eitaa logo
حیفه نبینی/یک از هزاران
156 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
9.2هزار ویدیو
29 فایل
کرسی آزاداندیشی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام با ارائه مطالب دینی و سیاسی عنوان اولیه کانال؛ «چلچراغ معارف و احکام حم» است. (حم/HM = حسینی منتظر) @chelcheraaqHM در ادامه، ممکنست عنوان یا عکس پروفایل آن، تغییر کند اما نشانی آن، ثابت خواهد ماند!
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
♦️توهین به مرز ایران تقصیر شومن هایی چون «ثابتی» نیست، بزرگترهای «اصولگرایش» مقصر هستند/ پدرم نگفت مرگ بر مرزی که برای حفظش، نمی توانم درست نفس بکشم عصر ایران در گزارشی به انتشار یادداشت یک فرزند شهید البته به صورت «امضا محفوظ» در خصوص امیرحسین ثابتی، نماینده تهران در مجلس پرداخته و نوشته است: 🔹پدرم که به جبهه می رفت نگفت مرگ بر این مرزی که با فلانی‌ها هموطن هستیم. فلانی‌هایی که آن روزها خودشان را مجاهدین خلق می‌نامیدند و خلق، آنان را منافق خطاب می‌کرد؛ پدرم ایران را دوست داشت 🔹دیروز که دیدم امیرحسین ثابتی، نماینده مجلس شورای اسلامی وقیحانه توئیت کرده که مرگ بر مرزی که عراقچی و ظریف در آن به دنیا آمده‌اند، ابتدا باور نکردم و گفتم شاید از آن توئیت‌های فیکی باشد که پسمانده‌های رجوی در شبکه‌های اجتماعی استفراغش کرده‌اند اما پرس و جو که کردم دنیا دور سرم چرخید: وای خدای من! چگونه یک ایرانی می‌تواند به مرزهای میهنش مرگ بفرستد! آن هم کسی که خود را نماینده مردم همین سرزمین می‌داند! 🔹تقصیر شومنی چون ثابتی نیست که بالاترین هنرش مجری گری تلویزیون و سفر به قطر بود برای دیدن بازی های جام جهانی؛ تقصیر بزرگترهای "به اصطلاح اصولگرا"یش هست که جوان خام و هدرگویی چون او را در غیاب مردم توی لیست گذاشتند و در کم رمق ترین انتخابات تاریخ پارلمانی جمهوری اسلامی با رأیی نازل به مجلس فرستادند. ☝️از پیام‌های وارده☝️ نقدونظر 👌 دشمنان امیرحسین؛ دشمنان ایران. ثابتی، لیاقت ریاست جمهوری را هم دارد نویسنده این متن هر قدر هم که کودن و غرق در باشد بعید است مفاهیم عبارات را درنیابد ولیکن از شدت کینه به و و لجاجت بر گستاخی و گزافه‌گویی، وارونه‌نمایی می‌کند و خود را به نفهمی می‌زند تا مخاطبین خود را که احمق می‌پندارد، استحمار نماید! (اگرچه بعضی‌ها معتقدند که مدعیان اصلاح‌طلبی از سران مثلاً باسواد آن گرفته تا پیاده‌نظام بی‌سواد کف خیابانی آن، چنان جلبک‌مغز هستند که اساساً اهل تفکر نیستند و لذا براحتی همه‌چیز را وارونه می‌بینند!) ثابتی نوشته بود: «مرگ بر آن مرز و معیاری که مرا به خاطر به دنیا آمدن در سرزمینی که در آن عراقچی و ظریف و روحانی و بنی‌صدر و... به دنیا آمده‌اند آشنا با آن‌ها میداند اما شیرمردان