#مسئولان
💢 «امر به معروف و نهی از منکر واجب حتمی همه است؛ فقط من و شما به عنوان مسئولان کشور وظیفه مان در باب امر به معروف و نهی از منکر سنگین تر است. باید از شیوه ها و وسایلِ مناسب استفاده کنیم».
🔻چندی پیش گفتم: «همه امر به معروف و نهی از منکر کنند». الآن هم عرض می کنم: نهی از منکر کنید. این، واجب است. این، مسئولیت شرعی شماست. امروز مسئولیت انقلابی و سیاسی شما هم هست».
#قانون_حمایت_از_آمرین
#محصنات
✾═┅┄┈
@basirat_shahriyar
11.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نشرحداکثری_به_نیت_ظهور
🚨رابطه فرزندآوری و ظهور
🔶 آیا نگاه دربحث فرزندآوری فقط جوانی جمعیت ایران هست؟!
♻️ نقش فرزندآوری و تربیت آن در تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت چیست؟!
✅ حجت الاسلام محمدمسلم وافی
❗️این کلیپ را نشر دهد تا برسد به دست تمامی منتظران ظهور
#جمعه #جوان #ظهور #جمعیت #جهاد_تبیین
━🍃❀💠❀🍃━═••
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🎥رهبر معظم انقلاب:
من گواهی و شهادت میدهم که مسئولان دولتی با همه وجود دارند کار میکنند...
منتها جهتگیریها را مراقبت کنند..
@basirat_shahriyar
6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️🎥 اتاق فرمان جنگ اینترنشنال شروع به کار کرد؛ دعوت به هرج و مرج، آشوب خیابانی در دستور کار اپوزیسیون!
📌 محسن سازگارا کارشناس پای ثابت اینترنشنال که بارها اذعان به خطدهی در اغتشاشات ایران کرده، اینبار بنا به گفته خودش فصل جدیدی از اعتراضات بخوانید اغتشاشات را در دستور کار خود و شبکههای ضد ایرانی قرار دادهاند.
📌مجری شبکه هم در اظهاراتی ناخواسته بیان داشت که به دنبال اتفاق مشابهی مانند سال گذشته است که بر آتش اغتشاشات در ایران بدمند!
@basirat_shahriyar
⏳حساسیت به انحراف کم شد، شیخ فضلالله به دار کشیده شد
رهبر انقلاب: چه شد که غربیها، مشخصا انگلیسیها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعدهی قضیه این بود. به نظر من مشکل کار از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عدهای از اعضای جبههی عدالتخواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... انسان میبیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کردهاند؛ اما حساسیت بعضیها مثل مرحوم آشیخ فضلالله باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوشباوری و حسنظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. البته انسان حدس میزند که بعضی از ضعف شخصیتیها و ضعفهای اخلاقی و هوای نفس بیتاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹
🗓 یازدهم مرداد مصادف با سالروز شهادت شیخ فضلالله نوری از رهبران نهضت مشروطه در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی
⏳تاریخ ایران و جهان به روایت رهبر انقلاب
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔻از دانشکدهی الهیات تا مجلس اهلبیت
🖊 مهدی جمشیدی
۱. اینکه دربارۀ حضور زنانی با ظاهر بهشدت ناموجّه از قبیل «کشف حجاب» و «برهنگی» و ... در مجلس اهل بیت، گفته شود که چون این مجالس، برای خودِ اهل بیت هستند و در حکم خانه آنهایند، پس ما حق نداریم به چنین افرادی تذکر بدهیم و نهیازمنکر کنیم، یک سخن ذوقی و ناصواب است؛ چون به این معنی است که انسان فقط در «ملک خودش»، حق نهی ازمنکر دارد، درحالی که نهی ازمنکر، «مکانمند» نیست. این حق از ولایت «ایمانی» –و نه ولایت مِلکی و مالکیّتی - مؤمنان نسبت به یکدیگر برآمده که خدای متعال آن را به صورت دوسویه و متقابل قرار داده است: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُ نْکَرِ». در اینجا هیچ سخنی از «شرط مالکیّت» به میان نیامده است؛ یعنی گفته نشده که نهیازمنکر فقط در جایی که متعلّق به خود ماست، واجب است. خدای متعال برای مؤمنان، این حق و تکلیف متقابل را قرار داده است که امر و نهی کنند؛ «در هر جا».
