eitaa logo
اَرتِش سایبِرے اِمامْ هادے عَلیه اَلْسلام
196 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
7.8هزار ویدیو
66 فایل
کانالی با موضوعات متنوع سیاسی، انقلابی، مذهبی، فرهنگی و ... . 📌 هدف : روشنگری 📱 وبلاگ: cyberi20.blogfa.com 📱اینستاگرام: instagram.com/cyberi20 📱توئییتر: twitter.com/cyberi20 📱تلگرام: t.me/cyberi20 📞ارتباط با ما: @soldierirani
مشاهده در ایتا
دانلود
‏به نظرتان چرا ‎ ی جمهوری اسلامی ایران، تبدیل به خانه امن طرفداران ‎ و ‎ ضد انقلاب شده؟ *حسین هاشمی* ‏اینکه سلبریتی ها از مرگ مرجان که یکی از اعضای گروهک منافقین بوده ابراز تاسف کردن و تسلیت گفتن و مسئولین انتظامی و امنیتی اصلا این قضیه براشون مهم نیست خیلی عجیبه! چرا هیچ قدرت بازدارنده‌ای برای کنترل تعاملاتِ‌ضدنظام سلبریتی ها نیست؟ @cyberi20
♦️ استوری / در رابطه با ارسال فرکانس به دولت ترامپ از جانب دولت آقای روحانی! چرا این آقایون باز هم بدنبال مذاکره با کسانی هستند که با لگد از این معاهده بیرون آمدند!؟ شاید دلشان برای امریکا تنگ شده 🤔 @cyberi20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️شبهه 👇👇👇 خداوند چرا شیطان رو خلق کرد؟ اصلا اگر خلق نمیکرد خود نفس برای گول زدنمان کافی بود. خدا که میدانست شیطان اینگونه میشود (لطفا نگویید که خیلی انسانها هم این‌‌طورند)زیرا انسان با شیطان فرق میکند. آیا برای گمراه کردن انسانها خلق کرد یا آزمایش آنها؟ اصلا چه لزومی داشت که برای آزمایش شیطان را خلق کند که اینهمه انسان، جهنمی شوند؟ (خود همین) نفس کافی بود (برای آزمایش انسان)! ✅پاسخ👇👇 در پاسخ به سوال شما باید عرض كنم كه اولا خداوند هدف خود را از خلقت انسان و جن عبادت بیان كرده است.«۱» 📌و او خواسته است با آفرینش این موجودات آنهارا به كمال برساند، شیطان هم مانند انسان در برابر رذائل قراردارد، یعنی همانگونه كه انسان برای رسیدن بہ خدا باید موانعی را پشت سر بگذارد جن نیزاین چنین است برای رسیدن به خداوند باید ازخیلی هواها و هوس ها و غرور ها و حسادت ها دست بكشد، ولی شیطان نتوانست در مقابل تكبر خود ایستادگی كند👈🏼پس گمراه شد ⁉️شما می پرسید خداوند كه می دانست این گونه است چرا او را خلق كرد؟ من یك مثال براے شما مےزنم: 🔸مثلا شما حالت معنوی بالایی دارید و می توانید اعماق افكار دیگران را بخوانید و اتفاقا شما قاضی هم هستید،شما چه زمانی می توانید شخص مجرم را محاكمه كنید؟ ✅مطمئنا زمانی كه جرم مرتكب شود می توانید او را محاكمه كنید، و تا جرمی مرتكب نشده است ولو شما می دانید آینده مرتك می شود محاكمه كردن او كار نا عادلانه ای می باشد. 📌در مورد شیطان و خداوند هم همین گونه می شود قضاوت نمود،اگر خداوند شیطان را به خاطر جرمی كه هنوز مرتكب نشده است خلق نمی كرد در حالی كه مقتضا برای خلقت او وجود داشت،خلق نكردن به خاطر گناه مرتكب نشده ناعدالتی و تبعیضی بود برای خداوند متعال،در حالی كه خداوند از این بی عدالتی پاك است. 🔹و البته فقط قصه شیطان هم نیست؛ بلكه شیطان صفت ها زیاد هستند كه خداوند اگر شیطان را خلق نمی كرد باید انسان های شیطان صفت را هم خلق نمی كرد و همه این موارد قضاوت و عذاب دادن قبل از ارتكاب جرم می باشد و خداوند از این گونه اعمال مبرا و پاك می باشد ♨️دومین علتی كه می توان برای خلقت شیطان با فرض علم به خطایش بیان نمود این است كه: كار خوب زمانی با ارزش است كه با سختی به دست بیاید. 