eitaa logo
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
1.1هزار دنبال‌کننده
270 عکس
205 ویدیو
7 فایل
✅محفلی برای اندیشیدن دغدغه‌های ذهنی و فکری دانیال بصیر دانشجوی دکتری فِرَق تشیع فقه و عرفان فلسفه و کلام تاریخ و سیاست کمی هم رسانه ارتباط: @danial_basir لینک: https://eitaa.com/joinchat/3961913545Cb5ab2d2c5e
مشاهده در ایتا
دانلود
نُخبگیْ فقط نبوغِ ذهنی نیست؛ نُخبگی، به میزان فداکاری برای دین است. کسی که آمادهٔ شهادت است، نُخبه است. آیت‌الله میرباقری: "نُخبگیْ فقط نخبگیِ ذهنی و نخبگیِ فکری نیست؛ کسی که تعلقی دارد که آمادهٔ شهادت است، نُخبه است. نُخبگیْ به میزان فداکاری برای دین است. در تعریف نُخبگی، ظرفیتِ روحیْ کمتر از ظرفیتِ ذهنی نیست. نُخبگی، نُخبگیِ در تعلُّق است. نُخبه کسی است که علائقش علائقِ ممتاز است و تعلقُّ بالای روحی به اسلام دارد." @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رقص و جولان بر سر میدان کنند رقص اندر خون خود مردان کنند چون رهند از دست خود دستی زنند چون جهند از نقص خود رقصی کنند  📚 اینان که مستانه رقصیدند و به ساحت وصال که ساحت ولایت و شهادت است، رسیدند، اولیای زلال الهی شده‌­اند. آنان زیر سایۀ ولایت خدا هستند. هر دژخیمی که به آنان که عیال الهی هستند، آسیب زند و گزندی برساند و به خاک و خون کشد، خشم خدای جبار را برانگیزاند و انتقام الهی را بر خویش تقدیر سازد و خدا تک تک آنان را به صید انتقام شکار نماید و خاک مذلت بر چهرۀ آنان بپاشد پ. ن: حاج قاسم عزیز در خاطره‌ه­ای از شهید همدانی، آن هنگام که عزم رحیل بر میدان خون داشت و بوی وصال به حریم قدس ربوبی می‌­داد، چند بیتی از مثنوی مولانا را در وصف حال شهید خواند که نظرمان را جلب نمود. به خصوص آن که با اشک و احساس خاصی خواند؛ انگار حال خویش را نیز به تصویر کشاند. @cafe_fekr
15.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روح‌الله ایزدخواه نماینده مجلس از همکاران خود در مجلس می گوید: برخی نمی‌دانند به چه طرحی رای داده‌اند! برخی نمایندگان به شوخی می گویند ما شب اخبار را نگاه می کنیم می فهمییم به چه رای داده ایم. در بازدید ازشستا مدیر شستا گفت عجیبه شما از ما چیزی نمی خواهید؟ نماینده قبل شما این لیست را خواسته بود. برخی [از نمایندگان] معتقدند نماینده کارمند مجلس است! برخی از همان ابتدا دنبال مسئول شدن یا مسئول کردن افراد در دولت بوده‌اند! نماینده در شان خودش نمی‌داند تلفن جواب دهد! نماینده سایپا و ایران‌خودرو دو نماینده دارند آزادانه در مجلس هر روز حضور دارد. اینها اجازه می دهند در مورد مافیای خودرو سخنی گفته شود؟ نماینده ای در مجلس می آید که در هیچ چیزی هیچ تخصصی ندارد. آدم کاملا معمولی است. نماینده مسائل را از نگاه ملی نمی شناسد، که خیلی مشهود داست. برخی نمایندگان با سیصد وام ده میلیون تومانی دهنش بسته می شود. چند حواله خودرو می دهند دهنش بسته می شود. چند سفر خارجی می فرستند دهنش بسته می شود. طرف تو عمرش وزیر ندیده، معاون وزیر ندیده، اینو میبری پیش وزیر... چیز میشه. @cafe_fekr
🛑 فیلم سینمایی مرد آزاد 🔺 پخش شده از صدا و سیما در ایام نوروز سال 1401 📽 لینک تماشا @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
🛑 فیلم سینمایی مرد آزاد 🔺 پخش شده از صدا و سیما در ایام نوروز سال 1401 📽 لینک تماشا @cafe_fekr
