چراغ سبز آمریکا به ژاپن درباره سفر روحانی به توکیو
🔹روزنامه ژاپنی به نقل از منابع دیپلماتیک توکیو گزارش داد که واشنگتن به ژاپن برای میزبانی از رئیس جمهور ایران چراغ سبز نشان داده است.
🔹واشنگتن همچنین از توکیو خواسته است که نتیجه دیدار روحانی با آبه شینزو نخست وزیر این کشور به اطلاع آنها رسانده شود.
🔸این منابع گفته اند که مقامات ایرانی و ژاپنی دیدار روحانی و آبه را برای روز ۲۰ دسامبر برنامه ریزی کردهاند.
@cyberi20
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌹اللهم احفظ قائدنا الامام
الخامنه ای 🌹🍃
@cyberi20
🔴یمن: بانک اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را در اختیار داریم
✔وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن: نیروهای مسلح ما همه مقدمات لازم برای انجام حمله فراگیر به دشمن را فراهم کردند؛ به طوری که توان دفاعی دشمن فلج شود.
🔹ارتش یمن بانک اهداف نظامی زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی را در اختیار دارد و اگر فرماندهی دستور دهد، در هدف قرار دادن آن درنگ نخواهیم کرد. صنایع نظامی یمن اکنون با کشورهایی وارد رقابت شده که ۲۰ سال پیشتر از ما در این زمینه فعالیت خود را آغاز کردهاند.
@cyberi20
#نشر_مجدد
🔆متن شبهه:
«آیا ازدواج با دختران کم سن و سال، تنها در عربستان رایج بوده و یا عملی ناهنجار به حساب می آید؟»
🔆متن شبهه:
1⃣در این زمینه، شواهد تاریخی بسیاری وجود دارد که بیان می دارد که کاملاً مرسوم بوده است که دختران در همان سنین کم، به عقد مردان در می آمدند و این نه تنها کاملاً شایع بوده است، بلکه حتی اختصاص به عربستان یا آسیا نیز ندارد و در اروپا و امریکا نیز دیده می شود.
2⃣به عنوان مثال سنت آگوستین در سال ۳۵۰ میلادی با یک دختر ۱۰ ساله ازدواج کرد.
شاه ریچارد دوم در سال ۱۴۹۲ با دختری هفت ساله ازدواج کرد.
هنری هشتم سال ۱۵۹۰ ای با دختری ۶ ساله ازدواج کرد.
3⃣در دایره المعارف کاتولیک آمده است که مریم مادر عیسی وقتی که ۱۲ ساله بود با یوسف ۹۹ ساله ازدواج کرد.
نیز قبل از سال ۱۹۲۹، کشیش های کلیسای انگلستان میتوانستند با دختران ۱۲ ساله ازدواج کنند.
قبل از سال ۱۹۸۳ قانون شرع کلیسای کاتولیک به کشیش ها اجازه می داد که با دختران ۱۲ ساله ازدواج کنند.
در یکی از شهرهای ایالات متحده، در سال ۱۸۸۰، کمترین سن ازدواج ۷ سال بود و در کالیفرنیا ۱۰ سال.
حتی در زمان حال سن ازدواج در برخی از ایالت ها بدین شکل است ۱۲ سال در ماساچوست، ۱۳ سال در نیو همسفر، ۱۴ سال در نیویورک.
4⃣این را نیز باید توجه داشت که در دوران پیامبر اسلام (ص)، مردمانی بودند که نبوت او را نپذیرفتند و با انواع حبله ها و تهمت های مختلف، در فکر بدنام کردن پیامبر بودند و صفات نامناسبی را با کوچکترین ارتباط و علاقهای به پیامبر نسبت می دادند، مانند جادوگر و ساحر برای معجزات پیامبر؛ یا پیشگو، مجنون و دیوانه برای آیات شیوای قرآن؛ اما با این حال هیچ گونه توهین و نسبت خاصی برای ازدواج پیامبر با عایشه انجام ندادند و از این روشن میشود که این مسئله یک هنجار طبیعی بوده و هیچ گونه اشکالی در آن زمان نبوده است.
