eitaa logo
پاتولوژی فرهنگی
5.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
246 فایل
🔬 | کانال محمدجواد خواجه‌وند پژوهشگر و آسیب‌شناس در حوزه مطالعات پیشرفته فرهنگی و اجتماعی اندیشه‌جو سطح دو علوم استراتژیک - اندیشکده یقین 📬 | ارسال نظرات: @m_j_khajevand 🌿 | صندوق برکت: @cupathology_barekat 🎬 | آرشیو تصویری: aparat.com/cupathology
مشاهده در ایتا
دانلود
🥇شهدا قهرمانان کشورند بالاتر از شهدا هیچ قهرمانی نداریم. [ تقابل دو تفکر ] 🔬 پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
هوالحکیم امام علی(ع): ای مردم در راه راست، به دلیل شمار اندک رهروان آن احساس تنهایی نکنید؛ زیرا مردم بر سفره‌ای گرد آمده‌اند که سیری آن کوتاه مدت و گرسنگی‌اش طولانی است. 📚 میزان‌الحکمه، جلد یکم، صفحه ۴۶۵ 🔬 پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
48.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هوالحکیم 🔺چالش‌های مهاجرت به روایت ایرانی ساکن 🇳🇿 نیوزیلند 👤 ارائه‌ای از محمد جواد خواجه‌وند 📥 Aparat | Youtube 🔬 پاتولوژی فرهنگی @CuPathology [ تا انتها ببینید ✓ ] 🗂
ضمن احترام؛ بنده کنشگرانِ فتنه‌ی سیاه «زن / زندگی / آزادی» را قهرمانان ملی و نمایندگان ورزشی سرزمینم نمی‌دانم . 🌹 هرکدام از این پست‌ها، استوری‌ها و توئیت‌ها بوی خون می‌دهد ! خون جوانانی که با این نوشته‌ها و هشتک‌ها تهییج شدند و به خیابان‌ها آمدند و شمشیر علیه کشورشان کشیدند و از روی نادانی یا جان خود را از دست بدهند یا جان مظلومی را گرفتند و خانواده‌ای را به عزا نشاندند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیر قلعه‌نوعی: تو این چهل سال تنها چیزی که نبوده فقط عدالت ! [ ظلم بوده و ظلم بوده و ظلم ! ] 🔬 پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
پاتولوژی فرهنگی
هوالحکیم 🔺چالش‌های مهاجرت به روایت ایرانی ساکن 🇳🇿 نیوزیلند 👤 ارائه‌ای از محمد جواد خواجه‌وند 📥 A
هوالحکیم علی اکبر صالحی، وزیر خارجه پیشین: 🔺مهاجرت از ایران به دانش آموزان و کودکستان‌ها رسیده است! [ جالبه؛ دیروز بود که در کلیپ «چالش‌های مهاجرت» اشاره کردم که سن ایجاد دغدغه در خصوص مهاجرت به کودکان رسیده است! ] 🔬 پاتولوژی فرهنگی @CuPathology 🗂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوالحکیم 🔺رهبر انقلاب: کارِ برای خدا و شجاعانه و با از‌خود‌گذشتگی همین‌جور است؛ بابرکت میشود. خدای متعال به همه‌ی کارهایی که برای او انجام میگیرد، برکت میدهد. «برکت میدهد» یعنی چه؟ یعنی تأثیراتش، منافع و فوایدش تمام نمیشود، ادامه دارد؛ این «» معنایش این است. ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ 🔬 پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوالحکیم رهبر انقلاب: «خواص» یعنی آن مجموعه‌ی انسان‌هایی که در کار خود، با فکر و با شناخت و با تشخیص عمل می‌کنند و تابع جَو نیستند! این کسانی که ما اسمشان را «خواص» میگذاریم، یعنی کسانی که دارای فکرند، نگاهشان نگاه از روی تدبّر است، از روی تشخیص است، اوضاع را میفهمند، می‌شناسند، میدانند چه کار دارد میشود، این‌جور نیست که سرشان پایین باشد و هر جا دیگران رفتند اینها هم بروند، این افراد وظیفه‌ی سنگینی دارند؛ اینها بایستی جهت عمومی حرکت جامعه را حفظ کنند و نگذارند این حرکت دچار انحراف بشود. اگر خواصّ جامعه از این وظیفه غفلت بکنند، حوادثی که پیش خواهد آمد ضربه‌های تاریخی به ملّتها میزند. ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ 🔬 پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
پاتولوژی فرهنگی
هوالحکیم رهبر انقلاب: «خواص» یعنی آن مجموعه‌ی انسان‌هایی که در کار خود، با فکر و با شناخت و با تشخی
. . • این بیانات رهبری رونوشت به مخاطبانی که از دو روز پیش ریختن در پی‌وی ما و بخاطر نکاتی که در خصوص فوتبال گفتیم و انتشار مواضعی که از فوتبالیست‌ها [ در فتنه ززآ ] منتشر کردیم؛ ما رو تکفیر کردند! • لکن اگر بنا بود ما هم دنبال رو عوام الناس باشیم و جهت‌گیری‌های هرهری مذهب توده رو تایید کنیم و دنبال رو جَو باشیم باید دست از فعالیت می‌کشیدیم . • ادعا ندارم که جز خواص هستم اما تلاشم این بوده که تا اونجا که سوادم میرسه برده‌ی تبلیغات، جو عامیانه و تعصبات کور و احمقانه نباشم. 🌹
