eitaa logo
کافه فکر 🇵🇸
1.1هزار دنبال‌کننده
270 عکس
205 ویدیو
7 فایل
لینک
مشاهده در ایتا
دانلود
به بهانه سخنانی اخیر حجت الاسلام قمی؛ 🔻عذرخواهی خوب است اما کافی نه! ▪️سخنان اخیر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در همایشی که اخیراً در صداوسیما برگزار شد با عنوان "منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور" انصافاً جالب و در جای خود قابل تقدیر بود. حجت الاسلام قمی در این محفل به صراحت بیان داشت:"حتماً امثال من در بعضی از ضعف‌ها و نابسامانی‌های فرهنگی مقصر هستند و غیر از اینکه باید عذرخواهی کنم باید عهد داشته باشم تا قدری جبران کنیم. متأسفانه این ضرورت هنوز آن گونه که باید جدی گرفته نشده است." 🔰صحبت های این مدیر فرهنگی که خود در شمارِ حوزویان دغدغه مند است، آن هم در آغازین سال های چله دوم انقلاب، اشارتی است به لزوم قبول ایرادات و سپس تلاش دو چندان و بلکه صدچندان برای جبران قصورها و ضعف عملکردها ، بلکه از این طریق بتوان بر آن عهد مقدس خدمت گزاری در انقلاب اسلامی اُستوار باقی ماند که مسئولان انقلابی برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی و خدمت به مردم و آرمان های آن ها از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی کنند. ▪️جای هیچ بحث و جدلی نیست که عذرخواهی و شرمندگی به تنهایی پذیرفتنی نیست، چه آن که نیاز به عزم و اراده ای جدی برای اصلاح امور و جبران خطاها و کم کاری ها به شدت احساس می شود خصوصاً در برهه ی کنونی که به نظر می رسد نفاق از چهره خیلی ها کنار رفته و برای ضربه به نظام و انقلاب همه توان خود را به شکل عیان تری به میدان آورده اند؛ میدانی که از جنس فرهنگ است و اصلی ترین ابزار آن رسانه و در این جدال می بایست با توکل بر خدا، استعانت از اهل بیت(ع) و تأسی به سیره و کلام امامین انقلاب، باستیم و از داشته های خود دفاع کنیم که از جمله مهم ترین این داشته ها، باور و اعتقاد به حقانیت راه و مسیر انقلابی مان است آن هم به نسلی که بخش قابل توجهی از ندانستن ها و کم دانستن هایش از حقایق کشور و انقلاب اسلامی، ریشه در ضعف نهادهای متعدد و متنوع فرهنگی کشور دارد. ✏️سید مهدی موسوی @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی آقای عبدالکریم سروش درباره وضعیت اپوزیسیون خارج نشین و کسانی که سال‌هاست با جریان فکری ایشون و امثالهم همراه بودند: "من وقتی به اپوزیسیون، نگاه می‌کنم می‌بینم ما یک قدم، یک اینچ، یک سانتیمتر جلو نیامدیم. ما همانیم؛ همه‌مان لاف زن، همه‌مان یقه‌بگیر، همه‌مان بی‌گذشت و همه‌مان بی‌حرمت نسبت به انسان. اینها بالاترین رذایل است دیگر، شما ببینید دو نفر وقتی سر یک مسئله ساده‌ای به هم می‌افتند، لباس زیر همدیگر را به قول معروف هوا می‌دهند، رحم به یکدیگر نمی‌کنند. از هیچ چیزی برای تخریب دیگری فروگذار نیستند، این همان استبداد است دیگر، مگر چیست؟ منتهی در یک کشور قانونی زندگی می کنیم چاقو نمی گذاریم و سر طرف را نمی بریم. این خلق و خوی ما رسوبات آن استبداد ۲۵۰۰ ساله است" @cafe_fekr
