🏴روایتی بسیار عجیب و زیبا درباره زیارت سیدالشهداء(ع):
✍دعای امام صادق(ع) در حق زائران امام حسین(ع): معاوية بن وهب نقل كرده: اذن خواستم كه بر امام صادق(ع) داخل شوم، به من گفته شد كه داخل شو، پس داخل شده آن جناب را در نمازخانه منزلشان يافتم. پس نشستم تا حضرت نمازشان را تمام كردند. پس شنيدم كه با پروردگارشان مناجات نموده و میگفتند:
بار خدايا، اى كسى كه ما را اختصاص به كرامت داده و وعده شفاعت دادی... من و برادران و زائرين قبر پدرم حسين(ع) را بيامرز؛ آنان كه اموالشان را انفاق كرده و ابدانشان را به تعب انداختهاند، به جهت ميل و رغبت در احسان به ما و به اميد آنچه در نزد توست به خاطر صله و احسان به ما و به منظور ادخال سرور بر پيغمبرت(ص) و به جهت اجابت كردنشان فرمان ما را و به قصد وارد نمودن غيظ بر دشمنان ما... بار خدايا، دشمنان ما، به واسطه خروج بر ايشان، آنان را مورد ملامت و سرزنش قرار دادند؛ ولى اين حركت اعداء، ايشان را از تمايل به ما باز نداشت و اين ثبات آنان از باب مخالفتشان است با مخالفين ما؛
پس تو اين صورتهایى كه حرارت آفتاب آنها را در راه محبّت ما تغيير داده مورد ترحّم خودت قرار بده و نيز صورتهایى را كه روى قبر اباعبدالله(ع) میگذارند و برمیدارند مشمول لطف و رحمتت قرار بده و همچنين به چشمهایى كه از باب ترحم بر ما اشك ريختهاند نظر عنايت فرما... خداوندا، من اين ابدان و اين ارواح را نزد تو امانت قرار دادم تا در روز عطش اكبر كه بر حوض كوثر وارد میشوند، آنها را سيراب نمایى.
هنگامى كه امام از دعا فارغ شدند، عرض كردم: فدايت شوم، اين فقرات و مضامين ادعيهاى كه من از شما شنيدم، اگر شامل كسى شود كه خداوند عز و جلل ا نمیشناسد، گمانم اين است كه آتش دوزخ هرگز به آن فائق نيايد! به خدا سوگند آرزو دارم حضرت امام حسين(ع) را زيارت كرده ولى به حج نروم. امام(ع) به من فرمودند: چقدر تو به قبر آن جناب نزديك هستى، پس چه چيز تو را از زيارتش باز میدارد؟ سپس فرمودند: اى معاويه، زيارت آن حضرت را ترك مكن. عرض كردم: فدايت شوم، نمیدانستم كه امر چنين بوده و اجر و ثواب آن اين مقدار است.
🔺️حضرت فرمودند: اى معاويه، كسانى كه براى زائرين امام حسين(ع) در آسمان دعا میکنند، به مراتب بيشتر هستند از آنان كه در زمين براى ايشان دعا و ثنا مینمايند.»
📚کامل الزیارات، باب۴۰، ح۲
🆔https://eitaa.com/jan_fada14
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
✳️ظهور ابعاد اربعین در آینه انقلاب اسلامی✳️
📚📚طلیعه تمدن جدید! ؟ یا تحول و "عهد آخرالزمانی"
(یک حقیقت با دو تعبیر از دو نظریه پرداز امریکایی و روسی)
🔴🔵🔴دو اظهار نظر از دو متفکر و نظریه پرداز متفاوت یکی هنری کیسنجر امریکایی و دیگری الکساندر دوگین روسی وجود دارد که علیرغم زاویه نگاه متفاوت از یک حقیقت واحد و مهم درباره انقلاب اسلامی و احیای سنت دینی در عصر جدید پرده بر می دارد :
اول به نظر هنری کیسنجر درباره تاثیر انقلاب اسلامی که از ایران آغاز شده ، می پردازیم ؛ وی چندین بار از تعبیر "امپراتوری پارس" یا امپراتوری ایران سخن گفته ، و در سال ۱۳۹۳ در مصاحبه با رادیو ان پی آر نکته مهمی را می گوید :
نوعی کمربند شیعی از تهران تا بغداد و از آنجا تا بیروت شکل گرفته است این وضعیت این فرصت را به ایران می دهد تا امپراتوری پارس باستان را این بار با عنوان شیعی احیا کند .