5⃣اما آیا ممکن است بپذیریم که عایشه هنگام ازدواج، به قدری کوچک بوده است که هنوز به سن بلوغ نرسیده باشد؟
در قرآن کریم و در سوره نسا آیه ۴ میخوانیم که تا پیش از رسیدن دختران به سن بلوغ، امکان زناشویی آنان وجود ندارد. از این رو باید سن و علائم بلوغ برای آنها تکمیل شود تا بتوانند ازدواج کنند.
از نظر علمی نیز دختران در بین سالهای ۹ تا ۱۵ سالگی به بلوغ کامل می رسند و همچنین متوسط درجه دمای هوا و نزدیکی به خط استوا از عوامل مهم در سن قاعدگی و بلوغ است، که البته عربستان نیز از جمله سرزمین های گرم می باشد.
پس در نتیجه با تمامی این شواهد روشن میگردد که عایشه در هنگام ازدواج، بلوغ کامل داشته است و سن او نیز کاملاً طبیعی و متعارف بوده است.
@cyberi20
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#بدانیم_سالم_بمانیم
🎥ماجرای #توهین_روحانی به استاد رحیم #پورازغدی چه بود؟
«رحیمپور ازغدی» در مراسم روز دانشجو در دانشگاه «خواجه نصیر»:
🔹برخی نقلها درباره جلسه شورای انقلاب فرهنگی از من در فضای مجازی شد که نادرست است.
🔹صوت جلسات را منتشر کنید ببینید چه کسی توهین کرد.
🔹 #اغتشاشات افتاد گردن علما و مراجع!
@cyberi20
#قـــرارصـــبـــحــگـــاهــی😊
سلام بر شما منتظران بقیه الله (ارواحنا فداه)
قرار تجدید بیعت روزانه با امام زمان (عج)❤️😍،
به نیت فرج مولا ان شاءالله...❤️
•
دعـٰـــــــای عـَــــــهـْــــــد🌸
•
🌹بــســمِ اللّٰه اَلرَحــمٰنِ اَلرَحیم🌹
•
اللَّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفِيعِ وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ وَ مُنْزِلَ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِيلِ وَ الزَّبُورِ وَ رَبَّ الظِّلِّ وَ الْحَرُورِ وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ [الْفُرْقَانِ] الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْمَلائِكَةِ الْمُقَرَّبِينَ وَ الْأَنْبِيَاءِ [وَ] الْمُرْسَلِينَ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِوَجْهِكَ [بِاسْمِكَ] الْكَرِيمِ وَ بِنُورِ وَجْهِكَ الْمُنِيرِ وَ مُلْكِكَ الْقَدِيمِ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِي أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرَضُونَ وَ بِاسْمِكَ الَّذِي يَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ يَا حَيّا قَبْلَ كُلِّ حَيٍّ وَ يَا حَيّا بَعْدَ كُلِّ حَيٍّ وَ يَا حَيّا حِينَ لا حَيَّ يَا مُحْيِيَ الْمَوْتَى وَ مُمِيتَ الْأَحْيَاءِ يَا حَيُّ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ،
•
اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمَامَ الْهَادِيَ الْمَهْدِيَّ الْقَائِمَ بِأَمْرِكَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ الطَّاهِرِينَ عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فِي مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا سَهْلِهَا وَ جَبَلِهَا وَ بَرِّهَا وَ بَحْرِهَا وَ عَنِّي وَ عَنْ وَالِدَيَّ مِنَ الصَّلَوَاتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ وَ مِدَادَ كَلِمَاتِهِ وَ مَا أَحْصَاهُ عِلْمُهُ [كِتَابُهُ] وَ أَحَاطَ بِهِ كِتَابُهُ [عِلْمُهُ] اللَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَةِ يَوْمِي هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَيْعَةً لَهُ فِي عُنُقِي لا أَحُولُ عَنْهَا وَ لا أَزُولُ أَبَدا اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضَاءِ حَوَائِجِهِ [وَ الْمُمْتَثِلِينَ لِأَوَامِرِهِ] وَ الْمُحَامِينَ عَنْهُ وَ السَّابِقِينَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ اللَّهُمَّ إِنْ حَالَ بَيْنِي وَ بَيْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِي جَعَلْتَهُ عَلَى عِبَادِكَ حَتْما مَقْضِيّا،
•
فَأَخْرِجْنِي مِنْ قَبْرِي مُؤْتَزِرا كَفَنِي شَاهِرا سَيْفِي مُجَرِّدا قَنَاتِي مُلَبِّيا دَعْوَةَ الدَّاعِي فِي الْحَاضِرِ وَ الْبَادِي اللَّهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشِيدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِيدَةَ وَ اكْحُلْ نَاظِرِي بِنَظْرَةٍ مِنِّي إِلَيْهِ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَ اسْلُكْ بِي مَحَجَّتَهُ وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ وَ اشْدُدْ أَزْرَهُ وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَكَ وَ أَحْيِ بِهِ عِبَادَكَ فَإِنَّكَ قُلْتَ وَ قَوْلُكَ الْحَقُّ ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ فَأَظْهِرِ اللَّهُمَّ لَنَا وَلِيَّكَ وَ ابْنَ بِنْتِ نَبِيِّكَ الْمُسَمَّى بِاسْمِ رَسُولِكَ،
•
حَتَّى لا يَظْفَرَ بِشَيْءٍ مِنَ الْبَاطِلِ إِلا مَزَّقَهُ وَ يُحِقَّ الْحَقَّ وَ يُحَقِّقَهُ وَ اجْعَلْهُ اللَّهُمَّ مَفْزَعا لِمَظْلُومِ عِبَادِكَ وَ نَاصِرا لِمَنْ لا يَجِدُ لَهُ نَاصِرا غَيْرَكَ وَ مُجَدِّدا لِمَا عُطِّلَ مِنْ أَحْكَامِ كِتَابِكَ وَ مُشَيِّدا لِمَا وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دِينِكَ وَ سُنَنِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْهُ اللَّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدِينَ اللَّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِيَّكَ مُحَمَّدا صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْيَتِهِ وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلَى دَعْوَتِهِ وَ ارْحَمِ اسْتِكَانَتَنَا بَعْدَهُ اللَّهُمَّ اكْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّلْ لَنَا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
آنگاه سه بار بر ران خود دست میزنى،
و در هر مرتبه میگويی:
الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا مَوْلايَ يَا صَاحِبَ الزمان
@cyberi20
🔴 مجلس یازدهم تمام شد؛ زنده باد مجلس دوازدهم!
✍🏻 #پرویز_امینی
🔺 اگر ترکیب ثبت نام کنندگان اعلامی خصوصا در تهران را ملاک بگیریم، نشان میدهد غیر از استثناءها و تکنامزدهایی، شاهد مجلسی در کلیت متفاوت با گذشته نخواهیم بود.
🔹 رقابت انتخابات حول و حوش فهرستهای مختلف از منتقدان دولت و مجلس، با اسم و رسمهای مختلف و جریان نحیفی از مدافعان دولت و وضع موجود شکل خواهد گرفت و در نتیجه مجلس آینده، چیزی فراتر از مجالس هشتم و نهم نخواهد بود و انتظاری بیش از آنها نمیتوان داشت.
🔺 اگر شرایط فعلی کشور را در نظر بگیریم که به لحاظ اجتماعی روی گسل نارضایتی و اعتراض است و هر تکانهای میتواند زلزلههای ویرانگر با ابعاد وسیعتری از آبان ۹۸ ایجاد کند و این اعتراضها علیالاغلب نتیجه بدکارکردی سازمان حکمرانی کشور است، مجلس آینده با ترکیب ثبت نام کنندگان کنونی، خیلی دشوار است که تغییری در الگوی حکمرانی و بهبود آن ایجاد کند. تغییر مثبتی که مردم در زندگی واقعی خود؛ در معیشت و اقتصاد، در آموزش، در بهداشت، در مسکن، در اشتغال، در آلودگی هوا و مسائلی نظیر فساد احساس کنند.
🔹 بنابراین پیشاپیش میتوان این مجلس را با معیارِ «تغییر مثبت در الگوی حکمرانی»، پایانیافته دانست مگر آنکه آن استثناءها جور غالب اعضای پارلمان را بکشند.
@cyberi20
🔴 درک وضعیت تاریخی ملت های ایران و فرانسه نسبت به انقلاب اسلامی و انقلاب فرانسه
✍🏻دکتر #موسی_نجفی
🔰از نکات مهم در مورد انقلاب فرانسه در اواخر قرن ۱۸ و سپس قرن ۱۹ این مسئله است که انقلاب فرانسه شعارهایی جهانی داشت، ولی کانون آن کشور فرانسه بود ؛ حال این انقلاب در سطح ملی می بایست منافع ملت فرانسه را تامین کند و یا به اصول فراملی خودش بیندیشد ؟ و اصولا فرانسویها با چنین پرسشی چگونه مواجه شدند؟
اینکه کدامیک از این دو دیدگاه اولویت داشته است موضوع مهمی است که میتواند به نحوی صورت مسئله امروز ما هم باشد ۰ فرانسه با انقلاب فراملی خود توانست از افق جغرافیایی یک کشور و حتی یک قاره فراتر برود و برای شعارهای انقلاب خودش رسالتی جهانی قائل گردد۰ و البته کشور فرانسه نیز در اثر پیوند با این انقلاب در شمار قدرتهای درجه اول اروپایی قرار گرفت۰
🔺این صورت مسئله میتواند در مورد ماهیت انقلاب اسلامی و ایران به عنوان یک کشور، دوباره محل تامل و تفکر قرار گیرد ؛ نام ایران بدون انقلاب اسلامی در چارچوب یک ملت مثل سایر ملل آسیایی و با انقلاب اسلامی به صورت فراملی و فراقاره ای، مطرح میگردد۰ به راستی یک ایران دوست واقعی عظمت نام ایران را در کدام یک از این دو سطح و نگرش بهتر میتواند جستجو نماید ؟
تاریخ انقلاب های بزرگ متضمن این نکته است که اگر مردم کشور میزبان و یا کانون یک انقلاب بزرگ پایداری نموده و این طفل تازه متولد شده را به درستی در دامان خود رشد دهند ، هم کشورشان رشد نموده و هم آن انقلاب بزرگ در همه جهان با نام آن ملت گره می خورد و این مطلب خودش بزرگترین اعتبار بین المللی است ۰
🔹این راه پر افتخار و این موقعیت تاریخی که همیشه در دسترس یک ملت نیست ، چند آسیب و دشمن بزرگ دارد که به سه مورد آن اشاره می کنیم:
1⃣گرگهایی که در خارج از کشور منتظر طعمه هستند و از اینکه انقلاب اسلامی از زیاده خواهی های آنان جلوگیری کرده ، عصبانی و ناراحتند ۰
2⃣ مردم ساده دلی که عینک نزدیک بینی به چشم زده و از تشخیص گوهری که خداوند در دامانشان گذارده ، عاجزند و صد البته افق های متعالی دورتر را هم نمی توانند ببینند۰
3⃣ برخی مدیرانی که از موج انقلاب بالا آمده اند اما بی تدبیری و بی کفایتی خود را از کیسه انقلاب و ارزشهای آن هزینه کرده و می کنند و یا اینکه همیشه عقب تر از انقلابی هستند که مدعی مدیریت و اجرای ارزشهای آن هستند۰
💢در خاتمه بایستی گفت همانطور که اسلام متعلق به اعراب نبوده و نیست ، انقلاب اسلامی هم در انحصار ایرانیان نمی باشد ؛ اما از آنجایی که این امر فراملی یعنی انقلاب اسلامی در عصر جدید ، به نوعی با فطرت بشر گره خورده ، لذا مرزهای جغرافیایی و ملی گرایی را پشت،سر گذاشته و به امری بین المللی و جهانی مبدل گردیده است؛ اما در این فرایند الیته اولین برکات و اعتبار و نعمت و دستآورد نثار کشور میزبان می شود و بدین وسیله به طور مرموزی از این میهمان نوازی اولیه تشکر می نماید ۰
@cyberi20
4_1203373604964663313.mp3
3.52M
⏯ #صوت_شهدایی
اگہ یه روز فرشتہ ها
بگن چے میخواے از خدا
چشمام رو باز میڪنم و
میگم بہ خواهش و دعــــا
•°(شهـ💔ـادت همۂ آرزومہ)°•
#حاج_مهدے_رسولے🎤
🍃🌹
@cyberi20