فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اینفلوئنسر تونسی به ایران سفر کرده و روایت گری او در شبکههای مجازی مورد توجه قرار گرفته.
از دیدن کالاهای ایرانی شگفت زده شده با این همه تحریم مگه میشه مگه داریم
همین ویدئوی ساده یک میلیون بازدید داشته
این کلیپ رو بفرستید برای جماعت خود تحقیر پندار داخلی
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍ تقریبا با تمام مدعوین برنامه امشب تماس گرفتهاند.
🔹باورتان نمیشود چه دروغهایی که سر هم نکردهاند؛ از اینکه برنامه مجوز ندارد، بگیرید تا اینکه کنسل شده است!
🔸حقد، عقده و غضب کاری با اینها کرده که حتی ساحت مقدس اهلبیت علیهمالسلام هم برایشان دیگر مهم نیست.
🔹برای ما هم شما مهم نیستید.
🔸ما مامور به انجام وظیفه خودمان در خدمت به اهلبیت علیهمالسلام و انقلاب هستیم و بس.
#اللهم_عجل_لوليك_الفرج
#عيد_بیعت
#عهد_میبندم
🆔 @Masaf
🔴به ما میگفتند درباره حجاب مطالبه نکنید دو قطبی میشود
🔺 آقای عباس عبدی خیلی حرف درستی زده است اما حرف درستش را وارونه زده است. در دولت قبلی خیلیها میگفتند درباره حجاب و فیلترینگ صحبت نکنید و رها کنید، هزینه هم نمیدهیم و ورود به مطالبهی حجاب هزینه ساز خواهد بود؛ اما حقیقتش را بخواهید حل کردن مساله هست که کم هزینه هست ؛ چالش ما بیحجابی تحمیلی دشمن هست که حل آن کم هزینه هست اما اگر رها شود آسیبهای بسیاری خواهد داشت ؛ همانطور هم که میبینیم هر روز بیشتر فرهنگ و اخلاق جامعه از بیبندباری صدمه میبیند . حال آنکه رها کردن حجاب بیشتر به نفع مطالبات امثال اقای عبدی شده است.
✍عالیه سادات
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔴 «آیا فتنه مهسا امینی را شکست خورده و پایان یافته بدانیم؟!»
◾️بیش از 2 سال از فتته جنسی مهسا امینی(مبارزه با حکمِ الهی حجاب)می گذرد، فتنه ای که توسطِ سربازانِ تربیت شده در فضای مجازی و حمایتِ قاطعِ جریانِ به اصطلاح اصلاح طلب و همچنین در سایه ی انفعالِ اصولگرایانِ ساکتِ فتنه به ملت ایران تحمیل شد.
◾️با پایان یافتن اغتشاشات خیابانی سیاست بازانِ عرصه ی سیاست تلاش خود را بر این امر متمرکز نمودند که از یک سو این فتنه را به دروغ،پایان یافته تلقی نموده و از سوی دیگر مدیرانِ ارشدِ قوای 3 گانه خصوصاً قوه ی قضائیه را مجبور نمایند هیچ اهتمامی در برخوردِ قاطع با مسببیان و طراحانِ داخلی این فتنه نداشته باشند که متاسفانه تاکنون در این امر موفق شده اند.
◾️آنچه این روزها در جامعه شاهدیم نه تنها نمایانگر پایان این فتنه نیست بلکه نمایانگر موفقیتِ طراحانِ این فتنه بوده است؛فتنه ای که ماحصل و میوه ی مسموم آن را می توان در بی حجابی افسار گسیخته و انفعالِ مدیرانِ ارشدِ 3 قوه در برابر گسترشِ این حرامِ شرعی و سیاسی مشاهده نمود،فتنه ای که با برداشتن روسری آغاز شده و این روزها با نمایش دادنِ قسمت های دیگر بدن توسط هرزه گان و فریب خوردگان در حال ادامه است.
◾️با استقرار دولتِ پزشکیان و حضور مشکوکِ جمعی از حامیانِ این فتنه در مدیریت های کلانِ اجرایی-در سایه سکوتِ ریاستِ مجلس و حامیانِ انتخاباتی وی-به طور قطع و یقین ابعادِ این فتنه پیچیده تر خواهد شد.
🔴با این تفاسیر چنین به نظر می رسد جریانِ انقلابی به همراهِ روحانیت آگاه و بصیر در این ایام وظیفه ی سنگینی برای مقابله با این دو جریان-غربگرایان و اصولگرایانِ ساکتِ فتنه-بعهده خواهند داشت،دو جریانی که هر چند در ظاهر با هم تفاوت دارند ولی در باطن دو روی یک سکه هستند و این روزها در فضای سیاسی کشور شاهدِ اتحادِ گفتمانی و آشکارِ این دو جریان برای رسیدن به هدفی مشترک می باشیم؛هدفی مشترک به نامِ جدایی دین از سیاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زن موجودی است با گیسوان بلند و افکاری کوتاه.😳
نظر اندیشمندان معاصر در مورد زن.
تشیع دو گونه است: علوی و صهیونیستی
تشیع علوی، ظلم ستیز و نسبت به یهود و آمریکا برائت دارد؛
اما تشیع صهیونیستی تنها عُمر را لعن میکند؛ دریغ از لعن #یهود و آمریکا..
دقیقاً مانند ایرانیانی که بغض اعراب ۱۴۰۰ سال پیش را دارند اما با دشمنان معاصر ایران پالوده میخوردند.
#تشیع_لندنی #برائت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ حمله به اصل مهم #خانواده در روابط اجتماعی و بیاعتبار کردن آن، سالهاست از جمله دستورالعملهای شبکههای ماهوارهای و شبکههای اجتماعی است.
نزاع اصلی ما و غرب وحشی دقیقا همینجاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹#تصویری
📍یکی از لوازم مهم وفاق ملی!
✅ «جمع بین انسجامملی و خلوصدینی در جامعه نبوی!»
🏷 نقباء ضعیف الایمان ها را گردن می گرفتند و ضامن می شدند!
🔸نمی گوییم کسی بخاطر یک توئیت حق ندارد برگردد؛ آقای پزشکیان فتنه گران ۸۸ را هم خواستی اجازه دهی ، گردن بگیر!
🏷 رهبر انقلاب اسلامی درباره برداشته شدن حصر قائم مقام سابق رهبری چه گفتند؟!
🎙حجت الاسلام والمســلمین #قنبریان
⏰یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ حسینیه هنر
▪️این مطلب مرتبط را هم ببینید؛
#وفاق_ملی
#سیره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعداز شلاق خوردن
به اتهام شرب خمر در نماز #جمعه
47 روز بعد شهید شد
رفتند تا مابمانیم.
روحشان شاد ۵ صلوات
#شهیدنظرمیکندبهوجهالله
#شهیدانزندهانداللهاکبر
#شهیدانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ #حدیث_روز
📌مثل خديجه (سلام الله علیها) پيدا نخواهد شد.
🔰پیامبر(ص): أَيْنَ مِثْلُ خَدِيجَةَ صَدَّقَتْنِي حِينَ كَذَّبَنِي النَّاسُ وَ وَازَرَتْنِي عَلَى دِينِ اللَّهِ وَ أَعَانَتْنِي عَلَيْهِ بِمَالِهَا إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَمَرَنِي أَنْ أُبَشِّرَ خَدِيجَةَ بِبَيْتٍ فِي الْجَنَّةِ مِنْ قَصَبِ الزُّمُرُّدِ لَا صَخَبَ فِيهِ وَ لَا نَصَب.
🔰مثل خديجه پيدا نخواهد شد.
خديجه در آن هنگام كه مردم مرا تكذيب كردند، مرا تصديق نمود، و مرا با ثروت خود براى پيشرفت دين خدا يارى نمود. خدا به من دستور داد خديجه را به قصر زمرّدى كه در بهشت دارد و هيچ رنج و زحمتى در آن نيست بشارت دهم.
📗بحار الأنوار : ج43 ، ص131
🌸دهم ربیع الاول سالروز ازدواج پیامبر اکرم و حضرت خدیجه علیهما السلام مبارک باد🌸
#خبر_جمکران
☑️بهره برداری از شبستان و صحن نرجس خاتون مسجد مقدس جمکران
🔸همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) شبستان و صحن نرجس خاتون مسجد مقدس جمکران با حضور حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد تولیت این مکان مقدس و بانیان و خیرین این پروژه به بهره برداری رسید.
🔸این طرح که به همت بانیان غیرایرانی به اجرا رسیده، در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۰۰ متر مربع و زیربنای ۸۵۰ متر مربع احداث شده است و شامل شبستان، رواق، صحن، سرویس بهداشتی و وضوخانه، حمام، اتاق خادمین، فضای سبز، آبنما و سقاخانه و آسانسور می باشد؛ برای خدمات دهی به بانوان زائر آستان مقدس مسجد جمکران اختصاص یافته است.
کانال و صفحه رسمی مسجد مقدس جمکران👇
🆔 @jamkaran_ir
سایت رسمی مسجد مقدس جمکران 👇
🌐 www.jamkaran.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ «بیعت واقعی با امام زمان»
👤 استاد #عالی
🔺 کارامون رو با پسند امام زمان با آنچه که او دوست داره تنظیم کنیم
#عید_بیعت
#سالروزآغازولایت و امامت
🌷رسول خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلّم فرمود:
✨وقتی که در شب معراج، جبرئیل مرا به سوی آسمانها برد، هنگام بازگشت به جبرئیل گفتم: «آیا حاجتی داری؟»
جبرئیل گفت:
«حاجت من این است که سلام خدا و سلام مرا به خدیجه برسانی»🌱
پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلّم وقتی که به زمین رسید، سلام خدا و جبرئیل را به خدیجه ابلاغ کرد.
حضرت خدیجه فرمود:
همانا خدا سلام است، و از او است سلام، و درود به سوی او باز گردد و بر جبرئیل سلام باد.»💐
📚 منبع:
ج۲، ص۲۷۹ المطبعة العلمیة - تهران، چاپ:اول، ۱۳۸۰ ق.
۹. ↑ مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۱۶، ص۷.
#سالروز_ازدواج رسول خدا صلیاللهعلیهوآله و امالمومنین، حضرت خدیجه سلاماللهعلیها مبارکباد. 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ملاک #ازدواج حضرت خدیجه با رسوݪ اکرم (ص)چه بود؟!
🎙 حجت الاسلام رفیعی
#سالروز_ازدواج_حضرت_محمد (ص)
#قرب_به_اهل_بیت۳۸
🔺 شیطان از کم شروع میکند ولی به کم قانع نیست!
ابتدا سطح پرواز (دغدغهها و همتها) انسان را میآورد پایین و بعد تا اصابت با کوه و نابودی کامل سوق میدهد.
مراقب غصهها و شادیهای خود باشیم.
@ostad_shojae | montazer.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رهبر انقلاب: برخی در تجملگرایی مسابقه
راه انداختهاند!
❇️ جـوان قادر به ازدواج نیست؛ چون پدر و
مادرش دچار رودربایستی اطرافیان هستند و
میخواهند مهریه و جهیزیه و مهمانی را
تجملاتی کنند. باید خودمان را از مسابقه
تجملگراییِ افراطی خارج کنیم.
#ازدواج
#خانواده
به دعای حضرت مادر، می شوی مادر، انشاءالله!
🎤آیت الله روح الله قرهی(حفظه الله تعالی):
اگر کسی بچّهدار نشد، یکی از راههایش خواندن یک صده (صد روز)، زیارت حضرت خدیجهی کبری است که توسّل به ایشان، بسیار اثرگذار است.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَهَ رَسُولِ اللَّهِ سَیِّدِ الْمُرْسَلینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَهَ خاتَمِ النَّبِیّینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ فاطِمَهَ الزَّهْراءِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّهِ اَجْمَعینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْأَئِمَّهِ الطَّاهِرینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ المُؤْمِنینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْمُؤْمِناتِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا خالِصَهَ الْمُخْلِصاتِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَهَ الْحَرَمِ وَ مَلائِکَهَ الْبَطْحآءِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اَوَّلَ مَنْ صَدَّقَتْ بِرَسُولِ اللَّهِ مِنَ النِّساءِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ وَفَتْ بِالْعُبُودِیَّهِ حَقَّ الْوَفآءِ، وَ اَسْلَمَتْ نَفْسَاً وَ اَنْفَقْتَ مالَها لِسَیِّدِ الْأَنْبِیآءِ
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا قَرینَهَ حَبیبِ اِلهِ السَّمآءِ، اَلْمُزَوَّجَهِ بِخُلاصَهِ الْأَصْفِیآءِ، یَا بْنَهَ اِبْراهیمَ الْخَلیلِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ سَلَّمَ عَلَیْها جَبْرآئیلُ، وَ بَلَّغَ اِلَیْهَا السَّلامُ مِنَ اللَّهِ الْجَلیلِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا حافِظَةَ دینِ اللَّهِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا ناصِرةَ رَسُولِ اللَّهِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ تَوَلّى دَفْنَها رَسُولُ اللَّهِ، وَ اسْتَوْدَعَها اِلى رَحْمَهِ اللَّه،
اَشْهَدُ اَنَّکَ حَبیبَهُ اللَّهِ وَ خِیَرَهُ اُمَّتِهِ، اِنَّ اللَّهَ جَعَلَکِ فى مُسْتَقَرِّ رَحْمَتِهِ فى قَصْرٍ مِنَ الْیاقُوتِ وَ الْعِقْبانِ، فى اَعْلى مَنازِلِ الْجَنانِ
صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکِ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ.
📚نسیم های گره گشا، ص 261.
May 11
May 11
چریک سایبر🇵🇸
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۱ عقبماندگی تحلیلی در کارگزاران فرهنگی 🖊مهدی جمشیدی ۱. حجاب، یکی از عرصه
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۲
مفاهیم فرهنگیِ دولتها: اعتدال
🖊مهدی جمشیدی
۱. باید مسألۀ حجاب را به قدرت سیاسی ارجاع داد و مراد از قدرت سیاسی، دولتهایی هستند که در دهههای گذشته، سیاستهای فرهنگیِ خود را به اجرا نهادند. چه از لحاظ ایجابی و چه از لحاظ سلبی، حجاب از سوی این دولتها، ضربههای جبرانناپذیر خورده و وضع امروز، حاصل اهمالها و انحرافهای دیروز است. در هر دولتی، مفهومی مطرح شد و در سایۀ آن مفهوم، مسألۀ حجاب نیز صورتبندی شد. ازاینرو، باید به گذشتۀ دولتی و مفاهیمی که هر یک در عرصۀ عمومی مطرح کردند رجوع کرد و ریشهها و سرچشمههای چالش را شناسایی نمود. در دولت سازندگی، هاشمیرفسنجانی از آغاز، مفهوم «اعتدال» را بیان کرد و بر روی آن اصرار ورزید. مقصود او از اعتدال، موقعیّتی در میانۀ دو جریان سیاسیِ آن روز بود. او میخواست از طریق تلفیق و ترکیب، سیاستِ خاصِ خویش را صورتبندی کند و این منطق را در همۀ زمینههای حکمرانی به کار گرفت. افزون بر اینکه فرهنگ برای او، هیچ منزلتی نداشت و اقتصاد و توسعۀ اقتصادی، همۀ ذهن او را به تسخیر درآورده بود، روحیۀ «عملگراییِ» دیرینهاش سبب شده بود که ارزشها در منطق او، صوری و بیخاصیّت و تزیینی باشند. او بهراستی، یک روحانی عملگرا بود که اصول و قواعد مشخصی نداشت. وی بهشدّت، «اقتضایی» و «موقعیّتی» میاندیشید و رفتار میکرد و دربارۀ فرهنگ و از جمله حجاب نیز، میکوشید در میانه بنشیند و از خود، چهرهای که در ذیل گفتمان تهاجم فرهنگی قرار میگیرد، نسازد.
۲. اسلامشناسیِ هاشمیرفسنجانی، لغزنده و سیّال بود و وضع کنونی و شرایط حاکم، روایت وی را از اسلام تعیین میکردند. او همهچیز را به «شرایط» و «موقعیّت»، ارجاع میداد و اسلام را در چهارچوب پسند اجتماعی، تفسیر میکرد. روشن بود که برای وی، «قدرت» یک بنیان تعیینکننده است و هیچ امری نباید به گونهای تعریف شود که تداوم قدرت را با دشواری روبرو سازد. باید با شرایط ساخت و ارزشها را متناسب با آنها خوانش کرد؛ اگر روزی جامعه، مایل به ارزشها بود و آنها را طلبید، باید همراهی کرد، و اگر روزی نیز، بخشهای مهمی از جامعه، تجدّد را بر تدیّن ترجیح دادند، نباید اصرار و حسّاسیّت ورزید، بلکه باید تفسیری از ارزشها ارائه کرد که با گرایش جامعه، سازگار باشد. مقصود وی از اعتدال نیز در حقیقت، همین عملگراییِ موقعیّتزده بود که ارزشها را برای تداوم قدرت، میفرسود و به حاشیه میراند. او بر اساس «میل» و «ارادۀ» خویش، برای همهچیز، دو حد افراط و تفریط تعیین میکرد و آنگاه میان این دو حد، یک نقطۀ میانی در نظر میگرفت و خود را ساکن این نقطه معرفی میکرد. بهاینترتیب، هر دو جریان مقابل خویش را ملامت و نفی میکرد و خود را مدار و محور عقلانیّت وانمود میکرد. این در حالی بود که «حد وسط»های او، دلخواهانه و سلیقهای بودند و پیوستاری که او تعریف کرده بود، بینالاذهانی نبود. او پس از استقرار اصلاحطلبان، بسیار بیشتر از گذشته دریافت که باید در ارزشهای اسلامی و انقلابی، تجدیدنظر کند تا بتواند بدنۀ اجتماعی به دست آورد و به قدرت خویش، استمرار ببخشد. اگر آنچه وی میخواست در حوزۀ فرهنگ رخ میداد، نتیجۀ مستقیم آن، رقمخوردن ترمیدور فرهنگی بود.
۳. شانزده سال پس از دولت سازندگی، حسن روحانی که مطیع و تابع هاشمیرفسنجانی بود و به سبب ماهیّت تکنوکراتیکش، جزو اصحاب اصلی هاشمیرفسنجانی به شمار میآمد، قدرت را به دست گرفت و همان اندیشۀ هاشمیرفسنجانی را تکرار کرد؛ او از «اعتدال» سخن گفت و برای مسألهها، دو حد افراط و تفریط ساخت و نقطۀ بینابینی را معقول و موجّه جلوه داد. در نظر او نیز، فرهنگ امر حاشیهای و فرعی بود که باید به خدمتِ قدرت سیاسی گمارده شود و از آن در راستای تثبیت قدرت، استفاده شود. او چونان هاشمیرفسنجانی، هرگز شخصیّتی فرهنگی نبود و تنها درکی که از فرهنگ داشت، این بود که باید از امیال تجدّدی در جامعه، اهرمی برای فشار سیاسی بسازد و قدرت خود را محکم گرداند. تکنوکراتها در طول شانزده سال حاکمیّت خویش، هرچه توانستند در جهت مقتضیات عالَم تجدّد پیش رفتند و جامعه را از لحاظ هویّتی، به آن وابسته و شیفته کردند. بااینحال، اعتدال، هرگز به یک «نظریه» تبدیل نشد و راه به عرصۀ معرفت نبرد، جز اینکه بهانه و توجیهی برای ولنگاری بیشتر در سیاست فرهنگی را فراهم کرد و جامعه را به آغوش تجدّد فرهنگی افکند. گذشته از سیاست فرهنگیِ عملگرایانه و شبهلیبرالی این دو دولت، اشرافیگری آنها و مفاسدی که در درونشان شکل گرفت، خسارتهای فراوانی به فرهنگ وارد کرد و بدبینیها و فاصلهها و گسستهای متعدّدی آفرید.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60