مطر الوراق:
ذهبی می گوید فمطر من رجال مسلم، حسن الحديث
میزان الاعتدال فی نقد الرجال للذهبی - ج 4 ص 127 ش 8587
🌐http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/3309_ميزان-الاعتدال-الذهبي-ج-٤/الصفحة_126#top
📗📔سیر اعلام النبلاء للذهبی - الطبقة الرابعة - مطر الوراق - ج 5 ص 452 <( م ، 4)>.
🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?idfrom=912&idto=912&bk_no=60&ID=828
📗📔دوم:براء بن عازب
مسند احمد بتحقیق حمزة الزین ، دار الحدیث قاهره - ج 14 ص 185 و 186 ح 18391
🌐http://s1.picofile.com/file/7965265806/بیعت_عمر_در_غدیر.jpg
؛
✅حمزه الزین محقق کتاب مسند احمد ، سند یکی از روایات را حسن و دیگری را صحیح دانسته است.
📗📔فضائل الصحابة احمد بتحقیق وصی الله بن محمد عباس - ح 1042 با تصریح بر صحت حدیث
🌐http://s2.picofile.com/file/7966953973/تبریک_عمر.jpg
پس تمام نظریه های علمای وهابی برای رد این حدیث و ایه
کاملا نابود و.مخالف علم جرح و تعدیل خودشون وبقیه علماست....
که در این قسمت و قسمتهای اتی به نکات جالبی اشاره میکنیم
ملاعلى هروى بعد از نقل و شرح اين روايت مىگويد:
رواه أحمد) أي في مسنده، وأقل مرتبته أن يكون حسنا فلا التفات لمن قدح في ثبوت هذا الحديث)
🔵اين روايت را احمد در مسند خود نقل كرده است، كمترين درجه اين حديث اين است كه 👈حسن👉باشد؛ پس سخن كسانى كه به اين روايت ايراد گرفتهاند، ارزش توجه ندارد .
📗📔مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح - کتاب المناقب و الفضائل - باب مناقب علی.. -در شرح ح 6103
🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=79&ID=292&idfrom=12109&idto=12150&bookid=79&startno=16
📗📔ابن کثیر این روایت را نقل کرده و آن را رد نمی کند:
البداية والنهاية لإبن کثیر - ج 11ص 73
🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=59&ID=874
✅سند روایت احمد بن حنبل ابتدا از شیخش عفان بن مسلم می باشد که او از روات بخاری و مسلم و سنن اربعه می باشد و لذا در توثیق او تردیدی نیست.
✅ سند دیگرش ابتدا از هدبة بن خالد است که او از روات صحیح بخاری و مسلم میباشد فلذا از نظر اهل سنت ثقه میباشد.
✅ادامه سند ، از حماد بن سلمه تا براء بن عازب نیز همان سند ابن ماجه در سننش در مورد حدیث غدیر است که ألبانی آن را تصحیح کرده است:
📗📔صحیح ابن ماجة للألبانی، ج 1، ص 26، ح 113
🌐http://islamport.com/w/alb/Web/3135/93.htm
ابن عباس
فخر رازی ضمن بیان یکی از اقوال نزول آیه ی ابلاغ به صراحت بیان می دارد:
🔴العاشر : نزلت الآية في فضل علي بن أبي طالب عليه السلام ، ولما نزلت هذه الآية أخذ بيده وقال :👈من كنت مولاه فعلي مولاه الّلهم وال من والاه وعاد من عاداه👉فلقيه عمر رضي الله عنه فقال : هنيئاً لك يا ابن طالب أصبحت مولاي ومولى كل مؤمن ومؤمنة ، وهو قول ابن عباس والبراء بن عازب ومحمد بن علي
📗📔تفسیر فخر رازی - ذیل آیه ابلاغ در العاشر
🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=132&ID=2171
🔴علامه آمرتسری حنفی نیز میگوید:
عن ابن عباس قال : نزلت هذه الآية يا أيها الرسول بلغ .👈 فقال عمر : بخ بخ يا علي أصبحت مولاي ومولى كل مؤمن ومؤمنة .أخرجه أبو نعيم والثعلبي.