🔺 روندها یکی از پایه‌های مطالعه‌ی آینده، شناخت روندهاست. روندها معمولاً در صورت گذار (Shift) آشکار می‌شوند یعنی رفتن و انتقال از یک چیز یا یک وضع به چیز یا وضع دیگر. در مطالعات و مشاهداتم، به برخی از روندهایی که در وضعیت امروز، در جریانند، بر خورده‌ام: ۱. روند شخصی‌سازی یا گذار از تخصصی‌سازی به شخصی‌سازی: یکی از گذارهای مهم جهان مدرن، گذار از جنرالیسم به تخصص بود. همه چیز، تخصصی شد. حتی کارها و مشاغل هم تخصصی شد. امروز اما همه چیز دارد شخصی می‌شود. مثلاً در کار و شغل، داریم به سمت شغل‌هایی حرکت می‌کنیم که به تخصص خاصی نیاز ندارد بلکه به آدم خاصی نیاز دارد، یعنی با یک فرد خاص، متناسب‌سازی شده است. ۲. ‌روند سوژگی زن: به عرصه آمدن زنان، تازه آغاز شده است. زن دارد از آمریت به فاعلیت می‌آید؛ از باطن به ظاهر. در مقابل، مرد دارد به باطن می‌رود. زن دارد متجسم می‌شود. عوض شدن جای زن و مرد، عوارضی بنیادین بر زندگی خواهد داشت. دیر نیست که زنان، طالب و خواستگار مردان می‌شوند. نزاع دختران بر سر پسر را دیده‌ایم؛ دیر نیست که زن در موضع غیرت می‌نشیند؛ دیر نیست که فاعلیت ارتباط، با زنان خواهد بود. عجیب‌تر اینکه دیر نباشد که زنان، تعدد زوج خواهند داشت و مردان وحدت زوج. جابجایی‌های عجیبی در راه است. ۳. گذار از خودروی شخصی به سمت همگانی و ناوگانی: مصائب سوخت و آلودگی و ترافیک و حمل و نقل، تمام‌شدنی نیست؛ حتی در جوامع آینده‌ساز. جوامع آینده‌ساز، جوامعی هستند که آینده را آنها می‌سازند؛ جوامعی که در لبه‌ی تصرف در هستی و ساخت آینده قرار دارند. جهان امروز ما، محصول فاعلیت انسان نیست، محصول فاعلیت انسان اروپایی و سپس آمریکایی است. در همین جوامع، گذار از خودروی شخصی، آغاز شده است. در آینده، حمل‌ونقل همگانی و ناوگانی، جای خودروهای شخصی را می‌گیرد. ۴. گذار روستا از تولید به توریسم: در کثیری از روستاهای جهان و البته ایران، تولید محصول، سخت و پرهزینه شده است. سیستم تولید تکنولوژیک، تولید روستایی را نیز دچار انزوا کرده است. برای همین، روستا، دارد از کانون تولید، تبدیل به کانون توریسم می‌شود. چیزی شبیه به موزه‌هایی که آدمیان، گاه‌گاه، برای گریز از زندگی سیویل، و یادکرد خاطرات کهن، به آنها سری می‌زنند. ۶. روند شتاب فزاینده‌ی تلذذ جنسی: روند هم‌جنس‌گرایی، روند خطرناکی است و دنباله‌ی طبیعی آزادی روابط جنسی بین زنان و مردان در جامعه است. البته که هم‌جنس‌گرایی، هم محتوم جوامع باز است و هم محتوم جوامع بسته. رهایی روابط، به پورنیزه شده روابط می‌انجامد. پس از آن، نفس سیری‌ناپذیر آدمی، مرحله‌ی بالاتری را طلب می‌کند و مرحله‌ی بالاتر لذت جنسی را کسی می‌تواند به او بدهد که دقیقاً بداند او چه می‌خواهد. فقط یک مرد است که می‌تواند بفهمد یک مرد در رابطه‌ی جنسی، چه می‌خواهد و فقط یک زن است که می‌داند یک زن در رابطه‌ی جنسی، چه می‌خواهد. پس هم‌جنس است که می‌تواند خواست او را به او بدهد. ۷. روند پایان پایان‌نامه: ما، آخرین نسلی بودیم که برای آموزش، به دانشگاه رفتیم و آخرین نسلی هستیم که نوشتن پایان‌نامه را تجربه کردیم. پس از این، به تبع توسعه‌ی هوش مصنوعی، ترویج و تولید علم، متحول خواهد شد و تجربه‌ی نسل‌های آینده از آموختن و آموزاندن و دانش‌افزایی، متفاوت خواهد بود. ۷. روند جنگ تنوع و شمول: به نظرم معنای دقیق Inclusion و Exclusion را با درک معنای مفاهیم توفیق و تسدید و ولایت و برائت می‌توان فهمید. منازعه‌ای در جهان در گرفته است میان ایده‌ها و گفتمان‌های مدعی جهان‌داری که کدام‌یک تنوع‌پذیرتر و شامل‌تر است؛ یعنی کدام یک می‌تواند آدم‌های با نگاه‌ها و سلایق و عقاید و علائق و باورها و رفتارها و زی‌سبک‌های مختلف را ذیل خود، جای دهد. چتر بودن هر کدام بیشتر باشد، نامرز بزرگ‌تری را خواهد ساخت. 🔬 پاتولوژی فرهنگی @CuPathology