هدایت شده از کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
ولادت علی بن ابی طالب علیه السلام درون کعبه
ابوالثناء شهاب الدین سید محمود آلوسی(1217_1270 هـ ) از معروفترین مفسران اهل سنت می باشد. وی آثار متعددی از جود به جا گذاشته است. یکی از این آثار کتاب « سرح الخریدة الغیبیة فی شرح القصیدة العینیة» می باشد. وی در این کتاب به قصیده معروف« عبدالباقی العمری» شاعر اهل موصل را که پیرامون امیرالمومنین علی بن أبی طالب می باشد،شرح کرده است. در صفحه 15 این کتاب می نویسد:
«و فی کون الأمیر کرّم الله وجهه ولد فی البیت أمرٌ مشهورٌ فی الدنیا و ذکر فی کتب الفریقین السنة و الشیعة»
«جریان ولادت حضرت امیر المومنین در کعبه امر مشهوری در دنیا است و در تألیفات علمای سنی و شیعه این مسئله بیان شده است»
#امیرالمومنین_علی_علیه_السلام
@cafe_fekr
علامه حسن زاده آملی (ره):
علی و آل پاکش را پذیرفتم پذیرفتم
فلانی و فلانی را نمیخواهم نمیخواهم
طراح:
سید محمدرضا موسوی
@Mohebdesign
#امیرالمومنین_علی_علیه_السلام
@cafe_fekr
وضعیت کودکان غزه در چادرها
و غزه مظلوم کماکان پر از درد است....
#غزه
@cafe_fekr
فیلسوفان، فوتبال را چگونه میبینند؟
ارسطو
فوتبال را بیشتر از شطرنج دوست دارد؛ چرا که بیش از هر ورزش دیگری نشانههای فضیلتطلبی در فوتبال نمود دارد. برای ارسطو موفقیت در بهکارگیری همزمان و بیوقفه ذهن و جسم در طول یک بازی مهمتر از برنده شدن در بازی است. با این وصف تیم بهتر در نگاه ارسطو لزوما تیم برنده نیست؛ تیمی است که تکتک بازیکنان آن طبیعت بشری را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته باشند.
سورن کیرکگور
شاید تنها تماشاچی فوتبال باشد که از تماشای ضربات پنالتی لذت میبرد. چرا؟ بازیکنی که پشت توپ ایستاده بهترین تمثیل از «اضطراب» کیرکگور است؛ وقتی که او اضطراب را به نوعی سرگیجه تشبیه میکند که از نگاه کردن به ژرفای آینده سرچشمه میگیرد.
افلاطون
در زمین فوتبال طرفدار تیمی است که طبیعت دوگانه بازی را به حد کمال برساند: از فرصتهایی که در اختیار دارد، بهترین استفاده را ببرد و هرگز هم گل نخورد. با ایدهآلهای افلاطونی هیچ دو تیم فوتبالی اصلا نمیتوانند داخل مستطیل سبز شوند.
امانوئل کانت
اگر قرار باشد فوتبال ببیند در جایگاه ویژه مینشیند و به بازی فوتبال همچون یک اثر هنری از جنبه زیباییشناسی نگاه میکند؛ بدون آن که درباره بهتر یا بدتر بودن یک بازی زیبا قضاوت کند. لذت یا رنجی که تماشاچیان از تماشای بازی تیم محبوب خود میبرند، مبنای قضاوت جناب کانت قرار میگیرد.
ژان پل سارتر
در بازی فوتبال حواسش تمام و کمال با داور است. به جای تماشای بازی، حرکات و تصمیمهای داور را دنبال میکند که در تصمیمی که میگیرد هم آزاد است و هم مسئول. هیچکس نمیتواند به او بگوید چه تصمیمی بگیرد و مسئولیت هر پیامدی فقط برعهده خود اوست.
فردریش نیچه
اگر امروز زنده بود، احتمالا طرفدار سرسخت تیم آرسنال بود. نیچه فوتبال را وقتی میپسندد که هنرمندانه بازی شود. به روشی خلاقانه، مثبت و رویایی که زیبایی بالقوه بازی را به فعل درآورد و در یک کلام «با شکوه» باشد؛ همان ویژگیهایی که آرسنال دارد.
تامس هابز
در بازی فوتبال انگیزهای به نام نوعدوستی را جایز نمیداند. هر انگیزهای در نهایت خودمحورانه و منفعتطلبانه است. پس اگر بازیکنی بهترین فرصت گلزنی را به بازیکن همتیمیاش میبخشد، هدفش خدمت به او نیست بلکه میخواهد لذت «بازیکن در خدمت تیم بودن» را برای خودش بخرد.
جرمی بنتام
خطای فنی در یک بازی فوتبال را توجیه میکند! خطای یک مدافع از آن رو که به سایر همبازیهایش خیر میرساند مجاز است. اخلاقی هم هست؛ چرا که در نگاه بنتام بازیکن خطاکار خود را برای منفعتی بالاتر به خاطر بازیکنان همتیمیاش فدا میکند.
جان استوارت میل
گل قرن را، همان گلی که مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ با انگلستان زد، نمونه اعلای نبوغ انسانی در سایه آزادی میداند. لابد میل حرکت مارادونا را طغیان خلاقیت، پیروزی شخصیت انسانی و تجلیل از عمل انتخاب میداند و از آن لذت میبرد.
