فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی محشر حاج محمود کریمی در شب تاسوعا
هنوز نرفته....
https://Eitaa.com/bshmk33
🏴 امشب شهادت نامه عشاق امضا می شود....
و امشب نه فقط دیده ها که قلب ها نوحه گرند برای حسین که هرچند مظلوم بود و غریب اما خونش تا ابد تضمینی شد برای بقای دین و حقیقت و عدالت و..
حسینی که صراط را نشان داد
صراط مستقیمِ هدایتُ و انسانیتّ و آزادگی و عزت را
و امام شهیدان، همهِ انسان را به این صراط می خواند.
به راهی که بقا و عزت و شرافت و کرامت فقط در آن مسیر است و بس!
🔘 ای دل با حسین می مانی؟
حال که مرگ انتهای مسیر زندگی در این کره خاکی است پس چه بهتر که سرمایه ای شود برای معامله با خدا تا ابد!
برای برپایی و بقای دین خدا
چه می کنی با حسین می مانی یا میروی؟
🔹من کان باذلاً فینا مهجته و موطّناً علی لقاء اللَّه نفسه فلیرحل معنا.. فرازی از سخنان امام حسین علیه السلام
# روضه شب عاشورا
🔳 امام مهربانی ها هیچگاه دل نمی رنجانَد و دل نمی شِکَند اما شب عاشورا امام حسین عليه السلام حرفی زد که دل خیلی ها را به آتش کشید.
◼️ فرمود: بهتر از شما یارانی نیست.. من بیعتم را برداشتم بروید...
گفتند: بعد از عمری حسینی بودن و پای حسین ماندن الان کجا برویم؟
حسین را رها کنیم و ....
منُ و جدا شدن از حسین خدا نکند!
امشب شب عشق بازی یاران است و شب مناجات حسین با خدا و شب دلداری به زینب
◾️امشب حسین بن علی در خیمه دارد زمزمه
فردا سرش گردد جدا در پیش چشم فاطمه
امشب علی اصغر زند ناخن به قلب مادرش
فردا زتیر حرمله جاری است خون از حنجرش
السلام علی الحسین المظلوم
✍محمد تقی احمدی پرتو
https://Eitaa.com/bshmk33
«حماسه» و «حماسهی برتر»
🌹 «حماسه» آن است که برای رفع تشنگی امام خود و کودکان و زنان، با وجود آنکه خودت شدیداً تشنه هستی، اما خطر را به جان بپذیری و وفادارانه و دلیرانه بجنگی و در نهایت دست و چشم و جانت را هم از دست بدهی. آری! این حقیقتاً حماسه است.
اما «حماسهی برتر» چیز دیگری است.
🌻 حماسهی برتر آن است که برای رفع تشنگی امام خود و کودکان و زنان، با وجود آنکه خودت شدیداً تشنه هستی، سختی فراوان متحمل شوی و حتی پای در میدان خطر جانی بگذاری و در نهایت جانت را هم از دست بدهی؛ درحالیکه آنچنان خداوند را بندگی کرده و از او و رسولش اطاعت کرده باشی(المطیعُ لله و لرسوله) که خداوند نیز مطیع تو شده(أنا … مطیعٌ لمن أَطَاعَنی) و اشیاء عالم خلقت را به بندگی تو درآورده باشد(مَن عَبَدَ اللّه َ عَبّدَ اللّه ُ لَهُ كُلَ شَيءٍ)، و با اینحال، تو برای 👈تحصیل مصلحت عظمای اسلام و هدایت بشر تا ابد و نمایاندن و زندهسازی حق و رسواسازی و نابودی باطل👉، به تدبیر طبیعی خداوند و قوانین ظاهری عالم خلقت اعتماد کنی و به آن ادب و وفا بورزی(ربّنا ما خلقتَ هذا باطلا)، و با تحمل این همه زحمت و مشقت، با «بصیرت نافذ» خود(كانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِىٍّ نافِذَ البَصيرَةِ)، قدرت مافوق طبیعیات را به کار نگیری و دست و چشم و جانت را نیز در این راه با اشتیاق فدا کنی تا مقصود و مرضی الهی حاصل شود.
الله اکبر!
