eitaa logo
حیفه نبینی/یک از هزاران
154 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
9.2هزار ویدیو
28 فایل
کرسی آزاداندیشی پیرامون مسائل روز ملت ایران و امت اسلام با ارائه مطالب دینی و سیاسی عنوان اولیه کانال؛ «چلچراغ معارف و احکام حم» است. (حم/HM = حسینی منتظر) @chelcheraaqHM در ادامه، ممکنست عنوان یا عکس پروفایل آن، تغییر کند اما نشانی آن، ثابت خواهد ماند!
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۱ انقلاب‌زدایی از سیاست‌ورزیِ رسمی 🖊مهدی جمشیدی ۱. یکم شهریور، سالگرد شهادت سیّداسدالله لاجوردی – رحمه‌الله‌علیه- در سال هفتاد و هفت است. به‌جز خاطرات مهمی که از دوستان و همکاران ایشان به جا مانده، یک وصیّت‌نامه از ایشان نیز در دست است که اشارات روشنگری دربارۀ حقایق ناگفتۀ انقلاب دارد. به تحلیل بخش‌هایی از این متن، می‌پردازیم. در ابتدا، ایشان می‌نویسد: «با نام اسلام و در ذی اسلاميّت، شعارهای مردم‌فريبِ خالی از محتوا، رواج پيدا می‌کند و آنها که مسئوليّت جلوگيری از انحراف افکار را دارند ساکت می‌نشينند و گاه تأييد هم می‌کنند.» این سخن، ناظر به «نیروهای سیاسی» است که در پی جذب بدنۀ اجتماعی برای خویش هستند و به این واسطه، به عوام‌فریبی و سطحی‌نگری روی آورده‌اند و جامعه را استحمار و تحمیق می‌کنند. این یک سوی ماجراست، سوی دیگر این است که باید «نیروهای فکری»، میدان‌دارِ مقابله با این سیاست‌ورزیِ قدرت‌طلبانه و ماکیاولیستی باشند و مجال ندهند که اصالت‌های فکر و فرهنگ انقلاب در جامعه، رقیق شوند، اما به‌جای واکنش و کنشگری، سکوت و خاموشی اختیار می‌کنند. دراین‌حال، روشن است که جامعه، بیشتر و بیشتر به درّۀ «قشری‌گری» و «فقر فکری» و «هیجان‌زدگی» سقوط می‌کند و امکان عقلانیّت و منطق را می‌بازد. این روندی است که در طول دهه‌های پیش، در جریان بوده و الگوی مردم‌سالاریِ دینی را به‌شدّت، تخریب کرده و آن را در عمل، به الگوی دموکراسیِ سکولار، نزدیک کرده است. واقعیّت انتخابات در جامعۀ ما، از بسیاری از معیارهای اصیل اسلامی و انقلابی، فاصله گرفته و اکنون از الگوی مردم‌سالاریِ دینی، یک نامِ بی‌مصداق باقی مانده است. این سیر نزولی و انحطاطی، همچنان در جریان است و آخرین نمونۀ آن، انتخابات ریاست‌جمهوری در سال جاری بود که مَثَل اعلای عوام‌زدگی است. همچنان که لاجوردی می‌نویسد، این تکلیف نیروهای فکری و معرفتی بود که به پالایش و تصفیۀ امر سیاسی بپردازند و در برابر التقاط‌ها و انحراف‌ها و کج‌اندیشی‌های اصحاب قدرت و سیاست، موضع‌گیری کنند، اما چنین نکردند و حاصل نیز این شده که امروز، در سخیف‌ترین موقعیّت سیاسی به سر می‌بریم. به‌جز آیت‌الله مصباح – رضوان‌الله‌علیه- هیچ نیروی فکریِ دیگری را نمی‌شناسم که در برابر التقاط سیاسی، موضع‌گیریِ جدّی و جانانه داشته باشد؛ او یکه‌تازه و تنها در معرکه حاضر شد و بر «لیبرالیسمِ اصلاح‌طلبان» و «عمل‌گراییِ اصول‌گرایان» تاخت و آنها نیز از دهۀ هفتاد به این‌سو، ایشان را با تمام توان، ترور شخصیّت