eitaa logo
پاتولوژی فرهنگی
5.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
246 فایل
🔬 | کانال محمدجواد خواجه‌وند پژوهشگر و آسیب‌شناس در حوزه مطالعات پیشرفته فرهنگی و اجتماعی اندیشه‌جو سطح دو علوم استراتژیک - اندیشکده یقین 📬 | ارسال نظرات: @m_j_khajevand 🌿 | صندوق برکت: @cupathology_barekat 🎬 | آرشیو تصویری: aparat.com/cupathology
مشاهده در ایتا
دانلود
پس از عــــلی کریمی و بهــــروز وثوقی، یــــک سلبریتــــی دیگر هــم تو دهنــــی محکمی به مسئولین سلبریتی‌نواز زد! یک بیلاخ دیگر با سس آلفردو از آواره‌های هرجایی و اپوزیسیون خـــارج به مسئولین ذی ربط کشـــــور برای قوانیــن من درآوردی خود تا یاد بگیرند قانــون برای همه یکسان است و سلبریتی‌ها چیـزی جزء بی‌شرفی و پستی و مفــت خور بودن نیستند و تادیب و برخورد سخـــــت، جواب ناســــزاء و دهـــن کـــجی آنان به سرزمین و آیین و دیـن خود است نه بــــــخشش و بازگشت و نشستــــن بالای مجلس!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سطح تولید محتوای مُدرس سطوح عالی حــــــوزه علمیـــــه و فارغ‌التحصیل سطــــح چهار حوزه علمیه قم! تازگی هم یاد گرفته آقامیری‌طور عمامـــه را بردارد و عینــــک آفتابی بزند که قـــــــشر خاکستری جذب بشوند! ۳۱۴ هزار نفر در پیامرسان ایتا این مستضعف فکری را دنبال می‌کنند .. مایه تاسف است! 🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
🔺اسلام شهروند پفیوز نمی‌خواهد! شهید بهشتی: بعضی آدم‌ها هستند، در چنین آدم‌هایی قوه غضبیه به چشـــم نمی‌خورد یا خیـــلی خیلی ضعیـــــف اســت! آدم‌های بی‌رگــــــی هستند هر کس هرچـــه بر سر آن‌ها بزند، صدای‌شان در نمی‌آید.در انقلاب آموختیم که یک انســـان متعـــهد و پیش‌رفته وقتی حق‌اش زیر پـای دیگــران می‌رود، وقتی به حقوق‌اش تجـــــاوز می‌شـــود، این آدم آرام نمی‌نشیند. تسلیم نمی‌شود. ایــن آدم بـپا می‌خــــــــــــیزد، می‌جـــــــوشد، می‌خــــروشد! اسلام شهــــــروند پفیـــــــــوز نمی‌خــــــواهد! 🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
📬 پاسخ به یک پرسش مکرر
هوالحکیم ✓ جامعه‌سازی در غـرب که مبتنی بر تفکر فلسفـــی آن‌ها شکل گرفته بود، در ساخت مدینه فاضله‌ای که نامیــــده میشد به و جــــامعه حیوانی رسید و از جامعه حیـــــوانی به و آرمانشهر جنــسی رسید! ✓ در آرمانــشهر پورنوتوپیا که محصول تفکر فلسفی غرب در ساخـــــت جامعه طراز انسانی محســـــوب می‌شود؛ همه چیز در اصـالت بخشی به لذاتِ بی حد و حصر و بی‌انتها خلاصه می‌شود. ✓ بشر امروز در ایستگـــــــاه پورنوتوپیا، که ایستـــــــگاه پایانــــی تا رســــــــیدن به فروپاشی تمــــــدنی می‌باشد قرار گرفته است. ✍ محمدجواد خواجه‌وند https://virasty.com/Cupathology/1724514826757879239 🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
آیت الله میرباقری: 🔺مدل‌ها و ساختارهای مدرن، نوعی جبر اجتماعی را به مردم تحمیل می‌کنند. تمدّن مادّی، فرهنگ مادّی را «اقامه» می‌کند. اقامه، مرحله‌ای است که در آن از طریق تحقیر و تجلیل اجتماعی و ساختارسازی، کانّه یک نوع جبر اجتماعی درست می‌شود. نمی‌خواهیم بگوییم که انسان در آن محیط، کاملاً مجبور است، ولی حتماً تحت فشار است؛ مثل این است که یک لباس آهنی به انسان بپوشانید و او در یک فضای مغناطیسی قرار دهید و بعد بگویید راحت راه برو! این حرکت، به‌حسب ظاهر، جبر نیست، اما این فضای مغناطیسی نوعی جبر را به این نوع لباس تحمیل می‌کند و انسان را به‌سمتی که کشش مغناطیسی وجود دارد، پیش می‌برد و خیلی دشوار است که انسان برخلاف آن عمل کند؛ هرچند غیرممکن نیست. استاد ما مثال دیگری می‌زدند که لطیف نیست ولی گویاست؛ می‌گفتند علوم مادّی و مدل‌ها و ساختارها و معماری مدرن، که فرهنگ مادّی را اقامه می‌کنند، مثل سنگ دستشوییِ رو به قبله هستند! کسانی که می‌خواهند معصیت کنند، راحت هستند، اما آن‌هایی که می‌خواهند معصیت نکنند، به زحمت و مشقت می‌افتند. 🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
memari jensi.pdf
7.54M
📚 کتابچه PDF معماری مکتب انقلاب جنسیتی در جهان پورنوتوپیا گردآوردنده: محمدجواد خواجه‌وند تولید شده در کانال 🔬 پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
هفت صفحه جدید به کتابچه «معماری مکتب انقلاب جنسی در جهان پورنوتوپیا» اضافه شده است.
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با مواضع قبلی من در خصوص علی علیزاده آشنا هستید. [ خلاصه‌ی آن این است که به او خوشبین نیستم ] لکن شب گذشته گفتگویی سه ساعته با میلاد گودرزی در خصوص فساد انجام داد که بسیار فوق العاده بود. نگاه میلاد گودرزی در خصوص مبارزه با فسادهای ساختاری بسیار بروز و دقیق است. توصیه می‌کنم برنامه را کامل در یوتیوب مشاهده کنید. اگر حوصله نداشتید این ده دقیقه‌ی طلایی را از دست ندهید. 🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی @CuPathology
پاتولوژی فرهنگی
در آستانه‌ی سفر بیمار شده‌ام و به ناچار تن به درمانگاه و قرص و آمپول و سرم داده‌ام. هنگامی که پزشک سرم و آمپول تجویز نمود دوست داشتم بگویم می‌شود تنها داروی خوراکی استفاده کنم و از سوزن پرهیز شود؟! در این صورت پاسخ پزشک این می‌بود که با این‌کار روند درمان‌تان را به تاخیر می‌اندازید! واقع امر هم همین است. پزشک با کسی تعارف ندارد، فرایند منطقی درمان باید طی بشود تا سلامت جسم حاصل شود. در غیر این صورت یا درمان حاصل نخواهد شد یا تاخیر در آن خود بیمار را اذیت خواهد کرد. بنابراین در نهایت تیغ جراحی با سوزن آمپول و سرم به بیمار کمک خواهد کرد و باید درد مقطعی آن را هم تحمل نمود .. اکنون که برایتان می‌نویسم زیر سرم قرار دارم و به عنوان یک مرض شناس فرهنگی و اجتماعی لاجرم به تجویز پزشک تن داده‌ام. آن پزشک سالها برای تشخیص امراض جسمی درس خوانده است و بدن را بهتر من می‌شناسد. آن پزشک شاید امراض جسمی را خوب بشناسد اما دلیل نمی‌شود که امراض روحی و روانی که تاثیرات مخرب فرهنگی و اجتماعی دارند را هم خوب بشناسد. کما اینکه از حیث حجاب مرخص بود و علم این را نداشت که تشخیص بدهد ویروس بد حجابی چگونه اخلاق جامعه را فاسد خواهد کرد. دراز کشیده بودم و منتظر بودم که تزریقات‌چی بیاید و سرم و آمپول را بزند. در این حین خانواده‌ای هم برای تزریق آمپول آمدند که همراه آن‌ها پسر نوجوان ده ، دوازده ساله‌ای هم آمده بود که با صدای بلند موسیقی شکست عشقی به زبان کردی گذاشته بود و مادرش چند بار تذکر داد که موسیقی را کم کند که در این هنگامه تزریقات‌چی گفت بذار گوش بدهد. جوان است و دوست دارد. آن تزریقات چی که حقا تبحر زیادی هم در تزریق داشت و آمپول و سرممان را بدون درد تزریق کرد، در انجام این کار تخصص داشت و مثل فرفره آمپول و سرم تزریق می‌کرد اما در اینکه یک موسیقی مخرب و آلوده می‌تواند چه تاثیر منفی بر روح و روان بگذارد هیچ تخصصی نداشت. القصه؛ در جهان عموما و در ایران خصوصا به پزشکان و پرستاران و جراحان حقوق‌های آنچنانی می‌دهند که امراض جسمی بیماران را درمان کنند؛ لکن کسی مرض شناس فرهنگی و اجتماعی را چندان به حساب نمی‌آورد و براب تخصص آن‌ها ارزش و ساز و کاری قائل نیست. همان‌گونه که انبیا بابت هدایت انسان‌ها هیچگاه اجر و مزدی طلب نکردند ما نیز به عنوان طبیبان و مرض شناسان اجتماعی بابت کارمان از کسی اجری طلب نمی‌کنیم. لکن بی توجهی و عدم اعتنای جامعه و مسئولان به طبیبان فرهنگی و اجتماعی نیز همان آفتی است که جامعه‌ی امروز ما و در نگاه کلان‌تر، جامعه جهانی را در لایه‌هایی عظیم‌تر به بحران آلودگی‌های ویروسی و ... رسانده است و درمان و تشخیص آن برای اندک کسانی حائز اهمیت است. هنگامی که آحاد جامعه و مسئولان در برابر فریادهای دلسوزانه و تجویزهای دردناک آسیب‌شناسان و طبیبان اجتماعی مقاومت و قهر نکردند و آن را حمل بر دشمنی و تشویش اذهان عمومی تلقی نکردند می‌توان به بهبود پیکر بیمار جامعه امیدوار تر از امروز بود ... مانند امروز ما که از تزویز دردناک طبیب نه ناراحت شدیم نه با او قهر کردیم. منت بگذارید حمد شفایی قرائت کنید که زودتر سرپا شویم که کلی کار داریم ...
و ذکر یک نکته از قلم افتاده؛ شان من نیست که به عنوان یک طبیب اجتماعی و فرهنگی «دوم هر ماه» راه بیندازم برای تامین هزینه‌های تجهیز و مخارج جاری و ... فراخوان بزنم که کار جلو برود همانگونه که پزشک برای درمان بیمار نیاز به امکانات دارد ما هم نیاز به تجهیزات و امکانات و پشتیبانی داریم. تجهیزات آن‌ها ابزار معاینه و اتاق عمل و تیغ جراحی و ... می‌باشد ، ابزار ما هم اینترنت و دوربین و میکروفن و پرده سبز و ... متاسفم که دستگاه‌های متولی کار فرهنگی و اجتماعی تعطیل و مرخص هستند و سلام‌شان هم بی طمع نیست و به ناچار باید از مردم که سالم‌ترین پایگاه اجتماعی هستند و کمک‌شان هم بی منت و توقع است کمک بگیریم. اینها همان رنج هایی هست که کار را برای اصلاحات اجتماعی سخت تر می‌کند و دو حالت را پیش روی انسان می‌گذارد. یا تسلیم شود و دست را بالا بیاورد یا با تمام وجود و داشته‌ها لباس رزم بپوشد و بجنگد. چرا بجنگیم؟ چون نگران بیماری‌های پنهان و آلوده‌ی محیط اجتماعی خود هستیم، چون احساس مسئولیت می‌کنیم. اگر بینی که نابینا و چاه است اگر خاموش بنشینی گناه است برای تهیه مستند از سازمان بسیج رسانه درخواست یک معرفی نامه به منظور فیلمبردای نمودم گفتند ما مجوز نمی‌دهیم. به هرجا رو انداختیم ناامیدمان کردند چرا؟ چون خودمان را ممحض در راهبردها و اهداف آن‌ها تعریف نمی‌کنیم. چون میخواهیم استقلال فکری مان حفظ شود و زبان‌مان برای گفتن حق الکن نباشد. چون آدمِ هیچ سازمان و نهادی نبوده و نیستیم و نخواهیم شد. بنابراین در این میدان جز خدا و همراهی مردم دغدغه‌مندی که در کنارمان هستند هیچ پشتوانه‌ای نداشته ، نداریم و نخواهیم داشت. خط خالی است 🌹
درد نوشت