سلام و ارادت.
اعیادتون مبارک✨
ضمن عرض تسلیت،به مناسبت وفات حضرت ام کلثوم(ع)،طرح «یلدای علوی»رو قصد داریم با هم اجرا کنیم.
یلدای علوی،یعنی جایگزینی نهج البلاغه بر حافظ خوانی شب یلدا،و یادر کنار حافظِ شب یلدا،دوحکمت هم از نهج البلاغه ی مولامون بخونیم؛)
یاعلی(ع)بگید و متحدین عزیز،همراهیمون کنید و دنبال کنندگان،دنبالمون کنید.
این فعالیت در سه پیام رسان ایتاء،روبیکا،و سروش اتفاق میفته🌿
تامیتونید،این پیام رو منتشرکنید.
به امیدگوشه ی چشمی..
#انتشارحداکثری
#ثقلین
@ccom_110_313
انشاءالله امشب و فردا شب،سه حکمت از نهج البلاغه و در مجموع،شش حکمت از نهج البلاغه رو با اشعار حافظ تطبیق میدیم تا در شب یلدا و جمع های صمیمانتون،محفلتون مزین بشه به در های نجف؛)
طالع اگر مدد دهد دامنش آورم به کف
گر بکشم زهی طرب ور بکشد زهی شرف
طرف کرم زِ کس نبست این دل پرامید من.
گر چه سخن همیبرد قصه من به هر طرف
از خم ابروی توام هیچ گشایشی نشد.
وه که در این خیال کج،عمرِ عزیز شد تلف
ابروی دوست،دست کش خیال من نشد...
《ثَقَلِین•¹²⁸》
انشاءالله امشب و فردا شب،سه حکمت از نهج البلاغه و در مجموع،شش حکمت از نهج البلاغه رو با اشعار حافظ ت
ضمیمه و کپشن پست هامون هم که از این پیام استارت خورد،
یک شعر۹بیتی ازحافظ،دروصف امیرمومنان(ع)هست✨
قبل از هر چیز،برای این سنت حسنه،پروفایل مشترک منتشر نکنیم؟!
به کوری دو چشم دشمنان مولامون،ست کنید؛)))
#پروفایلمشترک
#نشرحداکثری
@ccom_110_313
چند به ناز پرورم مهر بتان سنگ دل،
یاد پدر نمیکنند این پسران ناخلف...
#ثقلین
#پستمشترک
@ccom_110_313
یاد پدر نمیکنند،این پسران ناخلف؛
من به خیال زاهدی،گوشه نشین و طرف آنک
#ثقلین
#پستمشترک
@ccom_110_313
مغبچه ای به هر طرف،میزنم به هر لاف و دف.
بی خبرند زاهدان،نقش بخوان و لا تقل.
#ثقلین
#پستمشترک
@ccom_110_313
هدایت شده از چاییِ دارچینی🏴
پس هرکسی که دوست داره در این کار خیر سهیم بشه بسم الله
کمک هاتون رو به شماره کارت زیر بزنین✨👇🏻
۵۸۹۴۶۳۱۱۱۵۵۳۶۷۱۶به نام حوا عرب کلو روی شماره کارت بزنین کپی میشه✨
《ثَقَلِین•¹²⁸》
مغبچه ای به هر طرف،میزنم به هر لاف و دف. بی خبرند زاهدان،نقش بخوان و لا تقل. #ثقلین #پستمشترک @ccom
این سنت خیلی قشنگه:)
چند تا ازدوستان و رفقامون،پیام دادن گفتن قصد داریم چند تاش رو توی جمع های یلداییمون بخونیم؛
حتی اگرمیتونیدیک حدیث بخونید،
خیلی قشنگه که به محفلتون،امیرالمومنین(ع)نظرکنند،
اگرنمیتونید اصلاتوی جمع بخونید،توی همین جمع هم سن و سالای خودتون،بگیدکه یک اتفاق جذاب افتاده شعر حافظ رو با احادیث علوی تطببق دادن و..
سال هابعدکه این رسم،سنت بشه،هرنفری که این کاررو انجام بده،به ازای هرنفر،شماثواب پیدامیکنید،چون شماهاباعث شدید که این سنت بیشتررواج پیداکنه✨
معلم بشید،معلم مکتب علوی،حدیث مولارویادبدیدکه والله مهمترووضروری تر ازعلمیه...
مَن عَلَّمَنی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنی عَبداً عبارتی منسوب به امام علی(ع) است بهمعنای «هرکس که یک حرف به من بیاموزد، مرا بنده خود کرده است». این عبارت بر اهمیت مقام معلم و علمآموزی اشاره دارد و تعبیر بندگیِ شاگرد در برابر استاد در آن، کنایی است.
چه علمی برای یاددادن بهترازعلم علوی؟
یاعلی(ع)بگید،درحد۳۰ثانیه هم وقت نمیبره،اما محفلتون رو ملائک نظرمیکنند و پاداشتون رو هم یک جایی که خودتون و افزاد اون جمع گیرکردید،یکهویک دری باز میشه و حل میشه و این برکت این کاره..
حتی شایدانسان متوجه نشه گاهی اوقات چه خطرهایی ازسرش گذشته میشه:)
انشاءالله سیزده رجب،نجف مولا ببینمتون؛))))
@ccom_110_313