eitaa logo
🇮🇷🇮🇷آتش به اختیار 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
129 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
28 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️ خیلی محترمانه اگر روشنفکری از شما پرسید چرا این‌قدر برای اربعین و امام‌حسین"ع" هزینه میکنید چرا به فقرا کمک نمیکنین؟ این پاسخ رو حتما تو آستین داشته باشین              سالانه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خرج هزینه‌ی کنسرت‌ها می‌شود که فقرا اجازه‌ی ورود به کنسرت را ندارند زیرا توان مالی که شرط ورود به کنسرت است را ندارند چرا این هزینه را به فقرا نمی‌دهید؟؟؟   سالانه ۱۰ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد تومان لوازم آرایشی خریداری می‌شود و ایران هفدمین کشور مصرف کننده‌ی لوازم‌آرایشی در جهان است چرا این پول را خرج فقرا نمی‌کنید ؟؟؟ ۱۰ تریلیون پول کمی نیست!!!                ایرانیان در سال، ۳۲۵۰ میلیارد صرف خرید سیگار می‌کنند و تنها درمان به خاطر مصرف سیگار ۷۲۰۰ میلیارد تومان هزینه برای بیماران سیگاری به همراه داشته است، چرا این هزینه را صرف فقرا نمی‌کنید؟؟؟؟   ۲میلیون ایرانی در سال به ترکیه می‌روند و ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنند آیا بهتر نیست این هزینه را به فقرا بدهند؟؟؟            بیش از ۲۸۰ هزار ایرانی در سال به امارات می‌روند و بیش از ۵۰۰ میلیارد هزینه‌ی سفر ایرانیان می‌شود بهتر نیست این هزینه را به فقرا بدهید.                بیش از ۸۰ هزار ایرانی در سال به تایلند می‌روند و بیش از ۴۰۰ میلیارد هزینه‌ی سفر به تایلند ایرانیان است، بهتر نیست این هزینه را به فقرا داد؟؟؟             بیش از ۷۲ هزار ایرانی در سال به مالزی می‌روند و هزینه‌ی سفر ایرانیان  حدود ۳۶۰ میلیارد تومان است بهتر نیست این هزینه را به فقرا بدهند؟؟؟؟               🚫 سوال!  چرا فقط نزدیک محرم و اربعین، فقرا و نیازمندان برای عده‌ای دین‌ستیز مهم می‌شوند؟؟!!! چرا در هنگام سفر به تایلند و آنتالیا فقرا و نیازمندان مهم نیستند؟             التماس تفکر🌷🌹 @brjko1402
⁉️در تاریخ بنویسید خائن‌ترین مسئولان در کشوری به نام ایران بر سر کار بودند! 🔹مدیرمسئول روزنامه ابتکار گفته بیژن زنگنه می‌توانست با راه‌های فرعی نفت بفروشه و به اقتصاد کشور کمک کنه،اما تعمدا این کارو نکرد؛ و قسمت تلخ ماجرا که رسانه‌های وابسته به این آدم در حال تخریب دولت رئیسی هستند ! @brjko1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ رو ذخیره کنید، ایام انتخابات مهم‌ترین شبهه همین است ⁉️ آیا فقط در ایران داریم؟! ⁉️ می‌گیم مردم سالاری، پس شورای نگهبان چرا؟ 🔴 بیشترین و اساسی‌ترین شبهه انتخاباتی! @brjko1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رئیس جمهور: ما معتقدیم که جهان محدود به غرب نیست، بنای ما ارتباط با تمام جهان است. به همه جهان باید توجه کرد @brjko1402
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و درود بر همه شما خوبان عزاداری های خالصانه تون قبول حق و مورد رضایت مهدی فاطمه (عج) برنامه نهج البلاغه خوانی جلسه سیزدهم را خواهیم داشت از این جلسه به بعد تصمیم گرفتیم به امیدخدا هر جلسه مون هم حکمت ها را داشته باشیم و هم نامه ها و خطبه های حضرت را تا الان در ۱۲ جلسه قبل تبیین نهج البلاغه خوانی را داشتیم و ۳۹ حکمت مولای متقیان با شرح آن و ضیافت های نهج البلاغه که برگرفته ای از شرح خطبه های حضرت بود و همچنین کلام بزرگان درباره نهج البلاغه