۲. لازمه حضور در مکان و مراسم مقدس، «رعایت حداقلها» است و از آن جمله، ملاحظه اندکی از «مقدمات ظاهری» است. در غیر این صورت، اولاً مجلس اهل بیت به «محل معصیت» تبدیل خواهد شد و ثانیاً «شأن» این مجلس نیز تنزّل خواهد یافت. نمیتوان به «کمال فرد» نگریست اما هم «مصلحت جمع» را نادیده انگاشت و هم «منزلت مکان و مراسم» را. محاسبه باید برآیندی و مجموعی باشد، نه «فردگرایانه». نهیاز منکر به صورت غیرمستقیم نیز در جایی موضوعیّت و مشروعیت دارد که مفاسد جمعی و عمومی بر آن مترتّب نشود و منکر، محدود به وضع شخصی خود فرد باشد، اما در اینجا، پای مصالح مؤمنین و حرمت اولیای الهی در میان است.
۳. رعایت حداقلهای ظاهری، هیچ دشواری و مشقتی ندارد و محتاج سیر و سلوک نیست؛ آن هم برای ساعتی که فرد در مجلس اهل بیت، حاضر است. و تازه در اینجا سخن از حداقلهای ظاهری و پوششی است نه چادر. کسی که برای حضور در اینچنین مجلسی، حتی حاضر نباشد همین اندازه در وضع خود تجدیدنظر موقتی کند، باید در محبتش به اهل بیت تردید کند. حضور در مجلس اهل بیت، محتاج «ادب حضور» است و محبت بدون ادب، معنا ندارد. نمیتوان پذیرفت که کسی حتی در مجلس اهل بیت نیز همچنان به انجامِ «حرام اجتماعی»، ادامه بدهد. دستکم در اینجا باید خویشتنداری کند و بکوشد از محرّمات فاصله بگیرد نه اینکه حتی در این مجلس نیز بر ارتکاب محرّمات، اصرار بورزد.
۴. تا گفته میشود که «نهیازمنکر» کنیم، کسانی نتیجه میگیرند که قرار است «طرد» صورت بگیرد؛ درحالیکه میان «نهیازمنکر» و «طرد»، هیچگونه تلازمی وجود ندارد. نباید تصور کنیم که «نهیازمنکر»، به معنی «طرد» است. میتوان با بهترین روشها و حکیمانهترین سازوکارها، در همان محل ورود به مجلس اهل بیت، اقدام کرد و موجبات و بسترهای رعایت حداقلهای ظاهری را فراهم نمود؛ بدون آنکه کسی طرد و گریزان شود. اما از آنجا که ما دچار فقر طراحیهای خلاقانه و هنرمندانه هستیم، صورت مسأله را پاک میکنیم و میگوییم در مجلس اهل بیت به روی همه و با هر ظاهر و رفتاری باز است. به بیان دیگر، به جای اینکه برای نهیازمنکر، «شکل اثربخش» و «قالب کارآمد» بیافرینیم، اصل این واجب الهی را کنار میگذاریم. وظیفۀ مؤمنین این نیست که در انتظار تحققیافتن شرایط تأثیر نهیازمنکر بنشینند، بلکه باید فاعلانه و مسئولانه، این شرایط را پدید بیاورند و این از طریق « تجدیدنظر در روشها » ممکن است نه « تعطیلکردن نهیازمنکر». در زمان طاغوت که استاد مطهری در دانشکدۀ الهیات دانشگاه تهران تدریس میکرد، قرار شد آزمون وروی برای داوطلبان در خود دانشکده الهیات برگزار شود. استاد مطهری معتقد بود که چون این دانشکده، مقدس است باید داوطلبان خانم، باحجاب وارد شوند. ازاینرو، تعدادی روسری تهیه کرد و در جلوی در ورودی دانشکده، به دختران مکشفه داده شد تا حجاب را در این مکان رعایت کنند. از قضا، طرح استاد مطهری با استقبال داوطلبان نیز مواجه شد. او در زمانه طاغوت نسبت به دانشکده الهیات، اینچنین حساسیت داشت و ما در زمانه حکومت اسلامی نسبت به مجالس اهل بیت، بیتفاوت هستیم.
۵. «جذب حداکثری» نیز به معنی نفی نهیازمنکر نیست. قرار نیست فقط جذب کنیم، بلکه بناست به «ارزشها» جذب کنیم. جذب، برای جذب نیست، بلکه وسیله است برای تحقق خیرات و برکات معنوی در فرد. در این صورت، تنها جذبی مطلوب است که حاصلش، «نزدیکشدن فرد به ارزشها» باشد، نه جذبی که در اثر تساهل و مداهنه و مصانعه صورت میگیرد. جذب حداکثری، هم به معنی تنگنظر و سختگیر نبودن است و هم به معنی استفاده از روشها و قالبهای نو، اما هرگز به معنی عبور از ارزشها برای پُر تعداد شدن نیست. کثرت مؤمنان باید بر مدار حقّ باشد، نه به واسطه تضییع ارزشها.