🛑 فیلم سینمایی مرد آزاد... 🔺 فیلم دارای چندین لایه است که برای طیف های مختلف مخاطبین طرح ریزی شده است، که اهم آن شامل مخاطب خاص و عام است... 🔺 پیام خاص: محتوای که برای مخاطب خاص این اثر در نظر دارد آن را به نمایش بگذارد (و نیز در ضمیرناخودآگاه مخاطب عام اثر بگذارد) نظریه نهیلیسم است؛ اینکه با یک نگاه صرف ماتریالیستی هیچ معادی در کار نیست و آنچه زندگی را برای مردم _ که اکثرا همچون «بازیکنان پس زمینه» هستند _ را بنا به نظریات شوپنهاور، دعوت به «درک لحظه» می کند؛ زیرا هیچ عاقبتی را نمی توان برای شخصیت های یک بازی رایانه‌ای که مصداق یک جامعه واقعی است، در نظر گرفت. و با «خرده بازیکنان مستقل که تابع شرایط بازی هستند و خارج از روال بازی حرکت دیگری را نمی توانند انجام دهند» نیز وقتی دست از تخریب و کشتارهای متداول بازی های رایانه‌ای دست می کشند و به نظاره کردن و اهمیت دادن به شخصیت های پس زمینه می رسند و همراه نوابغ جامعه (که هوش مصنوعی را پدیدآورده اند‌) از یوغ سرمایه داران که هیچ چیز به جز منفعت خود برایشان مهم نیست همراه این جامعه می شوند مدینه فاضله یا بهشت موعود گویی در همینجا محقق می شود... 🔺 پیام عام: اینکه فارغ از دغدغه های روزمره زندگی لحظه های در کنار هم بودن را دریابیم و با تلاش و کوشش به قدری که توان داریم سعی کنیم زندگی خوبی را برای خود رقم بزنیم.... 🔺 وقتی دو لایه از این اثر را در کنار هم می گذاریم گویی به نتیجه عجیبی می رسیم؛ به نظر زندگی لیبرال و داشتن نگاه ماتریالیستی به زندگی آنچنان هم بد نیست و چه بسا با درک لحظات خوب زندگی از هزاران معمای لاینحل ابدی و ازلی و ایدئولوژیک خود را براهانیم... 🔺 اگر خورشید روزی از مغرب طلوع کرد و در مشرق غروب، و اگر انتهای داستان «قلعه حیوانات» روزی به خوشی و خرمی ختم شد، لیبرالیسم _ که این بار دست به دامن نهلیسم شده هم _ حرفش در این فیلم درست از آب درمی آید و می توان از آن توقع تحقق بهشت موعود را روی همین زمین داشت!!! 🔺 ولی آنچه از رد نظریات لیبرالیسم به سبک نهلیسم در این اثر مهمتر است اینست که چطور قواعد خلاف آفرینش و خلاف ذات بشری اینچنین در پرده نقره ای به تصویر کشیده می شود و به جذب مخاطب فائق میشود ولی نظریات برخواست از وحی الهی و منش انسانی اینطور مهجور و مغفول مانده است. نکته دوم اینکه شاید رد این نظر بنیادی نهلیسم و لیبرالیسم درست باشد ولی بی اغراق باید قبول کرد که در مقام تکنیکهای روانشناسی امر صحیح و پسندیده ایست و این دست از آثار می تواند به عنوان یک تکنیک روان‌درمانی برای درک لحظات خوب زندگی بسیار موثر و مفید واقع باشد و نکته سوم اینکه این دست از آثار و علی‌الخصوص این فیلم دارای زوایا و لایه مختلفی است؛ جالب اینکه این طرز القای چندین مطلب در قالب یک اثر نیز از ابتکارات حکما و هنرمندان ایرانی و اسلامی است؛ از مثنوی مولانا تا عقل سرخ سهروردی ، همگی داستان های رازآلوده ای هستند که از عامی‌ و خاص همگی می توانند به قدر ظرفیت خویش از آن بهره ببرند. سید ابوالفضل موسوی @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#توییت #نقل_قول "خر را که به عروسی می برند برای خوشی نیست، برای آبکشی است." نازنین بنیادی که نه ای
از بازیگری تا نمایندگی! چهارشنبه ۱۱ آبان ماه نشست غیررسمی شورای امنیت موسوم به «آریا فرمولا» در نیویورک برگزار شد. نشستی که در آن چند نفر هم دعوت شده بودند و به ایراد سخنرانی پرداختند. «نازنین بنیادی» بازیگر ایرانی - بریتانیایی مدافع حقوق بشر و شیرین عبادی(حقوقدان) از جمله کسانی بودند که از سوی آمریکا به این نشست دعوت شدند.  در اول خرداد ۱۳۵۹ در تهران متولد شد و در بیست روزگی به همراه خانواده‌اش که پناهندگی سیاسی گرفته بودند، عازم انگلستان می‌شود. او تا ۱۹ سالگی در انگلستان زندگی می‌کند و بعد از آن برای ادامه‌ی تحصیل به آمریکا می‌رود و در ۲۶ سالگی بعد از اتام تحصیلات در رشته‌ی "زیست شناسی" وارد حرفه‌ی بازیگری می‌شود. در این بین آشنایی او با تام کروز از طریق کلیسای ساینتولوژی(مانند آموزه‌های کابالا افکار خاصی را وارد دین مسیحیت کرده‌اند و برخی آن را مذهب جدیدی در مسیحیت می‌دانند) که مادرش از فعالین آن بود سبب ورود بیش از پیش او به سینمای آمریکا و هالیوود می‌شود. در سال‌های اخیر نیز اقداماتی در راستای افزایش تحریم‌ها علیه ایران به اسم فعالیت‌های حقوق بشرمدارانه داشته است و امروز علنا با اظهار نظراتش در پی تحریم بیشتر ایران و اخراج ایران از سازمان حقوق بشر و ایجاد فضای خصمانه علیه‌ جمهوری اسلامی به اسم کمک به مردم ایران است! با نگاهی گذرا به بیوگرافی نازنین بنیادی می‌توان دریافت که او هیچ تجربه‌ی زیسته‌ای از زندگی در ایران ندارد و صرف اینکه در ایران به دنیا آمده و می‌تواند فارسی صحبت کند به خودش حق می‌دهد در مورد شرایط و وضعیت مردم ایران اظهار نظر کند! او نیز مانند مسیح علینژاد، مهدیه گلرو، مجریان منو تو،  و بی‌بی سی فارسی و... دریافته است که آمریکا بودجه‌ی هنگفتی برای تخریب ایران توسط فارسی زبانان درنظر گرفته است و نمی‌خواهد از سفره‌ای که پهن شده بی‌بهره بماند، حتی اگر تا دیروز نهایت هنرش رقاصه‌گری برای خوانندگان مبتذلی همچون افشین بوده باشد! اگر حمایت از حقوق بشر، تحریک به تحریم دارو و کشته شدن کودکان ای‌بی و سرطانی‌ست، مرگ بر این حقوق بی‌بشر! با شعار به جنگ افروزی و تحمیل فشار بر مردم ایران دامن می‌زنند و آن را احیای حقوق بشر می‌خوانند! این‌ها در حالی است که بازیگران هالیوود با پروتکول‌های بسیار سخت‌گیرانه حق ندارند وارد مباحث سیاسی آمریکا شوند و در صورت اظهار نظرسیاسی علیه سیاست‌های آمریکا با مجازات و جریمه‌های سنگین مواجه می‌شوند! الهه سادات شفیعی @asrezanan_ir @cafe_fekr
زندگی برخی آدم‌ها و مکتب‌ها یک قلم قیچی کم دارد این را خودشان می‌خواهند دولبه سیاست و سفسطه ای کاش به هم نرسد و ای کاش هیچ بشری از خودش تهی نشود از عقل هستی از خدا... ✍️ علی اسفندیار @HOWZAVIAN @cafe_fekr
به بهانه رسیدن دلار به ۳۶،۶۵۰ تومان دوستان! این پول ملی سیرالئونه این هم تصویر عزیز دل‌مون جناب آقای روحانی مسلمان و مبارز هست. به گل روی مبارک ایشون قسم که ارزش هر لئون (واحد پول‌شون) ۲۱ برابر ریال ایران است. شدیم مضحکه عالم... لطفا ملت را عصبانی نکنید! ‌‌@cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعاری در راستای تجزیه ایران! از روز اولی که با شعار «زن، زندگی، آزادی» روبرو شدم، دائم این پرسش را مرور می‌کردم که چرا بن‌مایه این شعار در راستای هویت ملی - ایرانی نیست و چرا اینکه سازندگان و جاعلان شعار و حامیان آنان، از واژگانی نظیر سرزمین، ، ایران، پرچم و... استفاده نمی‌کنند؟! هنگامی که از التهاب اولیه اغتشاشات فاصله گرفتیم، فضای غبارآلود فتنه برای من روشن‌تر شد؛ دیدم این جماعت نه دغدغه زن را دارند و نه دغدغه مرد را، بلکه آنچه به چشم می‌آمد، تلاش همه جانبه برای حذف نام «ایران» است. حامیان تجزیه و اضمحلال سرزمین ایران که تمام همت خود را در فضای رسانه و مجازی جمع کرده‌اند و با تزریق دلارهای نفتی به اغتشاشگران و حمایت مالی به ارتش‌های سایبری اپوزیسیون، مجاهدین، سعودی و... به دنبال جهت‌دهی عمدتا چند گروه‌اند: ۱- جهت‌دهی عده‌ای سلبریتی وامانده و لات و الوات مبتذل که در این حرکت، نقش پیاده نظام را بازی می‌کنند؛ اینان بسیار تلاش می‌کنند با حمایت از حقوق زنان و برپایی آزادی حیوانی به ایفای نقش خود بپردازند. ۲- حرکت دادن عده‌ای از سیاسیون بی‌وطن که کار همیشگی‌‌شان خیانت و همسویی با دشمن بوده است. ۳- همسویی تجزیه‌طلبان تروریست با خود برای کشتار مردم بی‌گناه و ویرانی سرزمین ایران. 