کردند. ۲. در بند دیگری، لاجوردی می‌نویسد: «هر کس به خيال واهی و بی‌اساسِ رضايت به‌اصطلاح مردم و به خيال خام و پوچِ پايگاه به‌اصطلاح ملّی پيدا کردن، موضع‌گيری کند، مصداق فرمودۀ گران‌قدر معصوم - علیه‌السلام - است که من طلب رضی الناس بسخط الله فجعل الله حامده من الناس ذامّا.» این سخن لاجوردی، بخش عمدۀ واقعیّت سیاسی را در دهه‌های گذشته توصیف می‌کند؛ نیروهای سیاسی در اغلب مواقع، به «جامعه» ارجاع داده‌اند تا «ارزش‌های انقلابی» را به حاشیه سوق بدهند و به این ترتیب، امکان رأی‌آوری بیشتر را برای خویش فراهم کنند. آنها برای این‌که لایه‌های متجدّد و خاکستری جامعه را به سوی خود سوق بدهند، انقلاب و هدف‌های انقلابی را تخریب کردند و یک سنّت انتخاباتی و سیاسی به راه انداخته‌اند که بر اساس آن، هر کسی بیشتر از انقلاب و ارزش‌ها فاصله بگیرد، امکان رأی‌آوری بیشتری دارد. مردم در تلقّی آنها، همین لایه‌های بینابینی و سست‌عنصر هستند که عقاید مستحکم و باورهای متقن ندارند و گاه برای نان و بی‌بندوباری، ایمان‌فروشی می‌کنند؛ کسانی‌که به تعبیر حضرت حسین - علیه‌السلام – در زمانۀ ابتلاء و دشواری، «دنیادار» هستند و نه «دین‌دار»، و دین‌شان از «زبان» و «ادّعا» و «سخن‌»شان، فراتر نمی‌رود. بااین‌حال، عاقبت کار آنان، همان است که در روایت آمده است؛ در نهایت، مذموم و مطرود همان مردمی شده‌اند که در آغاز، جانب‌شان را گرفتند و به آنها رأی دادند. غایت اینان، کسب بدنۀ اجتماعی از طریق وانهادن معیارهای اسلامی و انقلابی بود، و چنین نیز کردند؛ اما پس از چندی که از قدرت، کام گرفتند و زمانه‌شان به سر آمد، جامعه از آنها گریزان شد. این است سرانجام سیاست‌مدارِ دنیاطلبی که «رضایت مردم» را بر «رضایت خدا» ترجیح می‌دهند و برای وصول به کرسی قدرت، دینش را می‌فرساید تا شاید رأی‌های بیشتری را نصیب خویش کند. امروز در سیاست رسمیِ کارگزارانِ جمهوری اسلامی، به عیان مشاهده می‌کنیم که اصل و اساس، رضایت اجتماعی است و کمتر کسی می‌کوشد که به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، «حرف خدا» بر روی زمین نماند. ازاین‌رو، از استقرار احکام الهی در جامعه می‌گریزند تا مبادا بخش‌هایی از مردم به آنها پشت کنند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۲ بازطراحیِ مشروطۀ سکولار در متن انقلاب 🖊مهدی جمشیدی ۳. لاجوردی در وصیّت‌نامۀ خویش می‌نویسد: «به همان اندازه، بلکه صدچندان که به امام قاطع و سازش‌ناپذيرم عشق می‌ورزم، نسبت به سازش‌کاران و مدافعانِ عملیِ ضدانقلاب - اگر در لفظ و اعتقاد هم مخالف باشند - نفرت دارم. بيم آن دارم حوادث مشروطه، مجدداً تکرار شود.» شاید برجسته‌ترین خصوصیّت انسان انقلابی این باشد که «قاطع» و «سازش‌ناپذیر» است؛ یعنی در برابر اقتضاها و تحمیل‌های زمانه، تسلیم نمی‌شود و برای «ماندن»، از «هویّتِ» خویش نمی‌کاهد. به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، برای ما مهم است که «چرا بمانیم و چگونه بمانیم»؛ در این سخن، اصالت با ماندن