خدایا ما را به غصههای معمولیمان برگردان!
به قسطهای عقب افتاده، امتحانات پایان ترم، ترافیکهای طولانی، خیابانهای شلوغ، دغدغههای زیاد، هدفهای سخت، خستگیهای مفرط...
به همان روزها که همدیگر را قضاوت میکردیم و به قضاوتهای هم توجهی نمیکردیم!
به همان روزها که دنیا هنوز اینقدر آلوده نبود، که آلوده بود و حاد نبود، که آلوده بود و از آلودگیاش نمیمردیم.
که دلواپس حالِ عزیزانمان بودیم، نه جانشان!
ما را برگردان به روزهایی که سلامتی اینقدر گریزپا نبود، که میشد لابهلای همین مشکلات و دغدغههای ریز و درشت،
با خیالی آسوده فنجانی برداشت، چایی ریخت، کنار پنجرهای ایستاد و در کمال اطمینان و آرامش، نفسی عمیق کشید.
که میشد کسی را به آغوش کشید و آرام شد، میشد دستان کسی را گرفت و بدون هراس، تمام شهر را قدم زد و غصهها و دردها را فراموش کرد.
دلمان لک زده برای یک آغوش، یک لبخند، یک خیال تخت...
دلمان لک زده برای یک زندگی آرام و معمولی...
خدایا در آغوشمان بگیر که خستهایم،
خودت حال زمین را خوب کن.
👤نرگس_صرافیان_طوفان
@bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روستایی در استان شرقی Zhejiang در کنار دریا و کوه ،سالها قبل ساکنان روستا اینجا را ترک کردند، طبیعت روستا را پس گرفته است
@bshmk33
28.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاوتی بسيار زیبا از سوره يوسف با صدای استاد شحات محمد انور
✍ علاقمندان به تلاوتهای استاد شحات انور امشب تلاوتی زیبا و کمیاب از این استاد را خواهند شنید.
این تلاوت تصویری کوتاه از سلسله تلاوتهای قاریان بهنام مصری در برنامه في بيوت الله از شبکه ماسیبروزمان مصر است.
⏰ مدت زمان این تلاوت ۵ دقیقه میباشد.
#تلاوت_کوتاه
@bshmk33
39.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاوتی بسيار زیبا از سوره فصلت با صدای استاد مرحوم محمد محمود طبلاوی
✍ ساعاتی قبل استاد طبلاوی از قاریان مشهور مصری در سن ٨۶ سالگی درگذشت. بههمین مناسبت تلاوتی زیبا از سوره فصلت با صدای این استاد تقدیم میگردد.
این تلاوت در سال ٢٠٠٢ در مسجد محمدعلی در منطقه القلعه مصر اجرا شده است.
⏰ مدت زمان این تلاوت نیز ١١ دقیقه میباشد.
@bshmk33
11.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاوتی زیبا از سوره انعام با صدای استاد محمد رفعت
✍ امروز مصادف است با هفتادمین سالگرد درگذشت استاد محمد رفعت از بزرگان هنر تلاوت قرآن کریم که همه قاریان ممتاز و سرشناس بعد از او به نوعی وامدار این قاری برجسته هستند.
تلاوتی کوتاه از سوره انعام با صدای این استاد تقدیم شما میشود.
⏰ مدت زمان این تلاوت ۵ دقیقه میباشد.
#تلاوت_کوتاه
@bshmk33
🌸🍃🌸🍃
#تدبر
وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ ۖ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ (16 - ق)
و ما انسان را خلق کردهایم و از وسوسهها و اندیشههایِ نفس او کاملاً آگاهیم که ما از رگِ گردن به او نزدیکتریم.
معبودا! نفس انسان را بسیار ضعیف آفریدهای. تو را به عزت و جلالت قسم میدهیم با توفیق دوریِ از گناه و معصیت بر ما، رحمتی بفرما تا با گناهانِ خویش، نفسمان را از آنچه آفریدهای، ضعیفتر نسازیم و با ضعیفترکردنِ نفسمان، شیطان را دعوت به تسلط بر رفتار و اعمالمان نگردانیم.
نازنینا! از رگ گردن به من نزدیکتری و این من هستم که با نافرمانی و گناه، تو را از خود دورتر میسازم. ای صَبّارِالْحَلیِم! بر من زمان معصیتم صبر بیشتری عنایت فرما و با مجازاتی سبک، مرا که از تو دور میشوم به سمت خود بازگردان، که دوری از تو همانا و افتادن در آغوش شیطان همان. ای توانا! بر ناتوانی چون من ترحّم فرما.
@bshmk33
🌸🍃🌸🍃
بنی اسدنام طایفه ای که نزدیک کربلا ساکن بودند و فردای عاشورا ، پس از رفتن سپاه عمر سعد ، عده ای از آنان برای دفن اجساد مطهر شهدای اهل بیت به کربلا آمدند و چون اجساد را نمی شناختند ، متحیر بودند . در آن هنگام ، حضرت سجاد (ع) آمد و پیکر اهل بیت و اصحاب را یک به یک به آنان شناساند و آنان در دفن شهداء ، حضرت را یاری کردند و برای خویش ، افتخار آفریدند . در « دایرة المعارف تشیع » آمده است :
« بنی اسد ، نام تیره ای از قبایل عرب ، از فرزندان اسدبن خزیمه بن مدرکه ... این قبیله توفیق و افتخار دفن پیکر مطهر حضرت سیدالشهداء و انصار آن حضرت را پس از واقعه کربلا در سال 61 ق . داشتند . جمعی از اصحاب ، علما ، شعرا و زعمای امامیه از این قبیله برخاسته اند . برخی از همسران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نیز از همین قبیله بوده اند . این قبیله در سال 19 هجری از بلاد حجاز به عراق رفته ، در کوفه و غاضریه از نواحی کربلا سکونت کردند . از قبایل سلحشور عرب محسوب می گردند . هنگام بنای کوفه ، این قبیله محله خاصی را در جنوب مسجد کوفه به خویش اختصاص دادند . در سال 36 هجری در جنگ جمل ، با علی (ع) بیعت کردند و در کنار آن حضرت جنگیدند . در قیام عاشورا در سال 61 به سه دسته تقسیم شدند : موافق با حضرت و مخالف و بی طرف . حبیب بن مظاهر ، انس بن حرث ، مسلم بن عوسجه ، قیس بن مسهر ، موقع بن ثمامه و عمروبن خالِد صیدا وی از سران موافق بودند و حرملة بن کاهل اسدی ، قاتل طفل شیرخوار ، از سران مخالف بود . گروهی از دسته سوم ( بی طرفها ) پس از شهادت حسین ، زنانشان بر میدان جنگ گذر کرده و اجساد را دیدند و تحت تأثیر قرار گرفتند و به سرزمین خود رفته ، مردان را جهت دفن اجساد ، خبر کردند . ابتدا زنان بیل و کلنگ به دست گرفته به طرف کربلا روان شدند . پس از مدتی وجدانِ مردانِ بنی اسد بیدار گشت و به خود آمدند و به دنبال زنان راه افتاده به دفن اجساد امام و یارانش پرداختند . این فداکاری سبب شهرت آنان شد و از آن پس شیعیان به نظر احترام و محبت به قبیله بنی اسد می نگرند » .
مروج الذهب ، ج 3 ، ص 63 .170 - دایرة المعارف تشیع ، ج 3 ، ص 340
@bshmk33