🔘 مگر برای جناب ابوالفضل(علیه السلام) کاری داشت که برخی قوانین طبیعی و ظاهری آفرینش را در هم بشکند و برای خیمهها آب بیاورد؟! مگر برای او زحمتی داشت که در آن بیابان تفزده با اشارهی یک انگشت، صدها زمزم جوشان و گوارا برای یاران حق بجوشاند و سپاه خدا را تقویت کند و خود را از شرمندگی نیاوردن آب برهاند؟! خدا و رسول و امام زمانش میدانند که برای او آب آوردن از آب خوردن هم آسانتر بود!
▪️چشمها را باید شست و جور دیگری باید دید!
💡 «نافذ البصیرة» بودن عباس(علیه السلام) به این است، نه به ردّ اماننامهی شمر(لعنه الله)! مگر ردّ اماننامهی یک دشمن آشکار حجّت خدا، بصیرت نافذ و خاصی میطلبد؟!
⚫️ بر این حماسهی مظلومانه باید «گریست»، اما بر آن حماسهی برتر باید «خون گریست».
✍️ ابَرشاگرد
https://Eitaa.com/bshmk33
🔸️تحلیل راهبردی در تبیین ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین در بیان
حضرت آیتالله سیّدعلی خامنهای:
[۱]. نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیهالسّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
[۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
[۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
[۴]. افزونبراینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
[۵]. در زمانِ امام حسین - علیهالسّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» بهوجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
[۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر» است.
[۷]. آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است:
وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
(در خطبههای نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).
https://Eitaa.com/bshmk33
💢دکتر شریعتی میگوید:در حادثه کربلا
با سه نمونه شخصیت روبرو میشویم.
اول: حسین (ع)
حاضر نیست تسلیمِ حرفِ زور شود.
تا آخر میایستد.
خودش و فرزندانش کشته میشوند.
هزینه انتخابش را میدهد
و به چیزی که نمیخواهد تن نمیدهد.
از آب میگذرد، از آبرو نه
دوم: یزید
همه را تسلیم میخواهد.
مخالف را تحمل نمیکند.
سرِ حرفش میایستد.
نوه پیغمبر را سر میٔبرد.
بی آبرویی را به جان میخرد
تا به چیزی که میخواهد برسد
سوم: عمرِ سعد
به روایتِ تاریخ تا روز ٨ محرّم در تردید است.
هم خدا را میخواهد هم خرما
هم دنیا را میخواهد هم اخرت
هم میخواهد حسین (ع)را راضی کند هم یزید را
هم اماراتِ ری را میخواهد،هم احترامِ مردم را
نه حاضر است از قدرت بگذرد،نه از خوشنامی
هم آب میخواهد هم آبرو
دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی است
که به هیچکدام از چیزهایی که میخواهد نمیرسد.
نه سهمی از قدرت میبرد نه از خوشنامی
ما آدمهایِ معمولی راستش نه جرات و ارادهِ
حسین (ع) شدن را داریم
نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را...
اما در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست!
من بیش از همه از عمر سعد شدن میترسم....
🔴یا وقتی پسر فاطمه تو گودی قتلگاه افتاد که تعبیر بعضی از مقتلها این است که حسین لحظات طولانی بیهوش بود😭😭
از شدت لطمه بیهوش بود گاهی چشم باز میکرد گاهی چشم میبست توان بلند شدن نداشت😭😭
ببینید چطور با سنگ و چوب و با اون برخورد ناجوانمردانه و اسب به بدن دواندن و گوشواره از گوش کشیدن و این جنایتهایی که اینها انجام دادند‼️‼️
🌹چرا سفارش كرده اند هر روز زیارت عاشورا بخوانید؟
🔻 آیتالله جوادی آملی در كتاب ارزشمند «حماسه و عرفان» درباره فلسفه زیارت و عزاداری وعلت سفارش به خواندن #زیارت_عاشورا بیان می دارند: سرّ این كه سفارش كرده اند هر روز زیارت عاشورا بخوانید و نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) تولّی داشته و بر آنان صلوات و درود بفرستید و از دشمنانشان تبرّی بجویید، برای آن است که طرز فکر معاندان ایشان منفور شود، وگرنه هم اکنون سخن از معاویه و یزید نیست تا آنها را لعنت کنیم. نام و یاد آنها رخت بربسته و قبرشان نیز زباله دانی بیش نیست، الآن سخن از فکر و راه یزید و #یزیدیان_عصر است.