نیست و نباید به هر قیمتی، ماندن را برگزید و نباید ارزش‌ها را به حاشیه سوق داد. نظام منهای انقلاب، یعنی صورت منهای سیرت، یعنی ساخت حقوقی منهای ساخت حقیقی، یعنی سکولاریسم پنهان، یعنی پوچ و پوک و تهی شدن. نظام جمهوری اسلامی بدون منطق و مبنای انقلابی، یعنی انقلاب، یک لحظۀ تاریخی بوده و سپری شده و اکنون باید محافظه‌کارانه، در پی حفظ قدرت بود و بس. آنان که منفعل و واداده‌اند - و به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، حاکمانی که همچون «شاه‌سلطان‌حسین» هستند – انقلاب را یک‌شبه می‌فروشند و جام زهر تعارف می‌کنند تا کمی بیشتر در قدرت بمانند. در تجربه‌های متعدّد دهۀ شصت، مشاهده کردیم که بسیاری از کارگزاران نظام، عقب‌نشینی و انفعال را توصیه کردند و این امام خمینی بود که مصمّم و جزمی ایستاد و استقامت ورزید. آنان که با «استقامت» بیگانه‌اند، به‌زودی پا پس می‌کِشند و به رنگ غیرانقلابیِ زمانه درمی‌آیند و اسیر فشارها و فضاها می‌شوند. چنین است که باید از تکرار تجربۀ مشروطه در انقلاب هراسید؛ روزی که انقلاب به دست «روشنفکران» بیفتد، مشروطۀ سکولار به راه خواهد افتاد. و مگر چنین نشد و در دهۀ هفتاد، روشنفکرانِ سکولار در مسندِ قدرت ننشستند و از انقلاب به اصلاح و از سرمایۀ انقلابی به سرمایۀ اجتماعی و از اسلام به دموکراسی عبور نکردند؟! تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای از تحوّلات دهۀ هفتاد به عنوان «واگرایی‌های دهۀ هفتاد»، پرده‌ای از وقایع مشروطه را نشان می‌دهد که به شکلی دیگر در اکنونِ ما تکرار شد. خطر مشروطۀ سکولار، همچنان در میان است و جریان روشنفکریِ سکولار، جانِ تازه گرفته و در لایه‌های مختلف قدرت، حضور و حیات دارد و گاه با فتنه‌انگیزی خیابانی و گاه با فریب‌کاری انتخاباتی و گاه با روایت‌پردازی رسانه‌ای، نفس‌های انقلاب را به شماره می‌افکند. ۴. لاجوردی ادامه می‌دهد: «چون عاشق نظام بوده‌ام، از آن ترس داشتم که افشای چهرۀ سازش‌کاران، لطمه‌ای ناچيز به نظام وارد آورد.» مسأله این است که اصحاب استحاله و نفاق و سازش، در قدرت رسمی به سر می‌برند و خود را به نظام، گره زده‌اند. دراین‌حال، هزینه‌های روشنگری، متوجّه نظام نیز خواهد شد و بر این اساس لاجوردی از سخن صریح و بی‌پرده می‌گریزد و استخوان در گلو و خار در چشم، با کنایه و اشاره می‌نویسد و می‌گوید. این شرایط، اکنون حادتر و شدیدتر شده است؛ چراکه بسیاری از نیروهای سیاسیِ سکولار، سالیان سال در قدرت بوده‌اند و حیثیّت و اعتبار نظام را به خود پیوند داده‌اند و به این دلیل، واکنش صریح را دشوار کرده‌اند. نظام، هزینۀ اینان را می‌دهد و در، همچنان بر همان پاشنه‌ای می‌چرخد که لاجوردی احساس کرده بود. بنا بود که لیبرال‌ها به درون قدرت راه نیابند و عرصۀ رسمی، ملاک‌ها و معیارهای جدّی داشته باشد، اما ساده‌نگری‌های و تساهل‌ها، وضع را دچار قفل‌شدگی و انسداد کرده است. البته همیشه، مصلحت در نگفتن یا صریح نگفتن نیست و اگر جبهه و جریانِ منسجم و هم‌افزایی در میان