روزانه ده دقیقه نهج البلاغه بخوانیم
راه شناخت عاقل و احمق "زبان عاقل در پُشت قلب اوست، و قلب احمق در پُشت زبانش قرار دارد. (اين از سخنان ارزشمند و شگفتی آور است، كه عاقل زبانش را بدون مشورت و فكر و سنجش رها نمی سازد، امّا احمق هرچه بر زبانش آيد می گويد بدون فكر و دقّت، پس زبان عاقل از قلب او و قلب احمق از زبان او فرمان می گيرد)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ ضیافت نهج البلاغه (40)❌ 📢 مسئولی؟! چه سِمَتی داری؟ رفتارت با زیردستات چطوریه؟ رئیسی یا مدیر؟ کارفرمایی یا کارمند؟ معلمی یا استاد؟! دکتری یا مهندس؟! اصلا هر کاره ای که هستی! بگو، با اون جماعتی که به نوعی زیردستت محسوب میشن، چطور رفتار می کنی؟! 🔐 اگه مایلی بدونی که چه طور باید رفتار می کردی یا از این به بعد باید چطور رفتار کنی، نهج البلاغه رو باز کن، نامه 27! 🔓 متن کلام آقا: « 1_ فاخفِضْ لهم جناحَک، 2_ و ألِنْ لهم جانبَک، 3_ وابسُطْ لهم وجهَک، 4_ و آسِ بینهم فی اللَّحظةِ و النَّظرةِ....» 👇👇👇👇👇👇👇👇 🌹توضیح کلام مولا علی ع🌹 👈 هر پُست و مسئولیتی که داری، یادت باشه، در رفتار نسبت به زیردستات، باید 4 چیز رو رعایت کنی!!! 👈 چهار چیز، چیا هستن؟! 👈 اون چهارتا چیز عبارت اند از: 1⃣ «حمایت و محبت»: 👈 باس یه جوری باهاشون رفتار کنی، که احساس کنن تو امینشون هستی، حامیشون هستی! متوجه بشن که میشه بهت اعتماد کرد! بفهمه که میشه روت حساب کرد که مشکلشو خوب بشنوی و راه چاره ای پیش پاش بذاری! 👈 درست مثل حالتی که جوجه های مرغ، میرن کنار مادرشون، مادرشون بال هاشو وامی کنه، و اونا رو زیر پر وبالش میگیره! یعنی من حامیتون هستم، من دوستون دارم! 2⃣ «مهربونی و نرم خویی»: 👈 اگه زیردستت، به هزار دلیل، دلش پُره و اعصابش خراب، تو با مهربونی و خوش اخلاقی و نرمش در کلام و رفتارت، اونو آروم کنی، و اون بفهمه که در امنیت کامل هست! و همه چی آرومه! و قصد تو خیرخواهی واسه اونه! 3⃣ «خوش رویی و گشاده رویی»: 👈 چهره ی گشاده!!! کار خیلی خیلی مهمیه! قیافه ی عبوس و گرفته و خشمگین رو برا همیشه بذا کنار! وقتی با زیردستت روبرو میشی، لبخند رو فراموش نکن! این اولین چیزیه که، توی رفتارت به دیگری پاس می دی! این گشاده رویی یعنی، خیالت راحت باشه، من دوست دارت هستم! نگران نباش! 4⃣ «رعایت عدالت و انصاف»: 👈 یادت باشه، حق کسی رو ضایع نکنی، به خاطر اینکه ضعیفه، بخاطر اینکه صداش به هیچ جا نمی رسه، بخاطر اینکه با من که هیچ نسب و سببی نداره، و ..... 👈 مراقب باش، مبادا نَسَب و سبب ها باعث شه، که زیردستت رو نبینی! مبادا نزدیکان و نورچشمیا، باعث شن، حقی از حقوق دیگران رو زیرپات له کنی! 👈 سعی کن حتی در نگاه کردن به زیردستات، هم عدالت رو رعایت کنی! برا مثال وقتی به نزدیکات و نورچشمیا، با تمام چشت نگاه میکنی، به مابقی هم با تمام چشت نگاه کنی، نه با نیم نگاه! 👈 یه طوری عدالت رو رعایت کن، که هیچ فرد بی پول و پارتی، ازت ناامید نشه، که ای بابا، این برام کاری نمی کنه! و یه آدم پَک و پول دار و سبیل کلفت، خوش حال باشه، که سه سوت اینو میخرمش، و با یه زنگ کارم ردیفه! 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به من خبر دادند که خانه ای به هشتاد دينار خريده ای، و سندی برای آن نوشته ای، و گواهانی آن را امضا کرده اند. (شريح گفت: آری ای اميرمؤمنان!.[1] امام(علیه السلام)نگاه خشم آلودی به او کرد و فرمود:) ای شريح! به زودی کسی به سراغت می آيد که به نوشته ات نگاه نمی کند، و از گواهانت نمی پرسد، تا تو را از آن خانه بيرون کرده و تنها به قبر بسپارد. ای شريح! انديشه کن که آن خانه را با مال ديگران يا با پول حرام نخريده باشی، که آنگاه خانه دنيا و آخرت را از دست داده ای. امّا اگر هنگام خريد خانه، نزد من آمده بودی، برای تو سَنَدی می نوشتم که ديگر برای خريد آن به درهمی يا بيشتر، رغبت نمی کردی. آن سند را چنين می نوشتم:
