فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 محمدعلی باشهآهنگر: اگر قرار است به حاج قاسم اقتدا کنیم باید به صحبتهای او گوش کنیم
🔹با یک عذرخواهی و دلجویی میشد نگذاریم اتفاقات اخیر به جاهای باریک بکشد. اگر دیر بشود معلوم است سرویسهای جاسوسی استفاده میکنند.
🔹ما خیلی جاها قصور کردیم و باید کسی عذرخواهی کند. من اولینش هستم و از نیروهای امنیتی و خانوادههایی که داغدار شدند عذرخواهی میکنم. این کشور مال همه ماست.
#جشنواره_فیلم_فجر
#فجر۴۱
📽 @ciinema
🔍#پاراکتاب| قوه واهمه تماشاگر؛ مستحیل و مستغرق در فیلم
🔸 تماشاگر بخش اعظم وجود خویش را تسلیم فیلم میکند و در آن مستغرق میشود. با این استغراق دچار نوعی غفلت از خویش و الیناسیون می گردد که حُسن و قبح آن باید با توجه به شرایط و نتایج فیلم ارزیابی شود.
🔹 این غفلت ملازم با زندگی بشری است و از آن نمیتوان پرهیز کرد. پایان این سیر به نوعی خودآگاهی منتهی میشود که اگر ماهیتی کمال طلبانه داشته باشد، میتواند همهٔ ترسها و خشمها و هیجانات و کشاکشهای عصبی فیلم را در خود مستحیل، کند و اگر نه، تماشای فیلمی که منافی آزادی و عقل بشر و مانع کمال اوست، خُسرانی است که جبرانش به سختی ممکن است.
🔸 بهعنوان مثال فیلمهای ترسناک بر فعالیت قوه واهمه تماشاگر متکی هستند و کمال بشر به آن است که مجموعه قوای وجودیش تحت احاطهٔ عقل به اعتدال برسد، لذا مخالف کمال انسانی است که قوه واهمه را بهطور مستقل و فارغ از عقل پرورش دهیم.
📖آیینه جادو، جلد اول، صفحه۱۸
📽 @ciinema
سینما🎬
🔺دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به هومن برقنورد برای فیلم «سینما متروپل» 🔺دیپلم افتخار بهت
⭕️ درباره داوریهای جشنواره هم بسیار گفته و نوشتهام که فارغ از علایق و سلایق با هیچ استاندارد جشنوارهای و مراسم اعطای جوایز سینمایی در طول تاریخ سینمای دنیا نمیخواند و نیاز به تجدید نظر اساسی در ساختار و رشتههای برگزیده دارد.
✍ سعید مستغاثی
📽 @ciinema
سینما🎬
🔴 پست صفحه اینستاگرامی بازیگر سینما، مریم خاکساریان که با حمله و ریپورت براندازان مواجه شد و بهسرعت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 واکنش مریم خاکساریان در پی حمله سایبریهای آلبانینشین به پیج اینستاگرامیاش
📽 @ciinema
سینما🎬
📌 یک فریم از رسوایی سلبریتیآدم 📽 @ciinema
🔹 مدیر روابطعمومی جشنواره فیلمفجر در #اطلاعیه ای اعلام کرد؛ بهدلیل حساسیتهای این دوره و لونرفتن اسامی برگزیدگان، جلسه جمعبندی داوران ساعتی قبل از مراسم اختتامیه برگزار شد که تا دقایقی قبل از مراسم ادامه داشت و بهدلیل زیادبودن جوایز نسخه چکنویس بدون امضای دبیر سهوا در برخی از لوحهای تقدیر قرار گرفت.
🔹 دیروز نسخه نهایی لوحها ارسال و از گیرندگان آنها عذرخواهی شد.
📽 @ciinema
سینما🎬
🔍#پاراکتاب| قوه واهمه تماشاگر؛ مستحیل و مستغرق در فیلم 🔸 تماشاگر بخش اعظم وجود خویش را تسلیم فیلم
💎 #پاراکتاب| شیوه تأثیرگذاری فیلمفارسی بر تماشاگر(۱)
♦️ کاری که فیلمفارسی با تماشاگر خویش میکند کار تازهای نیست؛ شکوه علفزار، داستان وست ساید، دختر گلفروش، هرگز نمیر مادر، سالهای دور از خانه و... نیز با مخاطب خویش همان میکنند که فیلمفارسی.
♦️ در طول تاریخ سینما بسیار معدودند فیلمهایی که شیوهای جز این برای تأثیرگذاری بر مخاطب خویش اتخاذ کرده باشند و با صرف نظر از بعضی از تفاوتهای فرعی در نوع رودررویی با تماشاگر، تفاوتی میان فیلمهای وسترن ،خیالی، ترسناک ،کمدی، ملودرام و.... وجود ندارد.
📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه۲۱
📽 @ciinema
🎞️درخشش چهلویکمین جشنواره فیلم فجر با حمایت از استعدادهای جوان
🔘شرح جلسه اختتامیه جشنواره فجر در کیهان
📽 @ciinema
⭕️ آیا فجر چهلویکم آغازی بر یک پایان خواهد بود؟
🔘 جشنواره فجر امسال هم تمام شد و ما ماندیم و سینمای ایران. سینمایی که هنوز تا سینمای انقلاب اسلامی شدن راه دور و درازی در پیش دارد. راهی که بدونشک با مماشات و اغماض و سادهانگاری برخی مسؤلین فرهنگی پیش نخواهد رفت. این سینما بیش از هر چیز نیازمند تئوری است. تئوریای که بتواند ربط و نسبت سینمای انقلاب با سلبریتی جماعت را بهطور شفاف ترسیم و مرزبندی کند.
🖇 مرزبندی مشخصی که حداقل عناصر معلومالحالی همچون #پژمان_جمشیدی در آن جایی نداشته باشند.
🔚 مطمئن باشید با توجه به اظهارات صورت گرفته از طرف برخیها، سال آینده یقینا خیلی از رفتهها نه بهپای خود که به اصرار مسؤلین #ارشاد و #سازمان_سینمایی به جشنواره بر خواهند گشت و این یعنی سکانداران فرهنگی جمهوری اسلامی همچنان بهدنبال سینمای سلبریتیمحور هستند و چیزی از سینمای انقلاب اسلامی فهم نکردهاند.
پن: امیدواریم که برخیها با ندانم کاریشان دریچههای باز شده به روی سینمای انقلاب را بتونریزی نکنند.
📽 @ciinema