را چون چند کیلومتر آنطرف‌تر به دنیا آمده‌اند غریبه با من حساب می‌کند. » اگرچه به ترجمه شده ولیکن ترجمه مفهومی و دقیق‌تر آن، است. یعنی ، تنها معیار حب و بغض آدمیان و عالمیان است! این طرف میله، دوست است و شایسته محبت و آنطرف میله، دشمن است و سزامند نفرت! چنین تفکر شیطانی هرگز بمفهوم نیست و ۱۸۰ درجه در مقابل تفکر الهی و دیانت محمدی(ص) است. این عبارت ثابتی را باید با طلا نوشت و با قاب نقره‌ای در انظار عموم جهانیان آویخت. ثابتی ننوشته «مرگ بر مرز ایران» بلکه مرگ را برای «مرز و معیاری» خواسته که متکی بر «ناسیونالیسم ضد امت واحده» اسلام است. عبارت آقای ثابتی، عین آموزه‌های اصیل اسلام و ناشی از تربیت صحیح دینی و انقلابی اوست و بالتبع حمله به عبارت وی در واقع حمله به اصل تفکر و دیانت اسلام و انقلاب اسلامی است. حال اگر بلاتشبیه، (ع) فرموده بودند: «مرگ بر آن معیاری که مرا بخاطر به دنیا آمدن در عربستانی که معاویه و یزید و ابن‌زیاد و ابن‌سعد و شمر و حرمله و... به دنیا آمده‌اند، با این عرب‌ها یگانه می‌داند اما شیرمردان ایرانی فارس و ترک و کرد و لر و افغانی و... را که چند کیلومتر آنطرف‌تر به دنیا آمده‌اند، بیگانه با من می‌پندارد.»، آیا (العیاذبالله) سخن گزافه‌ای گفته بودند؟! هیهات! مهاجمین به جناب ثابتی (در طیف گسترده و متنوعی از صهاینه، منافقین متواری، منافقین لو نرفته، مدعیان اصلاح‌طلبی و مدعیان اصول‌گرایی از نوع قالیبافی و حدادی و رفسنجانی و فریدونی!)، همان تفاله‌های پسمانده از تفکرات تهی‌فکر هستند که در زمان حیات هم به آن‌حضرت، آشکارا تهمت می‌زدند! درود خدا بر که خار چشم دشمنان و نفوذی‌های رذل و کثیف آن‌ها شده است. اگرچه از همان زمانی هم که بعنوان مجری_کارشناس، رسواگر انواع منحرفینی بود که کارنامه و برنامه‌ای بجز خیانت به نداشتند. فقط امیدوارم «لومة لائم»ین بی‌بنیاد خودفروخته به شیاطین جنی و انسی در وی مؤثر نیافتند و مقاومت جانانه‌ای از خود بروز دهد تا در دوره پانزدهم به برسد. زیرا او ریاست جمهوری اسلامی ایران را هم دارد و باید آنرا هم پیدا کند ان‌شاءالله ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۶/۲ 🆔 @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
. عاشقان امام رضوان ‌الله علیه در مورد چه رهنمودی از ایشان دارند؟ مقلدان درصدد چه اقدامی هستند؟ من تردید ندارم و مقلدانش مرعوب و یا دلباخته هستند و اگر مهار نشده و به حال خود رها شوند ملت را دوباره زیر چکمه های خواهند کشید! نسخه بدلی است 🔴 صفحات مجازی مهدی کوچک‌زاده Eitaa.com/kouchakzadeh Virasty.com/kouchakzadeh Kouchakzadeh.blogfa.com Aparat.com/kouchakzadeh rubika.ir/kouchakzadeh_mahdi 🔴 ارتباط با مهدی کوچک زاده: Eitaa.com/saied1959 .
