🔰 سینما ملت خانه رسانه و برج میلاد خانه اصلی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شد
🔹 چهلویکم جشنواره فیلم فجر، برج میلاد به عنوان خانه جشنواره، میزبان بخش بین الملل، بازار فیلم، میهمانان داخلی و خارجی و صاحبان آثار خواهد بود. همچنین اهالی رسانه و منتقدان در پردیس سینمایی ملت (خانه رسانه) به تماشای آثار این دوره از جشنواره خواهند نشست.
#جشنواره_فجر
#فجر_چهلویکم
📽 @ciinema
📌 برخی مدیران معتقدند که فیلمهای ارزشی مخاطب ندارد!
🎞 مدیر عامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، مهدی عظیمی میرآبادی: برخی مدیران و اعضای شوراهای مختلف معتقدند که فیلمهای ارزشی دیگر مخاطب ندارد. در صورتی که این نگاه از اساس غلط است، چرا که ملت انقلابی ایران اسلامی در مراسمها و مناسبتهای مختلف ثابت کردهاند، پیرو و پشتیبان اسلام، انقلاب، قرآن و ولایت فقیه هستند.
▪️ کسانی که چنین تصوراتی دارند، میخواهند حدود ۳ میلیون نفری که به سینما میروند را با فیلمهای سطحیشان راضی نگه دارند. در واقع آنها را به ۸۲ میلیون نفر دیگر ترجیح میدهند، در صورتی که رویه باید کاملاً معکوس باشد.
#سینمای_دفاع_مقدس
#سیاستگذاری_سینما
📽 @ciinema
❇️ مهدیه ساداتمحور کارگردان مستند «عزیز» در دیدار بانوان با مقام معظم رهبری تندیس فیروزه بهترین فیلم مستند شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت را به رهبر انقلاب اهدا کرد.
#سینما_حقیقت
#هنرمند_متعهد
📽 @ciinema
سینما🎬
📌 #پاراکتاب | جذابیت؛ شرط لازم و نه کافی 🔗 جذابیت «شرط لازم» است، اما «کافی» نیست، و چون شرط کافی ن
🔰 #پاراکتاب | جذابیت سینما برای بشر در کجاست؟»
🔅 مفهوم و حدود جذابیت در سینما به جواب این سوال باز میگردد که «برای چه باید فیلم بسازیم؟» سینما را هم میتوان به سوی آن ابتذالی هدایت کرد که پیش از انقلاب به آن «فيلمفارسی» میگفتند و هم به سوی سینمای «آوانگارد» و هم به جوانب دیگر. و سؤال اینجا است که ما سینمای ایران را در کدام یک از این افقها معنا میکنیم؟
🔘 امروز در سینما سوء استفاده از گرایشهای غریزیِ وجود حیوانی بشر امری است مجاز و بسیار رایج. با عنایت به آنچه در جهان امروز میگذرد، سینما و تلویزیون ایران الحق چه عفیفترین و نجیبترین هستند، اما بسیارند کسانی که برای عفت و نجابت در سینما شأنی قائل نیستند؛ مقصودم کسانی هستند که «وجود حیوانی بشر» را از «حقیقت انسانی او» میدهند.
🔅 در اینجا با توجه به نحوه تفکر، تعاریف مختلفی از جذابیت وجود پیدا میکند. پس اگرچه هنوز به این سؤال که «جذابیت سینما برای بشر در کجاست؟» جواب نگفتهایم، اما سؤالات دیگری نیز عنوان میشود که طرح آنها در حقیقت بخشی از جواب است.
📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١٣
📽 @ciinema
سینما🎬
🎞 انواع فیلم مستند 🖇 نگاه فیلمسازان به جهان و واقعیتهای پیرامون آنها از همان آغاز با هم متفاوت بود
📢 انواع مستند؛ مستندهای خبری
🔸 مستندهای خبری قدیمیترین، کلاسیک ترین و متداولترین شكل فیلمهای مستند است که معمولا برای بخشهای خبری تلویزیونها ساخته میشود. در این مستندها فیلمساز با استفاده از صدای یک گوینده که بر روی تصاویر میآید، یک رویداد یا مجموعهای از رویدادهای خبری را روایت میکند. مستندهای خبری اغلب در محل وقوع حادثه ساخته میشوند و گزارش مستقیم و دست اولی از آن حادثه محسوب میشوند.
🔸 عیب این نوع فیلمهای مستند این است که تاریخ مصرف دارند و در دوره زمانی بسیار محدودی قابل استفادهاند و با کم اهمیت شدن آن رویداد خبری اهمیت خود را از دست میدهند. اگر چه ارزش آرشیوی و اسنادی خود را برای همیشه حفظ میکنند و میتوانند در بررسیها و تحلیلهای خبری یا رسانهای مورد استفاده قرار گیرند. یكی از بهترین نمونه این نوع فیلمهای مستند، مستندهایی اسیت که گزارشگرهایی مثل جان سیمپسون یا رگی عمر برای تلویزیون بیبیسی میسازند.
#مقدمات_سینما
📽 @ciinema
سینما🎬
🌄 بازتاب پسزمینه«Projection Back» 🔸 روشــی کــه در آن نمای فیلمبــرداری شدهای بــر روی یــک پــرد
💫 اصلاح رنگ«correction color»
🔻 منظور از این اصطلاح، اصلاح رنـگ و نـور فیلـم در مرحلـه پایانـی تدویـن است. در ایـن مرحلـه نــور و رنــگ تصاویــر بــا اســتفاده از دســتگاه یــا نرمافزاری ویــژه و همســان اصلاح میگردد. اصطلاح فرانســوی ایــن کار
کـه در سـینمای ایـران نیـز رایـج اسـت«اتالوناژ» اسـت.
#اصطلاحات_سینمایی
📽 @ciinema
⛔️ آثار مساله دار بدون مجوز انتشار یافت
▪️ سریال «سقوط» بهکارگردانی سجاد پهلوان زاده در حالی از شب گذشته ۱۵ دی ماه پخش اولین قسمت خود را آغاز کرده که پیگیریها از ساترا نشان میدهد که این سریال که این روزها درگیر حواشی مختلفی بوده است به همراه دو اثر دیگر از شبکه نمایشخانگی، هنوز مجوز ندارند.
🔚 پیگیریها از ساترا نشان میدهد که هیچیک از این سه سریال مجوز مربوطه را برای انتشار از ساترا کسب نکردند و ساترا پیشتر در خصوص مجموعههای «پدرخوانده» و «بیگناه» در حال هماهنگی با مرجع قضایی بوده است.
#ساترا
#شبکه_نمایش_خانگی
📽 @ciinema
📌نخستین خُلفوعده از گاهشمار چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر
❌معرفی فیلمهای بخش «سودای سیمرغ» به تعویق افتاد
در حالی که بر اساس گاهشمار مندرج در فراخوان این دوره از جشنواره،قرار بود پنجشنبه ۱۵ دی ماه اسامی فیلمهای بخش رقابتی سودای سیمرغ جشنواره اعلام شود، این امر به تعویق افتاد.
⭕️دبیرخانه جشنواره چهل و یکم اعلام کرد:
با توجه به شرایط کشور در ماههای گذشته که روند تولید آثار سینمایی را با تأخیر همراه کرد، بنابر درخواست برخی از صاحبان آثار مبنی بر اختصاص زمان بیشتر جهت تحویل نسخه نهایی فیلم، با موافقت دبیر جشنواره این زمان تمدید شد.
#جشنواره_فجر
#فجر_چهلویکم
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قسمتی از سریال پوست شیر که جوابیست به بعضی سلبریتی ها که این روزها به دنبال سیاهنمایی هستند
📽 @ciinema
⭕️ اکران مستند «مشق امشب» در حالی آغاز شده است که دانش آموزان مدارس ایران را در فلاکت غرق در بدبختی نشان میدهد
🔅 این اقدام سازمان سینمایی در حالی است که روزنامه گاردین در یادداشتی فیلم «مشق امشب» را تحسین کرده و درباره اهمیت این فیلم چنین نوشته است: «مستند دلخراش و دردناک «مشق امشب» یک پیشفرض ساده دارد؛ مصاحبه با بچههای مدرسهای ایرانی و قرار دادنشان جلوی دوربین و پرسش درباره زندگی، مدرسه، تکالیفشان و امید به آینده.
🔅 در فیلم همچنین درباره سیستم آموزشی ایران توضیحاتی ارائه میشود، اما چیزی که باقی میماند، تصویر ویرانگری از شکاف بین طبقه فقیر و غنی در جامعه است.
#سیاهنمایی
#سینما
📽 @ciinema
⛔️ اشکان خطیبی قاتلین #شهید_عجمیان را شجاع دل خطاب کرد
پن: شجاعت که نه ولی عجب قساوتی میخواد ۴۰ نفره یکی رو دوره کنن و چندتا چاقو فرو کنی توی پهلوش!
#سلبریتی
#جامعه
📽 @ciinema
📌 جایگاه زنان اثرگذار در حوزه های علمی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و...در آثار سینمایی کجاست
🖇 صبا رادمان منتقد سینما: متأسفانه زنان اثرگذار در حوزه های علمی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و... جایی در آثار سینمایی ندارند. این در حالی است که ما در حوزه های مختلف کشور و همینطور در تاریخ کشورمان شاهد حضور زنان قدرتمند و اثرگذاری بوده و هستیم که زندگی هریک از آن ها می تواند دستمایه تولید فیلم های سینمایی شود.
🔗 در سینمای قبل انقلاب هم وقتی جایگاه زنان را بررسی می کنیم می بینیم یا زنان روسپی بودند یا مادران خانه دار و هیچ گاه هیچ تصویری از زنان اثرگذار جامعه در فیلم ها نشان داده نمی شد؛ این اتفاق شاید برآمده از نگاه مردسالاری است که در بطن جامعه ما وجود دارد و مانع از دیده شدن دستاوردها و پیشرفت زنان می شود.
#سینمای_انقلاب
#زن_و_سینما
📽 @ciinema