eitaa logo
آرشیو کنفرانس عماریون
254 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
499 ویدیو
91 فایل
ارتباط با مدیریت کانال↙️↙️ @Yavar_amar مغزخاکستری @khakestary_amar کانال اتحادیه عماریون @et_amarion نفوذیها @Nofoziha_ammariyon شهدا و اهل بیت علیهم السلام @Ammar_noghtezan خنده بازار و طنز سیاسی @khande_bazarr عکسنوشته عماریون @amaariyon
مشاهده در ایتا
دانلود
دلیل اینکه به عترت اهتمام داریم اما متاسفانه تا حدودی قرآن نزدمان مهجور هست چیست؟
انواع ظلمهایی که در قرآن به آن اشاره شده چیست و ظالمترین مردم از نظر قرآن چه کسانی هستند؟
در مورد تشویق و تنبیه در روش تربیتی اهل بیت علیه السلام بالاخص امام هادی علیه السلام توضیح بفرمائید؟
بر اساس قرآن کیفر و پاداش الهی چگونه است؟
اهمیت علم در قرآن چیست؟
چگونه میتوانیم برای کسب محبت واقعی به خدا از قرآن کمک بگیریم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🍃 📢 گروه "گفتمان عماریون" برگزار می کند: ◽️موضوع کنفرانس: نهج البلاغه آیین نامه انقلاب اسلامی (قسمت سوم) 👤 ارائه دهنده: جناب آقای روحی معاونت آموزش و شبکه سازی اتحادیه عماریون 🗓زمان: سه شنبه 99/11/28 🕰 ساعت 22 🔻دوستانتان را به گروه دعوت فرمایید. 🔻در ساعت اجرای برنامه ارسال پست 🚫 https://eitaa.com/joinchat/1907425297C40136ba990
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به شما همراهان همیشگی گروه گفتمان عماریون
تشکر و خدا قوت به مدیر محترم بخش کنفرانسهای عماریون از باب زحمات و هماهنگی هایی که متحمل میشوند.
در خدمت شما هستم با موضوع نهج البلاغه آیین نامه انقلاب اسلامی
خب ما بحث ضرورت امام و رهبر در جامعه را در جلسه قبل تبیین کردیم. حال سوال راهبردی و مهم این که ما نسبت به این جایگاه چه وظیفه ایی داریم👇👇👇👇👇
وظایف رهبر وامت (خطبه 216) خداوند سبحان، بعضى از حقوق خود را براى بعضى از مردم واجب فرمود. و هر حقى را برابر پاداش حقى ديگر قرار داد. بعضى از آن حقوق زمانى واجب مى آيند كه آن ديگر نيز حقى را كه بر گردن دارد ادا نمايد. بزرگترين حقى كه خداوند تعالى از آن حقوق واجب گردانيده، حق والى است بر رعيت و حق رعيت است بر والى. اين فريضه اى است كه خدا اداى آن را بر هر يك از دو طرف مقرر داشته و آن را سبب الفت ميان ايشان و عزت و ارجمندى دين ايشان قرار داده است. پس رعيت صلاح نپذيرد مگر آنكه واليان صلاح پذيرند و واليان به صلاح نيايند، مگر به راستى و درستى رعيت. زمانى كه رعيت حق خود را نسبت به والى بگزارد و والى نيز حق خود را نسبت به رعيت ادا نمايد، حق در ميان آنها عزت يابد و پايه هاى دينشان استوارى گيرد و نشانه هاى عدالت برپا گردد و سنتهاى پيامبر (صلی الله علیه واله) در مسير خود افتد و اجرا گردد و در پى آن روزگار به صلاح آيد و اميد به بقاى دولت قوت گيرد و دشمنان مأيوس گردند. و اگر رعيت بر والى خود چيره گردد يا والى بر رعيت ستم روا دارد، در اين هنگام، ميان آنها اختلاف كلمه پديد آيد و نشانه هاى جور پديدار آيد و تباهكارى در دين بسيار شود و عمل به سنتها متروك ماند و به هوا و هوس كار كنند و احكام اجرا نگردد و دردها و بيماريهاى مردم افزون شود. و كسی از پايمال شدن حق بزرگ و رواج امور باطل بيمى به دل راه ندهد. در اين هنگام نيكان به خوارى افتند و بدان عزت يابند و بازخواستهاى خداوند از بندگان بسيار گردد.