پزشکیان پیروز شد. دلار سقوط کرد. و ... ❌حالا فهمیدید افسار اقتصاد دست چه کسانی هست و دقیقا چه جاهایی از آن استفاده میکنند؟ حالا به فیلم هفت سر اژدهایی که آقای طالبی ساخته بود ایمان آوردید فهمیدید چرا آقای طالبی روز انتخابات گلو پاره کرد گفت حتما بیاید رای بدید دلیلش چه بوده؟ ❌سال اول ریاست شهید جمهور ایشان گفتند خودرو باید ارزان بشود و دیدید که بعد از حرف شهید رئیسی حدود ۵۰ درصد خودرو گران شد اما با رسانه هایشان مقصر را شهید رئیسی جلوه دادند،دیدید مافیای قدرت یعنی برخی اصلاح طلبان چگونه به ملت خیانت کردند..چقدر گفتیم شاه رگ های اقتصادی مملکت دست اصلاح طلبان است کسی باور نکرد حدود ۳۳ سال حکومت کردند و مهم ترین و حساس ترین مراکز اقتصادی را برای خودشان کردند از جمله اکثر کارخانه های مهم شخصی که به منافع مردم هم متصل است. ❌احمدی نژاد فارغ از انحرافاتی که بعدها پیدا کرد،میدانید چرا ۲ سال آخر ریاستش خراب شد،دلیلش همین اصلاح طلبان بودند که با آنها سر شاخ شد و ۲ساله کاری کردند ۶سال زحماتش هم به باد فنا برود.. ❌سه سال بود مافیای ثروت و قدرت با ابزاری که در دست داشتند و دارند با گران کردن،به دولتِ شهید رئیسی فشار می آوردند تا امر بر مردم مشتبه شود که گرانی نتیجه عملکرد رئیسی است تا ۴ سال دوم شهید رئیسی رای نیاورد..تا دیگر خود انقلابیونی که به شهید رای دادند آنها هم خسته شوند و مشارکت روز ب روز پایین تر آمده و دشمن به هدف اصلی خود برسد. 😔 واقعا همراه رهبرم من هم خیلی برای رئیسی دلم سوخت.. ✖️اگر مثل دولت شهید رئیسی حدود ۸سال باقی میماند تمام مشکلات کشور و ریشه مافیای قدرت و اقتصاد برای همیشه تار و مار و خشک میشد.. ☘دیدید که خود رهبری هم چند وقت پیش گفتند: بعضی از دولت‌ها از ظرفیت‌های فراوان کشور استفاده نکردند. دولت شهید رئیسی از ظرفیت‌های فراوان کشور استفاده کرد ☘اگر این دولت ادامه پیدا می‌کرد بسیاری از مشکلات کشور و عمدتا مشکلات اقتصادی حل می‌شد.. ❌فریب رسانه ای دشمن را خوردیم آمارهای واقعی را دقت نکردیم..نمک خوردیم نمکدان شکستیم..خدا به همه ما رحم کند..شهید رئیسی شبانه روز برای مردم کار کرد.
. ♻️ اگر چند صد نفر همجنس‌باز کارناوال راه انداخته بودند، تمام خبرگزاریهای جهان آن را پوشش می‌دادند. اما ۲۵ میلیون نفر از اقصی نقاط جهان در کربلا جمع می‌شوند و تمام رسانه‌های غربی کور و کر و لال‌اند! 👈 کانال حمید رسایی: @rasaee
. ♻️ ترکیب آرای رسایی به کابینه دکتر پزشکیان 🔰 حمید رسایی: شفافیت در آرا یکی از وعده‌ها و پیمان‌هایی بود که در زمان تبلیغات انتخاباتی اعلام کردم. این البته بار اول نیست که آرای خودم را اعلام می‌کنم. در دوره‌های قبل هم که هنوز شعار شفافیت مُد نبود، آرای خودم را در برابر دوربین‌ها گرفتم. در این باره چند نکته را یادآوری می‌کنم: 1⃣ با توجه به وضعیت کشور، ویژگی‌های شخصی و شخصیتی رییس جمهور منتخب مردم و توصیه‌های رهبر انقلاب و با درنظر گرفتن شاخصه‌های اعلامی ایشان، به اکثریت کابینه رأی دادم و سخت‌گیرانه نگاه نکردم. طبعا درغیر این ظرف زمانی به نیمی از کابینه بدلایل مختلف رأی نمی‌دادم. 2⃣ ترکیب این آرا پس از مشورت با کارشناسان مختلف، متشکل از برخی همکاران نماینده و افراد بیرون از مجلس و بویژه در هماهنگی با تصمیم فراکسیون اکثریت جمع‌بندی شد. داستان‌سرایی آقای پزشکیان هم هیچ تأثیری و تغییری در رأی من نداشت. 3⃣ امیدوارم وزرایی که به آنها رأی ندادم با کارآمدی در تصمیماتشان، صداقت در رفتارشان، دوری از سیاسی‌کاری در عملکردشان و جبران دلایلی که نمایندگان را از رأی به آنها منصرف کرد، در ادامه مسیر حمایت ما را هم جلب کنند. 4⃣ وزاری محترمی که به آنها رأی‌ داده‌ام، بدانند که چک سفید امضا دریافت نکرده‌اند. طبعا در ادامه مسیر بر عملکردشان نظارت می‌کنم. 5⃣ از انجا که کل کابینه، رأی‌ اکثریت مجلس را گرفته‌اند، وظیفه خودم می‌دانم در ادامه مسیر در راستای رفع مشکلات مردم و در چارچوب قانون کمکشان کنم. 🔸 این دو پست را ببینید: eitaa.com/rasaee/12847 eitaa.com/rasaee/12926 👈 کانال حمید رسایی: @rasaee
🌹 ! شهید هزار چهره حجه السلام اندرزگو .♦️زمانی بود که متواری بودیم، منزلی در مشهد گرفته بودیم که یک اتاق داشت. به خاطر دارم که صاحبخانه، مجلس روضه خوانی داشت و دو تا از مداح های مجلس نیامده بودند؛ گفت: حالا که روضه خوان تان نیامده، خود من برای شما روضه می خوانم. ♦️در آن زمان به علت این که در حال فرار بودیم «سید» تغییر قیافه داده بود ریشهایش را از ته تراشیده بود و هم زده بود! در آن مجلس روضه با همان شکل و قیافه، شروع کرد به مداحی و خانم صاحبخانه باور نمی کرد که آدمی با این وضع و حال، اینقدر خوب بتواند مداحی کند. روضه ی آن روز روضه ی حضرت علی اکبر(ع) بود، همان طور که گفتم تا به حال آن نحوه روضه را نشنیده بودم. جالب این که خودش هم در حین روضه خواندن مثل باران بهاری اشک می ریخت. 🌹یادش گرامی باد/صلوات @sangareshohadababol
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۱ انقلاب‌زدایی از سیاست‌ورزیِ رسمی 🖊مهدی جمشیدی ۱. یکم شهریور، سالگرد شهادت سیّداسدالله لاجوردی – رحمه‌الله‌علیه- در سال هفتاد و هفت است. به‌جز خاطرات مهمی که از دوستان و همکاران ایشان به جا مانده، یک وصیّت‌نامه از ایشان نیز در دست است که اشارات روشنگری دربارۀ حقایق ناگفتۀ انقلاب دارد. به تحلیل بخش‌هایی از این متن، می‌پردازیم. در ابتدا، ایشان می‌نویسد: «با نام اسلام و در ذی اسلاميّت، شعارهای مردم‌فريبِ خالی از محتوا، رواج پيدا می‌کند و آنها که مسئوليّت جلوگيری از انحراف افکار را دارند ساکت می‌نشينند و گاه تأييد هم می‌کنند.» این سخن، ناظر به «نیروهای سیاسی» است که در پی جذب بدنۀ اجتماعی برای خویش هستند و به این واسطه، به عوام‌فریبی و سطحی‌نگری روی آورده‌اند و جامعه را استحمار و تحمیق می‌کنند. این یک سوی ماجراست، سوی دیگر این است که باید «نیروهای فکری»، میدان‌دارِ مقابله با این سیاست‌ورزیِ قدرت‌طلبانه و ماکیاولیستی باشند و مجال ندهند که اصالت‌های فکر و فرهنگ انقلاب در جامعه، رقیق شوند، اما به‌جای واکنش و