20.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اسنودن و افشاگری سایبری فیلم اسنودن بر اساس سرگذشت ادوارد اسنودن ساخته شده است. در ۲۰ مه ۲۰۱۳ «ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اقدام به افشا اسنادی دال بر جاسوسی این سازمان از شهروندان عادی و همچنین برخی از مقامات عالی رتبه سایر کشورها از جمله برزیل و آلمان کرد. افشای این اسناد موجی از اعتراضات مردمی را در آمریکا بدنبال داشت. مردمی که در مهد لیبرالیسم و بستر شعارهای پر زرق و برق آزادی و احترام به حریم خصوصی افراد زندگی می کردند، به یکباره مرزهای حریم خصوصی خود را در معرض فروپاشی دیدند. واشنگتن پست با بررسی های گسترده ای که طی یک دوره چهار ماهه بر روی اسنادی که ادوارد اسنودن در اختیار این رسانه قرار داده بود انجام داده به یافته‌های جالبی دست یافته است. بنا بر گزارش چاپ شده در این روزنامه از هر 10 شهروندی که تحت فعالیت های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا قرار گرفته‌اند، 9 نفر آنها شهروندان عادی بودند که سوابق و فعالیت‌های آنها عاری از هرگونه جهت گیری سیاسی بوده است. این نکته ضروری است که در فیلم اسنودن، شاهد یک سری اطلاعات سوخته هستیم. این اطلاعات سوخته نباید مخاطب را فریب دهد که فضای باز در آمریکا چقدر وسیع است که فیلم‌ساز می‌تواند این مسائل را بیان کند. چرا که معمولاً واقعیت‌های آمریکا هیچ‌گاه در بوق رسانه‌ها قرار نمی‌گیرند و علتش این است که رسانه‌ها را همان امپورطور سرمایه‌ لیبرالیستی هدایت و رهبری می‌کند. @Fekrat_Net @cafe_fekr
کافه فکر 🇵🇸
چند بت بِشکست احمد در جهان تا که یا رب گـــوی گشتـند اُمّتان گر نبــودی کوششِ احمد تو هم می‌پرستیدی
حکایت چهار هندو که بر هم عیب می گرفتند... چار هندو در یکی مسجد شدند بهر طاعت راکع و ساجد شدند هر یکی بر نیّتی تکبیر کرد در نماز آمد به مسکینی و درد مؤْذِن آمد، از یکی لفظی بِجَست کای مؤذّن بانگ کردی، وقت هست؟! گفت آن هندوی دیگر از نیاز: "هی سخن گفتی و باطل شد نماز!" آن سیم گفت آن دوم را: "ای عمو چه زنی طعنه بر او؟ خود را بگو!" آن چهارم گفت: "حمدُالله که من در نیفتادم به چَه چون آن سه تن! " پس نمازِ هر چهاران شد تباه عیب‌گویان بیشتر گم کرده راه حکایت چار هندو که در نماز بر هم عیب می گرفتند حکایت جامعه خودشیفتهٔ بیماری است که هریک از افراد آن جامعه خود را از دیگری عالم تر و داناتر و در عین حال اهل نجات و رستگاری می داند! مولوی دردِ چنین جامعه و افرادی را در نقدپذیر نبودن و ندیدن عیوب خویشتن می داند. متاسفانه جامعه کنونی ما در چنین وضعی به سر می برد. در فضای شبکه‌های اجتماعی همه نسبت به هم انتقاد دارند و عیب جویی می کنند، در حالیکه عیوب خویش نمی بینند و راه اصلاح در پیش نمی گیرند. به نوعی خودشیفتگی در پندارهای خود گرفتاریم و اساسی برای گفتگو قائل نیستیم... @cafe_fekr
خیلی افسوس خوردم از این متن.😔 که چقدر میتوان دین و صحنه را بد فهمید! شما ببین کجا ایستادی؟ کل این جریان به دنبال دین زدایی و برداشته شدن حجاب و عفاف از جامعه اسلامی است آن وقت شما مدافع آن شده ای با پرچم حضرت زهرا(س)؟! حضرت زهرا س اگر حاضر بود در این صحنه چطور موضع میگرفت؟ میرفت در جبهه مخالفان حجاب به خاطر یک سیلی پلیس؟! چادر را کدام جریان با وحشیگری از سر آن زن کشیده و به دنبال او میدود؟! آشوبگران را ندیدی که چطور چادر از سر آن زن می کشیدند و پرخاش می کردند؟ ندیدی بچه یکساله را به خاطر چادر مادرش کور کردند؟! جرئت داری خواهر و مادرت را با چادر و پوشش حضرت زهرا (س) به وسط این اغتشاشگران بفرستی؟! ما از عفاف و حجاب در جامعه دفاع می کنیم که تعرض به زنان نهادینه نشود، این جریان حاکم شود و با حجاب مقابله کند تعرض به زنان کمتر میشود یا بیشتر؟! چه کسی از سیلی و تعرض پلیس دفاع کرده؟ کل صحنه را ببین آقای دوستدار حضرت زهرا(س) حضرت در چه راهی به شهادت رسید؟ مگر جز این بود که میسوخت که جریان ولایت الهی را کنار زده اند؟! حال کدام جریان در صدد زمین زدن حاکمیت ولایت و حاکمیت دین است؟! کدام نشانه ای از دینداری و اقامه دین در این جریان مشاهده کرده ای که با پرچم حضرت زهرا س به دفاع از آن برخواسته ای؟! ✏️سجاد قدک @cafe_fekr
