eitaa logo
چراغ نفتی
29 دنبال‌کننده
139 عکس
66 ویدیو
10 فایل
دل را به دوست بستیم از هجــرِ او شکستیم :) #رسانه_انقلابی🇮🇷 برای ایران و به یاد تمامی قهرمانانِ دلیر آن ( از گذشته تا کنون)🌱 ادمین: @zzoha98 ضُّحىٰ خانوم😌 ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
چراغ نفتی
منتظرم پیام حضرت آقا درباره منتشر بشه
✉️ متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا ▪️بسم‌ الله‌ الرّحمن ‌الرّحیم 📄ملّت پرشور و باوفای ایران 💬همانگونه که مطلع شُدید، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس‌جمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند و البته این رئیس‌جمهور امریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد. 💬بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌. ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف انواع نصرت‌ها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد. 🔻والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍🏼سید مجتبی حسینی خامنه‌ای 🗓 ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ 📲 @rahbar_enghelab_ir
هدایت شده از نشان یار
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حر پشیمان توام یا حسین(ع)💔 ☞ @neshaneyaar
زمان: حجم: 2.5M
برخی نکات اینجانب پیرامون پیام اخیر رهبری در ارتباط با مذاکرات رضا خانعلی زاده | بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/96731162C0fde667bcb
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
عبارت «بنده علی الاصول نظر دیگری داشتم» شاید مهمترین و چندلایه‌ترین جمله در کل این پیام باشد. برای فهم دقیق آن باید هم بار حقوقی و اصولی «علی الاصول» را شکافت، هم جایگاه آن را در ساختار «اذن مشروط» رهبری دید، و هم تضاد یا همزیستی آن با «دلسوزی مسئولین» را فهمید. در ادامه این عبارت را از چند منظر توضیح می‌دهم. 1️⃣ ترجمه و معنای تحت‌اللفظی در بافتار سیاسی جمله را اگر ساده کنيم: «من، از نظر شخصی و بر اساس اصول خودم، مخالف این کار بودم.» اما ماجرا دقیقاً به کلمه «علی الاصول» گره خورده است. «علی الاصول» در ادبیات حوزوی، حقوقی و سیاسی ایران یعنی: بر اساس قاعده و اصل اوّلیه طبق مبانی و چارچوب‌های ثابت بماهو اصل، بدون در نظر گرفتن استثناها یا ضرورت‌های ثانویه پس رهبری نمی‌گوید «من این کار را غلط می‌دانم» (که بار ارزشی منفی دارد)، بلکه می‌گوید «بر اساس اصول و قواعد کلی، نظر من چیز دیگری است.» این یعنی مخالفت، از جنسِ عبور از خط قرمز اعلام نشده، بلکه از جنسِ ترجیح یک مسیر اصولی دیگر است. 2️⃣ «علی الاصول»؛ دریچه‌ای به فقهِ سیاست‌ورزی رهبری برای مخاطب آشنا با ادبیات فقهی، «علی الاصول» تداعی‌کننده مفهوم «حکم اوّلی» و «حکم ثانوی» است: حکم اولی (علی الاصول): قاعدهٔ کلی و همیشگی. مثلاً «اصل بر عدم مذاکره با دشمنی است که به تعهداتش پایبند نیست.» حکم ثانوی (از باب تعهّد و مصلحت): وقتی شرایط خاص (مثلاً تعهد رئیس‌جمهور به شروط سخت) پیش می‌آید، می‌توان از آن اصل، به طور موقت و مشروط عدول کرد. بنابراین رهبری با این