کنشگری، سکوت و خاموشی اختیار می‌کنند. دراین‌حال، روشن است که جامعه، بیشتر و بیشتر به درّۀ «قشری‌گری» و «فقر فکری» و «هیجان‌زدگی» سقوط می‌کند و امکان عقلانیّت و منطق را می‌بازد. این روندی است که در طول دهه‌های پیش، در جریان بوده و الگوی مردم‌سالاریِ دینی را به‌شدّت، تخریب کرده و آن را در عمل، به الگوی دموکراسیِ سکولار، نزدیک کرده است. واقعیّت انتخابات در جامعۀ ما، از بسیاری از معیارهای اصیل اسلامی و انقلابی، فاصله گرفته و اکنون از الگوی مردم‌سالاریِ دینی، یک نامِ بی‌مصداق باقی مانده است. این سیر نزولی و انحطاطی، همچنان در جریان است و آخرین نمونۀ آن، انتخابات ریاست‌جمهوری در سال جاری بود که مَثَل اعلای عوام‌زدگی است. همچنان که لاجوردی می‌نویسد، این تکلیف نیروهای فکری و معرفتی بود که به پالایش و تصفیۀ امر سیاسی بپردازند و در برابر التقاط‌ها و انحراف‌ها و کج‌اندیشی‌های اصحاب قدرت و سیاست، موضع‌گیری کنند، اما چنین نکردند و حاصل نیز این شده که امروز، در سخیف‌ترین موقعیّت سیاسی به سر می‌بریم. به‌جز آیت‌الله مصباح – رضوان‌الله‌علیه- هیچ نیروی فکریِ دیگری را نمی‌شناسم که در برابر التقاط سیاسی، موضع‌گیریِ جدّی و جانانه داشته باشد؛ او یکه‌تازه و تنها در معرکه حاضر شد و بر «لیبرالیسمِ اصلاح‌طلبان» و «عمل‌گراییِ اصول‌گرایان» تاخت و آنها نیز از دهۀ هفتاد به این‌سو، ایشان را با تمام توان، ترور شخصیّت کردند. ۲. در بند دیگری، لاجوردی می‌نویسد: «هر کس به خيال واهی و بی‌اساسِ رضايت به‌اصطلاح مردم و به خيال خام و پوچِ پايگاه به‌اصطلاح ملّی پيدا کردن، موضع‌گيری کند، مصداق فرمودۀ گران‌قدر معصوم - علیه‌السلام - است که من طلب رضی الناس بسخط الله فجعل الله حامده من الناس ذامّا.» این سخن لاجوردی، بخش عمدۀ واقعیّت سیاسی را در دهه‌های گذشته توصیف می‌کند؛ نیروهای سیاسی در اغلب مواقع، به «جامعه» ارجاع داده‌اند تا «ارزش‌های انقلابی» را به حاشیه سوق بدهند و به این ترتیب، امکان رأی‌آوری بیشتر را برای خویش فراهم کنند. آنها برای این‌که لایه‌های متجدّد و خاکستری جامعه را به سوی خود سوق بدهند، انقلاب و هدف‌های انقلابی را تخریب کردند و یک سنّت انتخاباتی و سیاسی به راه انداخته‌اند که بر اساس آن، هر کسی بیشتر از انقلاب و ارزش‌ها فاصله بگیرد، امکان رأی‌آوری بیشتری دارد. مردم در تلقّی آنها، همین لایه‌های بینابینی و سست‌عنصر هستند که عقاید مستحکم و باورهای متقن ندارند و گاه برای نان و بی‌بندوباری، ایمان‌فروشی می‌کنند؛ کسانی‌که به تعبیر حضرت حسین - علیه‌السلام – در زمانۀ ابتلاء و دشواری، «دنیادار» هستند و نه «دین‌دار»، و دین‌شان از «زبان» و «ادّعا» و «سخن‌»شان، فراتر نمی‌رود. بااین‌حال، عاقبت کار آنان، همان است که در روایت آمده است؛ در نهایت، مذموم و مطرود همان مردمی شده‌اند که در آغاز، جانب‌شان را گرفتند و به آنها رأی دادند. غایت اینان، کسب بدنۀ اجتماعی از طریق وانهادن معیارهای اسلامی و انقلابی بود، و چنین نیز کردند؛ اما پس از چندی که از قدرت، کام گرفتند و زمانه‌شان