🖇 منتشرشده در:
http://fna.ir/3e2b3h
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،
۱. جریان معتقد به سبک زندگی غربی بداند که با «اغتشاش» نمیتواند به رهاسازی حجاب دست یابد؛ چون جمهوری اسلامی و جبههی انقلاب بر سر حرام شرعی و سیاسی، معامله و مصالحه نخواهند کرد. پس به کمتر از «انقلاب» فکر نکنید.
۲. و بدانید ما نیز در این میدان هویتی، «جان» میدهیم و نه «باج». ما عهد خون بستهایم.
@basirat_shahriyar
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،،
«امام، در اوّلین هفتههای انقلاب، مسئلهی حجاب را الزاماً و قاطعاً بیان کردند.»(بیانات در دیدار مسئولان نظام، ۱۴۰۲/۰۱/۱۵)
https://khl.ink/f/52389
«الزاماً» و «قاطعاً»؟ آن هم «در اوّلین هفتههای انقلاب»؟ مقصود رهبر انقلاب از ارجاع به منطق امام خمینی چیست؟ یعنی امروز هم باید «الزام» و «قاطعیت» داشت؟
@basirat_shahriyar
چریک سایبر🇵🇸
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،،، «امام، در اوّلین هفتههای انقلاب، مسئلهی حجاب را الزاما
،،،،،،
۱. لایحهی حجاب از نظر حقوقی، همچنان مبتلا به «حفرههای بنیادین پیشین» است، بلکه گاه بیشتر. با ادبیات متفاوت و اشکالات یکسان مواجه هستیم.
۲. این لایحه از نظر فرهنگی نیز، مجموعهای از «تعارفهای تکراری» و «کلیات بیاثر» است که هیچ تحولی را رقم نخواهد زد.
۳. متأسفانه باید باور کنیم که «باور» ندارند....
@basirat_shahriyar
♨️شما در کجا و با چه کسانی زندگی می کنید؟
🔹خانم آذر منصوری دبیرکل جبهه اصلاحات در اظهار نظری درباره لایحه قانون عفاف و حجاب که اتفاقاً قانون چندان محکمی نبوده و همچنان دارای نواقصی می باشد، مدعی شده است:« لایحه حجاب و عفاف اعلام جنگ با جامعه است!»
✅نکته تحلیلی:
🔹معلوم نیست خانم منصوری از کدام جامعه سخن می گوید!؟ جامعه ایران اسلامی یا جامعه استحاله شده !؟ البته پیشتر درباره اظهارات خاتمی عرض کرده بودم که بر اساس ضرب المثل کافر همه را به کیش خود پندارد، ایشان هم گویا در بین کسانی زندگی می کند که چندان حجاب شرعی که چه عرض کنم احتمالأ پوشش قانونی را هم رعایت نمی کنند و حال ایشان تصویب این لایحه را اعلام جنگ علیه جامعه فرضی خود تلقی می کند!
🔹نکته دیگر اینکه از کی اجرای قانون اسلامی در کشور اعلام جنگ است؟ این جماعت کوفی صفت، همسو با سپاه عبیدالله بن زیاد زمان در برابر امر به معروف و نهی از منکر ایستادند . این جماعت توقع دارند حسین زمان حرام شرعی را حلال کند که البته زهی خیال باطل. آنها نمی دانند که با طرفداری از بی حجاب ها در واقع به آنان ظلم می کنند. همانگونه که اباعبدالله الحسین علیه السلام در برابر ظلم یزید و یزیدیان تسلیم نشد، حسینیان زمان هم در برابر این ظلم( طرفداری از بی حجابی) سر تعظیم فرود نخواهد آورد.
🔹این جماعت به اصطلاح روشنفکر افساد طلب باید بدانند که تا یاران خمینی و شهدا هستند ، دیگر حسین بن علی ها به مسلخ نخواهند رفت و عاشورا تکرار نخواهد شد. بلکه این یزیدیان زمان هستند که با جهاد تبیین روز به روز رسواتر می شوند.
✍ سعید میرزایی
#جهاد_تبیین
@aledavood 👈 عضو شوید
سخنواره مردادماه.pdf
335.6K
🇮🇷
📝 سخنواره تبیینی دهه دوم مرداد
🍃🌹🍃
✅ از حرکات ضدفرهنگی همزمان چند پلتفرم تا اوج گرما و مدیریت شبکه برق کشور
@basirat_shahriyar