🔴🔵🔴این سیاستمدار ۹۴ ساله یهودی بار دیگر این اظهارات را خطاب به ترامپ در مهر ۱۳۹۶ تکرار می کند ۰ صرف نظر از میزان دقیق بودن الفاظ بکار رفته در سخن وی ، ساخت یک امپراتوری ( چه پارسی ،ایرانی ، اسلامی و یا شیعی ) علاوه بر بستر تاریخی و امکانات مادی ، به نوعی نیروی" برتر فرهنگی و فکری" محتاج است که بتواند بیرون از قدرت تکنیکی و تبلیغی و سیاسی و فکری غرب مدرن عرض اندام کند و در اعتراف کیسنجر، ایران به چنین شرایطی دست یافته است ۰ در فرض مذکور ایجاد چنین امپراتوری در جهانی که تحت سلطه تمدن غرب است فقط با یک تمدن رقیب و جدید و پر انرژی ممکن است ؛ تمدنی که نوعی بستر جدید برای نظمی نو و یا به تعبیری تمدنی متفاوت را در چشم انداز دین نشان می دهد۰ اربعین می تواند طلیعه این نگاه جهانی و فرا ملی باشد۰
🔴🔵🔴برای تکمیل این سخن و اثبات آنچه گفته شد با یک چرخش به نیمکره دیگر زمین رفته و به اظهار نظر متفکر روسی که یک مسیحی ارتدوکس است و در راهپیمایی اربعین شرکت کرده توجه می کنیم ؛ پروفسور الکساندر دوگین می گوید:
«این پیاده روی نشانه ای مهم از آمادگی برای یک تحول معنوی جهانی و آخرالزمانی است. من به عنوان یک مسیحی ارتدوکس با رویکرد آخرالزمانی انقلاب اسلامی که خود را حرکتی آماده گر برای ظهور مسیح و مهدی می داند، موافقم و امیدوارم با آن حادثه عظیم که پیروان همه ادیان منتظر آن هستند، فاصله زیادی نداشته باشیم. پیاده روی اربعین به یک حادثه آخرالزمانی شباهت بیشتری دارد تا یک حادثه عادی و معمولی ۰ ما و همه کسانی که در جستجوی عدالت و معنویت در دنیای ظلمت و ستم زده مدرن هستیم باید با همدیگر متحد شویم و این پیاده روی جلوه ای از این اتحاد است.»
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
۱۵۵۴ - امر به معروف و نهی از منکر برای اين است که «معروف» رواج گيرد و «منکر» محو شود.
در جايي بايد امر به معروف و نهی از منکر کرد که:
۱- احتمال بدهیم اين کار اثر دارد،
۲ - افساد اینکار بیش از اصلاح آن نباشد.
برای امر به معروف و نهی از منکر باید بصيرت در عمل داشت. آدمی که بصيرت در عمل ندارد نمیتواند پيش بينی کند که اين کار او اثر دارد یا ندارد و این که کارش افساد دارد یا ندارد و اگر افساد دارد افسادش بیش از اصلاحش نباشد.
در ساير تکاليف گفته نشده که اگر دیدی اثر دارد انجام بده و اگر دیدی اثر ندارد انجام نده و تشخيص آن بر عهده مردم گذاشته نشده است.
درباره نماز گفته نشده اگر ديدی مفيد است بخوان و اگر ديدی مفيد نيست نخوان. در روزه هم گفته نشده اگر احتمال میدهی فايده دارد بگير و اگر احتمال نمیدهی نگير. همچنين در حج يا زکات يا جهاد اينچنين قيد نشده است.
اما در باب امر به معروف و نهی از منکر اين قيد هست که بايد ديد چه اثری دارد و آيا اين کار در جهت صلاح اسلام و مسلمين است يا نه؛ و تشخيص آن بر عهدهی خود عاملان اجراست.
اين شرط که بصيرت در امر به معروف و نهي از منکر واجب است، مورد اتفاق جميع فِرَق اسلامي است به استثنای خوارج. آنها روی همان جمود و خشکي و تعصب خاصی که داشتند میگفتند امر به معروف و نهی از منکر تعبد محض است، نبايد نشست در اطرافش حساب کرد. طبق همين عقيده با علم به اينکه کشته میشوند و خونشان هدر میرود و با علم به اينکه هيچ اثر مفيدی بر قيامشان مترتب نيست، قيام و يا ترور میکردند.
برگرفته از کتاب جاذبه و دافعهی علی علیهالسلام صفحات ۱۱۴ تا ۱۲۵
گروه شهید امیر رضا علیزاده
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
☫﷽☫
#تحریر_حم
#رستاخیز_حسینی؛ معیّتی تبرعی یا تبرجی؟!
سیاسیترین عبارت زیارتنامه #اربعین، آخرین عبارت آنست. تو گوئی که تمامی عبارات زیارتنامه مقدمهچینی برای طرح همین عبارت خطیر پایانی آن است؛ «فَمَعَکُم مَعَکُم لا مَعَ عَدُوِّکُم»؛ پس من با شما هستم، با شما هستم و با دشمنان شما نیستم.
حرف «ف» (فَمعکم) در مفهوم «پس» و «بنابراین» خود گویای آنست که آنچه در زیارتنامه بدان پرداخته شد، جنبه مقدماتی داشت و حال میخواهد نتیجهگیری نماید و #معیت را برجسته سازد. مضافاً که این معیت را مکرر میکند!
فمـعـکم
مـعـکم
لا مـع
توضیح چنین معیت مؤکدی، نیازمند این تصویرسازی است که؛
یکدست خود را بعنوان #بیعت به طرف مخاطب خود پیش میبرد و میگوید «فمعکم» ولیکن همزمان این مسئله را هم تداعی میکند که دست دیگر شما در بیعت کیست؟! (و ایبسا که دست دیگرت در بیعت و معیت دست دشمنان است!)
فلذا #اخلاص مطلب، ایجاب میکند که دست دیگرش را هم نشان دهد و بیعت و معیت خود را دو دستی دو قبضه کند فلذا میافزاید «معکم و لا مع عدوکم»!
وگرنه معیت و بیعت، کامل و قابل اعتماد نخواهد بود. بطور مثال؛ کسانی که یک دستشان در جمهوری اسلامی ایران است و دست دیگرشان در قالب #سیتی_زن بودن و حتی #گرین_کارت داشتن، در دست #دشمنان_ملت_ایران است، قاعدتاً بیعت و معیت ناقصی دارند و چندان قابل اعتماد نیستند.
اهلالبیت(ع) بویژه سیدالشهدآء(ع)، طالب «بیعت و معیت کامل» و تمامعیار و همهجانبه هستند.
مسئله بعدی اینست که این #معیت_اربعینی آیا تبرعی است یا تبرجی؟
#تبرّج و #تبرّع در #مشایه_اربعین
👌(تبرع در مفهوم کسب ثواب خصوصی
و تبرج در مفهوم جلوهگری صواب عمومی)
#پیمایش_عظیم و بینظیر #اربعین_حسینی؛ (حرکت خودجوش مردمی از اقصی نقاط جهان بسوی #کربلای_معلی که به رستاخیزی سراسری میماند) سکهای است دارای دو رویه؛ #تبرعی و #تبرجی.
یعنی عدهای تبرعاً آنرا میپیمایند و عدهای آنرا علاوه بر تبرعاً، تبرجاً هم انجام میدهند و بعید نیست که عدهای هم صرفاً از روی تبرج بدان روی آورده باشند!
راهپیمائی اربعین قبل از #انقلاب_اسلامی_ایران، عمدتاً از نوع #سنت_تبرعی بود که در طی قرنهای طولانی در فراز و نشیب و بعضاً با مشقات فراوان و سخت همراه بوده است ولیکن بعد از ##پیروزی_انقلاب و در دوران حکمرانی #جمهوری_اسلامی_ایران، نوع تبرجی آن هم جلوهگر گردید و عالمگیر شد.
آنها که قصد تبرعی دارند، برایشان چندان تفاوتی ندارد که از کدامین جهت #بسوی_کربلا روانه بشوند؟ و حتی ملزم نیستند که آنرا حتماً در ایام بلافصل با #یوم_الاربعین به منصه ظهور برسانند. زیرا در این امر صواب، آنها عمدتاً بدنبال کسب و ذخیره ثواب اخروی آن برای خود هستند و بس.
ولیکن گروه دوم، به دو مطلب مذکور، تقیُّد دارند. یعنی علاوه بر جنبه تبرعی (کسب ثواب) این مشایه کثیرالثواب، مقید هستند که آنرا قرین ملاحظات تبرجی (نمایشگری و تبلیغاتی) هم بنمایند.
فلذا فقط از جهت #طریق_یاحسین (جاده اصلی از نجف تا کربلا و مماس با عمودهای دارای نمره مسلسل که هر کدام حکم یک میعادگاه عاشقان را دارد) وارد این #پیمایش_چشمگیر میگردند، آنهم حتیالامکان در روزهای نزدیک به اربعین، بگونهای که روز رسیدنشان به آخرین عمود (۱۴۴۴) در #کربلا مصادف با سالیاد اربعین حسینی باشد.