📗📔أرجح المطالب في عد مناقب أسد الله الغالب أمير المؤمنين علي بن أبي طالب - ص 67
زید بن ارقم
📗📔الحاوی للفتاوی للسیوطی - ج 1 ص 91 به نقل از احمد بن حنبل
🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=130&ID=69
ابو سعید خدری
عن أبي سعيد الخدري أن هذه الآية نزلت في فضل علي بن أبي طالب رضي الله عنه وكرم الله وجه يوم غدير خم , فأخذ رسول الله صلی الله علیه و سلم بيده وقال👈من كنت مولاء فهذا عليّ مولاه . اللهم وال من والاه وعاد من عاداه👉. فلقيه عمر وقال : هنيئاً لك يا ابن أبي طالب أصبحت مولاي ومولى كل مؤمن ومؤمنة
وهو قول ابن عباس والبراء بن عازب ومحمد بن علي
📗📔تفسير غرائب القرآن ورغائب الفرقان المؤلف : نظام الدين الحسن القمي النيسابوري الجزء : 2 صفحة : 616
🌐http://ar.lib.eshia.ir/41755/2/616
سعد بن ابی وقاص
🔴ولما سمع أبو بكر وعمر ذلك قالا فيما خرجه الدارقطني عن سعد بن أبي وقاص أمسيت يا بن أبي طالب مولى كل مؤمن ومؤمنة
📗📔فیض القدیر شرح جامع الصغیر للشوکانی - ج 6 ص 282 رقم 9000
🌐http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/2292_فيض-القدير-شرح-الجامع-الصغير-المناوي-ج-٦/الصفحة_282#top
ابن حجر هیثمی این روایت را مسلّم دانسته و به آن علیه شیعه استدلال کرده است!
📗📔الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة - ج 1 ص 110
🌐http://islamport.com/w/aqd/Web/2580/103.htm
⬅️⬅️اجماع جمهور بر صحت روایت تبریک عمر
ابوحامد غزالی دانشمند بزرگ اهل تسنن می گوید:
🔴واجمع الجماهير على متن الحديث من خطبته في يوم عيد غدير خم باتفاق الجميع وهو يقول: 👈من كنت مولاه فعلي مولاه👉👈فقال عمر بخ بخ يا أبا الحسن لقد أصبحت مولاي ومولى كل مولى فهذا تسليم ورضى وتحكيم...
اینم مشت محکم جمهور و غالبه علما اهل تسنن به امام وهابیت ابن تیمیه که ادامه حدیث را رد می کرد☝️☝️☝️
🔵از خطبههاى رسول گرامى اسلام كه همه مسلمانان بر متن آن اتفاق دارند خطبه ی غدير خم است .رسول خدا فرمود: هر كس من مولا و سرپرست او هستم، على مولا و سرپرست او است. عمر پس از اين فرمايش رسول خدا (ص به على (ع گفت:
تبريك، تبريك، اى ابوالحسن، تو اكنون مولای من و مولاى همه ی مولاها شدی.
👈اين سخن عمر حكايت از تسليم او در برابر فرمان پيامبر و امامت و رهبرى على (عليه السلام) و نشانه رضايتش از انتخاب على (ع به رهبرى امت دارد...
📗📔سر العالمين وكشف ما في الدارين - ج 1 ، ص 4
🌐http://islamport.com/w/akh/Web/240/4.htm
چون آیات قبل و بعد آیه ی اکمال ، درباره ی حرام شدن مردار ، خون و گوشت خوک است فلذا نتیجه میگیریم که آیه ی اکمال در رابطه با آن و پس از حرام شدن موارد فوق الذکر ، نازل شده است:
حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَا أَكَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ۚ ذَٰلِكُمْ فِسْقٌ ۗ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ
پاسخ_شیعه:
آن دینی که به خاطر حرام شدن مردار ، خون و گوشت خوک به اکمال برسد و اتمام نعمتش به واسطه ی آنها باشد ، آن دین به درد همان ها میخورد!
1⃣نکته ی اول:
شکی نیست که آیات و سوره های قرآن به ترتیب نزول ، مرتب نشده اند و الاّ باید گفت که 97 آیه ی بعدی سوره ی مائده نستجیربالله بیهوده نازل شده اند و نقشی در دین ندارند!!!
2⃣نکته ی دوم:
نه قرآن و نه روایات هیچ کدام نگفته اند که هر کدام از آیات قرآن درباره ی یک موضوع هستند و همه ی قسمت هایش بایستی در یک زمان نازل شوند.