به سر آمد، جامعه از آنها گریزان شد. این است سرانجام سیاست‌مدارِ دنیاطلبی که «رضایت مردم» را بر «رضایت خدا» ترجیح می‌دهند و برای وصول به کرسی قدرت، دینش را می‌فرساید تا شاید رأی‌های بیشتری را نصیب خویش کند. امروز در سیاست رسمیِ کارگزارانِ جمهوری اسلامی، به عیان مشاهده می‌کنیم که اصل و اساس، رضایت اجتماعی است و کمتر کسی می‌کوشد که به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، «حرف خدا» بر روی زمین نماند. ازاین‌رو، از استقرار احکام الهی در جامعه می‌گریزند تا مبادا بخش‌هایی از مردم به آنها پشت کنند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۲ بازطراحیِ مشروطۀ سکولار در متن انقلاب 🖊مهدی جمشیدی ۳. لاجوردی در وصیّت‌نامۀ خویش می‌نویسد: «به همان اندازه، بلکه صدچندان که به امام قاطع و سازش‌ناپذيرم عشق می‌ورزم، نسبت به سازش‌کاران و مدافعانِ عملیِ ضدانقلاب - اگر در لفظ و اعتقاد هم مخالف باشند - نفرت دارم. بيم آن دارم حوادث مشروطه، مجدداً تکرار شود.» شاید برجسته‌ترین خصوصیّت انسان انقلابی این باشد که «قاطع» و «سازش‌ناپذیر» است؛ یعنی در برابر اقتضاها و تحمیل‌های زمانه، تسلیم نمی‌شود و برای «ماندن»، از «هویّتِ» خویش نمی‌کاهد. به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، برای ما مهم است که «چرا بمانیم و چگونه بمانیم»؛ در این سخن، اصالت با ماندن نیست و نباید به هر قیمتی، ماندن را برگزید و نباید ارزش‌ها را به حاشیه سوق داد. نظام منهای انقلاب، یعنی صورت منهای سیرت، یعنی ساخت حقوقی منهای ساخت حقیقی، یعنی سکولاریسم پنهان، یعنی پوچ و پوک و تهی شدن. نظام جمهوری اسلامی بدون منطق و مبنای انقلابی، یعنی انقلاب، یک لحظۀ تاریخی بوده و سپری شده و اکنون باید محافظه‌کارانه، در پی حفظ قدرت بود و بس. آنان که منفعل و واداده‌اند - و به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، حاکمانی که همچون «شاه‌سلطان‌حسین» هستند – انقلاب را یک‌شبه می‌فروشند و جام زهر تعارف می‌کنند تا کمی بیشتر در قدرت بمانند. در تجربه‌های متعدّد دهۀ شصت، مشاهده کردیم که بسیاری از کارگزاران نظام، عقب‌نشینی و انفعال را توصیه کردند و این امام خمینی بود که مصمّم و جزمی ایستاد و استقامت ورزید. آنان که با «استقامت» بیگانه‌اند، به‌زودی پا پس می‌کِشند و به رنگ غیرانقلابیِ زمانه درمی‌آیند و اسیر فشارها و فضاها می‌شوند. چنین است که باید از تکرار تجربۀ مشروطه در انقلاب هراسید؛ روزی که انقلاب به دست «روشنفکران» بیفتد، مشروطۀ سکولار به راه خواهد افتاد. و مگر چنین نشد و در دهۀ هفتاد، روشنفکرانِ سکولار در مسندِ قدرت ننشستند و از انقلاب به اصلاح و از سرمایۀ انقلابی به سرمایۀ اجتماعی و از اسلام به دموکراسی عبور نکردند؟! تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای از تحوّلات دهۀ هفتاد به عنوان «واگرایی‌های دهۀ هفتاد»، پرده‌ای از وقایع مشروطه را نشان می‌دهد که به شکلی دیگر در اکنونِ ما تکرار شد. خطر مشروطۀ سکولار، همچنان در میان است و جریان روشنفکریِ سکولار، جانِ تازه گرفته و در لایه‌های مختلف قدرت، حضور و حیات دارد و گاه با فتنه‌انگیزی خیابانی و گاه با فریب‌کاری انتخاباتی و گاه با روایت‌پردازی رسانه‌ای، نفس‌های انقلاب را به شماره می‌افکند. ۴. لاجوردی ادامه می‌دهد: «چون عاشق نظام بوده‌ام، از آن ترس داشتم که افشای چهرۀ سازش‌کاران، لطمه‌ای ناچيز به نظام وارد آورد.» مسأله این است که اصحاب استحاله و نفاق و سازش، در قدرت رسمی به سر می‌برند و خود را به نظام، گره زده‌اند. دراین‌حال، هزینه‌های روشنگری، متوجّه نظام نیز خواهد شد و بر این اساس لاجوردی از سخن صریح و بی‌پرده می‌گریزد و استخوان در گلو و خار در چشم، با کنایه و اشاره می‌نویسد و می‌گوید. این شرایط، اکنون حادتر و شدیدتر شده است؛ چراکه بسیاری از نیروهای سیاسیِ سکولار، سالیان سال در قدرت بوده‌اند و حیثیّت و اعتبار نظام را به خود پیوند داده‌اند و به این دلیل، واکنش صریح را دشوار کرده‌اند. نظام، هزینۀ اینان را می‌دهد و در، همچنان بر همان پاشنه‌ای می‌چرخد که لاجوردی احساس کرده بود. بنا بود که لیبرال‌ها به درون قدرت راه نیابند و عرصۀ رسمی، ملاک‌ها و معیارهای جدّی داشته باشد، اما ساده‌نگری‌های و تساهل‌ها، وضع را دچار قفل‌شدگی و انسداد کرده است. البته همیشه، مصلحت در نگفتن یا صریح نگفتن نیست و اگر جبهه و جریانِ منسجم و هم‌افزایی در میان باشد، می‌توان با کمترین هزینه، روشنگری کرد، اما افسوس که چنین نیست. ۵. لاجوردی با دوراندیشی می‌نویسد: «مبادا سختی‌های حرکت و فشارهای بين‌المللی موجب شود تعادلی را که شعار نه شرقی و نه غربی، تا حدودی ايجاد کرده، به هم بزنند.» از جمله واگرایی‌هایی دهۀ هفتاد، یکی همین بود که به عنوان تنش‌زدایی و گفتگوی تمدّن‌ها و آشتی با جهان، سیاست انقلابی از دستورکار خارج شد و از سیاست خارجی، انقلاب‌زدایی صورت گرفت. معیشت مردم در این برهه، به سیاست خارجی گره زده شد و این‌طور القا شد که دشواری معیشت، ناشی از آرمان‌گراییِ انقلابی است و اگر به خصومت و معارضه با جهان ادامه بدهیم، چالش‌ها ادامه خواهند داشت. هر دولتی که از راه رسید، به صد زبان و بیان این تحلیل غلط را به افکار عمومی خوراند و در ذهن‌ها جاگیر کرد. ازاین‌رو، جامعۀ کنونی، تحریم‌اندیش است و گمان می‌کند انقلاب، بی‌منطق و لجباز و ماجراجو است. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
⭕️‏رفاعه ابن شداد با شمر مرزبندی مشخصی داشت؛ می‌دونست شمر کیه و چیکار کرده؛ اصولاً با شمر دشمن خونی بود و آرزوش به درک واصل کردن شمر بود؛ اما از سر کینه‌ای که از مختار داشت، دست بیعت با شمر داد و در کنار شمر ایستاد تا به اهداف مشترک باهاش برسه. نکته جالب هم این بود که رفاعه می‌دونست که این کارش گناهه، اما دلیل این گناه رو مختار می‌دونست نه خودش! البته که قطعاً اینجا کسی شمر و رفاعه نیست؛ صرفا یادآوری تاریخه. 🆔 @pedarefetneh 🔜