4- جهت‌دهی فمنیست‌ها که همیشه بدنبال لودگی و هرزگی بوده‌اند. می‌توان به این افراد، گروه‌های دیگر نیز اضافه گردد. پ. ن: صوت لو رفته رعنا رحیم پور مجری بی بی سی هنگام حرف زدن با مادرش: هدف اینترنشنال تجزیه‌ی ایرانه و کارفرما دستور داده فقط با احزاب قومیتی مصاحبه کنن ! دانیال بصیر @cafe_fekr
29.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زن چگونه ابزار سرکوب می‌شود؟ : زن در جوامع به عنوان کالایی اقتصادی است که به میزان جاذبه جنسی‌اش خرید و فروش می‌شود. زن را به این شکل در آورد تا دو کار از او بکشد: ➖ یک. جامعه در هنگام فراغت (با مشغول شدن به این جاذبه جنسی) به سرنوشت اجتماعی و شدنش فکر نکند و نیاندیشد که «از طرف کی و برای چی این همه رنج می‌بریم؟!»؛ و نگذارد و کارمند و روشنفکر در لحظات فراغت، به اندیشه‌های ضدطبقاتی و ضدسرمایه‌داری بپردازند. نیز در این راه و بر اساس سفارش سرمایه‌داری، سکسوالیته را محور قالب‌ها و آثار هنری قرار داد. زن را در آگهی‌ها و تبلیغات می‌نشاند تا ارزش‌های تازه‌ای بیافریند و نظرها را به مصارف بیشتر و تازه‌تر جلب کند. و از طرف دیگر احساس‌های بزرگ و معنوی که منافع سرمایه‌داری را به خطر می‌اندازد از بین ببرد. چنین بود که زن به شکل ابزاری برای هدف‌های و و نابود کردن ارزش‌های متعالی و تغییر تیپ جوامع «اخلاقی» به جامعه «مصرفی و پوچ» درآمد. 📚فاطمه فاطمه است؛ علی شریعتی: ص۱۰۵و۱۰۶ @cafe_fekr
25.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 کوتاه "Danny Boy" ▪️کارگردان ▫️اسکروبتسکی در این روایتِ کوتاه عقل و عشق را به چالش می‌کشد. ➖نامزد اسکار بهترین انیمیشن کوتاه ۲۰۱۱ انیمیشن کوتاه دی بوی را می‌توان در دو لایه بررسی کرد. در یک‌لایه شاهد این هستیم، نبود سر که می‌تواند نماد برخی حس ها و مغز باشد هیچ تغییری در روند زندگی مردم این شهر، در مقایسه با انسان‌های دارای سر و مغز، ایجاد نکرده‌است. دزدان به کار دزدی، فقرا به کار گدایی، زنان خیابانی مشغول به خودفروشی و کشیشان نیر به موعظه خود مشغول‌اند. تنها تفاوت در داشتن یا نداشتن قوه بینایی و شنوایی است که می‌توانست نظم موجود در شهر را بیشتر حفظ کند. انسان بدون سر و مغز، هیچ تفاوتی با انسان دارای مغز ندارد. مردم از روی غریزه و نیاز به خوردن و آشامیدن، بستنی می‌خرند یا در سینما ذرت خریده و از آنجا که دهانی برای خوردن ندارند بلایی بر سر آن می‌آورند. ولی در لایه دیگر، سر، نمادی از عقلانیت است که قهرمان دارای سر داستان ما، گویی واجد این مشخصه‌ها است. چهره غمین، تنهایی و تلاش او برای ساخت وسیله‌ای که بتواند به‌وسیله آن به زندگی خود پایان دهد همه گواه و حاکی از فیلسوف مسلکی و اندیشه‌ورزی است. در این لایه، مردمان این شهر نمادی از اکثریت و عامه مردم هستند که داشتن یا نداشتن سر در آن‌ها صرفاً کارکرد بینایی و شنوایی را دارد و نه بیشتر، سری که صرفاً مغز در آن وجود داشته‌باشد بدون به‌کارگیری قدرت تعقل و عقلانیت هیچ تفاوتی با بدن بی‌سر ندارد. قطعاً چنین مردمانی بر پایه غرایز خود عمل خواهند کرد و نه بیشتر. ⏱ مدت زمان 10:18 💾 حجم فایل 24 MB @cafe_fekr