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آزادی در مهد تمدن غربی خاطره تکان دهنده بانوی با حجاب ایرانی ( دکتر پریوش امیری ، دکترای فلسفه) از کازینویی در لاس وگاس آمریکا. @cafe_fekr
این شو تبلیغاتی، نشانه جنون رسانه‌ای است از سوی دولتی که در قاب خوشگل ژست انسانیت، در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، تیغ تیز بدست زنگی مست داد که بسیاری از جوانان و مردمان ایران را به وسیله گازهای سمی و شیمیایی به کام مرگ کشاند. این تصویر، نشانه پیروزی و ظفر آنان نیست بلکه زبونی این کشورهای به اصطلاح پیشرفته را می‌رساند که اگر کلامی غیر از عقایدشان بیان شود، در نطفه خفه می‌کنند ولی اگر طبق عقیده خود حرکتی فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی و... انجام دهی، با شعار مزخرف دِمُکراسی تمامیت تو را به خطر می‌اندازند. این تصویر و تصاویر دیگری که با جنگ رسانه‌ای خود این روزها مخابره می‌کنند همگی نشان از انتقام تمام سرخوردگی‌ها، عقده‌ها و ناکامی‌هاست که در این چهار دهه انقلاب به جهان لیبرالیستی غرب رسیده است. پ.ن: در تمام بیلبورد‌های دیجیتال در کل آلمان (حدود ۴۰۰۰ عدد) ویدیو کوتاهی از زن زندگی آزادی پخش می‌شود. @cafe_fekr
16.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در این مصاحبه خیابانی که توسط دوستان خودم در یکی از مجموعه‌های رسانه‌ای تولید شده است، وقتی مردم یک سری رذایل اخلاقی را می‌خوانند و با واقعیت پلشتی و زشتی طرف مقابل روبرو می‌شوند، چه نتایجی را می‌گیرند که مطابق با فطرت بشری است ولی جالب اینجاست وقتی قانون و قانونمدار میخواهد همین نتایج را اجرا کند بسیاری از مردم به مقابله با آن می‌ایستند... شاید چرایی آن به عدم اعتماد به حاکمیت و ساختار سیاسی برمی‌گردد، که آرام آرام توسط حاکمیت سایبری و رها و یله بودن فضای مجازی در این سال‌های اخیر، در نسل‌ها ایرانی نهادینه شده است. @savad_rasaneh @cafe_fekr
کافه فکر 🇵🇸
#مثنوی_خوانی حکایت چهار هندو که بر هم عیب می گرفتند... چار هندو در یکی مسجد شدند بهر طاعت راکع و
شَه چو عجزِ آن حکیمان را بِدید پا برهنه جانبِ مسجد دوید رفت در مسجد سویِ محراب شد سجده گاه از اشکِ شَه پُر آب شد چون به خویش آمد زِ غرقابِ فَنا خوش زبان بُگشاد در مدح و ثنا کِای کمینهُ بخششت مُلکِ جهان! من چه گویم؟ چون تو می دانی نهان! ای همیشه حاجتِ ما را پناه ! بارِ دیگر ما غلط کردیم راه ! لیک گفتی: گرچه می دانم سِرَت زود هم پیدا کُنش بر ظاهرت! دفتر اول، داستان عاشق شدن پادشاه بر کنیزک ص۷ 📚در بیت آخر خداوند در جواب می فرماید: گرچه من از درون و نیازت خبر دارم لیکن حتما خواسته و نیازت را به زبان بیاور و اظهار کن. @masnavi_manavi @cafe_fekr