2_نهج_البلاغه اين خانه ای است که بنده ای خوار آن را از مرده ای آماده کوچ خريده، خانه ای از سرای غرور، که در محلّه نابودشوندگان، و کوچه هلاک شدگان قرار دارد. اين خانه به چهار جهت منتهی می گردد: يک سوی آن به آفت ها و بلاها، سوی دوم آن به مصيبت ها، و سوی سوم به هوا و هوس های سُست کننده، و سوی چهارم آن به شيطان گمراه کننده ختم می شود، و دَرِ خانه به روی شيطان گشوده است. اين خانه را فريب خورده آزمند، از کسی که خود به زودی از جهان رخت برمی بندد، به مبلغی که او را از عزّت و قناعت خارج و به خواری و دنياپرستی کشانده، خريداری کرده است. هرگونه نقصی در اين معامله باشد، بر عهده پروردگاری است که اجساد پادشاهان را پوسانده، و جان جبّاران را گرفته، و سلطنت فرعون ها[1] چون کسری و قيصر و تُبَّع و حمير را نابود کرده است.
آنان که مال فراوان گرد آورده بر آن افزودند، و آنان که قصرها ساخته، و محکم کاری کردند، طلا کاری کرده، و زينت دادند، فراوان اندوختند، و نگهداری کردند، و به گمان خود برای فرزندان خود باقی گذاشتند، همگیِ آنان به پای حسابرسیِ الهی، و جايگاه پاداش و کيفر رانده می شوند. آنگاه که فرمان داوری و قضاوت نهايی صادر شود «پس تبهکاران زيان خواهند ديد». به اين واقعيّت ها عقل گواهی می دهد، هرگاه که از اسارت هوای نفس نجات يافت، از دنياپرستی به سلامت بگذرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سپاس خداوندی را که سخنوران از ستودن او عاجزند و حساب گران از شمارش نعمت های او ناتوان و تلاش گران از ادای حق او درمانده اند. خدايی که افکار ژرف انديش، ذات او را درک نمی کنند و دست غوّاصان دريای علوم به او نخواهد رسيد. پروردگاری که برای صفات او حدّ و مرزی وجود ندارد و تعريف کاملی نمی توان يافت و برای خدا وقتی معيّن و سرآمدی مشخّص نمی توان تعيين کرد. مخلوقات را با قدرت خود آفريد، و با رحمت خود بادها را به حرکت در آورد و به وسيله کوه ها اضطراب و لرزش زمين را به آرامش تبديل کرد.
سرآغاز دين، خداشناسی است؛ و کمال شناخت خدا، باور داشتن او؛ و کمال باور داشتن خدا، شهادت به يگانگی اوست؛ و کمال توحيد «شهادت بر يگانگی خدا» اخلاص؛ و کمال اخلاص، خدا را از صفات مخلوقات جدا کردن است؛ زيرا هر صفتی نشان می دهد که غير از موصوف، و هر موصوفی گواهی می دهد که غير از صفت است؛ پس کسی که خدا را با صفت مخلوقات تعريف کند او را به چيزی نزديک کرده،[1] و با نزديک کردن خدا به چيزی، دو خدا مطرح شده؛ و با طرح شدن دو خدا، اجزايی برای او تصوّر نموده؛ و با تصوّر اجزا برای خدا، او را نشناخته است. و کسی که خدا را نشناسد به سوی او اشاره می کند و هر کس به سوی خدا اشاره کند، او را محدود کرده، به شمارش، آوَرَد. و آن کس که بگويد «خدا در چيست؟» او را در چيز ديگری پنداشته است، و کسی که بپرسد «خدا بر روی چه چيزی قرار دارد؟» به تحقيق جايی را خالی از او در نظر گرفته است، در صورتی که خدا همواره بوده و از چيزی به وجود نيامده است. با همه چيز هست، نه اينکه همنشين آنان باشد؛ و با همه چيز فرق دارد نه اينکه از آنان جدا و بيگانه باشد. انجام دهنده همه کارهاست، بدون حرکت و ابزار و وسيله. بيناست حتّی در آن هنگام که پديده ای وجود نداشت، يگانه و تنهاست، زيرا کسی نبوده تا با او اُنس گيرد و يا از فقدانش وحشت کند.
