💥 انبيا قبل از اينكه به كفِ خيابان بیایند و با اين جوانی كه گناه ميكند مقابله كنند، میرفتند با فراعنه مقابله ميكردند.
💥 در هر دورهای، «فرعون و هامان و قارون و بلعم باعور» اصلِ شرّ هستند.
💥 راه مبارزه با منكَر، مقابله با آن دستگاهي است كه منكَر را اقامه ميكند.
🔵 استاد آیت اله سید محمّدمهدی میرباقری:
«انبياء قبل از اينكه در كفِ خيابان بیایند و با اين آدمي كه گناه ميكند مقابله كنند، با فراعنه مقابله ميكردند.
حضرت ابراهيم ميروند بتكده را خراب ميكنند و با نمرود ميجنگند. موساي كليم با فرعون ميجنگد. اينطوري ميشود جامعه را اصلاح كنيد و الا اگر فرعون سر جاي خودش باشد و كارش را بكند و ما بیاييم در كف جامعه با اينهايي كه گناه ميكنند و مشرك هستند، مبارزه كنيم، کار پیش نمیرود.
هميشه اينطوري است كه راه مبارزه با منكَر، مقابله با دستگاهي است كه منكَر را اقامه ميكند. اولياءِ طاغوت و سلطه و آن نظام باطل، محورِ اقامه است و اصلِ باطل خودِ آنها هستند.
اگر به من بگويند شرِّ اصلي را در عالم نشان بده، ميگويم شرِّ اصلي سران استكبار هستند. اين فرعونهاي سياسي و فرهنگي و اقتصادي _ که خيلي وقتها با هم هستند _ شرِّ اصلی هستند. فرعون و قارون و هامان اصلِ شرّ هستند و شما بايد با اينها و دستگاهشان بجنگيد. هم بايد با فرعون بجنگيد و هم بايد با قارون و دستگاه اقتصادياش بجنگيد و هم باید با هامان و هم با مثلِ بلعمِ باعور بجنگید. اينها هستند که منکر را اقامه ميكنند.
نميشود که شما اينها را رها كنيد و بعد خيال كنيد که ميشود جلوي فساد اخلاقي را در جامعه بگيريم و جلوي بيحجابي را بگيريم، ولي با آنهايي كه اقامه ميكنند، مقابله نكنيم. او آن طرفِ جهان نشسته و براي اينكه عالم را تحتِ سيطره خودش دربياورد، برنامهريزي ميكند و ميخواهد فرهنگ مادی را گسترش بدهد، مثلاً فرهنگ بيحجابي و فرهنگِ برداشتنِ فاصلهٔ بين اقشار و غيره. هنر و رسانه و دانش و دانشگاه را در خدمتِ اين كار ميگيرد و بعد شروع به گسترش بيحجابي میکند و ميآيد مثلاً شبكه ماهوارهاي به نام منوتو راه میاندازد و فيلمهاي و برنامههایی را براي تغيير فرهنگ جامعه نشان ميدهد و در اين فيلمها قُبح دوستيابيِ چندجانبه براي زنهايي كه خداينكرده همسر هم دارند را ميريزد. شما با اينها بجنگيد.»
✒✒
خوب چه کسی در این بین موفق تر است و برگ برنده را در دست دارد، گروهی که توان ایجاد خوانش های تقابلی بهتر وبا کیفیت تری را دارند
خوانش تقابلی به کلام ساده یعنی توان معنا سازی،مفهوم سازی ،یعنی توانایی دیدن ودریافتن وقایع از زاویه و یا زوایای جدید،زاویه منظری که دیگران آن را ندیده باشند واین زاویه جدید متناسب با افکارونظرات جبهه خودی بوده و نشرداده شود و ما در این فضای غلبه رسانه ها و جریان غالب، راهی نداریم جز تربیت چنین افراد ونیروهایی با چنین توانایی.
برای تقریب به ذهن یک نمونه خوانش تقابلی ودریافت مفهوم ومعنایی دیگر ورای مفهوم ومعنای اولیه ای که از یک رخداد دیگران دریافت کرده اند بیان می شود:
💠ملتی که از ترس پلیس و ساواک حتی جرأت نداشت از جنازهی شهدایش سراغی بگیرد، حالا نسبت به گیس کشی و گلاویز شدن یک پلیس زن با یک دختر جوان تا این اندازه واکنش نشان میدهد.
این احساس کرامت و حساسیت نسبت به حقوق شهروندی جزو دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.
آنهم در دنیایی که در اتوپیای آمریکاییش مدام اخبار کشته شدن شهروندان با تیر مستقیم پلیس را میشنویم.
#بصیرت_رسانهای
#سواد_رسانه
#خوانش_تقابلی
10.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️این خاطره شیرین را از زبان آقای قرائتی بشنوید و شهدا را با صلواتی یاد کنید.
مراسم عزاداری ورود کاروان حضرت زینب سلام الله به شام.
سخنران: حجت الاسلام سید عباس موسوی مطلق
مداح: سید جواد رفیعی
زمان: سه شنبه ۹مهر ساعت ۱۹:۳۰
مکان: دانشگاه پیام نور خوانسار
حضور برای عموم آزاد است
در آخر مهمان سفره حضرت زینب سلام الله
#هیئت_مکتب_الزهرا_(س)
#دانشگاه_پیام_نور_خوانسار
🏴🏴🏴🏴🏴🏴
#خانواده_ارتباط، #رونق_تولید_با_ایتا http://eitaa.com/joinchat/46596097Ca2e898a494
💠 #زیارت_معجزه_می_کند / ۱
🔷 الصَّادِقِ ع عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِعَلِيٍّ ع يَا أَبَا الْحَسَنِ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى جَعَلَ قَبْرَكَ وَ قَبْرَ وُلْدِكَ بِقَاعاً مِنْ بِقَاعِ الْجَنَّةِ وَ عَرْصَةً «4» مِنْ عَرَصَاتِهَا وَ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى جَعَلَ قُلُوبَ نُجَبَاءَ مِنْ خَلْقِهِ وَ صَفْوَةٍ مِنْ عِبَادِهِ تَحِنُّ إِلَيْكُمْ وَ تَتَحَمَّلُ الْمَذَلَّةَ وَ الْأَذَى فِيكُمْ فَيَعْمُرُونَ قُبُورَكُمْ وَ يُكْثِرُونَ زِيَارَتَهَا تَقَرُّباً مِنْهُمْ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ مَوَدَّةً مِنْهُمْ لِرَسُولِهِ أُولَئِكَ يَا عَلِيُّ الْمَخْصُوصُونَ بِشَفَاعَتِي وَ الْوَارِدُونَ حَوْضِي وَ هُمْ زُوَّارِي وَ جِيرَانِي غَداً فِي الْجَنَّةِ يَا عَلِيُّ مَنْ عَمَرَ قُبُورَكُمْ «5» وَ تَعَاهَدَهَا فَكَأَنَّمَا أَعَانَ سُلَيْمَانَ بْنَ دَاوُدَ عَلَى بِنَاءِ بَيْتِ الْمَقْدِسِ وَ مَنْ زَارَ قُبُورَكُمْ «6» عَدَلَ ذَلِكَ ثَوَابَ سَبْعِينَ حِجَّةً بَعْدَ حِجَّةِ الْإِسْلَامِ وَ خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ حَتَّى يَرْجِعَ مِنْ زِيَارَتِكُمْ كَيَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ فَأَبْشِرْ وَ بَشِّرْ أَوْلِيَاءَكَ وَ مُحِبِّيكَ مِنَ النِّعَمِ بِمَا لَا عَيْنٌ رَأَتْ وَ لَا أُذُنٌ سَمِعَتْ وَ لَا خَطَرَ عَلَى قَلْبِ بَشَرٍ وَ لَكِنَّ حُثَالَةً مِنَ النَّاسِ يُعَيِّرُونَ زُوَّارَ قُبُورِكُمْ بِزِيَارَتِكُمْ كَمَا تُعَيَّرُ الزَّانِيَةُ بِزِنَاهَا أُولَئِكَ شِرَارُ أُمَّتِي لَا تَنَالُهُمْ شَفَاعَتِي وَ لَا يَرِدُونَ حَوْضِي .
🔶پیامبر اکرم ص به امیر مومنان فرمود:
اى ابا الحسن! خداوندْ قبر تو و قبر فرزندانت را بُقعه هايى از بقعه هاى بهشت و عرصه اى از عرصات بهشت قرار داده است و به يقين، خداوندْ دل هاى پاكْ سرشتان از خلقش و برگزيدگان از بندگانش را چنان قرار داده كه به سوى شما كشيده مى شوند و در راه شما هرگونه خوارى و آزار را تحمّل مى كنند، قبور شما را آباد مى كنند و بسيار به زيارت آنها مى روند، براى نزديك شدن به پروردگار و به نشانه دوستى با پيامبر خدا.
اى على! آنان به شفاعتم ويژه هستند و بر حوض من (كوثر) وارد مى شوند و آنان فردا در بهشت، زائران من اند.
اى على! هر كس قبور شما را آباد و به آنها رسيدگى كند، گويا در ساختن بيت المقدّس، سليمان بن داوود را يارى كرده است. هركس قبور شما را زيارت كند، ثواب آن [زيارت] برابر با ثواب هفتاد حجّ واجب پس از حجّ واجب است و از گناهانش بيرون مى آيد، مثل روزى كه از مادرش به دنيا آمده است، تا آن كه از زيارت شما برگردد. پس مژده باد بر تو، و به دوستان و پيروانت نيز بشارت بده كه نعمت هاى الهى و روشنايى چشم از آنِ آنهاست، چيزهايى كه نه چشمى ديده و نه گوشى شنيده و نه بر دل بشرى خطور كرده است. ليكن برخى از مردم بى مقدار، همان گونه كه زناكار را به خاطر زنايش ملامت مى كنند، زائران شما را هم به خاطر زيارت شما سرزنش مى كنند. آنان بدترينِ امّت من اند. هرگز مباد كه شفاعتم بدانان رسد و بر حوض من وارد نخواهند شد.
🔻 كتاب المزار- مناسك المزار(للمفيد)، النص، ص: 229 ؛ تهذيب الأحكام: ج 6 ص 22 ح 50، فرحة الغري: ص 77
🏴🏴
🚩
کارشناس آسیب های اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان:
در فضای رسانه ای، جنگ، جنگ روایت ها است
🖊
کارشناس آسیب های اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: در این فضا، جنگ، جنگ روایت ها است و لذا باید منابع خبر را بشناسیم تا عملا در زمینی که طرف مقابل می خواهد بازی نکنیم.
📎👇
basijnews.ir/fa/news/9182374
✅
هدایت شده از جوانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قبر_کوچک_سقا‼️😔😭
سرداب یل ام البنین علیه السلام
👌به یاد بیاور داستان #علامه_بحرالعلوم و
تعمیر قبر را‼️
#ایتا، #پیام_رسان_برتر_ایرانی
#با_افق_جهانی
🌱 @javane313 🌱
#شعارجوانه:
من ایرانی می خرم،پس هستم.