▪️مسیح علینژاد؛ سانسورچی! یکی از موضوعاتی که در این چند سال اخیر مورد بحث و مناقشه قرار گرفته و در میان بخشی از مردم و افکار عمومی بسیار شنیده می‌شود، مسئله زنان و حقوق آنان است که نماد دفاع از این مسئله در رسانه‌ها ضد ایرانی "مسیح علینژاد" معرفی شده است. "علینژاد" امروز به لطف امپراتوری رسانه‌ای و دلارهای نفتی تبدیل به یک ابرقهرمان شده است که ظاهری دارد و باطنی؛ ظاهری که به دنبال احیا و ایفای حقوق زنان است و باطن و پنهانی که تمامیت آزادگی زنان سرزمین را هدف قرار داده است. سرویس‌های امنیتی - اطلاعاتی آمریکا خوب می‌دانند که سرمایه‌گذاری روی "مسیح علینژاد"، خبرنگار دست چندم ایرانی، وادار کردن دستگاه وزارت خارجه آمریکا و مایک پمپئو یا سایر مقامات قضایی آمریکا برای گرفتن عکس با این شخص و حمایت‌های بی وقفه، چقدر ثمرات مثبتی برای جنایات ضدبشری آمریکا علیه ایران خواهد داشت. آنها به خوبی درک کرده‌اند که تصویر وزیر امور خارجه امریکا در کنار علینژاد صرفا یک عکس ساده نیست بلکه اهرم فشاری است در تحریم علیه حاکمیت ایران و نشان دادن چهره‌ای خوش خط خال در کنار مردم ایران در دفاع از حقوق زنان، کودکان کار، رفع تبعیض و.. در کل در کنار مردم ایران قرار گرفتند تاثیر رسانه‌ای خوبی برایشان خواهد داشت. "علینژاد" با فعالیت در رسانه‌های عربی - عبری - غربی از شبکه‌های مجازی گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی «صدای آمریکا» و «اینترنشنال» سعی دارد خود را مدافع حقوق زنان و محرومان معرفی کند و هرگونه صدایی را تبدیل به اعتراض و ناهنجاری کند. اما آنچه او در این هیاهوهای رسانه‌ای دنبال می‌کند، سانسور و نادیده گرفتن نقش زنان پیشرو و موفق است. هدف وی سانسور موفیقت زنان کشور ایران است که در تمام عرصه‌ها از تحصیل گرفته تا عرصه‌های بین المللی و ورزشی خوش درخشیدند، دیده شدند، به جهان مخابره کردند که ما نه تنها آزادیم بلکه آزادگانی هستیم که به راحتی میتوانیم سختترین عرصه‌ها را فتح کنیم. او تلاش می‌کند با کمک ساخت چند کلیپ توسط شبکه «من و تو» و «اینترنشال»، به عمده مخاطبانش که پای صحبت‌های او می‌نشیند و از زوایه نگاه او به تاریخ ایران و هویت ایرانی، می‌نگرند، القاء کند که زن ایرانی در تاریکخانه سنت و تعصب اسیر بوده و او چُنان ناجی سوار بر اسب سفیدی از راه خواهد رسید و یک تنه به جنگ تمام این تبعیض‌ها و خشونت‌ها خواهد رفت. چیزی که "علینژاد" باید بداند این است که زن ایرانی دارای هویت است، دارای شناسنانه است؛ زن ایرانی امروز به راحتی می‌تواند در جامعه حضور داشته باشد. زن ایرانی نیازی به فعالیت‌های مبتذل، مضحک و ضدمردمی امثال آزادی یواشکی و چهارشنبه‌های سفید او ندارد. زن امروز ایرانی توان دفاع از حقوق خود را دارد و می‌تواند در تمامی عرصه‌ها خوش بدرخشد و این نتیجه کار ژورنالیستی و مبتذل و مضحک مسیح و امثالهم نیست بلکه محصول آگاهی و آزادگی است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب زنان سرزمین شده است. ✏️دانیال بصیر @cafe_fekr
شهید مطهری -آزادی عقیده.mp3
960.8K
آزادی عقیده، آزادی فکر است نه آزادی اسارت «آزادی عقیده‌ای که مبنایش فکر نیست، هرگز در اسلام وجود ندارد. آن‏ آزادی معنایش آزادیِ بردگی است، آزادیِ اسارت است، آزادیِ زنجیر در دست و پا قرار دادن است. بنابراین حق با انبیاء بوده است، نه با روشی که‏ دنیای امروز می‏پسندد. حق با انبیاء بوده است، که اینگونه زنجیرها را از دست و پای بشر می‏گرفتند، پاره می‌کردند و در نتیجه می‏توانستند بشر را وادار به تفکر بکنند.» پیرامون جمهوری اسلامی. ص 109. @cafe_fekr