خطبه 1_3_1 اوّل - آفرينش جهان خلقت را آغاز کرد و موجودات را بيافريد، بدون نياز به فکر و انديشه ای، يا استفاده از تجربه ای، بی آن که حرکتی ايجاد کند و يا تصميمی مضطرب در او راه داشته باشد. برای پديد آمدن موجودات، وقت مناسبی قرار داد، و موجودات گوناگون را هماهنگ کرد و در هر کدام، غريزه خاصّ خودش را قرار داد و غرايز را همراه آنان گردانيد. خدا پيش از آن که موجودات را بيافريند، از تمام جزئيّات و جوانب آنها آگاهی داشت و حدود و پايان آنها را می دانست و از اسرار درون و بيرون پديده ها آشنا بود. سپس خدای سبحان طبقات فضا را شکافت و اطراف آن را باز کرد و هوایِ به آسمان و زمين راه يافته را آفريد، و در آن آبی روان ساخت، آبی که امواج متلاطم آن شکننده بود، که يکی بر ديگری می نشست، آب را بر بادی طوفانی و شکننده نهاد و باد را به بازگرداندن آن فرمان داد و به نگهداری آب مسلّط ساخت و حدّ و مرز آن را به خوبی تعيين فرمود. فضا در زير تندباد و آب بر بالای آن در حرکت بود. سپس خدای سبحان طوفانی برانگيخت که آب را متلاطم ساخت و امواج آب را پی در پی در هم کوبيد. طوفان به شدّت وزيد و از نقطه ای دور دوباره آغاز شد. سپس به طوفان امر کرد تا امواج درياها را به هر سو روان کند و بر هم کوبد و با همان شدّت که در فضا وزيدن داشت، بر امواج آب ها حمله ور گردد از اوّلِ آن برمی داشت و به آخرش می ريخت، و آب های ساکن را به امواج سرکش برگرداند. تا آنجا که آب ها روی هم قرار گرفتند و چون قلّه های بلند کوه ها بالا آمدند. امواج تُند کف های برآمده از آب ها را در هوای باز و فضای گسترده بالا برد که از آن، هفت آسمان را پديد آورد. آسمان پايين را چون موج مهار شده و آسمان های بالا را مانند سَقفی استوار و بلند قرار داد، بی آن که نيازمند به ستونی باشد يا ميخ هايی که آنها را استوار کند. آنگاه فضای آسمان پايين را به وسيله نور ستارگانِ درخشنده زينت بخشيد و در آن چراغی روشنايی بخش (خورشيد)، و ماهی درخشان، در مدارِ فَلَکی گردان و برقرار و سقفی متحرّک و صفحه ای بی قرار، به جريان انداخت. خطبه 2_3_1 دوم - شگفتی خلقت فرشتگان سپس آسمان های بالا را از هم گُشود و از فرشتگان گوناگون پُر نمود. گروهی از فرشتگان همواره در سجده اند و رکوع ندارند و گروهی در رکوعند و يارای ايستادن ندارند و گروهی در صف هايی ايستاده اند که پراکنده نمی شوند و گروهی همواره تسبيح گويند و خسته نمی شوند و هيچ گاه خواب به چشمشان راه نمی يابد و عقل های آنان دچار اشتباه نمی گردد، بدن های آنان دچار سُستی نشده و آنان دچار بی خبریِ برخاسته از فراموشی نمی شوند. برخی از فرشتگان، امينان وحی الهی و زبان گويای وحی برای پيامبران می باشند، که پيوسته برای رساندن حکم و فرمان خدا در رفت و آمدند. جمعی از فرشتگان حافظان بندگان، و جمعی ديگر دَربانان بهشتِ خداوندند. بعضی از آنها پاهايشان در طبقات پايين زمين قرار داشته و گردن هاشان از آسمان فراتر، و ارکان وجودشان از اطراف جهان گذشته، عرش الهی بر دوش هايشان استوار است، برابر عَرش خدا ديدگان به زير افکنده و در زير آن، بال ها را به خود پيچيده اند. ميان اين دسته از فرشتگان با آنها که در مراتب پايين تری قرار دارند، حجابِ عِزّت و پرده های قدرت، فاصله انداخته است. هرگز خدا را با وَهم و خيال، در شکل و صورتی نمی پندارند و صفات پديده ها را بر او روا نمی دارند؛ هرگز خدا را در جايی محدود نمی سازند، و نه با همانند آوردن، به او اشاره می کنند. خطبه 3_3_1 سوم - شگفتی آفرينش آدم(علیه السلام) و ويژگی های انسان کامل سپس خداوند بزرگ، خاکی از قسمت های گوناگون زمين، از قسمت های سخت و نرم، شور و شيرين، گِرد آورد، آب بر آن افزود تا گِلی خالص و آماده شد، و با افزودن رطوبت، چسبناک گرديد، که از آن، اندامی شايسته، و عضوهايی جدا و به يکديگر پيوسته آفريد. آن را خشکانيد تا محکم شد. خشکاندن را ادامه داد تا سخت شد تا زمانی معيّن و سرانجامی مشخّص، اندام انسان، کامل گرديد. آنگاه از روحی که آفريد در آن دميد تا به صورت انسانی زنده درآمد، دارای نيروی انديشه، که وی را به تلاش اندازد و دارای افکاری که در ديگر موجودات، تصرّف نمايد. به انسان اعضاء و جوارحی بخشيد، که در خدمت او باشند، و ابزاری عطا فرمود، که آنها را در زندگی به کار گيرد. قدرت تشخيص به او داد تا حقّ و باطل را بشناسد ، و حواس چشايی، و بويايی، و وسيله تشخيص رنگ ها، و أجناس مختلف در اختيار او قرار داد. انسان را مخلوطی از رنگ های گوناگون، و چيزهای همانند و سازگار، و نيروهای متضادّ، و مزاج های گوناگون، گرمی، سردی، تری، و خشکی، قرار داد.
سپس از فرشتگان خواست تا آن چه در عُهده دارند انجام دهند، و عَهدی را که پذيرفته اند وفا کنند، اينگونه که بر آدم سجده کنند، و او را بزرگ بشمارند، و فرمود: «بر آدم سجده کنيدپس فرشتگان همه سجده کردند جز شيطان» غرور و خودبزرگ بينی او را گرفت و شقاوت و بدی بر او غلبه کرد، و به آفرينش خود از آتش افتخار نمود، و آفرينش انسان از خاک را پَست شمرد. خداوند برای سزاوار بودن شيطان به خشم الهی، و برای کامل شدن آزمايش، و تحقّق وعده ها، به او مهلت داد و فرمود: «تا روز رستاخيز مهلت داده شدی». خطبه 4_3_1 چهارم - آدم(علیه السلام) و داستان بهشت سپس خداوند آدم(علیه السلام) را در خانه ای مسکن داد که زندگی در آن گوارا بود. جايگاه او را اَمن و اَمان بخشيد و او را از شيطان و دشمنی او ترساند. پس شيطان او را فريب داد، بدان علّت که از زندگی آدم در بهشت و همنشينی او با نيکان حسادت ورزيد. پس آدم(علیه السلام) يقين را به ترديد، و عزمِ استوار را به گفته های ناپايدار شيطان فروخت و شادی خود را به ترس تبديل کرد، که فريب خوردن برای او پشيمانی آورد آنگاه خدای سبحان دَرِ توبه را بر روی آدم(علیه السلام) گشود و کلمه رحمت، بر زبان او جاری ساخت و به او وعده بازگشت به بهشت را داد. آنگاه آدم(علیه السلام) را به زمين، خانه آزمايش ها و مشکلات، فرود آورد، تا ازدواج کند، و فرزندانی پديد آورد، و خدای سبحان از فرزندان او پيامبرانی برگزيد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐💐💐💐💐 ان شاءالله همگی پای درس امیرالمؤمنین علی علیه السلام باشیم سلامتی و تعجیل در فرج مولایمان یوسف زهرا(عج) و شادی دل امیرالمؤمنین علی علیه السلام صلواتی تقدیم میکنیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 💐💐💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا