eitaa logo
🇵🇸 کانال رسمی فهالنج 🇮🇷
1.5هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.8هزار ویدیو
94 فایل
به کانال رسمی فهالنج خوش آمدید💛 تاسیس:۱۶ فروردین ۱۳۹۷ شروع فعالیت: ۱۴۰۱/۰۷/۰۳ #ارتباط‌بامدیر👇 (‌ نظر ، پیشنهاد، انتقاد) @aliazarcheh_1 تبادلات 👇👇👇 @aliazarcheh_1
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام درباره حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت: زمان آن فرا رسیده است که سنای وارد عمل شود و دادگاه لاهه را تحریم کند. پ.ن: تاریخ مصرف نتانیاهو که تموم شد خودشون هم نابودش میکنن دادگاه لاهه بدون اجازه آمریکا آب نمیخوره اینا همه فیلمشونه😏😏😏 @c_r_fahalonj 🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥مسئله حجاب دیگه حل شدنی نیست!!! 💥 و انتشار حداکثری 💥شاید خیلی‌هامون این روزها با خودمون می‌گیم👇👇 💥مسئله حجاب دیگه حل شدنی نیست. ما اروپا شدیم، ترکیه شدیم، خدا به داد بچه‌هامون برسه، جوونامون دارن از دست میرن... اما این نکته کلیدی می‌تونه ورق رو به نفع ما برگردونه...👌 💥برشی از سخنرانی @c_r_fahalonj 🔻🔻
9.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر با سرعت نور به دور زمین بچرخید این چیزی است که خواهید دید! @c_r_fahalonj 🔻🔻
🇵🇸 کانال رسمی فهالنج 🇮🇷
#داستانک #حکایت #تاریخ_جادوگری: 3⃣#قسمت_سوم: ❇️مردوخ،خدای بابلیان: ✍در قسمت قبل یک پرسش مطرح شد:
🌸🍃🌸🍃 : 4⃣: ❇️اعمال مذهبی بابلیان(فساد و فحشای موجود در اعمال مذهبی) ✍شیطان پرستی در تمام شئون تمدن بابل ظهور و بروز دارد و شواهد بسیاری در متون تاریخی از رفتار و عقاید بابلیان گزارش شده که این مدعا را اثبات می کند. یکی از این اعتقادات شنیع فساد و فحشای مذهبی(مربوط به آیین آن زمان) است. ویل دورانت از قول هرودوت می گوید: زنان بابلی خود را در اختیار اعمال معابد قرار می‌دادند و بابت آن سیم و نقره می‌گرفتند 👈⭕️دقت داشته باشید که نقره ای که زنان بابلی می ستاندند به خود ایشان تعلق داشت نه به معبد، یعنی معبد هیچ سود مادی از این عمل نمی برد، پس چرا کاهنان معبد مردوخ پیروان خود را به این اعمال وادار می ساختند؟! این چه خدایی بود که همه ی زنان پیرو خود را فاسد و بی آبرو می خواست؟! ادامه دارد ... 📚منابع: ۱)ویل دورانت،جلد۱،ص۲۸۹ ۲)ویل دورانت،جلد۱،ص۲۹۰ @c_r_fahalonj 🔻🔻
🌸🍃🌸🍃 : 6⃣ : 🌟 ؟! ✍ می گوید: علم نجوم، علم مختص به بابلیان بود و در تمام عالم قدیم به آن اشتهار داشتند. در این مورد نیز باید گفت که سحر و جادو منشاء پیدایش این علم بوده است بابلیان از آن جهت در ستارگان مطالعه نمی‌کردند که نقشه هایی برای خط سیر کاروان ها و کشتی‌ها رسم کنند،بلکه بیشتر مطالعات نجومی برای آن بود که از آینده مردم و سرنوشت ایشان آگاه شوند. 💫این همان علم نجومیست که در دین اسلام حرام اعلام شده است و با نجوم به معنای امروزی خود متفاوت است. امیرالمومنین ع در سخنی اعجاب انگیز یازده قرن پیش از ویل دورانت،تفاوت این دو علم را مشخص کرده و از پشت پرده نجومی که ریشه در جادوگری دارد سخن می گوید. ایشان در پاسخ به فردی که بر اساس مشاهده وضعیت ستارگان او را از رفتن به جنگ بر حذر می داشت می فرمایند: «آیا تصور میکنى به ساعتى راهنمایى می‏نمایى که هر کس در آن ساعت حرکت کند زیان و ضرر از او دور میشود؟و بر حذر می ‏دارى از ساعتى که هر کس در آن حرکت نماید زیان و ضرر وى را احاطه میکند؟آن‌کس که تو را در این گفتار تصدیق کند قرآن را تکذیب کرده،و به گمان خود از طلب یارى خدا در به دست آوردن مطلوب و دفع مکروه بی‏نیاز شده. بنابر گفتار تو سزاوار است،کسى که به گفته تو عمل میکند تو را ستایش کند نه خدای را؛ زیرا به خیال تو،آن که او را به ساعتى راهنمایى کرده که در آن منفعت برده و از زیان در امان مانده، تویى». ⭐️سپس رو به مردم کرده و می فرمایند:اى مردم،از آموختن علم نجوم بپرهیزید مگر به عنوان ابزارى براى جهت یابى در خشکى یا دریا؛ زیرا نتیجه آموختن نجوم کهانت و پیش‌گویى است،و منجم چون کاهن،و کاهن همانند ساحر،و ساحر همچون کافر است،و کافر در جهنّم است. به نام خدا حرکت کنید.2 ادامه دارد ... 📚منابع: 1)ویل دورانت،جلد1،ص301 2)شریف الرضی، محمد بن حسین،نهج البلاغة،محقق،صبحی صالح،خطبه79، ص 105،قم،هجرت،چاپ اول،1414ق @c_r_fahalonj 🔻🔻
‏امـام‌صـادق علیه‌السلام: اگر کسى سخنى را بر ضد مومنى نقل کند و قصدش از آن،زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى‌اش باشد و بخواهد او را از چشمِ مردم بیندازد،خداوند او را از ولایت خود خارج مى‌کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى‌دهد؛ولى شیطان هم او را نمى‌پذیرد.! 💚🙏 @c_r_fahalonj🌷
💠 👈ماجرای شنیدنی *شمر ارمنی* *محله سیچان پاچنار* اصفهان؛ محله ی سیچان به دلیل دور بودن از رودخانه زاینده رود با نهرهایی که اصفهانی ها، به آن *مادی* می گویند نوشیده می شده است و تعداد زیادی از این مادی ها در محله مشاهده می شود که در مراسم عاشورا به عنوان *نهر علقمه* از آنها استفاده می شده است. از طرفی این محله با *محله جلفای ارامنه اصفهان* مجاورت دارد. معروف است که *شمر سیچان* در روز عاشورا ناگهان به هنگام شروع تعزیه و با هدف اخذ مبلغی گزاف *دبه* می کند که من دیگر شمر نمی شوم چون منفور اهل محل شده ام و دیگر از من جنسی نمی خرند که با وساطت اهل محل هم به دلیل مطالبه مبلغ گزافی که از توان پرداخت هیات مذهبی خارج بوده از طرف وی که گویا هدف اصلی او نیز از طرح این ادعا نیز به همین دلیل و یا علل دیگری بوده است ره به جایی نمی برد. ناگهان یکی از بزرگان هیات فکر جدیدی به مغزش خطور می کند که با توجه به همجواری محله سیچان و محله ارامنه جلفا به آن طرف خیابان حکیم نظامی می رود که عموماً پیر مردهای ارمنی نشسته و آفتاب می گیرند و به آنها شرح ماوقع را می گوید: *موسیو میایی* شمر بشی ما شمر نداریم؟ موسیو در ابتدا مخالفت می کند و در نهایت با پاکتی سیگار و پول ناچیزی راضی می شود که شمر شود و با آموزش بزرگ هیأت می بایست با پوشیدن لباس شمر و گرفتن شمشیر در دست هیچ کاری به جز ممانعت از برداشتن آب از نهر علقمه *(یکی از همان مادی ها که به عنوان نهر علقمه مراسم در کنار آن برپا شده بود)* نداشته باشد و با توجه به لهجه ارمنی، حرف دیگر و یا کار دیگری که منجر به خراب شدن مراسم شود نکند. او این شرط را می پذیرد و تعزیه آغاز می شود با شمر ارمنی القصه در ابتدا یکی از یاران امام حسین برای برداشتن آب می آید و خطبه ای می خواند که *ای شمر بگذار ما اب ببریم* که شمر ارمنی (موسیو) در ابتدا دلش به حال یار امام حسین می سوزد. مردم هم همه گریه می کردند و او مردد بوده ولی النهایه با نهیب و اشارات بزرگان هیات مخالفت می کند و با همان لهجه ارمنی و با بی میلی می گوید: *نه، نه نمی شه آب ببری* و موضوع این بار به خیر می گذرد. اما این ماجرا تمامی نداشته و برای بار دوم و این بار حضرت ابوالفضل با خطبه ای غراء به سمت نهر علقمه آمده و شمر ارمنی را مخاطب قرار داده به صورتی که اشک در چشمان شمر حلقه زده و قصد اجازت به بردن آب را داشته (حالا به این کاری نداریم که شمر تو عزاداری گریه کنه چی می شه) که بزرگان کلاه از سر برداشته و موهای خود را می کنند که مبادا کوتاه بیایی و با اشارات و التماس این بار هم شمر بیچاره کوتاه نمی آید و باز هم و این بار در کمال بی میلی می گوید: *نه والله نمی شه آب ببری، والله نمی شه!!* گریه و ناله و شیون عزاداران را به اوج می رساند وقتی برای بار سوم امام حسین برای بردن آب با خطبه ای دلسوز می آید. ناله ها و شیون ها این بار بر خلاف دو بار قبلی بند دل شمر را پاره می کند و با توجه به اشارات مکرر بزرگان او را نهیب میزدند. این بار شمر بدبخت *هق هق کنان خطاب به امام حسین با همان لهجه ارمنی می گوید: *بابا! والله من میخوام آب بدم، این مسلمونا نمیذارن!!!😁 🔵 کانال و حال خوش👇 https://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92 @c_r_fahalonj 🔻🔻
بدون تعارف لحظات نفس گیر نجــات راننده نیسان از دل آتــش توسط جوان غیور لُرستانی رصوانی:تو وظیفه ای نداشتی چرا رفتی این خــ.ــطر رو به جون خریدی ؟ @c_r_fahalonj 🔻🔻