این گروه حتی به #طریق_العلمآء قدیمی هم اعتنائی ندارند چرا که تبرجی ندارد.
بدیهیست که میزان (کمّ و کیف) ثواب این عده، آنچنان بر میزان ثواب گروه اول، مزیت دارد که شاید اساساً قابل مقایسه نباشد.
در مقام مقایسه شاید و بلکه بجرأت میتوان گفت؛ ثواب #پیمایش_تبرعی، باندازه ۱٪ #پیمایش_تبرجی آن هم نیست. یا بعبارتی دیگر؛ ثواب پیمایش فاصله ۵۰ متری دو عمود، معادل ثواب کل پیمایش تبرعی است از هر طریق!
فضیلت «پیمایش تبرجی+تبرعی» بر «پیمایش تبرعی» همچون فضیلت ثواب #نماز_جمعه امّالقرای اسلام بر #نماز_فردیٰ در یک روستای خلوت و دور افتاده است!
تمایز راهپیمائی تبرجی+تبرعی بر راهپیمائی فقط تبرعی، همچون تمایز انجام «احکام #فقه_أکبر» بر انجام «احکام #فقه_اصغر» است.
دلیل چنین تمایزی به لحاظ پدیده آخرالزمانی بودن جنس پیمایش تبرجی+تبرعی بر پیمایش صرفاً تبرعی است که بمفهوم پیوند آن با #قیام_امام زمان(عج) است.
زیرا که این «رستاخیز جهانی» از مصادیق بارز «ذُخراً و شرفاً و کرامتاً و مزیداً» برای آلالله است.
و اما برتری صواب شرکت در حضور تبرجی بر ثواب پویش تبرعی؛ بنده قدری تردید دارم و احتیاطاً برای هر دو ارزش یکسانی قائل هستم و الله اعلم بکل شیء و السلام
#مصادره_اربعین !!!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
اربعین ۱۴۰۲
کربلای معلی
لطفا 👈 این را 👉 هم ببینید👇
💠کانال اطلاعرسانی
«یک از هزاران/حیفه نبینی» 👇
🆔@chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام
🌹
🔴 دیدار وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با خبرنگاران شبکههای معاند ایران
🔹 «گیلا گملیئل»، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با جمعی از خبرنگاران و روزنامهنگاران مخالف جمهوری اسلامی دیدار کرد.
🔹 گملیئل که در ماههای گذشته میزبان رضا پهلوی در فلسطین اشغالی بود، هدف از این نشست را تشدید فشارهای بینالمللی بر جمهوری اسلامی ایران به ویژه با اتکا به ابزار رسانه دانست.
☫ کانال #سردار_قاآنی 👇🏻
@sardarghaani
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
13.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهمترین سند تصویری از فاجعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ که سرنوشت رژیم شاه را یکسره کرد
در این روز با دستور مستقیم شاه، مأموران شاهنشاهی، مردم تهران را به رگبار بستند و صدها نفر را به خاک و خون کشیدند. برای تحویل هر جنازه به ازای هر گلوله روی بدن شهید مبلغ پنج هزار ریال معادل پانصد تومان که حقوق یک ماه کارگر در سال ۵۷ بود ، پول گرفتند!! و بسیاری از جنازه های شهدا را هم معدوم و مفقود کردند تا تعداد دقیق شهدا مشخص نشود
شاه جنایتکار در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خارجی برای توجیه این کشتار گفت : این تظاهرات توسط سازمان های برانداز بین المللی سازماندهی شده بود!
👆این فیلم قابل توجه کسانیکه میگن شاه رفت چون نمیخواست مردم رو بکشه! تا توانست مردم رو کشت وقتی که دید اثر نداره ، فرار کرد👌
👉 @roshangarii 🚩
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
🌀🌀🌀فعالین فضای مجازی سربازان ولایتند
💞 امام خامنه ای(حفظ الله)، جملات نابی در خصوص کاربران و مدیران گروهها و کانالهای فضای مجازی دارند که با شنیدن این حرفها خستگی ها بر طرف میشود.
💞 امام خامنه ای؛
1️⃣ اگر رهبری جمهوری اسلامی به من سپرده نمیشد دوست داشتم رهبری فضای مجازی را بعهده داشته باشم.
2️⃣ جوانان و رزمندگان دیروز، امروز بسیج وار باید در فضای مجازی، عرصه را بر معاندین تنگ کنند، کسانیکه قلم بدست هستند و یا افرادی هستند مطالب مفید را باز نشر میدهند، حتما اجرتان محفوظ است.
