eitaa logo
آرشیو کنفرانس عماریون
249 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
499 ویدیو
91 فایل
ارتباط با مدیریت کانال↙️↙️ @Yavar_amar مغزخاکستری @khakestary_amar کانال اتحادیه عماریون @et_amarion نفوذیها @Nofoziha_ammariyon شهدا و اهل بیت علیهم السلام @Ammar_noghtezan خنده بازار و طنز سیاسی @khande_bazarr عکسنوشته عماریون @amaariyon
مشاهده در ایتا
دانلود
خیلی مهم در ادامه دقت کنید👇👇👇
✅اين جمله که با روایات صحیح ثابت شده است، تنها با معناي👈سرپرستي و امامت👉 سازگاري دارد، نه با معناي 👈🏻محبّت و دوستی👉🏻؛ زيرا معنا ندارد که پیامبر دعا کند بر کساني که حضرت (ع) دوست آنان است!!  در واقع حضرت رسول (ص) بعد از آن كه حضرت امام علی (ع) را به جانشيني خود برگزيدندبراي تثبيت اين امر مهم و عملي شدن آن ، مردم را ترغيب كردند كه حضرت (ع) را در اجراي اين امر و اداره امور مملكت ياري نمايند كه اگر چنين كنندخداوند آن‌ها را ياري خواهد كرد و از طرف ديگر به منافقان فهماندند كه اگر با حضرت علی مخالفت كنند و قصد دشمني با او را داشته باشند در حقيقت با خداوند مخالفت كرده و با او دشمني كرده‌اندچنين دعائي جز با مقام امامت و خلافت سازگاري ندارد زيرا اگر فقط دوستي و محبت حضرت امير المؤمنين مطرح بودمعنا نداشت كه اين همه تأكيد نمايند ؛ تا جايي كه دوستي او را دوستي خدا و دشمني با او را دشمني با خدا اعلام نمايند.
ابن تیمیه درباره ی زیاده حدیث غدیر ، میگه: ...ولا ريب أنها كذب لوجوه : [ ص: 418 ] ( أحدها : أن الحق لا يدور مع معين إلا النبي صلى الله عليه وسلم لأنه لو كان كذلك لوجب اتباعه في كل ما قال ومعلوم أن عليا ينازعه الصحابة... 🔵شکی نیست که زیاده حدیث کذب است به چند دلیل یکی اینکه حق دور کسی نمی گردد جز پیامبر ص و اگر قرار باشد زیاده حدیث درست باشد در این صورت تبعیت از علی (ع) در همه ی گفتارش واجب است در حالیکه آن چه معلوم و مسلّم است این است که صحابه با او نزاع داشته اند. 📗📔منهاج السنة النبویة - ج 4 ص 418 🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?idfrom=445&idto=446&bk_no=22&ID=298 
همانطور که می بینید ابن تیمیه دلالت زیاده ی حدیث را متوجه شده ولی از آنجایی که آن را مخالف تئوری عدالت صحابه دیده تکذیب کرده👈چرا که اصلا به ذهنش خطور نمی کند که صحابه با وجود چنین حدیث واضحی با امام علی علیه السلام نزاع کنند و از ایشان تبعیت نکنند!
خیلی جالب است ما اثبات کردیم تواتر و صحت حدیث را اما ابن تیمیه ملعون میگوید زیاده حدیث یعنی وال من والا و.... کذب هست و ان را رد میکند و میداند که اگر این جمله را رد نکند کل مذهبش رد هست چرا که گفتیم این جمله و ادامه ان صرااااااحتا ولایت و امامت علی ع را می رساند
7⃣تبریک و تهنیت مردم به امیر مؤمنان ع پس از اینکه حضرت رسول حدیث غدیر را فرمودند عمرخطاب به مولا علی (ع) گفت: 👈👈 بَخٍ بَخٍ لَكَ يَابْنَ أَبِي طَالِبٍ أَصْبَحْتَ الیوم مَوْلايَ وَمَوْلَى كُلِّ مُسْلِمٍ   گوارا باد بر تو اي فرزند ابی طالب! تو امروز مولاي من و مولای همه ی مسلمین گردیدی👉👉 🔽این حدیث از 6 تن از اصحاب روایت شده است: 📗📔اول: ابوهریره تاریخ بغداد للخطیب البغدادی - ح  2775 با سند صحیح 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=717&hid=2775&pid=362079
✅ألبانی این حدیث را به خاطر وجود مطر الوراق و شهر بن حوشب در سند آن تضعیف کرده است!! باید دانست که ألبانی ملعون چاره دیگری نداشته است چون در این روایت ، نزول آیه اکمال هم درباره ی غدیر دانسته شده و گویا ألبانی دیوار کوتاه تری از شهر بن حوشب و مطر الوراق پیدا نکرده 📗📔شهر بن حوشب:  او از روات صحیح بخاری ، صحیح مسلم و سنن اربعه است . تهذیب الکمال للمزی - شهر بن حوشب الأشعری ابوسعید 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=1857&pid=648831 🔴بزرگانی مثل یحیی بن معین ، احمد و بخاری او را توثیق کرده اند و توثیق این سه نفر کفایت می کند: 📗📔شرح سنن الترمذی - کتاب الاستئذان و الآداب - باب ما جاء فی التسلیم علی النساء - ح 2697 🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?idfrom=5177&idto=5178&bk_no=56&ID=1701 
مطر الوراق: ذهبی می گوید فمطر من رجال مسلم، حسن الحديث میزان الاعتدال فی نقد الرجال للذهبی - ج 4 ص 127 ش 8587 🌐http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/3309_ميزان-الاعتدال-الذهبي-ج-٤/الصفحة_126#top 📗📔سیر اعلام النبلاء للذهبی - الطبقة الرابعة - مطر الوراق - ج 5 ص 452 <( م ، 4)>.  🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?idfrom=912&idto=912&bk_no=60&ID=828 📗📔دوم:براء بن عازب مسند احمد بتحقیق حمزة الزین ، دار الحدیث قاهره - ج 14 ص 185 و 186 ح 18391  🌐http://s1.picofile.com/file/7965265806/بیعت_عمر_در_غدیر.jpg ؛ ✅حمزه الزین محقق کتاب مسند احمد ، سند یکی از روایات را حسن و دیگری را صحیح دانسته است. 📗📔فضائل الصحابة احمد بتحقیق وصی الله بن محمد عباس - ح 1042 با تصریح بر صحت حدیث 🌐http://s2.picofile.com/file/7966953973/تبریک_عمر.jpg
پس تمام نظریه های علمای وهابی برای رد این حدیث و ایه کاملا نابود و.مخالف علم جرح و تعدیل خودشون وبقیه علماست.... که در این قسمت و قسمتهای اتی به نکات جالبی اشاره میکنیم
ملاعلى هروى بعد از نقل و شرح اين روايت مى‌گويد: رواه أحمد) أي في مسنده، وأقل مرتبته أن يكون حسنا فلا التفات لمن قدح في ثبوت هذا الحديث) 🔵اين روايت را احمد در مسند خود نقل كرده است، كمترين درجه اين حديث اين است كه 👈حسن👉باشد؛ پس سخن كسانى كه به اين روايت ايراد گرفته‌اند، ارزش توجه ندارد . 📗📔مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح - کتاب المناقب و الفضائل - باب مناقب علی.. -در شرح ح 6103  🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=79&ID=292&idfrom=12109&idto=12150&bookid=79&startno=16
📗📔ابن کثیر این روایت را نقل کرده و آن را رد نمی کند: البداية والنهاية لإبن کثیر - ج 11ص 73   🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=59&ID=874
✅سند روایت احمد بن حنبل ابتدا از شیخش عفان بن مسلم می باشد که او از روات بخاری و مسلم و سنن اربعه می باشد و لذا در توثیق او تردیدی نیست. ✅ سند دیگرش ابتدا از هدبة بن خالد است که او از روات صحیح بخاری و مسلم میباشد فلذا از نظر اهل سنت ثقه میباشد. ✅ادامه سند ، از حماد بن سلمه تا براء بن عازب نیز همان سند ابن ماجه در سننش در مورد حدیث غدیر است که ألبانی آن را تصحیح کرده است:   📗📔صحیح ابن ماجة للألبانی، ج 1، ص 26، ح 113  🌐http://islamport.com/w/alb/Web/3135/93.htm