eitaa logo
•|چشم‌به‌راه|•
500 دنبال‌کننده
157 عکس
177 ویدیو
7 فایل
﷽ راهنمای‌کانال‌سنجاق‌شده (خمینی‌شهر♥) انتشارغیره : @cheshmberah_enteshar حمایت مالی از چشم به راه : @cheshm_hemayat ادیتور و مدیر «رَپ‌فَن» : @RapFan313 حمایت‌هاتون : @hemcheshm ایدی‌ادمین : @cheshm_be_rah_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوّابينَ.. قطعاً خدا ، توبه‌کنندگان را دوست دارد :) ❤ - سوره بقره آیه ۲۲۲
نظرتون راجب انتخابات پیش رو .!؟. https://daigo.ir/secret/315410346
امام كاظم عليه السلام: اَلْمُؤْمِنُ قَليلُ الْكَلامِ كَثيرُ الْعَمَلِ، وَ الْمُنافِقُ كَثيرُ الْكَلامِ قَليلُ الْعَمَلِ؛ مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار. [تحف العقول، ص397] @CHESHMBERAHIR
8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خواهی‌که‌خدا‌کار‌نکو‌با‌تو‌کند؟ @CHESHMBERAHIR
7.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کامینگ‌سونِ ترک «زوره» 🎙️ Artist : VANGUARD 🎨 cover art : Cheshm Be Rah __________________________ کانالِ‌ VANGURD : https://eitaa.com/joinchat/2717974729C58ef6cfe2f
•|چشم‌به‌راه|•
👇👇👇 @CHESHMBERAHIR
إيّاك‌َ نَعبُدُ وَ إِيّاك‌َ نَستَعِين‌ُ... فقط‌تورا‌عبادت‌میکنیم‌و فقط‌از‌توکمک‌میجوییم - سوره حمد آیه ۵ تعدادی از نکات و پیام های جالب پیرامون این آیه از قرآن کریم : (1) در برخی از دعاها و نماز‌های مستحبی، به‌ گفتن مکرّر این آیه برای رفع حاجت‌ها و برطرف شدن گرفتاری‌ها اشاره شده که نشان از اهمیت این آیه دارد. [نماز امام زمان از جمله آنهاست.]
•|چشم‌به‌راه|•
👇👇👇 @CHESHMBERAHIR
(2) با دقت در صنعت ادبی این آیه ، متوجه میشویم مفعول با ضمیر منفصل «ایاک» بر فعل «نعبد» و «نستعین» مقدم شده است... در حالی که می‌توانست به صورت «نعبدک و نستعینک» ( یعنی فعل بعد مفعول به صورت ضمیر متصل ) به کار رود. بیشتر محققان مقدم شدن مفعول بر فعل و فاعل در این آیه را نشانه انحصار و اختصاص‌ عبادت و استعانت به خدا دانسته‌اند. یعنی ما «فقط» تو را می‌پرستیم و «فقط» از تو کمک می‌جوییم.
•|چشم‌به‌راه|•
(2) با دقت در صنعت ادبی این آیه ، متوجه میشویم مفعول با ضمیر منفصل «ایاک» بر فعل «نعبد» و «نستعین»
(3) (ایاک) که میتوانست تکرار نشود و یک بار برای نعبد و نستعین به کار برود تکرار شده است ، آیت الله جوادی آملی این تکرار برای حصر در عبادت و هم در استعانت میداند ( یعنی همه عبادات منحصر خداست و جمیع استعانت‌ها هم از خداست... ) [ اینجور نباشه که خدا رو بپرستیم و بعدش از دیگران کمک بخواییم ]
•|چشم‌به‌راه|•
(3) (ایاک) که میتوانست تکرار نشود و یک بار برای نعبد و نستعین به کار برود تکرار شده است ، آیت الله ج
(4) به‌گفته جوادی آملی این آیه دلالت بر بطلان «جبر» و «تفویض» دارد؛ ( جبر : انسان اختیاری ندارد و مجبور‌است تفویض : انسان اختیار تام دارد ) زیرا هنگامی که می‌گوییم: «ایاک نَعْبُدُ»(تنها تو را می‌پرستیم)، پس دارای اختیار هستیم، نه مجبور. و چون می‌گوییم: «ایاک نَسْتَعِینُ» (تنها از تو یاری می‌جوییم)، پس نیاز به او داریم و امور به ما تفویض نشده است. چنان‌که بر اساس روایتی امام صادق(ع) به این آیه استناد و برای عدم واگذاری امور به دست بندگان استدلال کرده است...
•|چشم‌به‌راه|•
(4) به‌گفته جوادی آملی این آیه دلالت بر بطلان «جبر» و «تفویض» دارد؛ ( جبر : انسان اختیاری ندارد و مج
(5) برخی محققان نیز به جمع بودن فعل عبادت در این آیه توجه کردند و راز آن را اینگونه بیان کرده‌اند که : عبادت نوعِ بشر ناقص است و نمی‌تواند عبادت حقیقی که شایسته خداوند است را محقّق کند ازاین‌رو عبادت بشر با عبادت اولیای الهی جمع بسته شده تا این نواقص را برطرف کند. آنها گفته‌اند در حقیقت تحقّق عبادت حقیقی، در گرو جمع بستن عبادت ما با عبادت اولیای الهی برای خداوند محقق می‌شود...