3️⃣ افرادی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالید، فقط به فکر خوشگذرانی نباشید، شما افسران جنگ نرم هستید، عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتر وار میخواهد.
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
#وضو_تیمم_غسل_قبل_از_وقت
#قصد_غیر_نماز
🔹انجام غسل و تیمم و وضو گرفتن برای طهارت، خواندن قرآن، نماز قضا و غیره قبل از اذان جایز است.
#وضو_گرفتن_قبل_اذان
✍️نزدیک اذان (حدود 15 دقیقه قبل از اذان) به قصد مهيا بودن براى نماز میتواند وضو بگيرد و صحیح است.
در وضو گرفتن با فاصله مانند اینکه کسی اوّل صبح برای نماز ظهر وضو بگیرد، دو قول است:
🌺✍️آیات عظام: سیستانی، شبیری، سبحانی: میتواند و صحیح است.
🌸✍️بقیه مراجع: صحیح نیست.
#غسل_کردن
👌غالب افراد غسلها را به نیت پاک شدن و بخاطر انجام دستور الهی انجام میدهند، انجام اینکار قبل اذان جایز است.
#انجام_تیمم_قبل_اذان
🌼✍️ آیت الله شبیری: احتیاط مستحبّ برای نماز پیش از وقت تیمّم نکند.
🌺✍️ بقیه مراجع: تيمّم گرفتن قبل اذان بقصد نماز صحيح نيست.
👌تبصره طبق نظر آیت الله سیستانی: اگر از برطرف شدن عذرش در تمام وقت نماز مأیوس باشد، میتواند قبل از وقت تیمّم کند و اگر میداند نمیتواند در وقت نماز، تیمّم کند، واجب است قبل از وقت نماز، تیمّم نماید.
👌👌چند نکته:
🍃 شخصی که يقين دارد وقت اذان شده، اگر به نیت نماز وضو بگیرد و بعد از وضو بفهمد هنوز وقت نماز نشده ، وضوى او صحيح است .
#وضو_گرفتن_بعد_اذان بقصد طهارت و قربت الی الله اشکالی ندارد و میتوان با آن نماز خواند.
🌿وضو گرفتن قبل از وقت نماز به نيت اينكه در وقت نماز وضو داشته باشيم، صحیح است.
گروه پرسش و پاسخ رسالت حسینی۴ 👆با لمس متن ابی وارد گروه شوین 👆
جهت ترویج احکام شرعی لطفا در یک گروه که عضو هستین ارسال نمایید
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی جم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
نجف اشرف
۱۱ شهریور ۱۴۰۲
حرم مطهر امیرالمؤمنین علیهالسلام
✅ سیدمحمدحسینی(منتظر)
💠
بینالحرمین کربلا
(حرم ابن فاطمه + حرم ابن علی)
۱۳ شهریور ۱۴۰۲
✅ سیدمحمدحسینی(منتظر)
💠
📷اطلاع نگاشت:مهمترین نکات روایت لوموند پاریس از قیام خونین ۱۷ شهریور
1 .دروغ پردازي رژيم شاه در وصل كردن انقلاب اسلامی به نيروهای بيگانه!
2 .بی نظير بودن حضور مردم در صحنه انقلاب
3 .اعلام برائت بعضی از روحانيون مثل شريعتمداری و بعضی از احزاب مثل جبهه ملی و نهضت آزادی از موافقت با راهپيمايی های مردمی انقلاب
4 .حقير بودن جريان های به ظاهر ملی- مذهبی در مقابل عظمت حضور مردم در انقلاب و پيروی از رهبری امام
5 .رهبری بلامنازع انقلاب توسط خمينی كبير
6 .ددمنشی رژيم پهلوی در كشتار مردم
7 .حضور سربازان اسراييلي در كشتار 17شهريور 1357 در ميدان ژاله
برگرفته از: مقاله «جمعه سیاه در ایران و گزارش های مطبوعات خارجی»، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره۲۸، تابستان ۱۳۹۰
🔊 بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توصیف جالب عکاس انگلیسی درباره اربعین، پس از تصویربرداری از حرم امام حسین(ع) در این ایام
▪️"هر سال ۲۵ میلیون نفر به گونه ای عزاداری میکنند انگار همان روز شهید شده است"
✅کانال جدال سیاسی👇
https://eitaa.com/joinchat/2508259340C851b3b60c7
☝️ از پیامهای دریافتی☝️
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe