eitaa logo
چریک سایبر🇵🇸
1.1هزار دنبال‌کننده
31.8هزار عکس
40.1هزار ویدیو
949 فایل
با سرخط خبرهای جبهه‌ی مقاومت باما همراه باشید. لحظه به لحظه در نبرد آخرالزمان برای نابودی اسرائیل✌️ فلسطین🇵🇸 یمن🇾🇪 لبنان🇱🇧 سوریه🇸🇾 عراق🇮🇶 ایران🇮🇷 https://eitaa.com/cherikcyberi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 📹 | نشانه انحطاط 🍃🌹🍃 🌺 رهبرمعظم انقلاب: به نظر من یکی از نشانه‌های انحطاط آمریکا، بر سر کار آمدن کسانی مثل رئیس‌جمهور فعلی و رئیس‌جمهور قبلی است. | | دقت داشته باشیم آدم حسابی های دو جناح مثلا متفکر و اندیشه ورز آمریکان😏 چشمامون باز بشه تمامیت ابلیس رو متبلور می‌بینیم، دیگه بقیه اشون واویلا😉 @basirat_shahriyar
♦️آیا آغاز ماجرای آشوب های اخیر از گشت ارشاد بود؟ ♦️با دقت بخوانید تا متوجه شوید دو ماه قبل از ماجرای مهسا امینی در ایران چه گذشت؟ . 🔺یکی از سوالات جدی که هنوز برای برخی حل نشده مانده این است: نقطه ی آغاز رخدادهای اخیر کجاست؟ برخی در این خصوص این طور پاسخ میدهند: آغازگر بازی بود. برخی میگویند: مهم نیست نقطه ی آغاز کجاست، مهم این است که دنبال بهانه بودند و دفعات دیگر هم به بهانه های دیگر تکرارش خواهند کرد برخی دیگر میگویند: ماجرا قبل تر از بوده و ریشه در چیزی فراتر دارد... گزارش گاردین درباره آنچه رخ داد را به یاد بیاورید: از ماه ها قبل یک کارزار برای تحریک افکار عمومی ایران در مسئله زنان توسط آمریکا در فضای مجازی به راه افتاده بوده است... 🔺اما این کارزار دقیقا چیست و آیا صرفا محدود به مجازی بوده است؟ شاید حدود دو ماه قبل از ماجرای مهسا امینی بود که گزارش هایی در رسانه ها به بهانه ی لایو فائزه ی هاشمی با صادق زیباکلام منتشر و در آنها تاکید شد؛ که اینها به فکر بحران آفرینی در کشور با خمیرمایه ی اجتماعی و به بهانه ی حجاب هستند و این لایو سندی بر این ماجرا بوده و احتمالا مزدورهای صادراتی آنها مانند معصومه علینژاد قمی کلا به زودی در این مسئله فعال خواهند شد. همزمان با آن حرف ها، یک گزارش هم از کف خیابان های تهران و به ویژه مناطق مذهبی به دست ما می رسید که به این شرح بود: عده ای کاملا عامدانه در مناطق مذهبی (مانند جنوب تهران یا زیارتگاه ها و حتی گلزار شهدا) بدون حجاب و با پوششی زننده حاضر میشوند تا واکنش جامعه ی مذهبی را ثبت کنند و وارد درگیری شوند و فیلم هایی را ثبت کرده تا ضمن انتشارش، فضای کشور را دو قطبی کنند. 🔺همزمان یک اتفاق هم در صفحات نزدیک به معصومه علینژاد قمی کلا به این شرح رخ میداد: انتشار فیلم دخترانی که روسری ها را از سر در می آورند با این تفاوت که مقصدِ نهایی تمام این افراد و فیلم هایشان به وردیِ مساجد ختم میشود... اقدامی که پر واضح است هدفش دو قطبی سازی فضا، عصبی سازی قشر مذهبی و التهاب آفرینی بوده است. کف خیابان ها عده ای در حال داغ کردن فضا پیرامون مسئله ی حجاب بوده اند. این ماجرا و این دو قطبی سازی و رفتار های مشکوک شبکه ی قمی کلا به ویژه در مراکز و مناطق مذهبی شهر تهران هرگز عمومی و رسانه ای نمیشده ، چرا که اساسا کسی بر آنها متمرکز نبوده و کسی اهمیت آنچه در حال رخ دادن بوده را درک نمی کرده است. این ماجرای دو ماهه به کمک محتواهای تولید شده در فضای مجازی سعی کرده بحث پیرامون زنان را داغ کرده و سپس یک رخداد در حوزه زنان را برجسته کند... 🔺شهروندان یک جامعه به خودی خود با شنیدنِ این خبر که یک دختر به اداره ی گاز یا مثلا سازمان آب مراجعه کرده ، حالش به هم خورده و به بیمارستان منتقل شده و به رحمت خدا رفته منفجر نمیشوند. شاید پر از سوال شوند. شاید پر از شبهه شوند. شاید بدبین شوند ، اما منفجر نمیشوند. این رخداد تنها در حالی پیش می آید که از دو ماه قبلش روی پروژه ی دو قطبی سازی هایی پیرامون این بخش ها کار شده باشد، سپس در لحظه ی انتشار خبر این شایعه ی دروغ که فرد مورد نظر شکنجه شده و پس از برخورد ضربه به سر به قتل رسیده مطرح شده باشد. (دروغی که در ماجرای مهسا امینی، نیلوفر حامدی ساخت ، پنهانی به سعودی اینترنشنال داد و با آن یک فاجعه را رقم زد) 🔺ایرانیان از دو ماه قبل بدون آنکه بدانند داشتند برای ساعتِ صفر آماده میشند. لایو فائزه هاشمی با صادق زیباکلام دستورِ آتش، تماس تلفنی خانواده مهسا از بیمارستان با کمپ ورودِ آن به فازِ میدانی و هماهنگی خبرنگار روزنامه شرق (از بیمارستان) با سعودی اینترنشنال رگه هایی از هدایتِ رسانه ای آن بود. هنوز مانده تا افکار عمومی بفهمد 60 روز پیش در ایران چه رخ داد. قرار بود در اقدامی غافلگیرانه بساط ایران را جمع کنند تمام هویت ها را سوزاندند با تمام ظرفیت به میدان آمدند میلیارد ها دلار هزینه کردند اما این خدای ایران بود که به آنها سیلی زد... @basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 دستگیری اغتشاشگر مرتبط با سرویس های جاسوسی توسط سازمان اطلاعات 🍃🌹🍃 | | @basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥مقام معظم رهبری: سلامت فکری را با کتاب‌خوانی تأمین کنید؛ از کتابهای خوب، راه‌گشا، راهنما که از سوی متفکّران و نویسندگان خوب ما تهیّه شده و در اختیار ما گذاشته شده استفاده کنید و بخوانید. 🍃🌹🍃 📚 ۲۴ آبان روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار | | @basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑دستگیری شبکه‌ای زنان در اغتشاشات تهران 🔹عملیات شناسایی و دستگیری شبکه‌ای زنان در اغتشاشات تهران توسط نیروهای امنیتی واکنش سریع ایران به این تصاویر با دقت نگاه کنید هیچ لانه موشی برای هیچ اوباشی پیدا نخواهد شد @basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پخش ترانه "برای دختر همسایه" در شبکه سعودی اینترنشنال؛ 😂گاف دو طرفه سعودی اینترنشنال و اپوزیسیون! 😂😂😂 @basirat_shahriyar
‌📸 نمایی دیگر از وضعیت اعتصابات سراسری: 🔹ولیعصر ۵۹۰ رستوران باز 🔹شهرک غرب ۵۲۰ رستوران باز 🔹ستارخان ۴۸۰ رستوران باز 🔹سایر نقاط تهران هم به همین شکل😂 اعتصاب کردن دیگه مگه نمیبینی😂 @basirat_shahriyar
🔴 وقتی بی بی سی بازم عکس بومهن صدا و سیما رو میزاره 🔹 یه اسکلی خاصی تو وجودشونه😂 @basirat_shahriyar
♦️ حضور خانواده‌های شهدا در منزل شهید عجمیان 🔹جمعی از خانواده شهدا از جمله شیرودی، تجلایی، مهدی باکری، مهدی زین‌الدین، رستمی، ابراهیم هادی و شهدای مدافع حرم روح‌الله قربانی، میثم میردوستی در منزل شهید روح‌الله عجمیان حاضر شدند و با خانواده شهید دیدار کردند. 🔹در این دیدار خانواده شهیدان امنیت علی‌وردی و امیراحمدی نیز حاضر شدند. مادر آرمان علی‌وردی در این دیدار به مادر شهید عجمیان گفت: پسرهای ما عاقبت بخیر شدند و در راهی قدم گذاشتند که خودشان انتخاب کرده بودند. @basirat_shahriyar
♦️بعدم بگید کار جمهوری اسلامی بود! @basirat_shahriyar
🔴 تلاش بی وطن ها برای برهم زدن تمرکز تیم ملی فوتبال! 🔹 این جوانان قرار است تلاش کنند، شما برای کی و چی تلاش میکنید؟ ؟ @basirat_shahriyar
🌹هیچ شنیده ای که مرغی اسیر،قفس را هم بر دارد وباخود ببرد؟ 🌹 شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حرف درگوشیه... صحبت های حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با موضوع فتنه در فتنه‌ها چطور سقوط نکنیم؟! ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ 💠 مدرس سواد و تربیت رسانه‌ای شوید @basirat_shahriyar ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جنگ شناختی در فضای مجازی(قسمت اول) 🎙 سخنران : سید علیرضا آل‌داود ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ 💠 مدرس سواد و تربیت رسانه‌ای شوید 📱 @basirat_shahriyar ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
37.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠روشهای تاثیرگذاری رسانه ای 🔹-تکرار 🔹-استفاده از زیبایی 🔹-تطمیع 🔹-ادعای آشکار 🔸لطفا هوشیار باشید تا به سادگی در تله های منطق و احساسات رسانه ای نیافتید. ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ 💠 مدرس سواد و تربیت رسانه‌ای شوید 📱 @basirat_shahriyar ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠جست‌وجوی اینترنتی 28 سال قبل چه شکلی بود؟🤔🤔 ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ 💠 مدرس سواد و تربیت رسانه‌ای شوید 📱 @basirat_shahriyar ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
حاج باقر عزیز، کم کم رنگ و بوی حاج قاسمت دارد می‌پَرد برادر... به کجا چنین شتابان؟ قرار بود عمار امام خامنه‌ای باشید که حاج قاسم در وصیت نامه‌اش در خصوص مظلومیت و تنهاییش هشدار داده بود... مواضع اخیر شما در خصوص فضای مجازی اصلا رنگ و بوی مکتب سلیمانی نداشت... حاج قاسم تمام عزتش را از ولایتمداری‌اش گرفت و نگذاشت فرمایشات امام امت روی زمین بماند اما شما به هر دلیلی که داشتید تا اینجا قدمی محکم برای بر زمین نماندن دستورات و منویات امام خامنه ای در موضوع فضای مجازی بر نداشته‌اید. بله، حاج باقر عزیز رنگ و بوی حاج قاسمت دارد می‌پَرد... برس به حاج قاسم و قافله شهدا... برس... ✍ حاج عماد @basirat_shahriyar
قطر برای امنیت جام جهانی و ‎ به منافقین و آشوبگران شناخته شده ویزای کشورش را برای شرکت در جام جهانی نداد. بزن قدش✋😁 ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ 💠 مدرس سواد و تربیت رسانه‌ای شوید 📱 @basirat_shahriyar ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶️ تحقق شبکه ملی اطلاعات در اولویت برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد. برای این هدف هفت کلان پروژه و بیش از دویست پروژه ریز و درشت تعریف شده که بصورت هفتگی میزان پیشرفت آنها رصد میشود. 🔶️ میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از حدود 30 درصد از زمان ابتدای استقرار دولت سیزدهم، اکنون به حدود 59 درصد رسیده است. این رشد شتابان حاصل تلاش تمامی بخش های فعال در اکوسیستم فناوری اطلاعات کشور و زحمات همکارانم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. @basirat_shahriyar
💠 گروه موسیقی کره ای (بی تی اس) که پرطرفدار هم شده است، جوانان را به سمت می کشد 🔸 نوجوانانی که نا آگاهانه خود را در دام می‌اندازند و حتی از نحوه به دام افتادن نیز آگاه نیستند 🔹 جهت گیری رسانه ها تاثیر عجیبی بر شکل گیری اعتقادات دارد این کلیپ را ببینید و کمی تفکر کنید 🚨 در جنگ ترکیبی اخیر طرفداران این گروه در کف خیابان مشاهده شدند... ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ 💠 مدرس سواد و تربیت رسانه‌ای شوید 📱 @basirat_shahriyar ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
✅سید علیرضا آل داود در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان: ⭕️ خطرات و تهدیدات فضای مجازی بیخ گوش فرزندان/ هدف گرفتن نسل آینده ایران در فضای مجازی ⭕️کودک آزاری برخط یعنی هر نوع اذیت و آزاری که در بستر فضای مجازی از طریق پیام رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های برخط یا با استفاده از سرویس‌های اینترنت اتفاق بیفتد و کودکان یا نوجوانان را در معرض قلدری‌های اینترنتی، فریب و اغفال جنسی، آزار جنسی یا احساسی قرار بدهد. 📛لایوهای مستهجن زیر سن بلوغ، زنگ خطری برای والدین و مسئولان ⭕️ این پژوهشگر سواد رسانه‌ای با اشاره به چنین مواردی که اخیر رخ داده گفت : در چند ماه گذشته شاهد چندین مورد از کودک آزاری برخط در داخل کشور بودیم. لایو‌های اینستاگرامی و لایکی به شدت به محلی برای فریب کودکان و بهره کشی‌های جنسی و غیر اخلاقی تبدیل شده‌اند و متاسفانه در یک مورد آن شاهد بودیم که یک نوجوان پسر ۱۴ ساله که خود را تینیجر معرفی کرده بود به درخواست خودش در لایوی غیراخلاقی با یک اینفلوئنسر فعال در اینستاگرام مقیم ترکیه حاضر شد و آن صحبت‌های بسیار عجیب، خطرناک و تاسف بار را بر زبان آورد. 👌ادامه خبر 🛑 https://www.yjc.ir/00W801 @basirat_shahriyar
🔻آنچه از «کشف حجاب» دیدم: روایت‌بازی یک اقلیّتِ دیکتاتور 🖋 مهدی جمشیدی دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱. شهر تهران. پرسه‌زنیِ جامعه‌شناختی در ایستگاه‌های متروی گلبرگ و دروازه شمیران و تئاتر شهر و میرزای شیرازی در صبح و ظهر. تلاش داشتم که به یک «بُرش عینی» و «برداشت مستقیم» از واقعیّت اجتماعی دست بیابم و وضع حجاب دختران و زنان را فارغ از «عایق‌های رسانه‌ای» و «حائل‌های روایی» مشاهده کنم. مشاهده‌ای که در قلب آن، «پرسش» وجود داشت و نه «پیش‌داوری». در طول یک ماه گذشته نیز به چنین مشاهداتی رو آورده بودم و در نقاطی از شهر، با دقت و تأمّل، از این زاویه به واقعیّت اجتماعی نگریسته بودم. مشاهداتم در امروز، مطابق با همۀ مشاهده‌های قبلی بود و آنها را تأیید می‌کرد. و اماّ نتایج: ۱- تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ یعنی «شال» یا «روسری» یا «مقنعه» بر سر نداشتند و «سر برهنه» در ایستگاه‌های مترو رفت‌وآمد داشتند. در اینجا، برآوردی دربارۀ تعداد زنان چادری یا شُل‌حجاب ارائه نمی‌کنم و پرسش خویش را به همین مسألۀ خاص، محدود می‌کنم. با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده است؟! به‌عبارت‌دیگر، باید «قانون حجاب الزامی»، برچیده شود تا فقط این پنج درصد بتوانند کشف حجاب کنند؟! این پنج درصد، چه نسبتی با آن «روایت‌های انبوه» دارند؟! ۲- بی‌حجابی در این پنج درصد، محدود به «برداشتن حجاب از سر» بود؛ به‌طوری‌که پوشش سایر قسمت‌های بدن‌شان، عادی‌ و عرفی بود. این‌گونه نبود که چون حجاب از سر برداشته باشند، دربارۀ بخش‌های دیگر بدن خود نیز همین منطق را دنبال کرده باشند و در آن قسمت‌ها نیز دست به «ساختارشکنیِ پوششی» زده باشند. دراین‌میان، تنها دَه خانم مشاهده کردم که برخلاف این بودند و پوشش قسمت‌های دیگر بدن‌شان نیز زننده بود، از جمله این‌که شلوارشان تا نزدیک‌های زانوی‌شان بالا آمده بود، یا تی‌شرت تنگ پوشیده بودند و حجم بدن‌شان آشکار بود، یا یقیۀ تی‌شرت‌شان باز بود و ... . ۳- به‌جز دو مورد، همۀ کسانی‌که کشف حجاب کرده بودند، «شال بر دور گردن» داشتند، درحالی‌که چنانچه قطعیّتی دربارۀ کشف حجاب وجود دارد، دیگر «انداختن شال به دور گردن»، معنا ندارد. دراین‌باره، کنجکاو شدم و دریافتم که بخشی از اینان احتمال می‌دهند که واکنش و برخوردی صورت بگیرد و همچنان مطمئن نشده‌اند که حجاب اختیاری، برقرار شده است؛ بخش دیگری نیز وقتی به «محل زندگی» یا «محل کار» خود نزدیک می‌شوند، ترجیح می‌دهند که از وضع کشف حجاب، خارج شوند؛ و جالب این‌که بخش دیگر، گاهی موهای خود را می‌پوشانند و گاهی هم نمی‌پوشانند و هنوز به «جمع‌بندی» نرسیده‌اند و میان این دو، یکی را «انتخاب» نکرده‌اند. ۴- دیگر این‌که پنج درصدی که به آنها اشاره کردم، هرگز محدود به «دهۀ هشتادی‌ها» نبودند، بلکه آشکارا، «ترکیبی از همۀ نسل‌ها» بودند و هیچ احساس نکردم که در آنها، غلظت دهۀ هشتادی‌ها بیش از دیگران است. برخلاف نظریۀ «گسست نسلی»، مشاهده کردم که تعداد دهۀ هفتادی‌هایی که کشف حجاب کردند، بیش از دهۀ هشتادی‌ها است، و حتّی تعدادی از آنها نیز زنان پیر هستند. ۵- «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاه‌ها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلی‌ام نشان می‌دهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محله‌ها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاین‌رو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بی‌اعتنا به «مطالبه‌های اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال می‌کرد. ۶- «مواجهۀ دیداری و چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان می‌نگرند؛ چنان‌که حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاه‌های طولانی و خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاه‌ها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاه‌های مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّت‌طلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب به‌عنوان یک «کنش نابهنجار و غیرعادی» تلقّی می‌شود و ما با موقعیّت تثبیت‌شدگی و جاافتادگی این کنش، فاصله داریم. @basirat_shahriyar