◻️ زن فرعون وقتی که به درگاه الهی دعا کرد، نگفت خدایا مرا فقط از فرعون نجات بده بلکه گفت: (ربّ ابْنِ لی عنْدک بیتاً فی الجَنّه ونجّنی من فرْعوْن وعمله ونجّنی من القوْم الظالمین)؛ یعنی مرا از فرعون و فرعونیان، که طرفداران #سنت_سیئه و رفتار ناپسند او هستند، نجات بده. #تفکر برای همیشه باقی می ماند هر چند که اسم و عنوانش تغییر پیدا کند.
◻️ بعد از تار و مار شدن خوارج در نهروان و خارج شدنشان از صحنه حیات و زندگی، به علی بن ابی طالب (علیهماالسلام) عرض شد: این #مقدس_های_خشک از بین رفتند. فرمود: «کلاّ والله إنّهم نُطَف فى أصْلاب الرجال وقرارات النساء کلّما نَجَم منْهم قرنٌ قُطِع، حتّی یکون آخرهم لُصوصاً سَلاّبین»؛ اینها نطفه هایی هستند در پشت مردان و قرارگاه زنان. هرگاه مقداری از اینها از بین بروند، عده ای دیگر ظهورمی کنند تا این که سرانجامِ کار، سارقانِ مسلّح و #رهزنان_غارتگر خواهند شد.
◻️ اکنون نیز، هم #راه_سالار_شهیدان زنده است و هم مرام و مسلک اموی و مروانی و عباسی وجود دارد. این که سفارش فراوان به اشک ریختن و عزاداری کردن نموده اند برای آن است که اشک بر شهید #اشتیاق_به_شهادت را به همراه دارد، #خوی_حماسه را در انسان زنده و طعم شهادت را در جان او گوارا می گرداند. چون اشکْ رنگ کسی را می گیرد که برای او ریخته می شود و همین رنگ را به صاحب اشک نیز میدهد
https://Eitaa.com/bshmk33
مداحی آنلاین - سه روزی که بر اهلبیت علیهم السلام خیلی سخت گذشت - استاد رفیعی.mp3
799.9K
⭕️مکتب اسلام زنده شد
🔹 ... مکتب را داشتند از بین میبردند؛ #شهادت_حضرت_سیدالشهداء (ع) مکتب را زنده کرد، خودش شهید شد، #مکتب_اسلام زنده شد؛ و رژیم طاغوتی معاویه و پسرش را دفن کرد... و سیدالشهداء (ع) هم چون دید اینها دارند مکتب اسلام را آلوده میکنند، با اسم خلافت اسلام خلافکاری میکنند و ظلم میکنند و این منعکس میشود در دنیا که خلیفه رسول الله دارد این کارها را میکند، #حضرت_سیدالشهداء (ع) تکلیف برای خودشان دانستند که بروند و کشته هم بشوند؛ و محو کنند آثار معاویه و پسرش را. پس کشتن، شهادت سیدالشهداء (ع) چیزی نبود که برای اسلام ضرر داشته باشد؛ نفع داشت برای اسلام؛ #اسلام را زنده کرد.
بیانات حضرت امام ۵۸/۰۴/۱۳
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
https://Eitaa.com/bshmk33
🖤
▪السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَاالْفَضْل
🖤یا ابوالفضل العباس
▪️طاقت مشک تمامست
🖤علــی وار بیا
▪️آب اگر ریخـت
🖤 فدای سرت ای یار بیا
▪️همه دلخوشی اهل حرم
🖤بیرق توست تا حـرم
▪️راه کم مانده علمدار بیا
🖤آجرک الله یا صاحب الزمان
https://Eitaa.com/bshmk33
▫️امام سجّاد علیهالسلام
▫️«أنَا ابنُ مَنَ بَكَت عَلَيهِ مَلائِكَةُ السَّماءِ أنَا ابنُ مَن ناحَتْ عَلَيهِ الجِنُّ فِي الأرضِ و الطِّيرُ فِي الهَواءِ»
▫️«من پسر كسى هستم كه فرشتگان آسمان بر او گريستند. من پسر كسى هستم كه جنّيان در زمين و پرندگان در هوا بر او نوحهسرايى كردند.»
📚مناقب آل ابیطالب، ج ۳، ص ۳۰۵
💠💠💠
https://Eitaa.com/bshmk3
چه شبی است
امشب در کربلا
خیمه ها پر گشته از عطر خدا
صوت قرآن و نماز است و دعا
ولی ...
امان از دل زینب
امان از دل زینب...
https://Eitaa.com/bshmk33
حُر پشیمان توام مهدی جان
دست به دامان توام مهدی جان ...
الهی
به وفای یاران عزیز دلت حسین علیه السلام
همهی وجودمان را مهدی نما ...
ماه محرم ماه دعای فرج
#اللهـم_عجـل_لولیڪ_الفـرج
https://Eitaa.com/bshmk33
خداکند
نرود امشب و سحر نشود
که شام زینب
غمدیده تیره تر نشود
خداکند نشود
صبح این شب عاشورا
خداکند که
سحرگاه جلوه گر نشود
https://Eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه حضرت عباس علیه السلام
https://Eitaa.com/bshmk33
@shervamusiqiirani-10 - شهادتنامه عشاق دشتی.mp3
2.21M
امشب شهادت نامه ی عشاق امضا می شود
فردا ز خون عاشقان، این دشت دریا می شود
https://Eitaa.com/bshmk33
🏴🚩 اهمیت سوگواری و عزاداری روز عاشورا🚩🏴
🚩 امام رضا علیه السلام در اهمیت سوگواری و اندوه در غم واقعه روز عاشورا فرمودند: "هرکه روز عاشورا، روز سوگواری و اندوه و گریهاش باشد، خداوند عزوجل روز قیامت را روز شادی و سرور او قرار دهد.(۱)
🚩 همچنین آن حضرت میفرمایند: "هر که در روز عاشورا کار و کسب خود را فرو گذارد، خداوند حاجتهای دنیا و آخرت او را بر آورده سازد(۲)
🚩 امام صادق(علیه السلام) فرموند: "روز شهادت امام حسین علیهالسلام سوگناکترین روزها است.(۳)
🚩 همچنین آن حضرت به مسمع که از سوگواران و گریه کنندگان بر عزای حسینی بود، فرمود: "خدای، اشک تو را مورد رحمت قرار دهد. آگاه باش، تو از آنانی که از دلسوختگان ما به شمار میآیند، و از آنانی که با شادی ما شاد میشوند و با اندوه ما غمگین میگردند. آگاه باش! تو هنگام مرگ، شاهد حضور پدرانم بر بالین خویش خواهی بود.(۴)
🚩 امام رضا(علیه السلام) همچنین فرمودند: "روز عاشورا، روز مصیبت و حزن و گریه (امام کاظم علیهالسلام) بود و میفرمود:"در چنین روزی بود که حسین علیهالسلام کشته شد.(۵)
📚منابع:
۱) علل الشرائع:ج۲ص۲۲۷منتخب میزانالحکمة: ۳۸۲
۲) علل الشرائع، ص ۲۲۷
۳) علل الشرائع، ص ۲۲۵
۴) وسائل الشیعه، ج ۱۰،ص۳۹۷
۵) الأمالی، صدوق، ص ۱۲۸
🚩🏴 صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین🚩🏴
https://Eitaa.com/bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لا یوم کیومک یا اباعبدالله
https://Eitaa.com/bshmk33
99.06.09_2.mp3
23.92M
🔹 قرائت زیارت عاشورا
استاد میرزامحمدی
@bshmk33
⚫️ ساعت به ساعت روز #عاشورا چگونه گذشت؟
محاسبات جغرافیایی را اولین بار مرحوم دکتر احمد بیرشک، ریاضیدان برجسته ایرانی، با عنوان گاه شماری ایرانی واقعه کربلا به حساب گاهشماری شمسی درآورد.
او مطرح کرد که می شود با در آوردن اوقات شرعی شهر کربلا در این تاریخ حرف های مقتل نویسان را به ساعت و دقیقه برگرداند. بر اساس محاسبات علمی دکتر احمد بیرشک، عاشورا در گاه شماری شمسی ۲۱ مهر سال ۵۹ هجری شمسی می شود. او نوشت که تاریخ شمسی هم که مثل قمری نیست که تغییر کند. موقعیت زمین نسبت به خورشید ثابت است و می شود با در آوردن اوقات شرعی شهر کربلا در این تاریخ حرف های مقتل نویسان را به ساعت و دقیقه برگرداند.
🏴 اذان صبح؛ ۵:۴۷ بامداد
امام حسین علیه السلام بعد از نماز صبح برای اصحابش سخنرانی کرد. آنها را به صبر و جهاد دعوت کرد. و بعد دعا خواند: «اللهم انت ثقتی فی کل کرب... خدایا تو پشتیبان من هستی در هر پیشامد ناگواری»
آن طرف نماز را به امامت عمر سعد خواند و بعد از نماز صبح به آرایش سپاه و استقرار نیرو مشغول شدند.
#محرم
#ما_ملت_امام_حسینیم
#محرم 🖤 ¦⇠#عاشورا
https://Eitaa.com/bshmk33
اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یااَباعَبْدِللَّهِ الْحُسیْن❤️
ای تشنه ی فتاده به دشت بلا سلام
شاه شهید،حضرت خون خدا سلام
❣اَلسلام علی الحسین
❣وعلی علی بن الحسین
❣وعلی اولاد الـحسین
❣وعلی اصحاب الحسین
https://Eitaa.com/bshmk33
˹﷽˼
امام باقر علیه السلام:
روز عاشورا اینطور به هم تسلیت بگویید:
«أعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثَأْرِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الْإِمَامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ»
خداوند اجر ما را در مصیبت امام حسین علیه السلام زیاد گرداند و ما و شما را از خونخواهان او در رکاب حضرت مهدی علیه السلام قرار دهد.
منبع: مصباح المتهجد جلد ۲ صفحهی ۷۷۳.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
˼اللّٰھُمَعجلْلِّوَلیڪَالفࢪَج˹
|#محرم
|#عاشورا
https://Eitaa.com/bshmk33
alghameh-samavati.mp3
13.03M
▪️دعای علقمه بعد از زیارت عاشورا
🎙 حاج مهدی سماواتی
▫️يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ، يَا مُجِيبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّينَ، يَا كَاشِفَ كُرَبِ الْمَكْرُوبِينَ، يَا غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِينَ، يَا صَرِيخَ الْمُسْتَصْرِخِينَ، [وَ] يَا مَنْ هُوَ أَقْرَبُ إِلَيَّ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ، [وَ] يَا مَنْ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ، [وَ] يَا مَنْ هُوَ بِالْمَنْظَرِ الْأَعْلَى، وَ بِالْأُفِقِ الْمُبِينِ، [وَ] يَا مَنْ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى، [وَ] يَا مَنْ يَعْلَمُ خَائِنَةَ الْأَعْيُنِ وَ مَا تُخْفِي الصُّدُورُ، [وَ] يَا مَنْ لا يَخْفَى عَلَيْهِ خَافِيَةٌ، يَا مَنْ لا تَشْتَبِهُ عَلَيْهِ الْأَصْوَاتُ، [وَ] يَا مَنْ لا تُغَلِّطُهُ [تُغَلِّظُهُ ] الْحَاجَاتُ، [وَ] يَا مَنْ لا يُبْرِمُهُ إِلْحَاحُ الْمُلِحِّينَ، يَا مُدْرِكَ كُلِّ فَوْتٍ، [وَ] يَا جَامِعَ كُلِّ شَمْلٍ، [وَ] يَا بَارِئَ النُّفُوسِ بَعْدَ الْمَوْتِ، يَا مَنْ هُوَ كُلَّ يَوْمٍ فِي شَأْنٍ، يَا قَاضِيَ الْحَاجَاتِ، يَا مُنَفِّسَ الْكُرُبَاتِ، يَا مُعْطِيَ السُّؤْلاتِ، يَا وَلِيَّ الرَّغَبَاتِ، يَا كَافِيَ الْمُهِمَّاتِ، يَا مَنْ يَكْفِي مِنْ كُلِّ شَيْ ءٍ، وَ لا يَكْفِي مِنْهُ شَيْ ءٌ فِي السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ، أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ، وَ عَلَيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ بِحَقِّ فَاطِمَةَ بِنْتِ نَبِيِّكَ، وَ بِحَقِّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ، فَإِنِّي بِهِمْ أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ فِي مَقَامِي هَذَا، وَ بِهِمْ أَتَوَسَّلُ...
https://Eitaa.com/bshmk33