🔸شما یك وزنه بردار را فرض كنید زمانی كارش با ارزش است كه وزنه سنگین را بلند كند، وزنه ای كه دیگران از بلند كردن آن عاجز هستند 🔹و حال زمانی شخصی مومن است كه وزنه ای مانند شیطان را از سر راهش بلند كند و دور بیندازد و این شیطان به عنوان وزنه ای برای مسابقه بندگی می تواند بسیار موثر باشد. ⭕️و از همه این ها گذشته علت گمراے هاے مردم كه فقط شیطان نیست فقط می كند در حالے كه انسان براے گمراهے اهرم هاے دیگرے مانند هوای نفس دارد همان اهرمی كه در روایت مقابله اش را جهاد اكبر نامیده اند. 🔹رسول گرامی اسلام(ص) به یارانش كه از جنگ برگشته بودند مرحبا گفت و فرمود: خوشا به حال شما كه از جهاد كوچك برگشتید ولی جهاد بزرگ هنوز مانده است. گفتند یا رسول الله! جهاد اكبر كدام است؟ فرمود: جهاد با نفس. و بعد از آن فرمود: بهترین جهاد، جهادبا نفس است.۲ 🔹ونشانه این كه شیطان عامل اصلی برای گمراهی نیست این است كه در روایات وارد شده است كه شیطان در شب های قدر در غل و زنجیر می باشد اما می بینیم كه باز انسان ها در این شب های بسیار نوارنی هم گناه می كنند این همان پیروی از هوای نفس است. 🔹و دلیل دیگری كه می توان فرض كرد این است كه شیطان فقط همان شیطان معروف نیست بلكه برخی از انسانها نیز نقش شیطان را بازے مے كنند همان گونه كه در سوره ناس می خوانیم: 👈بگو پناه می برم به خدا ...از شر وسوسه گر پنهان كه درون سینه انسان ها وسوسه می كند خواه از جن باشد یا از انسان.۳ 📌دوستان ناباب، هم نشین هاے منحرف، پیشوایان گمراه و ظالم، كارگزاران جباران و طاغوتیان، نویسندگان و گویندگان فاسد، مكتب هاے الحادے و التقاطے ظاهر فریب، وسائل ارتباط جمعے وسوسه‏ گر، همه این ها و غیر این ها در مفهوم گسترده «وسواس خناس» واردند كه انسان باید از شر آن ها به خدا پناه برد. 📚منابع: ۱- «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُون». ۲- إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص بَعَثَ سَرِیَّةً فَلَمَّا رَجَعُوا قَالَ مَرْحَباً بِقَوْمٍ قَضَوُا الْجِهَادَ الْأَصْغَرَ وَ بَقِیَ عَلَیْهِمُ الْجِهَادُ الْأَكْبَرُ قِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَا الْجِهَادُ الْأَكْبَرُ قَالَ جِهَادُ النَّفْسِ ثُمَّ قَالَ ص أَفْضَلُ الْجِهَادِ مَنْ جَاهَدَ نَفْسَهُ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَ ۳- «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (۱) مَ @cyberi20
⁉️متن سوال 👇👇👇 در قرآن آمده است: «خداوند نور آسمان‌ها و زمین است». آیا منظور نور محسوس است؟ اگر نیست به چه معنا است؟ ✅پاسخ اجمالی👇👇 مراد از "نور" در آیۀ کریمۀ "اللَّه نور السموات و الارض..."مسلماً نور حسى و محسوس، نیست؛ زیرا نور محسوس از خواص و کیفیات مادّى عارض بر جسم است، و ادله عقلى که جسمانیت را از خداوند متعال نفى می‌نماید، مانع از آن می‌‏شود که خداوند را نور محسوس مادى بدانیم. افزون بر این بسیارى از آیات الهى ادراک بصرى و مثلیت هر چیزى را به خداوند متعال نفى می‌‏کند، که دلیلى قرآنى بر جسمانى نبودن خدا است؛ از این‌رو، اگر از خداوند به "نور آسمان‏ها و زمین" تعبیر شده است، منظور نور محسوس نمی‌‏تواند باشد. "نور" عبارت است از چیزى که ظاهر بالذات و مُظْهر غیر باشد؛ یعنى روشن و روشن کننده و پیدا و پیدا کننده است، خواه نور محسوس باشد، مثل نور خورشید و ستارگان و چراغ، و خواه نور غیر محسوس مانند علم و ایمان. البته معناى ابتدایى که از "نور" به ذهن می‌‏رسد، همان نور حسى است، اما با دقت در معناى نور که همان "ظاهر بالذات و مظهر غیر" است، و با تحلیل آن، اطلاق نور به امور معنوى که روشنایى بخش جان و باطن است، صحیح خواهد بود. چنان‌که قرآن مجید از "ایمان" به عنوان نورى که به مؤمن داده می‌‏شود، یاد کرده است و عرفا به "عشق" نور اطلاق کرده‏اند. از آن‌جا که ذات خداوند پیدا و روشن است و باعث پیدایش و روشنى هر چیز دیگر است؛ زیرا خالق و ایجاد کنندۀ آنان است، اطلاق کلمه "نور" بر خداوند صحیح است، بلکه چون وجود هر چیزى باعث ظهور آن چیز براى دیگران است باید گفت که مصداق تام نور همان "وجود" است، پس خداوند متعال کامل‏ترین مصداق "نور" می‌‏باشد و ظاهر بالذات و مُظْهِر واقعى او است؛ از این‌رو باید اذعان کرد که او نورى است که آسمان‏ها و زمین به وسیله او ظهور یافته‏اند. تعبیر به آسمان‌ها و زمین کنایه از کل عالم هستى و همه مخلوقات عِلْوى و سِفْلى و جهان غیب و شهادت است، نه این‌که منظور فقط همین آسمان بالاى سر باشد. پس معناى "الله نورالسموات و الارض" این است که: خداوند نور تمام جهان است. و اما این‌که در آیه تعبیر به "نور" کرده و نه "پدید آورنده"، براى تنبه بر این نکته است که، همان‌طور که "نور" ظاهر است و نیاز به ظاهر کننده ندارد، خداوند متعال هم، خود ظاهر و روشن و واضح است و براى شناخت او نیازى به وجود واسطه و مُظْهِر نیست. چنان‌که اهل عرفان به پیروى از انبیا و امامان(ع) فرموده‏اند مخلوقات را باید در پرتو وجود و نور خداوند شناخت، نه این‌که خدا را به واسطه مخلوقات و آثار شناسایى نمود. براى اولیاى الهى همه چیز در پرتو نور خدا روشن است و غیر از نور او دیده نمی‌‏شود و اگر نور الاهى نباشد همه چیز در تاریکى عدم می‌‏باشند، پس استفاده مهم از این آیه این است که: خداوند متعال براى هیچ موجودى مجهول نیست؛ چون ظهور تمام اشیا، ناشى از ظهور و اظهار او است. خداوند غایب نیست تا از طریق مخلوقاتش مکشوف گردد، بلکه متجلى به تمام ذات است و خفاى او از دید صاحبان معرفت ناقص، می‌‏تواند از فرط شدت نور او باشد: "یا من هو اختفى لفرط نوره، الظاهر الباطن فى ظهوره". و نکتۀ دیگرى که از این آیه به دست می‌‏آید این است: ما به خدا "نور" می‌‏گوییم اما "نور اعظم" اطلاق نمی‌‏کنیم. و این عقیدۀ "مانویه" که خداوند را "نور اعظم" می‌‏دانند، یعنى یک نور حسّى در کنار سایر نورها اما بزرگ‌تر و بالاتر، عقیدۀ صحیح و حقى نیست. بلکه خداوند از نظر قرآن "نور محض" است و غیر حسى، یعنى تنها نور عالم وجود، و هر چیزى غیر از او "ظلمت "است. به تعبیر ادعیه "نورالنور" است؛ یعنى نور واقعى او است و اگر نورى هست به برکت وجود و نور حق است. در تفسیر و تأویل و تطبیق آیۀ کریمه، اقوال و روایات مختلفى وجود دارد که براى آگاهى از آنان به کتاب‏هاى مربوط و تفاسیر و مجامع روایى می‌‏توان مراجعه نمود. @cyberi20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا