9.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای بهت انگیز نابودی درختان گردو و پسته ایران توسط انگلیس در زمان رضاشاه
#کشاورزی_متکی_بر_تولید_داخلی
#کشاورزی_پایدار
#امنیت_غذایی
🆔️ @daftareayatollahtabrizian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حال این کودک را بعد از زدن واکسن ببینید 😢😔
#عوارض_واکسن
#کنترل_جمعیت
#نه_به_واکسن
🆔️ @daftareayatollahtabrizian
📣📣
#اطلاعیه
🔶پیرو درخواست مؤمنین گرامی و مشتاقان طب اسلامی در خصوص ایجاد پل ارتباطی میان مجموعه مدیریت طب و شما مردم گرامی، شماره تماس زیر را جهت ارتباط و #ثبت_شکایات شما عزیزان اختصاص دادیم.
🔵در صورت بروز هر گونه تخلف از سوی نمایندگان مورد تایید آیت الله تبریزیان 🔸((تاکید داریم فقط نمایندگان مورد تایید ایشان) )🔸میتوایند مراتب شکایات خود را با شماره زیر در تلگرام و پیام رسان گپ با ما در میان گذاشته و نتیجه آن را در سریع ترین زمان ممکن مشاهده فرمایید
🔴
#فقط_تلگرام_و_پیام_رسان_گپ
09333725107
🔴
⭕️برخی از تخلفات احتمالي
🔹دریافت حق ویزیت و مشاوره
🔹داروهای تقلبی
🔹گران فروشی
🔹بد اخلاقی
اینفوگرافیک/ ۹۰درصد روغنهایمایع "ناسالم و خطرناک" است
تسنیم : در حال حاضر بخش عمده روغنهای مصرفی خانوارهای ایرانی را "روغنهای مایع" تشکیل میدهند که تقریباً بیش از ۹۰ درصد روغنهای مایع موجود در بازار کشورمان از "مواد اولیه تراریخته" مانند ذرت و سویای تراریخته (GMO) تهیه میشوند .
بر اساس مطالعه سیمای مرگ، نخستین علت مرگ در ایران بیماریهای قلبی و عروقی و دومین علت آن سرطانها هستند .
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/06/27/2099361
دفتر آیت الله تبریزیان
#تدریس_آیت_الله_تبریزیان سبزیجات🌿(1) بهترین سبزیجات در روایات و خواص آنها
#تدریس_آیت_الله_تبریزیان
سبزیجات🌿(1)
بهترین سبزیجات در روایات و خواص آنها
✍️ مقدمه : معصومین (علیهم السلام) روی مسئلهی سبزی تأکید زیادی داشتند به گونه ای که غذا نمیخوردند تا سبزی سر سفره بیاید .
طب اسلامی سبزی را با سرشت انسان سازگار میداند، بنابراین طبع های سالم، برای کسب طراوت بیشتر به سبزی🌿میل پیدا میکند .
👈امام صادق میفرمایند: سفره های خود را با سبزی ☘️سبز کنید (1)
💤 سبزیجات در روايات در رتبه های مختلف قرار دارند و این نشانگر اهمیت و ارزش غذایی این خوراکی بسیار مفید است .
1️⃣ سبزی اول : تره🌿
⬅️ تره علاوه براینکه گیاه بهشتی محسوب می شود، سبزی رسول خدا (صلی الله علیه وآله) و پیامبران (علیهم السلام) بوده است، و این سبزی مانند نان🥖 نسبت به دیگر غذاها می باشد .
امام رضا (علیه السلام) میفرمایند: هرچیزی سروری دارد و سرور سبزیجات تره است (2)
🔶 فواید تره :
1- درمان کم خونی و انواع بیماری های خونی
2- درمان بیماری طحال
3- درمان زردی چهره
4- درمان بواسیر
5- درمان بوی بد دهان
6- خروج بادهای بدن
7- ایمنی از بیماری خوره
8- رفع روماتیسم
9- درمان رگها و مجاری بسته
10- درمان بیماری های کبدی
11- تقویت معده و کمر
و...
2️⃣ سبزی دوم : کاسنی🌿
⬅️ کاسنی سبزی🍃پیامبر (ص) و درمان هزار بیماری میباشد که یکی از آن نازائی است، روایت شده: (کاسنی درختی است بر دروازه ی بهشت) و همچنین امام صادق (ع) میفرمایند: فضیلت کاسنی بر سبزیجات همانند فضیلت ما بر مردم است (3)
🔶 فواید کاسنی :
1- درمان نازایی
2- پسر دار شدن
3- زیبا شدن فرزند
4- زیاد شدن ثروت
5- درمان تب
6- ایمنی از قولنج
7- دفع سموم
8- درمان سردرد
9- درد دندان
10- درد چشم
و...
3️⃣ سبزی سوم : ریحان کوهی🌿
⬅️ ریحان کوهی سبزی حضرت امیر (ع) است .
🔶 فواید ریحان کوهی :
1- هضم کننده غذا
2- اشتها آور
3- باز کردن گرفتگی ها
4- رفع بوی بد دهان
5- ایمنی از بیماری خوره
و...
4️⃣ سبزی چهارم : خرفه🌿
⬅️ اسم اصلی این سبزی بقلة الزهراء یعنی سبزی حضرت زهرا (سلام الله علیها) میباشد .
🔶 فواید خرفه :
1- ریشه کن کننده درد
2- افزايش عقل
3- حرارت را خاموش می کند
4- یک داروی ادرار آور است
5- تب بر
6- تصفیه خون
7- برطرف کننده ی عطش
8- تقویت حافظه
9- دفع سنگ کلیه و مثانه
10- تسکین حرارت کبد، معده و خون
11- درمان دیابت
12- تقویت قوای جنسی
و...
[1] مکارم الاخلاق ص 176 .
[2] المحاسن ص 510 ح 675 .
[3] کافی ج 6 ص 364 .
@DaftareAyatollahTabrizian
📄اطلاعیه
📝کلاس شرح رساله ذهبیه در تهران توسط استاد سید جواد موسوی نمایندهی آیت الله تبریزیان (حفظه الله)
👌مطالبی بینظیر درباره سندیت این حدیث و صحت احادیث شیعه و شرح مطالب طبی امام رضا علیه السلام در این رساله (شرکت برای عموم، خانمها و آقایان آزاد است)
🎵برای دسترسی به فایل صوتی جلسات از طریق لینک زیر وارد کانال شوید:
https://t.me/joinchat/AAAAAD-slDNiySPO093Kig
🕌مکان: تهران، قیطریه، خ اندرزگو، چیذر، مسجد قائم (عج)، قسمت خواهران، طبقه سوم، پایگاه بسیج
📌آدرس دقیق توسط گوگل مپ:
https://goo.gl/maps/4qdyz1KFqKQfEaKu6
✳️محیط پایگاه جزو مسجد نیست و محدودیت شرعی برای بانوان ندارد
🕘زمان: پنج شنه ها ساعت ۱۴ الی ۱۶ پایگاه بسیج مسجد و جمعه ساعت ۹ حسینیه حضرت قائم (عج) جنب مسجد
✳️عزیزانی که میخواهند از طریق مترو تشریف بیاورند دقت کنند👇
🚈باید خط تجریش را سوار شده و ایستگاه قیطریه پیاده شوید و آنجا وَن های چیذر را بشینید و به راننده بگویید مسجد قائم (عج) چیذر میروید. شما را راهنمایی میکند
✨مطالب و نکات بینظیری دربارهی سند رسالهی ذهبیه و کلمات امام رضا علیه السلام در این کلاس گفته خواهد شد. پس این کلاس ارزشمند را از دست ندهید
کانال طب و زندگی اسلامی:
@tebbozendegiomoomi
علم سياست اسلامي
سیاست اسلامی مبتنی بر عدالت و مساوات و دوری از تجمل و سلطه طلبی و برتری خواهی و احساس طاغوتی گری است.
میتوانیم به دو مطلب در اینجا اشاره کنیم که رکن اساسی سیاست اسلامی است.
۱. دوری از ساخت و ساز و بناهای دولتی و حکومتی طویل و عریض که شاخصه نظام طاغوتی است.
ساختمانهای مجلل وبزرگ که نشانه حکمرانی و تسلط بر مردم و قلمداد کردن دولت به عنوان یک قدرت و شوکت وثروت و تشکیلات عظیم و مستقل از ملت و تافته جدا بافته است. و در حقیقت زهر چشمی به مردم میباشد.
بایستی از بناهای مردمی که مردم احساس کنند مال خودشان است و هر وقت میخواهند وارد آنجا بشوند استفاده شود.
بلکه باید برای ادای نماز وارد بشوند و حتی بر حکومتیها در آن جاها حق تقدم دارند نهایتا شراکت دارند.
سیاست اسلامی مسجد محور است وتمامی کارهای آن در مسجد صورت میگیرد که مردم مسجد را از ان خودشان میدانند و از ان بیگانه نیستند احساس قدرت طلبی حکومت را نخواهند داشت.
معلوم است که مقر حکومت پیامبر اکرم ص مسجد النبی مدینه بود و در دوره مبارزاتی و شروع دعوت پیامبر ص مرکز کعبه بوده است.
مرکز حکومت حضرت امیر ع مسجد کوفه است.
مرکز حکومت امام زمان مسجد سهله و مسجد کوفه است.
حتی خلفای غاصب مانند خلیفه اول و دوم و سوم همین رویه را داشتند بلکه حتی معاویه و یزید و دیگر خلفای اموی در مسجد اموی حکمرانی میکردند.
شاید کسی بگوید زمان فرق کرده و بشر پیشرفت کرده و امکانات بشر بیشتر شده وکارهای یک دولت انقدر زیاد و شاخه شاخه است که نمیتوان این کارها در مسجد انجام داد.
ولی میشود گفت که پیشرفت بشر در زمان امام زمان ع یقینا بیشتر خواهد بود و تمام نیاز یک حکومت در همین مساجد تامین خواهد شد.
این تشکیلات طویل و عریض حکومتی ناشی از خوی تسلط و استکبار و دخالت در ریز و درشت کارهای مردم است.
واین خو از قدیم بوده و شاید ریشه در دولت فراعنه و دولت بابلیها مانند نمرود و بخت النصر و روم قدیم و قیاصر روس و بنی امیه دارد که دار الاماره در کوفه ساختند و مشابه آن در بصره و دیگر امصار اسلامی.
ولی مرکز که شام باشد به همین مسجد محوری باقی مانده بود ولی در دوره حکومت عباسی کاخ سازی و مرکز حکومت و خلافت و این ساختمان سازی وجهه رسمی پیدا کرده که تا به امروز از ان پیروی میشود.
این یک اصل است.
⭕️ضمن عرض خوش آمد و خیر مقدم خدمت همراهان گرامی و علاقمندان به علوم اهل بیت، کانال مرکز علمی آیت الله تبریزیان با هدف انتشار مباحث مبنایی و آموزش های کاربردی در زمینه ی طب اسلامی، همچنین اطلاع رسانی هرچه بهتر از دروس و کلاس های طب اسلامی ایجاد شده و امید است با دعای خیر شما بزرگواران گامی موثر در جهت ترویج علوم اهل بیت و بهبود آگاهی هموطنان عزیزمان داشته باشد.
✅مرکز علمی طب آیت الله تبریزیان
https://t.me/joinchat/AAAAAEcXh5NYq8JX2udvtw
40M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 سخنان آیت الله تبریزیان با موضوع (ممنوعیت ترک ناگهانی عادت)
@DaftareAyatollahTabrizian
مقدمات فیزیک اسلامی
در حقیقت بعد از خلقت مکان چیزی که ملازم یا لازمه خلقت مکان که همان خلقت فضا و جو است.
شاید روایت قبلی ثم انشا فتق الاجواء وشق الارجاء وسکائک الهواء که خداوند جو یعنی فضا وفتق الاجواء یعنی پاره کردن یعنی پاره کردن چیزی که شد فضا و ارجا یعنی اطراف و اکناف وشق یعنی شکافتن چیزی بسته که شده اطراف واکناف عالم وسکائک هوا یعنی مجاری هوا یعنی فضایی که هوا اورا اشغال کند البته کلمه هوا بمعنای فضای خالی هم می آید.
پس فضا بعد از بوجود امدن مکان تحقق پیدا کرد هر چند سه قسمت دارد جو ارجا وسکائک .
واما مخلوق بعدی میتواند تاریکی یا عرش یا اب یا هوا باشد وهر کدام شواهدی دارد ولی بیشتر شواهد تقدم خلقت هوا را رقم میزند.
در تفسیر قمی امده درباره ایه وهو الذی خلق السماوات ... این امر در شروع خلقت که خداوند تبارک وتعالی هوا را خلق نمود سپس قلم را خلق کرد وبه او دستور داد که حرکت کند وبنویسد پس قلم گفت خدایا چی را بنویسم ومقدر کنم خدا فرمود تمامی چیزهائی محقق خواهد شد سپس تاریکی را از هوا خلق نمود ونور را از هوا خلق نمود واب را از هوا خلق نمود وعرش را از هوا خلق نمود وباد شدید از هوا خلق نمود واتش را از هوا خلق نمود وتمامی مخلوقات از این شش قلمی که از هوا خلق شده خلق کرد ..
البته این روایت موافق و معارض دارد که بحث وتفحص وتحقیق وجمع بین روایات طول میکشد
مخفی نیست که این روایت اهمیت زیادی دارد واعتبار در بیشتر موارد با او موافق است زیرا اب اوکسیژن وهیدروژن است که از هواست.
در روایت دیگر میفرمایند عرش خدا روی اب است و اب روی هواست و هوا جریان ندارد.
و معنای این که هوا قبل از آب و عرش آمده است چون اینها روی هوا تکیه دارند و بدون هوا نمیتوانند باشند پس هوا باید اول باشد.
ودر روایت سوم شمائید که با عرش خودت در هوا والا رفتی و برتری یافتی.
روایات متعدد از اول بودن خلقت آب و هوا حکایت دارد و بعید نیست این اولیت نسبت به خلق مادیات بعد از خلقت مکان و اولین چیزی که نیاز به زمکان دارد و تحقق پیدا کرده همان هوا و اب است.
وملاحظه فرمودید در روایت نخست آمده که در شروع خلقت خداوند تبارک وتعالی هوا را خلق کرد یعنی در شروع خلقت مادیات محکوم به زمکان بودند و در غیر این صورت با روایات اولیت خلقت حروف یا اولیت خلقت نور یا موجودات نوری که فراوان است تعارض میکند.
در روایت اول آمده که نور از هوا خلق شده در حالیکه نور از حروف خلق شده است که حاکی از اختلاف این دو نور اولی نیم مجرد بود و دومی نور مادی است.
فتامل..
بعد از خلقت هوا و در روند تبدل وتغییر در اشیا یا خلق مستانف شش چیز خلق شده که پایه ی هستی و جهانی که میشناسیم هستند.
بر اساس قواعد فیزیک میخواهیم آنها را بررسی کنیم.