باشد، می‌توان با کمترین هزینه، روشنگری کرد، اما افسوس که چنین نیست. ۵. لاجوردی با دوراندیشی می‌نویسد: «مبادا سختی‌های حرکت و فشارهای بين‌المللی موجب شود تعادلی را که شعار نه شرقی و نه غربی، تا حدودی ايجاد کرده، به هم بزنند.» از جمله واگرایی‌هایی دهۀ هفتاد، یکی همین بود که به عنوان تنش‌زدایی و گفتگوی تمدّن‌ها و آشتی با جهان، سیاست انقلابی از دستورکار خارج شد و از سیاست خارجی، انقلاب‌زدایی صورت گرفت. معیشت مردم در این برهه، به سیاست خارجی گره زده شد و این‌طور القا شد که دشواری معیشت، ناشی از آرمان‌گراییِ انقلابی است و اگر به خصومت و معارضه با جهان ادامه بدهیم، چالش‌ها ادامه خواهند داشت. هر دولتی که از راه رسید، به صد زبان و بیان این تحلیل غلط را به افکار عمومی خوراند و در ذهن‌ها جاگیر کرد. ازاین‌رو، جامعۀ کنونی، تحریم‌اندیش است و گمان می‌کند انقلاب، بی‌منطق و لجباز و ماجراجو است. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
⭕️‏رفاعه ابن شداد با شمر مرزبندی مشخصی داشت؛ می‌دونست شمر کیه و چیکار کرده؛ اصولاً با شمر دشمن خونی بود و آرزوش به درک واصل کردن شمر بود؛ اما از سر کینه‌ای که از مختار داشت، دست بیعت با شمر داد و در کنار شمر ایستاد تا به اهداف مشترک باهاش برسه. نکته جالب هم این بود که رفاعه می‌دونست که این کارش گناهه، اما دلیل این گناه رو مختار می‌دونست نه خودش! البته که قطعاً اینجا کسی شمر و رفاعه نیست؛ صرفا یادآوری تاریخه. 🆔 @pedarefetneh 🔜
⭕️ ملت با خائنین و سرآشتی ندارند! ✍ اگر این دوتا موجود الان تو ترکیه اردغان بودن و این فتنه گری رو می‌کردند بجای حصر خنده داری که الان دارن، به ۶۶ قسمت مساوی تقسیم شون می‌کرد تا درس عبرتی باشه برای این فیک نویسان تا غلط بکنن از این وحوش حمایت کنند! 🆔 @pedarefetneh | 🆔 @pedarefetneh |
📂خود باختگی! بخش دوم: 🔸درادامه، بررسی نکات مهم بخش های برنامهء آقای ظفرقندی با ذکر عنوان اشاره شده دراین برنامه به صورت گذرا وبسیارخلاصه،صورت می گیرد 🔰چشم انداز ➖چشم انداز این برنامه دسترسی به جایگاه برتر منطقه آسیای جنوب شرقی است. چشم اندازی با سقف بسیار کوتاه ایران همین الان هم در بسیاری شاخص ها، رتبه اول منطقه هست و به نظر نمی رسد که این چشم انداز پیشرفت خاصی را در بهداشت و سلامت حاصل کند. ➖مثلاً بهمن ماه گذشته وزیر بهداشت دولت سیزدهم اعلام کرد که ایران رتبه نخست منطقه را در علوم پزشکی دارد ➖یا اینکه ایران رتبه اول را در شاخصهای سلامت درمنطقه دارد ❗️البته جایگاه ایران برتر از اینها هم هست همچنان که در جریان و اکسیناسیسون کرونا ایران رکورد جهانی واکسیناسیون هفتگی کل دنیا راشکست! ❌مضاف بر این ها، مطابق شاخص های GHS ایران در بخش ایمن سازی ، رتبهء نخست دنیا را دارد! 🔺همچنین است در خصوص عملیات واکنش اضطراری! و نیزروش‌های کنترل عفونت و در دسترس بودن تجهیزات! (همان موارد ذکر شده در معاهدهIHR) 🔸پس اساساً چشم‌انداز کلی برنامهء ایشان، چندان بر مبنای بلندهمتی و افق‌های وسیع نیست. ‌کل چشم‌انداز برنامه، همین است! و جالب آن‌که هیچ‌گونه افق دید یا خواستی برای دسترسی به بهترین جایگاه سلامت و بهداشت از منظر کرامت انسانی، اسلام، باورهای دینی و ملی و... مد نظر نبوده است! 🔰اصول حاکم بر برنامه‌ها ➖در قسمت اصول، به «مردم گرایی و توجه ویژه به گروه‌های محروم، آسیب پذیر و صدای بی صدایان بودن» اشاره شده. این مهم، به چه طریقی قرار است حاصل شود؟ امثال این کلی‌گویی، بدون اشاره به روش‌ها، تقریباً در جای جای برنامهء آقای ظفرقندی، به چشم می‌خورد. 🔰اهداف راهبردی ➖در این قسمت، به تقویت نقش حکمرانی وزارت بهداشت (سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت) بر اساس شواهد بین‌المللی تأکید شده است. سوال مهم آن است که چرا این مسئلهء مهم باید بر اساس شواهد بین‌المللی صورت گیرد و منظور دقیق از شواهد بین‌المللی چیست؟ 🔰اولویت‌های اجرایی ➖در این قسمت (ص. 7)، بند 12 آمده: «تکمیل و ارتقاء نظام ثبت و گزارش دهی، رصد و دیدبانی اطلاعات حیاتی و سیاست‌های نظام سلامت با بهره گیری از بستر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و ایجاد سازوار مناسب برای نظام ارزیابی » ⁉️سؤال مهم: منظور از گزارش‌دهی چیست؟ آیا آنچه دوستان و همکاران ایشان، از گزارش‌دهی به WHO عنوان می‌کنند، درست است و همان چیزی است که اینجا آمده؟ ⁉️اساساً نسبت وزیر بهداشت ایران با سازمان بهداشت جهانی چیست و آقای ظفرقندی، چه نگاهی به این سازمان دارد؟ آیا وی، خود را ملزم به تبعیت از این سازمان استعماری می‌داند؟ آیا تبعیت از این سازمان اولویت ایشان است یا تبعیت از قوانین کشور و لایت فقیه؟ منبع۱،منبع۲،منبع۳،منبع۴،منبع۵ ✍🏼مادرگلها 🆔@awake_vs_reset
⭕️‏تحلیل نامحبوب 🔸یک کودتای بسیار نرم در جمهوری اسلامی بر علیه انقلاب اسلامی و رهبر آن اتفاق افتاده است. 🔸کودتاچیان، از مسئولین و نمایندگان مجلس و دیگر ارکان نظام با دیدگاه توسعه‌گرا هستند؛ اصولگرا و اصلاح‌طلب. این کودتا از مدتها قبل برنامه‌ریزی و اجرای آن از زمان دولت روحانی...‏آغاز شد. 🔸امضای «سند توسعه پایدار ۲۰۳۰» و «عهدنامه اقلیمی پاریس» و «برجام» از مقدمات نرم‌افزاری و تکه‌های پازل این کودتا است. 🔸ترور فیزیکی مهره‌های انقلابی نظام از جمله شهیدان حاج قاسم سلیمانی، فخری زاده، حجازی و... مرحله بعدی این کودتا بود. 🔸‏مرحله بعد، فتح سنگر مجلس و دولت، و همزمان ترور شخصیتی منسوبین به انقلاب و رهبری است که هنوز این مرحله ادامه دارد. 🔸البته پیش از این مرحله، استفاده از ظرفیت و فرصت پاندمی ساختگی کرونا برای نهادینه کردن شوراها و ستادهای فراقانونی و اعمال دستورات فراقانونی ذیل آن شوراها و ستادها انجام شد. 🔸‏اکنون رهبری در محاصره نیروهای توسعه گرا حتی در دفتر خود می‌باشد. از مهره‌های این کودتا در دفتر رهبری می‌توان به مرندی، ولایتی، حجازی و فضائلی اشاره کرد. 