eitaa logo
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
2.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
908 ویدیو
221 فایل
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران، برگزار کننده کلاسهای مهدویت ویژه تمام رده های سنی آی دی ادمین کانال: @bonyadmahdaviat_maz فروشگاه محصولات و کتاب های بنیاد حضرت مهدی استان مازندران https://eitaa.com/ketab_bonyad_maz
مشاهده در ایتا
دانلود
💎فدای غربتش یاور ندارد به این غربت كسی باور ندارد 💎به غیبت سوز و اشک و آه دارد چو جد خویش سر در چاه دارد 💎تو گویی خار در چشمش نشسته دلش از غفلت شیعه شكسته 🍀اللهم عجل لولیک الفرج
◼️▪️◼️▪️◼️ شهادت مظلومانه سرور کائنات خاتم النبین رحمت العالمین و سبط اکبر ایشان شهید مظلوم کریم امام حسن مجتبی صلوات الله علیه وآله را به پیشگاه با عظمت قطب عالم امکان منتفم خون آل الله حضرت بقیه الله اعظم ولیعصر ارواحنا فداه و دلسوختگان شیعه اهل بیت علیهم السلام را تسلیت عرض میکنیم. ◼️▪️◼️▪️◼️ ============ @bonyadsari
📢📢توجه (برنامه زیارت آل یاسین ؛ ثواب قرائت تقدیم به وجود مولایمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ؛ (بِسْم الله الرحمن الرحيم) سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ، وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ، وَالْبَعْثَ حَقٌّ، وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ، وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ، يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ، فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ آمِينَ آمِينَ. ☘🌼☘🌼☘🌼 @bonyadsari
🔹🔸🔹🔸🔹 *🌱🌱السلام علیک یا ابا صالح المهدی🌱🌱* *ای فاطمه را شمیم!* کی می‌آیی؟ *جان‌بخش‌تر از نسیم!* کی می‌آیی؟ *💫«یَابنَ الشُّهُبِ الثاقِبَه»💫* کی می‌تابی؟ *💫«یَابنَ النَّبَإِ العظیم»💫* کی می‌آیی؟ *اللهم عجل لولیک الفرج* 🔸🔹🔸🔹🔸 ➖➖➖➖➖ @bonyadsari
🔹🔸🔹🔸🔹 ادامه مبحــــــث قبلــــــــــي 6 .پافشاري بر اقتباس اسلام از تعاليم يهود و نصاري و قوانين رومي. 👈🏻 7 . استفاده افراط‌گرايانه از ابزار عقل در تحليل‌هاي تاريخي و تلاش براي شناخت فرهنگ و تمدن اسلامي از راه لغت شناسي زبان و سنجش تاريخي تمدن‌ها و اديان. 🍂🌸🍂 8 . برجسته نمايي مسائل اختلافي درون ديني و عدم آشنايي با مباني عقيدتي شيعه و سني به گونه‌اي که در بعضي موارد بر اساس انديشه يک مذهب خاص از مذاهب اسلامي، اظهار نظر مي‌کنند و آن را درباره ديگر مذاهب تعميم مي‌دهند؛ اين موضوع که در ميان دايرةالمعارف نويسان مشهود است، موجب پاره‌اي آراء سست شده است. ۹ . افزون بر موارد ذکر شده، گاهي ديده شده که مستشرق، هدفي غير از اسلام ‌پژوهي داشته و از همان ابتدا به انگيزه سياسي و يا اهداف تبشيري و استعماري، به اين کار اقدام کرده و يا اين که شخصا وابسته به مذهب و انديشه‌اي بوده که مخالفت با اسلام را از همان ابتدا، در پي داشته است ادامه دارد.... 📘منبــــــــــــــــــــع: 📚برگرفته از کتاب درسنامه مهدویت آقای سلیمیان 🔹🔸🔹🔸🔹 =========== @bonyadsari
🔶🔹🔶 🔶🔹 🔶 ✍تعداد امامان و امر امامت به ویژه مهدویت، در روايات چگونه مطرح شده است؟ 💢روايات متعددي در منابع معتبر وجود دارد که طبق آن‌ها از پيامبر(ص) دربارة تعداد امامان آمده است: خلفا و امامان پس از من دوازده نفرند. شيخ طوسي 25 روایت از منابع شيعه و سني برای اثبات این مطلب در کتاب الغیبة ميآورد. اسود بن سعيد همداني نیز نقل می‌کند: شنيدم جابر بن سمره ميگفت كه شنيدم رسول خدا ميگفت: «بعد از من، دوازده خليفه و امام، خواهد بود که همه از قريش هستند». وقتي حضرت محمد(ص) به خانه برگشت، قريش پيش او آمده، گفتند: «پس از آن، چه خواهد شد؟» فرمود: 🔰 «سپس هرج و مرج خواهد بود». در حدیث دیگری از جابر بن عبد الله انصاری آمده است: محضر حضرت فاطمه زهرا مشرف شدم. مقابلش لوحي بود که نامهاي جانشينان پيامبر(ص) ديده ميشد. شمردم، دوازده اسم بود و آخرين آنان قائم بود. سه اسم از آنها محمد و چهار اسم آن‌ها علي بود. بر اين اساس می‌توان گفت فقط شيعة اماميه، توفیق درك مفهوم این گونه احادیث را داشته‌اند و در شناختن تعداد خلفاي بعد از رسول(ص) به فهمي صحيح نائل شده‌اند. آيت الله مکارم شيرازي در اين باره مينويسد: 🔆اين احاديث که در بعضي، عزت اسلام را در گروِ دوازده خليفه و در بعضي ديگر، بقاء و حيات دين را تا قيامت، در گرو آن دانسته و همه را از قريش و در بعضي، همه را از بني هاشم معرفي کرده، بر هيچ مذهبي از مذاهب اسلامي، جز مذهب شيعه، تطبيق نميکند؛ چرا که توجيه آن، طبق اعتقاد اهل تشيع کاملاً روشن است؛ در حالي که علماي اهل سنت در توجيه آن، گرفتار بن بست شديدي شدهاند. آيا منظور، خلفاي چهارگانه نخستين، به اضافه خلفاي بني اميه و بني عباس ميباشد؟ در حاليکه ميدانيم، نه تعداد خلفاي نخستين دوازده نفر بوده، نه به انضمام بني اميه و نه بني عباس. اين عدد دوازده، با هيچ حسابي تطبيق نميکند. به علاوه ميان خلفاي بني اميه، کساني مثل «يزيد» و در ميان بني عباس، کساني همچون «منصور دوانيقي» و «هارون الرشيد»، بودند که در ظلم و استکبار و جنايت اينها، احدي ترديد ندارد و ممکن نيست آنها به عنوان خلفاي پيامبر و مايه عزت و سربلندي اسلام محسوب شوند! هر قدر معيارها را نيز ساده فرض کنيم، باز آنها قطعاً بيرونند. از اينها که بگذريم، عدد دوازده را، در هيچ مورد جز ائمه دوازده گانه شيعه نمييابيم. 📚 آفتاب مهر 🔸🔹🔸🔹🔸 ========== @bonyadsari
◻️🔶◻️🔶◻️ ۲۹ 👈۱- تقیه کردن از اشرار و مخفی داشتن راز از اغیار. 👈۲- صبر کردن بر اذیت و تکذیب و سایر محنت ها. 👈۳- درخواست صبر از خدای تعالی. 👈۴- سفارش یکدیگر به صبر در زمان غیبت آن حضرت (ع). 👈۵- پرهیز از مجالسی که نام آن حضرت (ع) در آنجا مورد تمسخر باشد. 📘 منبع: مکیال المکارم 🔹ادامه دارد .. ◻️🔶◻️🔶◻️ ============== @bonyadsari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢📢توجه (برنامه زیارت آل یاسین ؛ ثواب قرائت تقدیم به وجود مولایمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ؛ (بِسْم الله الرحمن الرحيم) سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَ حَقِّهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ، وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ، وَالْبَعْثَ حَقٌّ، وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ، وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ، يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ، فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ، وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ آمِينَ آمِينَ. ☘🌼☘🌼☘🌼 @bonyadsari
✍حجت الاسلام نصوری تشریح کرد کارکردهای وقف به نیت امام زمان(عج) برای منتظران 💎معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه وقف های مهدوی به التزام عملی مردم به انتظار کمک می کند، گفت: باید همانطور که مردم برای امام شهید خود وقف می کنند برای امام حی و ناظر و حاضر در میان خود نیز وقف داشته باشند. 👌حجت الاسلام «محمدرضا نصوری» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان درباره نیاز جامعه منتظر به موقوفات و نذورات مهدوی، اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید: «یُجاهِدونَ بِأموالِهِم و أنفُسِهم» یعنی برخی با جان و برخی با مال در راه خدا جهاد می کنند، این جهاد با مال می تواند در قالب انفاق و وقف انجام شود. 🔹معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: وقف، باقیاتی صالحاتی است که از انسان بر جای می ماند و چه خوب این باقیات صالحات در مسیری باشد که رضایت حجت و ولی الهی را در پی داشته باشد؛  پیامبر(ص) و ائمه(ع) به این سنت اهتمام داشتند و چه بسیار از نیازهای مردم که با موقوفات اهل بیت علیهم السلام از جامعه اسلامی مرتفع شده اند. 🔹وی با ابراز خرسندی از توجه ایرانیان به سنت حسنه وقف از دیرباز، تصریح کرد: چنان که موقوفاتی به نام اهل بیت(ع) در سراسر کشور وجود دارد، اما متاسفانه درباره مباحث و فعالیت های مهدوی متاسفانه آنطور که باید وقف انجام نشده است. ✍نصوری تاکید کرد: اگر فرهنگسازی شود که مردم نسبت به امام زمان(عج) هم نیات وقفی داشته باشند برای مثال یک پزشک مکانی را برای درمان  بیماران، تاجری محلی را برای توسعه فرهنگ مهدوی اختصاص دهد یا مبلغان مباحث و کتاب های خود را برای تبلیغ و نهادینه کردن مهدویت و انتظار وقف کنند و ... موقوفات مهدوی هم افزایش کمی و کیفی می یابد. 