمان » كه خداي متعال در وجود پیامبران الهي قرار داده و به واسطه آن نبوت و ارتباط با خداي متعال برقرار شده و هنگامي كه پیامبر خدا از دنيا میرود این روح به امام منتقل ميشود . 🔴 روایات اسلام این روح را چنين توصيف نموده اند كه با وجودش ولي خدا گرفتار لهو و لعب و غفلت نميشود و با بودنش ولي خدا احاطه ي علمی به همه ي هستي دارد . 🔴 در چارچوب باور دانشمندان بزرگ اسلامي اين روح همان روحي است كه خداوند به واسطه آن اولياء و حجج الهي را تأیید نمود و ایشان را از کید شیطان و وسوسه هاش حفاظت ميكند ، به توفيقاتشان می افزاید . @bonyadsari گروه مهدوی ام در استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/473759805Cc028b56d03
: ⚫️انّا للّه و انا الیه راجعون⚫️ 💠ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال عالم جلیل القدر -آیت الله شیخ اسماعیل دارابکلایی(صادق الوعد)(رحمه الله علیه) به اطلاع بستگان و دوستداران شاگردان آن مرحوم می رساند، مجلس ترحیمی از طرف علما، فضلا و طلاب ساروی مقیم حوزه مقدسه قم بصورت -مجازی- برگزار می گردد. 📆روز پنجشنبه مورخ 1400/02/02 ⏱ساعت 21:30 - 22:30 📡لینک شرکت در مجلس: https://engage.shatel.com/b/he6-763-j3t-06d