#فوتبال
#ایران
#ژاپن
@cafe_fekr
حاج منصور ارضی_21 فروردین 97 - حسینیه صنف - روضه موسی بن جعفر (ع)-1523437446.mp3
4.16M
سیّد جلیل علىّ بن طاوس در مصباح الزّائر در یكى از زیارات حضرت موسى بن جعفر علیه السلام این صلوات را بر آن حضرت نقل كرده:
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَاَهْلِ بَیْتِهِ وَ صَلِّ عَلى موُسَى بْنِ جَعْفَرٍ
...
السَّحَرِ بِمُواصَلَةِ الاِْسْتِغْفارِ حَلیفِ السَّجْدَةِ الطَّویلَةِ وَالدُّموُعِ
سحر و پیوسته مشغول استغفار بود، همدم و رفیق سجده هاى طولانى و اشكهاى
الْغَزیرَةِ وَالْمُناجاتِ الْكَثیرَةِ وَالضَّراعاتِ الْمُتَّصِلَةِ وَ مَقَرِّ النُّهى
ریزان و مناجات بسیار و زارى و ناله پیوسته بود، و هم او مقر عقل و خرد
وَالْعَدْلِ وَالْخَیْرِ وَالْفَضْلِ وَالنَّدى وَالْبَذْلِ وَمَاءْ لَفِ الْبَلْوى وَالصَّبْرِ
و عدالت و نیكى و فضیلت و بخشش و جود و عطا بود و نیز آن حضرت خوگرفته بود به بلا و شكیبائى
وَ الْمُضْطَهَدِ بِالظُّلْمِ وَالْمَقْبوُرِ بِالْجَوْرِ وَالْمُعَذَّبِ فى قَعْرِ السُّجوُنِ
و پایمال ظلم و ستم گشت و به ظلم و جور در قبر رفت و در سیاه چالهاى زندان
وَظُلَمِ الْمَطامیرِ ذِى السّاقِ الْمَرْضُوضِ بِحَلَقِ الْقُیوُدِ وَالْجَِنازَةِ
وسلولهاى تاریك تحت شكنجه و عذاب بود آن بزرگوارى كه ساق پایش از فشار حلقه هاى كُند و زنجیر شكسته و خرد شد و صاحب آن
الْمُنادى عَلَیْها بِذُلِّ الاِْسْتِخْفافِ وَ الْوارِدِ عَلى جَدِّهِ الْمُصْطَفى
جنازه مقدسى كه جلوش جار مى زدند با كمار خوارى و سبكى و آنكه درآمد بر جدش مصطفى
#موسی_بن_جعفر
@cafe_fekr
4_5805189427768590373.mp3
2.43M
هوا دلپذیر شد، گل از خاک بردمید
پرستو به بازگشت زد نغمهی امید
به جوش آمدهست خون، درون رگ گیاه
بهار خجستهفال، فراوان رسد ز راه
بهار خجستهفال، فراوان رسد ز راه
به خویشان، به دوستان، به یاران آشنا
به مردان تیزخشم که پیکار میکنند
به آنان که با قلم، تباهی دهر را
به چشم جهانیان پدیدار میکنند
بهاران خجسته باد، بهاران خجسته باد
و این بند بندگی، و این بار فقر و جهل
به سرتاسر جهان، به هر صورتی که هست
نگون و گسسته باد، نگون و گسسته باد.
#دهه_فجر
#امام_خمینی
@cafe_fekr
مصطفا اندر جهان آن گه کسي گويد که عقل
آفتاب اندر فلک آن گه کسي گويد سها
#بعثت
@cafe_fekr
قصد داشتیم با همکاری مدرسه فکرت و انتشارات جمکران یه دوره مدرسه شعبانیه ویژه الهیات تاریخ را برای ایام شعبان برگزار کنیم، کلی با هم طرح ریزی داشتیم ولی امروز باخبر شدم دکتر محمد خادمی در اثر تصادف به دیار باقی شتافت.
شادی روحش فاتحهای را نثار فرمایید.
@cafe_fekr
داشتن آرمان (نگرش جهانی، عدالتطلبی، مبارزه با ظلم و ستم و... ) و ساختن مفاهیم جدید (سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... ) و ایجاد فضای گفتمانی (آزادی، استقلال، جمهوریت و... ) قابل فهم و انعطاف پذیر برای همهی مردم بر پایه ولایت فقیه از مهمترین دستاوردهایی است که هر ساله باید در ایام جشن پیروزی انقلاب اسلامی با یکدیگر تکرار کنیم.
این پیروزی مبارک باد
#22_بهمن
#امام_خمینی
#دهه_فجر
@cafe_fekr
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔺️سردبیر پایگاه فکرت:
در ایام انتخابات مبانی اندیشه ای مردم سالاری را تبیین کرده ایم
🔹️دانیال بصیر با بیان اینکه از آذرماه فعالیت انتخاباتی رسانه فکرت پیرامون مبانی اندیشه ای انتخابات و مردم سالاری آغاز شده، تلاش این رسانه را تبیین مردم سالاری در نگاه اندیشمندان انقلاب اسلامی عنوان کرد.
📎مشاهده کامل خبر_کلیک کنید
،،،_____________________،،،
》ما صدای رسای حوزهایم
》#کانال_خبرگزاری_رسا ✔️👇
🆔https://eitaa.com/joinchat/1150418947C7628f364a3 👈