💢این کارشناس مهدوی در ادامه بیان کرد: باید همانطور که مردم برای امام شهید خود وقف می کنند برای امام حی و ناظر و حاضر در میان خود نیز وقف داشته باشند تا فرهنگ مهدویت در بین  اقشار مختلف جامعه جا بیفتد و این سنت حسنه و مستمر در بستر تاریخ در این میدان نیز سبب رونق و شکوفایی شود. 🔰نصوری با اشاره به الزامات تولیت موقوفات ابراز  کرد: اینها چند وظیفه بر عهده دارند، نخست تشویق مردم برای روی آوردن به این سنت حسنه، دوم ظرفیت شناسی وقف چراکه بسیاری علاقه دارند به وقف اما نمی دانند چه چیز را و چگونه باید وقف کنند؛ علاوه بر این، باید با بدعت ها و خرافات هم مقابله کنند و خود و جامعه را از این فضا پرهیز دهند تا برای علاقمندان به ورود به فضای وقف انگیزه سازی شود. 👈معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت اعتمادسازی را نیز از وظایف متولیان موقوفات برشمرد و گفت: عمل به نیت واقف که خوشبختانه با همت سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته و نیز اطلاع رسانی از این روند، سبب می شود تمایلات مردمی بیشتری به وقف جلب شود. 🔰وی با اشاره به عواقب دهه سازی های عزادارانه مثل دهه محسنیه، تصریح کرد: در مقابل این روند باید فرهنگی باشد که مطالب مناسب را عرضه و مناسبت هایی مثل نهم ربیع الاول را تبلیغ کند و مردم مثل نیمه شعبان ورود کنند، چراکه اساساً برخی مناسبت ها مثل نهم ربیع الاول مظلوم واقع شده، بویژه اینکه این روز را به اتفاقات دیگری مثل فوت خلیفه دوم نسبت می دهند. نصوری تاکید کرد: نهم ربیع الاول روز ابراز شادی و بیعت شیعه با امام عصر(عج) است چراکه در  هشتم ربیع به دلیل شهادت امام عسکری(ع) این فرصت را نداشته که ابراز ارادت و بیعت کند و جشن بگیرد؛ اگر در این باره فرهنگسازی شود میت وان به ترویج وقف هم دست زد که در جشن ها چطور باید بود و چه کرد اگر ما فرهنگسازی نکنیم فرهنگ بدعت و خرافه جایش را می گیرد. ✅وی اظهار کرد: برای مثال در 17 ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر(ص) تصریح و تبلیغ شود همانطور که برای خاتم الانبیاء(ص) موقوفاتی هست باید برای خاتم الاوصیاء(ص) نیز وقف شود. کارشناس مهدوی در تشریح تاثیر وقف در رفع مشکلات جامعه منتظر، خاطرنشان کرد: حداقل این است که مردم به صورت عملی منتظر امام عصر(عج) می شوند، همانطور که در مسیر، تابلوهای راهنمایی و رانندگی ذهن را درگیر می کند موقوفات مهدوی هم این تلنگر را به ذهن منتظران می زند که آیا منتظر هستی کاری برای ایشان کرده ای و ... اینچنین همیشه در یاد ایشان است که اساساً از وظایف منتظران یاد همیشگی حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است.   گفتگوی حجت الاسلام‌ والمسلمین محمد رضا نصوری معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مهدویت خبر گزاری ۱۳۹۷/۸/۲۰ 🔷🔸🔷🔸🔷 =========== @bonyadsari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍در حدیثی از امام جواد علیه السلام در مورد اینکه چرا امام زمان را قائم می نامند؟ آمده است، " لانه لایقوم بعد موت ذکره" برای اینکه بعد از اینکه ذکر ایشان می میرد، قیام می کند. 🔹"ذکر مرده" یعنی چه؟ یعنی اینکه انسان ذکر "یا صاحب الزمان" بر لب داشته باشد ولی تأثیری در زندگیش نداشته باشد. 🔸الان در اجتماع به ظاهر نام زیاد برده می شود، دعای ندبه می خوانند. اللهم عجل لولیک الفرج می گویند. ولی این ذکر،"ذکر مرده" است، اثر ندارد. اسم خیابان را می گذارند ' ولی عصر' ولی سرتاسر خیابان پر از است. این 'ذکر' زنده نیست. شخص " یا صاحب الزمان" میگه. غیبت هم می کنه، دروغ هم میگه. این فرد، ذکر امام زمان در قلبش مرده، چشمش به نامحرم می افتد، رو برنمی گرداند، این ذکر امام زمان در قلبش مرده. 🌹وقتی این 'ذکر' زنده است که با یاد آوری نام امام زمان مسیر زندگیت عوض شود. 🔆در خیابان چشمت به نامحرم می افتد بگویی "یا صاحب الزمان" می خواهی غیبت کنی بگویی "یا صاحب الزمان" زمینه گناه برایت فراهم می شود بگویی " یا صاحب الزمان" و از گناه رو بگردانی. ❤️این می شود:"ذکر زنده" 🔹🔸🔹🔸🔹 ============ @bonyadsari