عبارت، پایش را در «اصول» سفت می‌کند، اما همزمان نشان می‌دهد که اجازهٔ صادره، یک عدول ثانوی و اضطراری است، نه تغییر اصل. اصل همچنان پابرجاست و اگر شروط برآورده نشود، حکم به اصل برمی‌گردد. 3️⃣ کارکرد سیاسی عبارت در متن پیام الف) اعلام اختلاف نظر بدون تضعیف دولت رهبری صریحاً می‌گوید با این کار موافق نبودم. این یک پیام قدرتمند به دو گروه است: به بدنهٔ انقلابی: «من نظرم با این توافق نبود؛ پس خیالتان راحت باشد. این آتش‌بس موقت زیر نظر من است.» به دولت: «من به تصمیم شما احترام گذاشتم، اما نه به قیمت تأیید آن. شما مجری هستید، نه طراح مورد تأیید کامل.» بدین ترتیب، رهبری هم بدنهٔ اجتماعی خود را آرام می‌کند، هم به دولت فضا می‌دهد تا کارش را بکند، اما با یک پشتوانهٔ مشروط و شکننده. ب) سلب مسئولیت پیشینی از نتیجهٔ کار با گفتن «نظر دیگری داشتم»، رهبری به طور غیرمستقیم اعلام می‌کند: «اگر این مسیر به نتیجه نرسد یا خسارت‌بار شود، من از ابتدا نظرم این نبوده و مسئولیت با کسانی است که این مسیر را پیش بردند و به من تعهد دادند.» این دقیقاً همان منطقی است که در تحلیل قبلی «بعد مسئولیت‌پذیری» گفته شد. این جمله سنگ بنای مکانیسم «نه تأیید کامل، نه مخالفت قهری» است. ج) تبدیل «اجازه» به «اذن قیم‌وار بر اساس تعهد» نکتهٔ بسیار مهم: رهبری نمی‌گوید «من قانع شدم» یا «به صلاح دیدم»، بلکه می‌گوید «از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور ... دادند، اجازه صادر نمودم.» یعنی دلیل اجازه، تغییر نظر رهبری نیست، تعهد و مسئولیت‌پذیری رئیس‌جمهور است. این یک جابه‌جایی ظریف اما حیاتیِ منبع مشروعیت است: مشروعیت این مسیر، نه از «تشخیص رهبری»، که از «تضمین رئیس‌جمهور» می‌آید. ۴. همنشینی با «نیت دلسوزانهٔ مسئولین» در مطلب قبلی گفته شد که رهبری نیت مسئولین را «دلسوزی و حسن نظر» خوانده است. حالا این پرسش پیش می‌آید: چطور رهبری از یک سو می‌گوید «نظر دیگری داشتم» و از سوی دیگر نیت آنها را تأیید می‌کند؟ پاسخ این است که رهبری میان سه مقوله جداسازی کامل انجام می‌دهد: مقوله وضعیت از نظر رهبری نیت (انگیزه) تأییدشده: دلسوزی و حسن نظر نظر (تشخیص و تحلیل) مورد اختلاف: علی الاصول نظر دیگری داشتم عمل و نتیجه نامعلوم: منتظر تحقق شروط خواهیم بود این یک نظام مهندسی‌شده برای مدیریت اختلاف درونی است: نیت پاک است → تخریب ممنوع. نظر متفاوت است → آقای رئیس‌جمهور، شما بر اساس تحلیل خودتان رفتید نه تحلیل من. مسئولیت نتیجه با شماست → پس باید پاسخگو باشید. این یعنی «دلسوزی» به‌تنهایی برای گرفتن مُهر تأیید کامل کافی نیست. دلسوزی، حرمت می‌آورد، اما صوابِ رأی را تضمین نمی‌کند. 5️⃣ پیامی برای آینده: «بازگشت به اصل» همچنان روی میز است «علی الاصول نظر دیگری داشتم» یعنی این یک استثناء است، نه قاعده. اگر شروط نقض شود، رهبری می‌تواند با یک جمله بگوید: «از ابتدا هم نظر من چیز دیگری بود و حالا که شروط نقض شده، به همان اصل بازمی‌گردیم.» این عبارت، یک دکمهٔ بازگشت اضطراری در کل معماری تفاهم‌نامه کار می‌گذارد. مسیرِ «بازگشت به اصول» از قبل ریل‌گذاری شده و نیازی به توضیح مجدد ندارد.
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻درباره «تحمیل» بعضی‌ها از عبارت «نظر دیگری داشتم» در پیام رهبر انقلاب، بوی تحمیل استشمام کرده‌اند. این برداشت خطای عجیبی است. تحمیل دو شرط دارد: اول اینکه تحمیل‌کننده اراده تحمیل داشته باشد و دوم اینکه تحمیل‌شونده ناگزیر از پذیرش باشد. حال آنکه رهبر جامعه صریحاً می‌گویند «اجازه آن را صادر کردم». یعنی امکان مجوز ندادن هم وجود داشته است. دلیل این اجازه را هم روشن بیان می‌کنند؛ مسئولیت و تعهد رئیس‌جمهور و سایر اعضای شعام در پاسداشت حق مردم. طرف مقابل این تصمیم نیز محصول عقل جمعی نظام است. مگر وقتی مردم رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنند، اگر فرض کنیم نظر شخصی رهبر بر فرد دیگری بوده باشد، می‌توان نام آن را تحمیل گذاشت؟ اتفاقاً امام جامعه از خروجی سازوکار قانونی و عقل جمعی حمایت می‌کنند. به نظر می‌رسد بیان این نکته در متن، کمک به دولت هم هست. پیامی روشن که این مجوز، چک سفیدامضا نیست و همه باید در تحقق شروط و تعهدات پای کار باشند. از سوی دیگر، دست دولت در برابر دشمن نیز پرتر است؛ چرا که می‌تواند بگوید از صدر تا ذیل نظام، مطالبه واحدی وجود دارد و همه بر تحقق حقوق ملت و جبهه مقاومت ایستاده‌اند. نکته مهم‌تر اینکه این پیام، فقط خطاب به دولت نیست؛ خطاب به همه ماست. معنایش این است که حتی اگر کسی پیش از این نظر دیگری داشته، اکنون که نظر نهایی رهبر بر حمایت از تصمیم جمع و مجوز صادرشده قرار گرفته، وظیفه همگان کمک به تحقق شروط و موفقیت این مسیر است. همان‌گونه که ایشان از خروجی عقل جمعی حمایت کرده‌اند، دیگران نیز باید از مجادله بر سر نظرهای پیشین عبور کنند و برای تحقق حقوق ملت، یک‌صدا و هم‌جهت عمل کنند. @mahdian_mohsen
هدایت شده از کرامت و بصیرت
متن و فرامتن پیام تاریخی رهبر عظیم الشأن انقلاب 🔻نکات ویژه پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب 🔰 نکته کلیدی: مسئولیت این تفاهم با رئیس‌جمهور است. 1⃣ نکات ویژه در متن: الف) تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس جمهوران ایران و آمریکا است ب) رهبر انقلاب طبق اصل همیشگی عدم مذاکره با آمریکا نظر دیگری داشتند ج) مسئولیت این تفاهم با رئیس‌جمهور است. د) رهبر انقلاب همراه با مردم مبعوث شده منتظر تحقق شروط گفته شده خواهند بود. 2⃣ نکات ویژه فرامتن پیام: الف) تعارف‌زدایی از عرصه سیاسی کشور ب) تاکید رییس جمهور و اعضای شعام بر مصلحت بودن این توافق ج) احترام رهبر انقلاب به نظر اعضای شعام و حفظ ساختارهای نظام د) نه به این تفاهم با بدبینی مطلق (برجام) و نه با خوش بینی مطلق (فتح الفتوح) تحلیل کنیم. ه) رهبری در این پیام هم مسئولین کشور را زیر سوال نبردند و هم خواسته شان از مردم را برای حمایت و مقاومت و مطالبه برای تحقق شروط تفاهم را مطرح کردند. ✅ دریافت اخبار و موضوعات تحلیلی در کانال کرامت و بصیرت :👇 https://eitaa.com/joinchat/2774532098Cded73a3163
🟢 پیامدهای پیام هوشمندانه و حکیمانه رهبری 🔻اعتبار مسئولین و مردم یا عدم اعتبار همه چیز گردن امام است 🔹با پیام حکیمانه و هوشمندانه رهبری اگر این توافق و تفاهم موفق شود: «مسئولین کشور اعتبار می‌گیرند.» اگر این تفاهم شکست بخورد: «کسی نمی‌تواند بگوید مسئولین صرفا مجری دستورات بوده اند.» 🔹امیدواریم صراحت بیان اماممان را به صورت اصولی و محکم و با مطالبه ی جدی و درست پیش ببریم. 🔹دستور رهبری را چماق نکنیم برای «شکستن سپر وحدت« که توصیه ی اکید امام شهید و امام حاضرمان هست. 🔹دستور رهبری را تبدیل نکنیم به «عامل تسویه حساب های سیاسی و انتخاباتی». 🔹دستور مقتدرانه رهبری را تفسیر به «ضعف و تحمیل به رهبری» نکنیم؛ رهبری که خودش میگوید من علی الاصول نظر دیگری داشتم اما به نظر مسئولین احترام گذاشتم، به معنای «ضعف رهبری و تحمیل و دست بسته بودن» نیست. ✅ رهبر عظیم الشان انقلاب: ▪️هم آمریکا را با این کار منفعل کردند ▪️هم دست خیابان را برای مراقبت هوشمندانه باز کردند ▪️ هم با «تعبیر دلسوزی و حسن نظر درباره مسئولین» مانع تهمت خیانت به مسئولین شدند ▪️و هم ساحت رهبری را از گزاره «ما در همه چیز فقط مجری دستورات رهبری بودیم» منزه کردند. 🔹اصول از نگاه امام انقلاب چیست؟ ▪️ اصول یعنی «اصل همیشگی عدم مذاکره مگر در موارد استثناء» به همین دلیل فرمودند: «مذاکره حضوری به معنای پذیرش نظر دشمن نیست». ▪️یعنی «اصل وحدت و تاکید همیشگی امام شهید و امام رشید بر اتحاد مقدس». ▪️یعنی اصل «انتقاد و مطالبه و نظارت با کسب اطلاع و لحن مناسب». ✍جعفر ولایی منش
دیشب که پیام رهبری منتشر شد یه عده از انقلابی‌ها شروع کردن به تبیین و تحلیلِ همه‌ی بخش‌های پیام رهبری. کاملا منطقی و با استدلال دارن تحلیل میکنن. ضمنا دنبال وظیفه‌ی خودشون به عنوان مردم، توی پیام آقا میگردن.✅ اما عده‌ای دیگر از کل پیام، یه جمله که خودشون دوست داشتن برداشتن و به صورت هیجانی میکوبن توی سر بقیه :) 🤧 🦦 جماعتی که وقتی پیام‌ها و راهبردهای رهبری مطابق سلیقه‌شون نیست؛ سکوت میکنن و وقتی براشون منفعتِ حزبی داره؛ داد و هوار میکنن...🤷🏻‍♀ 🚶🏻‍♀ ؟🥸 ❈ @cheragh_nafti
دیالوگم با یکی از دوستان: ایشون: - دیدی همه مسئولین مملکت خائنن؟ دیدی کودتا شده علیه آقا؟ دیدی تحمیل شد به رهبر؟ من: + از کجا میگی همه خائنن؟ - چون نظرشون با نظر رهبر فرق داشت! + ینی هر کی نظرش با نظر امام جامعه فرق داشته باشه خائنه؟ - بله! + ینی درباره اختلاف نظرات سیاسی حضرت امام خمینی و امام شهیدمون در دهه ۶۰ و مباحث حضور در جبهه و غیره معتقدی رهبر شهیدمون که نظرش با امام فرق داشت خائن بود!! - [سکوت] + از کجا فهمیدی کودتا شده؟ - تابلو معلومه! + امام خامنه‌ای که درباره مسئولین نوشتن دلسوز و دارای حسن نیت! - مجبور بوده بنویسه . چون در اسارت اونهاست! + پس چطوری تونست بگه نظرش فرق داشته؟! مگه تحت فشار نیست؟ پس چطوری اینقدر صریح پیام میده؟!! - ولی قبول کن تحمیل شده بهش. ینی دور و برشون هیشکی نیست باهاش هم نظر باشه. خودشون فرمودن نظرم چیز دیگه بود! + نقطه مقبل نظر ایشون امر حرامه؟ یا چی؟ یعنی نظری به حز نظر رهبری، مصداق حرامه؟ - بله! + پس ایشون با این حساب وقتی میگه اجازه آن را صادر نمودم، اجازه داده یه امر حرام اتفاق بیوفته!! - بله! + به نظرت یه رهبر عالیقدر جهان تشیع و یه مجتهد و یه ولی فقیه، اجازه به امر حرام شرعی میده؟ - [سکوت] + نقطه مقابل «امر» ولی، تمرده و میشه حرام. ولی نقطه مقابل «نظر» ولی، تمرد از امر ولی نیست. نظری متفاوت از نظر ولی است. البته رجحان بر اینه که نظر امام و مسئولین یکی باشه در همه موارد ولی محال منطقی است. اون هم با این دولت! پس اختلاف نظر، طبیعی به نظر میرسه. و این به منزله‌ی تمرد نیست. حرام شرعی هم نیست. چون نظر متفاوت با رهبری، لزوما نقطه مقابل صفر یا صد نظر ولی نیست. که اگر بود حرام بود و ولی فقیه اجازه به حرام شرعی نمیده. - ولی خوب آقا فاتحه‌شون رو خوند! + اگه نتیجه این پیام رهبر که بیش از صد روزه مدام از وحدت و انسجام میگه، در ذهن تو، این بوده که فاتحه‌شون رو خونده، یه جای کارت میلنگه. رهبری که خودش میگه اختلافات موجه رو هم اجازه ندید باعث تنازع و افتراق بشه، به نظرت هدفش این بوده ماها بیوفتیم به جون هم؟!! اختلاف نظر، نه معنای کودتا میده. نه تحمیل.