⭕️ ملت با خائنین و سرآشتی ندارند! ✍ اگر این دوتا موجود الان تو ترکیه اردغان بودن و این فتنه گری رو می‌کردند بجای حصر خنده داری که الان دارن، به ۶۶ قسمت مساوی تقسیم شون می‌کرد تا درس عبرتی باشه برای این فیک نویسان تا غلط بکنن از این وحوش حمایت کنند! 🆔 @pedarefetneh | 🆔 @pedarefetneh |
📂خود باختگی! بخش دوم: 🔸درادامه، بررسی نکات مهم بخش های برنامهء آقای ظفرقندی با ذکر عنوان اشاره شده دراین برنامه به صورت گذرا وبسیارخلاصه،صورت می گیرد 🔰چشم انداز ➖چشم انداز این برنامه دسترسی به جایگاه برتر منطقه آسیای جنوب شرقی است. چشم اندازی با سقف بسیار کوتاه ایران همین الان هم در بسیاری شاخص ها، رتبه اول منطقه هست و به نظر نمی رسد که این چشم انداز پیشرفت خاصی را در بهداشت و سلامت حاصل کند. ➖مثلاً بهمن ماه گذشته وزیر بهداشت دولت سیزدهم اعلام کرد که ایران رتبه نخست منطقه را در علوم پزشکی دارد ➖یا اینکه ایران رتبه اول را در شاخصهای سلامت درمنطقه دارد ❗️البته جایگاه ایران برتر از اینها هم هست همچنان که در جریان و اکسیناسیسون کرونا ایران رکورد جهانی واکسیناسیون هفتگی کل دنیا راشکست! ❌مضاف بر این ها، مطابق شاخص های GHS ایران در بخش ایمن سازی ، رتبهء نخست دنیا را دارد! 🔺همچنین است در خصوص عملیات واکنش اضطراری! و نیزروش‌های کنترل عفونت و در دسترس بودن تجهیزات! (همان موارد ذکر شده در معاهدهIHR) 🔸پس اساساً چشم‌انداز کلی برنامهء ایشان، چندان بر مبنای بلندهمتی و افق‌های وسیع نیست. ‌کل چشم‌انداز برنامه، همین است! و جالب آن‌که هیچ‌گونه افق دید یا خواستی برای دسترسی به بهترین جایگاه سلامت و بهداشت از منظر کرامت انسانی، اسلام، باورهای دینی و ملی و... مد نظر نبوده است! 🔰اصول حاکم بر برنامه‌ها ➖در قسمت اصول، به «مردم گرایی و توجه ویژه به گروه‌های محروم، آسیب پذیر و صدای بی صدایان بودن» اشاره شده. این مهم، به چه طریقی قرار است حاصل شود؟ امثال این کلی‌گویی، بدون اشاره به روش‌ها، تقریباً در جای جای برنامهء آقای ظفرقندی، به چشم می‌خورد. 🔰اهداف راهبردی ➖در این قسمت، به تقویت نقش حکمرانی وزارت بهداشت (سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت) بر اساس شواهد بین‌المللی تأکید شده است. سوال مهم آن است که چرا این مسئلهء مهم باید بر اساس شواهد بین‌المللی صورت گیرد و منظور دقیق از شواهد بین‌المللی چیست؟ 🔰اولویت‌های اجرایی ➖در این قسمت (ص. 7)، بند 12 آمده: «تکمیل و ارتقاء نظام ثبت و گزارش دهی، رصد و دیدبانی اطلاعات حیاتی و سیاست‌های نظام سلامت با بهره گیری از بستر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و ایجاد سازوار مناسب برای نظام ارزیابی » ⁉️سؤال مهم: منظور از گزارش‌دهی چیست؟ آیا آنچه دوستان و همکاران ایشان، از گزارش‌دهی به WHO عنوان می‌کنند، درست است و همان چیزی است که اینجا آمده؟ ⁉️اساساً نسبت وزیر بهداشت ایران با سازمان بهداشت جهانی چیست و آقای ظفرقندی، چه نگاهی به این سازمان دارد؟ آیا وی، خود را ملزم به تبعیت از این سازمان استعماری می‌داند؟ آیا تبعیت از این سازمان اولویت ایشان است یا تبعیت از قوانین کشور و لایت فقیه؟ منبع۱،منبع۲،منبع۳،منبع۴،منبع۵ ✍🏼مادرگلها 🆔@awake_vs_reset