eitaa logo
پاتولوژی فرهنگی
5.5هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
257 فایل
🔬 | کانال محمدجواد خواجه‌وند پژوهشگر و آسیب‌شناس در حوزه مطالعات پیشرفته فرهنگی و اجتماعی اندیشه‌جو سطح دو علوم استراتژیک - اندیشکده یقین 📬 ارسال نظرات: @m_j_khajevand 🌿 حامیان کانال: @cupathology_barekat 🎬 آرشیو تصویری: www.aparat.com/CuPathology1
مشاهده در ایتا
دانلود
✓ افتخار می‌کنم به تشخیص و انتخابم در انتخاب گزینه اصلح در بین کاندیداهای موجود. ✓ هیچ کدام از شش نامرد انتخابات ریاست جمهوری به اندازه‌ی آقای زاکانی از دولت شهید رئیسی حمایت و دفاع نکرد . بدون شک اگر گزینه‌ای را بخواهیم انتخاب نماییم که غیورانه ادامه‌ دهنده دولت مستقر او باشد و کار ناتمام او را به اتمام برساند ایشان می‌باشد. ✓ یک نکته ویژه که در خصوص او بسیار دوست می‌دارم این است که جادبه و دافعه دارد و بیان قاطع او مرز میان دو قطبی حق و باطل را به وضوح تفکیک می‌کند. ✓ ویژگی که در گزینه‌هایی مانند جلیلی خنثی و بدون کارکرد و در گزینه‌هایی مانند قالیباف و قاضی‌زاده و پورمحمد ترکیب‌یافته با التقاط می‌بینم. ✓ و یک نکته هم در خصوص آقای جلیلی: «بزرگترین ضد تبلیغ برای ایشان مناظرات بود.» ✓ اگر ذره‌ای برای رای دادن به گزینه‌ای مانند قالیباف دچار تردید بودم؛ با مشاهده مصاحبه دختر او به قطع دور او را خط کشیدم. ✓ عدم صلابت و خنثی بودن و رکودی که در جلیلی در مناظرات مشاهده کردم نیز او را فاقد کارکرد و برش انقلابی در قامت رئیس جمهور و در مصاف با جریان اصلاحات و لیبرال می‌کند و اجماع جریان انقلابی بر روی او را اشتباه محاسباتی تلقی می‌کنم. ✓ حضور ظریف در میزگرد سیاسی، حواشی میزگرد فرهنگی، توهین جهانگیری به شهید جمهور و دولت او و حضور جماعت نفرت‌انگیزی که حول پزشکیان گرد آمده‌اند نفرتم را از او و جریان حامی و طرفدار او صد چندان نمود. ✓ و کلام آخر یا زاکانی در میدان می‌ماند و به او رای خواهم داد. یا حجت شرعی برای اینجانب برای رای به سایر گزینه‌ها وجود نداشته و (احتمال دارد) رای من سفید باشد. مگر آنکه ایشان به نفع آقای جلیلی کنار بروند و اعلام کنند که از نامزد مربوطه حمایت بشود و رای داده بشود که در این صورت تمکین خواهم کرد. ✍ | محمدجواد خواجه‌وند
آنچه نگارش شد به اختصار و کلی به تحریر درآمد و دلایل، جزئیات و ریزه‌کاری‌های دیگری هم دارد که شاید بعد ضمیمه نمایم. با توجه به اینکه رویکرد اصلی کانال «پاتولوژی فرهنگی» ناظر به آسیب‌شناسی مصائب فرهنگی و اجتماعی می‌باشد؛ مناظره‌ی فرهنگی و اجتماعی و شنیدن دیدگاه کاندیداها در مقایسه با یکدیگر برای من از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و ان‌شاالله بعد از مشاهده آن جمع‌بندی نهایی و قطعی خود را در خصوص کاندیداها نگارش خواهم کرد. و من الله توفیق
آنچه عنوان کردم تحلیل و برآورد شخصی اینجانب (تا این لحظه) است و انتظار ندارم که سایرین بخواهند به آنچه من به جمع‌بندی رسیدم عمل کنند. هرکسی مُخَیر است بر اساس تحلیل و جمع‌بندی خود گزینه اصلاح را شناسایی و به او رای بدهد.
پاسخ به یک پرسش مکرر
سلام و نور از مخاطبان گرامی پوزش می‌خواهم که هنوز پاسخ پیام‌ها داده نشده است. ان‌شاالله بعد از پخش مناظره پیام‌ها را پاسخ خواهم داد.
به اتفاق به تماشای مناظره امشب بنشینیم. گمان می‌کنم مهم‌ترین مناظره در میان پنج مناظره‌ی تعریف شده برای کاندیداها همین مناظره می‌باشد .. دیدگان نمایندگان در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی
✓ فتنه‌ی «زن / زندگی / آزادی» یک فتنه‌ی تمام عیار در حوزه مسائل اجتماعی بود که در شهریور سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار در ایران اتفاق افتاد. شاید دیدگاه عموم مردم این باشد که بزرگ‌ترین بحران امروز نظام جمهوری اسلامی در حوزه مسائل اقتصادی باشد. در حالی که از نگاه من آنچه به عنوان یک تهدید جدی ایران اسلامی را مترصد آسیب می‌نماید ریشه در بحران‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دارد. ✓ فتنه‌ی انتخابات پیش رو نیز در تفاوت دیدگاه کاندیداها در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌باشد. باید دید مردم در این انتخابات گزینه‌ای را راهی نهاد ریاست جمهوری خواهند که مسیر مطالبات شهریور ۱۴۰۱ را برای آن‌ها تسهیل کند یا کسی را انتخاب می‌کنند که با تلاش حداکثری می‌کوشد که مردم را از سقوط در این ورطه نجات بدهد. ✍ | محمدجواد خواجه‌وند
صحبت‌های پورمحمدی و پزشکیان بسیار خطرناک و ناظر به تکمیل پروژه جامعه نفسانی بود.
زاویه نگاه جلیلی درست است؛ لکن اینجا مناظره‌ست و همچنان انتظار داریم که آقای جلیلی علاوه بر بیان دیدگاه درست، نگاه‌های نادرست را به چالش بکشاند.
مواضع قالیباف میانه بود. تلاشی برای جذب هر دو طرف دعوا.
موافق صحبت‌های قاضی زاده هاشمی هم نبودم. میگه «مساله امروز زنان تبعیض در فرصت‌هاست» اتفاقا این یکی از بخش‌های مثبت کارنامه کاری جمهوری اسلامی در حوزه زنان بوده. اینکه امروز در بسیاری از زمینه‌ها علاوه بر اینکه تبعیضی برای زنان وجود ندارد، بلکه شرایط برای آن‌ها نسبت به مردان نیز با تسهیل بیشتری همراه بوده است. جنس حرف‌ها پوپولیستی و تلاش برای جذب هر دو طرف دعوا بود