3⃣نکته ی سوم:
درآیه ی 3 مائده بعد از اعلام اکمال دین یک حکم دینی دیگری بیان میکند👈فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ👉 و این نشان میدهد که آیه ی اکمال ربطی به مسأله ی تحریم مردار ، خون و گوشت خوک ندارد.
4⃣نکته ی چهارم:
آیه ی تحریم مردار ، خون و گوشت خوک قبلا چندین مرتبه نازل شده بود:
بقره/173 - اعراف/145 - نحل/115
5⃣نکته ی پنجم:
اگر آیه ی اکمال (الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا) را از آیه ی 3 مائده جدا کنیم هيچ صدمه اي به مضمون آيه وارد نميشود و صدر وذيل آيه كاملا به هم مرتبطند.. تو گويي هيچ چيزي از آن كم نشده و اين حالت بسيار نادر است و تنها در صورتي اتفاق مي افتد كه اصطلاحا جمله، اعتراضيه باشد.
👈به عبارت ديگر:
حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَا أَكَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ۚ ذَٰلِكُمْ فِسْقٌ فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ
كه از آن، آیه ی اکمال كم شده ، همان مضمون آیه ی 173 بقره و 115 نحل است:
آیه ی 173 بقره:
إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ بِهِ لِغَيْرِ اللَّهِ ۖ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَلَا إِثْمَ عَلَيْهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ
آیه ی 115 نحل:
إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ ۖ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ
اگر آیه ی اکمال در رابطه با امامت و ولایت حضرت علی علیه السلام بود ، پس چرا خداوند آن را در میان آیات حلال و حرام آورده است؟ مگر نستجیر بالله می ترسید؟پاسخ_شیعه
👌 خداوند فرموده است که قرآن را از تحریف حفظ میکند ولی آیا فرموده است که با زور و جبر⁉️ این خدایی که ما میشناسیم اهل زور و جبر نیست بلکه با تدبیر کارها را پیش میبرد.
از آنجایی که آیه ی اکمال اهمیت زیادی دارد و زیاد جلب توجه میکند فلذا آمدن آن در میان آیه ای که جلب توجه نکند ، باعث میشود تا از تحریف محفوظ بماند.
✅پس از اینکه مشخص شد ، آیه ی اکمال آیه ی مستقلی است و ربطی به حرام شدن مردار ، خون و گوشت خوک ندارد
پایان قسمت سوم....
خیلی قسمتهای مهمی در راه هست
همراه باشید....
یاعلی مدد....
قسیم النار و الجنه....
📜📜📜📜📜📜📜📜
جنـــــاب
"استـــاد نصیــرزاده"
بسیـــــارعـــالی بود
اجــرتــون بـــا
صاحب الزمان عج ا....
از همـراهی همـه کاربران
وادمین ها ومدیران ارجمند
گروه هـــای ولایــی که در
برنامه ریزی وهماهنگی واجرای
کنفرانس ما را همراهی نمودند
صمیمانه سپاسگزاریم ....
التماس دعای فرج
یا علــــــی
پـایـان کنفـرانــس
📜📜📜📜📜📜📜
🌴بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🌴
🌹🌹بنر کانال های وابسته به اتحادیه عماریون🌹🌹
🇮🇷اتحادیه عماریون 🇮🇷
1) ⤵
https://sapp.ir/conferanceammar
کانال کنفرانس اتحادیه عماریون در برنامه سروش 💎تعداد458
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
2)⤵
https://sapp.ir/dastanakhavapayamha
https://sapp.ir/dastanakhavapayamha
https://sapp.ir/dastanakhavapayamha
کانال داستانک ها و پیام ها💎تعداد913
🌸🍃🌸🍃🌸
3)⤵
@tobeh314
کانال معراجی ها💎تعداد300
🌸🍃🌸🍃🌸
4)⤵
https://eitaa.com/conferanceamariyon
کانال کنفرانس عماریون در برنامه ایتا 💎تعداد56
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
5)⤵
https://gap.im/tmersad313
کانال تنگه مرصاد💎 تعداد71
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
6)⤵
http://eitaa.com/joinchat/2499215360C724692d646
کانال عقیدتی وسیاسی در برنامه ایتا💎تعداد 32
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
7)⤵
https://sapp.ir/gh.mazhabg97
کانال عقیدتی سیاسی در برنامه سروش 💎 تعداد56
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
8)⤵
https://gap.im/conference_ammar
کانال کنفرانس در پیام رسان گپ 💎تعداد 57
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن عرض ادب و ارادت خدمت همه بزرگواران
و تبریک به مناسبت هفته دولت کنفرانس امشب رو آغاز میکنیم
عدم حضور وزرا و مدیران کشور بهمنظور سرکشی از بازار عراق برای صادرات ما مشکلآفرین است.
دولت باید وزرا را وادار کند که در هر فصل به بازار عراق سفر داشته باشند و این بازار را ارزیابی و راهکارهای حل مشکلات صادرات به این بازار را بررسی کنند.
بازار عراق بهویژه برای صنعت و تولیدات کشاورزی، صنعتی و معدنی ما فرصت بسیار بزرگی است زیرا بیشتر زیرساختهای این کشور از بین رفته و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.
میزان حضور اقتصادی ما در بازار عراق تناسبی با روابط ما با این کشور در حوزههای دیگر ندارد که بخشی از پایین بودن مبادلات اقتصادی مربوط به عدم شناخت فعالان اقتصادی از بازار عراق است.
1
دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به تسهیل قوانین و مقررات تجاری در عراق گفت: تعرفههای گمرکی در این کشور در چهار گروه صفر، 10، 15 و 30 درصد تعیین شده که کاهش تعرفه بسیاری از کالاها در اصل بهنفع صادرات کالای ایران به عراق تمام شده است.
هم اکنون مصالح ساختمانی، مواد غذایی، انواع محصولات کشاورزی، شویندهها و محصولات بهداشتی را مهمترین اقلام صادراتی ایران به عراق است.
برای جلوگیری از صادرات کالای بیکیفیت به بازارهای صادراتی بهویژه عراق بایدهرچه نظارت بر مرزها ازسوی ایران و عراق بیشتر باشد بهتر است نمونه کالاهای ایرانی در عراق آزمایش شود، اگر کوتاهی از سوی شرکتهای ایرانی بود با متخلفان برخورد کنند تا مردم عراق رغبت بیشتری برای خرید کارایی ایرانی داشته باشند.
25 درصد از ویزاهای صادرشده برای اتباع عراقی، درمانی است این فرصت بسیار مناسبی است که با همکاری همه دستگاهها و نهادها باید بتوانیم از این فرصت در جهت استفاده از توانمندیهای پزشکی و درمانی ایران بهره گیریم.
عراق تا 15 سال آینده با میزان سرمایه گذاری سالانه صد میلیارد دلار، بزرگترین بازار منطقه خواهد بود.
زیرساختهای عراق اعم از جدول کنار خیابان تا نیروگاه از بین رفته و نیاز به بازسازی دارد که مهمترین تأمین کننده مصالح و امکانات مورد نیاز برای این بازسازی ایران میتواند باشد.
2
اگر از فرصت حضور در بازار عراق استفاده نشود، این بازار هم مانند بازار آسیای میانه تربیت خواهد رفت.
نظافت شهری، معماری صحیح، زیرساختهای اصلی، احداث پل، معابر جدید و روشنایی شهر از زمینههایی است که متخصصان و شرکتهای ایرانی با دانش بالای خود میتوانند در تأمین آن به عراق کمک کنند ضمن اینکه ایجاد مراکز آموزشی و تفریحی در دانشگاهها نیز میتواند دیگر زمینه همکاری باشد.
عراق تا سال 2035 بعد از عربستان دومین صادر کننده نفت خواهد بود که برای این هدف به 500 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که استفاده از دانش و امکانات حفاری ایرانی و همچنین استفاده از تخصص ایران در پالایشگاهها و توسعه میادین بهویژه در استان بصره میتواند در تحقق این هدف کمک کننده باشد.
در عراق خطوط گازرسانی وجود ندارد یکی از طرحهای جذاب برای ایرانیها در عراق ایجاد خطوط گازرسانی میتواند باشد ضمن اینکه ایران میتواند در ساخت کنتورهای برق و استفاده از انرژیهای خورشیدی و بادی به عراق کمک کند.
3