هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
⭕️ تشدید بارشها در نواحی جنوب غرب
🔸مدیرکل پیشبینی سازمان هواشناسی:
🔹سامانه بارشی فردا به جزء سیستان و بلوچستان و شرق خراسان رضوی در سایر مناطق کشور فعال است.
🔹در روز دوشنبه برای شمال خوزستان، ایلام، کرمانشاه و غرب کردستان شدت بارش پیشبینی شده که برای آن مناطق هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده است.
#ایستگاه_هواشناسی
🆔 @YjcNewsChannel
6.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آبخیزداری
آموزش ساخت قنات
مزیت ساخت قنات اینه آب به دلیل اینکه زیر زمین ذخیره شده تبخیر نمیشود
قدیم ها از آب قنات برای کشاورزی هم استفاده میکردن
آب سیل رو اگر درست هدایت کنن از تهدید فرصت میشه درست کرد
🌐 ستاد مردمی تامین آب شرب و احیاگران قنوات استان کرمان👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/236650844Cc0e9b58cf0
{{{تامین آب شرب آحاد مردم استان کرمان از مناطق کوهستانی گسترده موجود، امکانپذیر می باشد}}}
ارتباط با مهندس اشرف گنجویی 👈 @HassanAG
هدایت شده از واحد معماری و شهرسازی مصاف
🇫🇷حال و هوای این روزهای پاریس از نگاه آرشیتکتها
💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف
💠 @masaf_memari
مفهوم شهر عبودیت در کلام علامه طباطبایی خطاب به هانری کربن استاد دانشگاه پاریس:
"در دين مقدّس اسلام تمام زمينها و امكنه بدون استثناء محلّ عبادت است. اگر فردى بخواهد نماز بخواند يا قرآن بخواند يا سجده كند يا دعا كند در هرجا كه هست مىتواند اين اعمال را انجام دهد و رسول الله فرموده است: "جُعِلَتْ لى الأرضُ مَسْجِدًا و طَهورًا"؛ ولى در دين مسيح چنين نيست، عبادات بايد فقط در كليسا انجام گيرد و در موقع معيّن، عبادات، در غير كليسا باطل است. بنابراين اگر فردى از مسيحيان در وقتى از اوقات حالى پيدا كرد (مثلاً در نيمه شب، در خوابگاه منزل خود) و خواست خدا را بخواند چه كند؟ او بايد صبر كند تا روز يكشنبه بيايد و كليسا را باز كنند و براى دعا در آنجا حضور پيدا كند؟ اين معنى قطع رابطۀ بنده است با خدا".
پینوشت: این فرمایش مرحوم علامه طباطبایی، تاییدی است بر مفهوم شهر عبودیت در تمدن اسلامی. بر خلاف شهرهای معاصر که به دلیل تاثیرپذیری از تمدن معاصر غرب و نظام سرمایهداری، مصداق شهر ثروت هستند و گرچه مسجد و ابنیه مذهبی هم دارند اما اینها رکن شهر نیستند و با نگاهی سکولار و فروکاهنده، در حاشیه مناسبات شهری هستند حتی اگر به ظاهر در مرکز شهر باشند. اما در شهر سنتی، همه مناسبات، حتی مناسبات اقتصادی که مادیترین مناسبات شهر است، حول محور عبودیت شکل میگرفت و مذهب در متن شهر بود و نه در حاشیه.
دقت کردهاید که چرا در شهر سنتی، معماری همه فضاها حتی معماریِ مادیترین اجزای شهر نظیر بازارها، متاثر از معماری مساجد و موتیفهای مذهبی بود؟! فلسفه این تاثیرپذیری، همین مفهومِ شهر عبودیت بود. به این معنا که در چنین شهری، همه چیز حتی بازار و مناسبات اقتصادی هم بر مدار عبودیت شکل میگرفت و این، یعنی تبدیل بازار به نابازار در تمدن اسلامی؛ نابازاری که بیش از آنکه فرهنگش اقتصادی باشد اقتصادش فرهنگی است. در چنین شهری، هر سوی شهر حتی بازار (نابازار) هم بستری است برای بندگی و یاد خدا: "فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّه: پس به هر سو رو کنید آنجا روی خداست" (بقره/۱۱۵).
@baladetayyeb
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
⭕️ بارگذاری ۱۶ فرایند جدید برای مدیران شهری در سامانه شفافیت
🔸رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
🔹حدود ۵۰ درصد به قابلیتهای سامانه شفافیت در انتشار اطلاعات افزوده شد و سامانه توسعه یافت.
🔹از مزایای شهرداری غیر حضوری این است که کاهش فساد را به دنبال دارد.
👉 yjc.ir/00ZDZr
🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از معمار خانه خود باش
25.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این را در یک کانال دیدم با این کپشن
🔰 یک نمونه نقشه #خانه_ایرانی_اسلامی که در مساحت ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ متری میشود پیاده کرد.
#وصفالعیش_نصفالعیش...
این خانهها به راحتی در ایران قابل دستیابی است اما مافیای مسکن و آسانسور و سیمان و میلگرد و زمین و ... اجازه نمیدهند...
#معمارخانه_خودباش
#معماری_اسلامی_ایرانی
@meamar_313
#مومن
#ماهر
#مومن_عالم_مجاهد_ماهر