🔸یکی از مهره‌های خارج از دفتر، طائب است که مسئولیت رسانه‌ای و ترور شخصیتی نیروهای انقلابی را به عهده گرفته است ‏بخشی از پروژه‌های توییتری زیر نظر او اجرا می‌شود 🔸نشانه‌هایی اجرای این کودتا زیاد است؛ حادثه هلیکوپتر، پخش صحنه دیدار خاتمی ممنوع التصویر (باغی انقلاب) با پزشکیان در سیمای ملی، ورود خاتمی به پاستور در دو روز پی در پی ➖و در نهایت رای اعتماد مجلس به فتنه‌گران! ‏البته این فقط بخشی از نشانه‌های آشکار است. عدم محاکمه روحانی و یارانش را به لیست فوق اضافه کنید. 🔶رهبر انقلاب اکنون مانند جد خود علی بن موسی الرضا، در بین مأمونیان، با حفظ احترام و حرمت ظاهری در بیت خود محصور است. فرمان می‌دهد، اما اجرای فرمانی وجود ندارد. ▪️‏این‌ها را نوشتم که بدانند، بودند کسانی که پی به ماجرا بردند. ✍🏼مهدی منتظر مهدی 🆔@awake_vs_reset
📁ازخودباختگی! بخش سوم: 🔏درادامه، بررسی نکات مهم بخش های برنامهء آقای ظفرقندی! حوزه تولیت وحکمرانی نظام سلامت در این قسمت (ص. 11)، آمده: 🔘«شفافیت و انضباط مالی در ستاد وزارت بهداشت، سازمانهای وابسته، دانشگاه‌های علوم پزشکی»؛ ❓شاید ظاهر این جمله، بسیار شکیل و زیبا باشد. در این‌جا باید پرسید، منظور دقیق آقای ظفرقندی از شفافیت مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی چیست؟ ➖آن هم در حالی‌که تا همین چندی پیش (و احتمالا تا کنون) دانشگاه‌های علوم پزشکی با بودجه‌های کلان، به دلیل معافیت از حسابرسی، از غیر شفاف‌ترین نهادهای کشور بوده‌اند. ❓آیا جناب طفرقندی، قصد حذف این معافیت را دارد یا همچنان مایل به ادامه یافتن آن است؟ 🔘همچنین در بند دیگری از این قسمت (ص.11) به سمن‌ها و تقویت آنها اشاره شده: «تشویق نهادهای غیر دولتی برای فعالیت‌های داوطلبانه در عرصه ارائه خدمات سلامت (انجمن ها، تعاونی‌ها و خیریه)» ⁉️سؤال مهم: وزارت بهداشت، چه تدبیری برای نظارت بر این نهادهای غیردولتی دارد؟ با توجه به تجربیات تلخی که قبلاً پیش آمده -برای مثال در ماجرای سازمان مردم‌نهاد «راه» که به مدیریت یاسمن اشکی فعالیت می‌کرد (اینجا) و کلاً با دروغ به پیش می‌رفت- چه تدبیری برای جلوگیری از تکرار این موارد، در نظر گرفته شده؟ آیا وزارت بهداشت به مسئلهء نفوذ از طریق این سازمان‌ها، توجه دارد؟ 🔘حوزهء تأمین مالی سلامت در این قسمت و در صفحهء 12، آمده: «جذب کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی و استفاده از اعتبارات خارجی» و در واقع این قسمت، به عنوان یکی از منابع تأمین مالی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است. ❓سوال اول: آیا سازمان‌های بین‌المللی، فی سبیل الله به اعطای اعتبار می‌پردازند یا در ازای پرداخت پول، خدمات خاصی را در جهتی خاص -که مطلوب خودشان است- طلب می‌کنند؟ ❓سؤال دوم: وزارت بهداشت دقیقاً به دنبال جذب کمک کدام سازمان‌ها و اعتبارات خارجی است؟ ❓آیا در این میان، خط ممیزی برای این وزارتخانه هست یا نه هرکسی که پول بدهد، آقایان قبول می‌کنند، حتی اگر بنیادهای بدنام و بدسابقه‌ای چون بنیاد بیل و ملیندا گیتس، راکفلر، ولکام تراست و... باشد؟ ⁉️سؤال سوم: مطابق آخرین آمار، ایران، پنجمین کشور ثروتمند جهان، به لحاظ دارا بودن منابع طبیعی است. همچنین ایران به لحاظ دارایی، بیست و دومین کشور ثروتمند دنیاست با این حساب، چه لزومی به دریافت کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی هست؟ ❓و سؤال آخر: یا جذب این کمک‌ها، در قالب وام و استقراض خواهد بود و بدین ترتیب به بدتر شدن اوضاع اقتصادی کشور خواهد انجامید؟ 🔘حوزه آموزش نکته‌ای که بسیار مطلوب نظر طفرقندی است، تبادل دانشجو، استاد، شرکت در دوره‌های بین‌المللی و... است که در ص. 14 به آن اشاره شده. و مثلاً یکی از اهداف، «گسترش اعزام اساتید و دانشجویان تحصیالت تکمیلی به دوره های فرصت مطالعاتی داخلی و خارجی» بیان شده است. ⁉️چه لزومی به تربیت شدن در خارج از کشور و الگوبرداری از غربی‌هاست؟ در حالی که ایران به لحاظ سلامت و پزشکی، در بالاترین رتبه‌های جهانی قرار دارد و تمایل بیماران خارجی، به طی خدمات درمانی‌شان در کشور، گواه این موضوع است. در این حالت، ایران خود مرجعیت علمی لازم را دارد و لزومی به این سفرها -که متأسفانه، محملی برای نفوذ فکری و تربیت اساتید و دانشجویان منطبق با معیارهای غربی و نه ایرانی-اسلامی است- نیست. ▪️مجدداً چند سطر پایین‌تر در همین صفحه، آمده: «تدوین شاخص های دانشگاه‌ها با عملکرد بین المللی و پایش آن »؛ ❓ چرا شاخص‌های دانشگاهی ما، باید طبق عملکردهای بین‌المللی باشد؟ استقلال علمی، کجای موضوع و نگرش آقای دکتر قرار دارد؟ منبع۱ ،منبع۲، منبع۳، منبع۴ ✍🏼مادرگلها 🆔@awake_vs_reset
چرا قالیباف ستاره اش مردم را نمی گیرد ؟! 👌👌👌👌👌 در تمام دوره های ریاست جمهوری پس از هاشمی وخاتمی که جوانها کاندید ریاست جمهوری شدند ، قالیباف ثبت نام کرد ولی هیچ دوره ای اقبال به او از مرز ۳ میلیون رای نگذشت وحتی در یکی دو دوره رایش از آرای خراب وباطله هم کمتر بود. او در بین کاندیداهای مجلس با هزار ترفند و کدخدا منشی ومهندسی لیست جبهه انقلابی وسرلیستی در دوره قبل یک میلیون ودویست وشصت هزار رای آورد که نزدیک نهصد هزارتای همین رای دهندگان قالیباف به میرسلیم مخالف او هم رای داده بودند . در این دوره فعلی با وجود رئیس مجلس بودن و چندین ترفند فقط ۴۵۰ هزارتا رای آورد. ودر انتخابات ریاست جمهوری با وجود حمایت سردار قاآنی و حاج آقای پناهیان و مداحان معروف و مایه گذاشتن از سران نطام وذکر تمجیدات آنها در همان دور اول حذف شد. قالیباف در مجلس با زد وبند کردن با اصلاحطلبان شاخصی چون تاج گردون و پزشکیان ونمایندگان باصطلاح مستقل که باز همگی اصلاحطلبند و شایعه انداختن اینکه بزرگان نظام در باره اش توصیه کرده اند ولابی و قول ووعده و حتی دادن کارت هدیه ، توانست دوباره رئیس مجلس شود . علت اینکه مردم خصوصاً طیف متدینین وانقلابی ها تمایلی به او ندارند چیست؟ شاید علتش این باشد که می بینند او در زندگی سیاسی اش اصولی ندارد با هر وسیله درست یا نادرستی می خواهد ترقی کند وبر کرسی ریاست بنشیند. او در این دوره ریاست جمهوری نیزضمن یک بیانیه فرمالیته در حمایت از نامزد جبهه ی انقلاب ، از روی دیگر، ستادها وافراد ستادهایش را در اختیار پزشکیان گذاشت وحتی یک سخنرانی، در حمایت از آنکه ادعا کرد از او حمایت می نماید نکرد. قالیباف نتوانسته است صداقت خودرا به مردم اثبات کند. البته او در مجلس قبل هم طرح شفافیت آراء را ابتدا بایگانی کرد بعد برای بررسی به کمیسیون ها فرستاد ودر آخر هم بطور ابتر آن را در روزهای آخر مجلس به رای گذاشت که هیچ فایده ای در جهت شفافیت آراء نداشت وندارد. ودر آخرین اقدام او در یک زدو بند با پزشکیان برای اینکه وزرای پیشنهادی اودر صحن علنی مجلس بوسیله ی نمایندگان مخالف کارنامه شان در مقابل مردم شفاف نشود چون عمده ی آنها دارای کارنامه بد وناکارامد و چهارنفرشان شفاف جزو فتنه گران وحامی اوباش جنبش فواحش بودند ، تمام وقت بررسی مجلس را به کمیسیونها داد که همان کمیسیونها نیز با یک مهندسی وبده بستان از قبل روسایشان تعیین شده بودند . وزرا بدون دلیل در کمیسیون های مربوط ونامربوط رفتند و وقت بررسی مجلس را پر نمودند و بالاخره در یک جلسه وزرای ناکارامد وبرخی ناکارامد چون عراقچی و برخی طرفدار فتنه ها را با تنگی وقت بصورت فله ای در حالی که پزشکیان برداشت غلط از نظر رهبری در مورد افراد کابینه مطرح کرد به تایید مجلس رساند. قالیباف هر چند دیگر برای همیشه امکان نامزد ریاست جمهوری شدن را از دست داد ولی طیف انقلابی یعنی ۱۴ میلیون متدین انقلابی وفدایی نظام مقدس، ظلم اورا هرگز از یاد نمی برند . 🙏🙏🙏🙏🙏
🔴آلمان همچنان پای فتنه‌ی زن زندگی آزادی علیه ایران است 🔹میگن کاتولیک‌تر از پاپ؛ آلمان دقیقا مصداق یه این جور چیزی هست ؛ حتی اوناییکه برای زن زندگی گیس بریده بودن کوتاه اومدن و رفتن سراغ کارهای خودشون، آلمان فعلا تازه فیلم روانه جشنواره میکنه . چند تا کشور اروپایی برای شوآف هم شده لااقل اجازه میده چند نفر به اسرائیل اعتراض کنند؛ اینا حتی این اجازه رو هم نمیدن و با خشونت تمام سرکوب میکنند؛ درضمن کسی جرات نداره در آلمان حرفی از پوتین و حمله به اکراین بگه که کلا محو و نابودش می‌کنند. ◀️فیلم ضدایرانی دانه انجیر معابد، ساخته محمد رسول‌اف، بعنوان نماینده آلمان در اسکار معرفی شد. جا دارد به اقای عراقچی بگوییم این موارد کار فرهنگی و رسانه‌ای ضد ایرانی را هم لحاظ کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میخواست با نماینده اسرائیل دست بده دنیا در حال بیدار شدن هست 👌 احسنت بر این زن آزاده و انسان دوست همین حرکت و این تحقیر برای موش های کثیف اسرائیلی کافی هست تا متوجه نفرت مردم جهان بشوند ان شاء الله آزادی قدس و فلسطین🇵🇸❤️ 🏴@Clad_girls | دختران چادری
واردات بیش از ۳۰ تن شمش طلا در سال جاری 🔹به گفته رئیس کل گمرک، واردات شمش طلای استاندارد در پنج ماهه امسال با ثبت رکورد ۳۰ تن و ۶۳۳ کیلوگرم به ۱.۶ میلیارد دلار رسید. @Nasimonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینکه گفته میشه هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد، یعنی این👆 وقتی هاشمی رفسنجانی نتونست جلوی زبونشون بگیره!! √ @Roshangari_ir | روشنگری