eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
146 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
25 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روایت خاص🇵🇸🇱🇧
✅از دختران شما جنازه هایشان را میخواهند....👌 📩بزن رو شناسه آبی👇🍃 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌╭─────── │🕊️🌱@RevayateKhass ╰────────────
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR تأکید رهبر انقلاب بر ریشه‌کن شدن سرطان رژیم صهیونیستی به دست مقاومت و مردم فلسطین 👊🏻 رژیم غاصب، رفتنی است ✊🏻 امروز جوانان و نهضت فلسطینی از همیشه سرحال‌تر و آماده‌تر هستند 💻 Farsi.Khamenei.ir
در پی یافتن پاسخی در باب چیستی سعه صدر اجتماعی و‌ چرایی ضرورتش و چگونگی دست یابی به آن به مفهوم شهادت رسیدم‌. انسان همواره مبتلا به آزمون رنج است. درد نشانه حضور مرزی انسان در جغرافیای خویش است. عده زیادی از مردم به قصد گریختن عقب می‌نشینند و زمین می‌دهند تا زمان بگیرند. جان می‌دهند تا تن بماند. اما غم و اندوه و حسرت و درد آنان را به حال خود رها نمی‌کند. عده دیگری نیز هستند که به سوی درد هجوم می‌برند؛ پا روی آن می‌گذارند و می‌گذرند. در این میان آنچه جا می‌ماند تن است و آنچه رها می‌شود جان. آنان به سوی بی‌مرزی عزم سفر دارند.
دم تکان دادن‌های اسرائیل در ایران داستان نوپدیدی نیست. این دمباله‌های پس‌مانده، در غم و شادی شیطان به او وفادارند. انتظار نداریم در روزهای سختی جان و تنشان را دم‌بریده رها کنند. اما سربریده را دم به چه کار آید؟!
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
✍ عبادت زیبا صدایی در درونم نجوی می‌کرد: ریا می‌شود... وقتی می‌خواهی نمازت را بلند بخوانی یا حتی قبل
هر بار می‌خواهم اذان بگویم آهنگ صدایم به گونه‌ای دیگر است. به سختی می‌توانم دو بار با یک فراز و فرود و کش و‌ قوس آن را ادا کنم. سعی می‌کنم زیبا اذان دهم اما صدایم و حتی گمانم در مورد اینکه چه می‌طلبد هر دفعه متفاوت است. انگار نسبتی دارد با حال و وضعم در آن نقطه و لحظه. هنگام قرائت نماز نیز چنین است. صوت و لحن ترتیل خوانی و ادای زیبای کلمات به ویژه موسیقای کلام بسیار حساس و وابسته به شرایط ظاهری و باطنی است. اساتید خط از روی نوشته انسان می‌توانند قضاوت نزدیک به واقع در مورد شخصیت و روحیات انسان داشته باشند. حتی اگر کسی خواسته باشد تقلید کند یا جعل کند، متوجه می‌شوند. در صوت هم گویا همین داستان هست و اگر بخواهیم تعمیمش دهیم می‌توانیم. آدم‌ها یک لهجه ثابت در گفتار و افکار و رفتار خود دارند که متصل است به شخصیت ثابت آنها و اصل و اساسی که دارد و یک حالات متغیری دارند که بستگی دارد به شرایط و اوضاع آنها. حرفه‌ای‌ها آنقدر تمرین می‌کنند که به یک ثباتی می‌رسند. گویا از مهار رفتار و گفتار و افکار به تثبیت شخصیت روانی و روحانی خود دست پیدا می‌کنند. چالش رفت و برگشتی بین ظاهر و باطنشان آنان را منحصر به فرد می‌کند و به یک دستخط خاص شخصی می‌رساند. مثل اثر انگشت. شاید یکی از حکمت‌های اعمال ظاهری در دین همین باشد. زیبا عمل کردن، پاکیزه رفتار کردن و تشبه به نیکان انسان را نزدیک می‌کند به آنان و شخصیت ثابت را شکل می‌دهد تا به مرور رفتار و گفتار و افکار زیبا از آن برخیزد. یعنی می‌توان با عبادت زیبا به شخصیت زیبا نزدیک شد و پس از استقامت در آن انتظار تجلی زیبایی از درون را داشت. آری رفتارهای ما حائز صفات روحانی و معنوی هستند که اگر ساختگی و جعلی نباشند شخصیت حرفه‌ای و تربیت شده ما را نشان می‌دهند. اعمال مانند رنگی بر روی باطن ما هستند. این تن اگر بخواهد ریا بکند، سیاهی پشتش آشکار است. حتی تلاش انسان برای پنهان کردن زشتی‌ها به قصد عدم اشاعه آن نیز رنگ و رخ خودش را دارد. ریا در برابر پرده‌پوشی قرار دارد. گاهی من دانش‌آموزم و تمرین می‌کنم مانند استادم بنویسم و سخت تلاش می‌کنم و این در شیوه رفتاری و سبک زندگی من آشکار است. گاهی می‌خواهم خط استاد را جعل کنم تا از موقعیت او سوء استفاده کنم. این نیز برای اهل دقت روشن و واضح است. زیبایی تلاش برای اصلاح در برابر زشتی چاپلوسی و‌ سالوسی و ریا قرار دارد. شیطان سعی می‌کند ما را دچار اشتباه کند و با اتهام ریا، تلاش را از ما بگیرد. ما همواره تلاش می‌کنیم خود را شبیه خوبان کنیم تا در راستای این تمرین به ثباتی در خوب دیدن و خوب فهمیدن و خوب اندیشیدن و خوب زیستن برسیم. رفتار و گفتار و ادا و اطوار خوب برای مؤمن نقاب و صورتک نمایش و فریب نیست، بخشی از شخصیت محقق و جستجوگر و زحمت‌کش و تلاش‌گر اوست. مؤمن دائما خود را با عباداتی مانند نماز و روزه و حج و جهاد و خمس و زکات و تولی و تبری و امر به معروف و نهی از منکر اندازه می‌کند. رعایت اخلاقیات و تمرکز بر انجام واجب و ترک حرام و رعایت مقام الله و عباد الله در زندگی، شخصیت او را دائم اصلاح می‌کند. ظاهرسازان و بازیگران در این وادی رسوا و مفتضح می‌گردند. جریان نفاق و ریا در ابتلاءات پی در پی الهی نمی‌توانند ظاهر سخت و صلب ساختگی و دروغین خود را حفظ کنند. آنها یک روز یک جا از ولی خدا جدا می‌شوند. الغرض زیبا عبادت کردن به همان معنی که گذشت یعنی رعایت زیبایی‌های روحانی و معنوی و حفظ نیات خیر و امیال مثبت و تشبه به بزرگان و برگزیدگان و استفاده از فرصت‌های ظاهری می‌تواند هم جذابیت جماعت دیندار را بیشتر کند که همگان زیبایی را دوست دارند و هم شخصیت انسان را به خوبی تثبیت می‌کند و هم حق را آشکار می‌سازد. لذا ما موظفیم به زیبایی عبادت با تمام امکاناتی که در اختیار داریم...
بعد از مدت‌ها پیگیری خداوند اجازه داد یکی از کبوترانش همخانه ما شود. برای تکمیل نیازمندی‌هایش به مغازه‌ای رفتم که عنوانش «خوراک پرندگان» بود. از او خواستم برای این عضو جدیدالورود یک غذای حسابی بدهد. ترکیبی از گندم و قره‌ماش و ارزن و سنگکی و برخی دانه‌های دیگر را پیشنهاد داد. سفره چند رنگ کبوتر که آماده شد؛ خاطره‌ای تعریف کرد. به نظر نامربوط می‌آمد. اما من کسی نیستم که سخنان پیرمرد دنیادیده را ناشنیده و نافهمیده رها کنم. او جوهر روزگار است. پیش از من بوده و عمرش دراز باد بسیار خواهد بود. بسیار بیش از من در لباس انسان زیسته و یافته‌ای فراوان دارد. خاطره‌اش فرامتنی داشت مبنی بر اینکه چرا آزادی پرندگان را می‌گیرید و در قفس می‌اندازید. لذت بردم. سکوت کردم. این تضاد برایم باشکوه است. کسی که شغلش فروش خوراک پرندگان است به هیچ وجه طرفدار اسارت آنان نیست. بر ضد منافع مادی خودش تبلیغ می‌کند. انگار تقدیر او را در این نقطه قرار داده تا آشپز مهربان زندانیان باشد نه واحد تدارکات و پشتیبانی زندان‌بانان... نمی‌دانم تا کنون چند پرنده را آزاد کرده یا مانع اسارت چند پرنده شده، یا کیفیت زندگی آنان را چه میزان ارتقا بخشیده است. امیدوارم خداوند هیچ کدام ما را گرفتار زندان و زندان‌بان نکند و یاری دهد تا از زیردستان خود به شایستگی پذیرایی کنیم. امیدوارم عضو جدید خانه ما از ما راضی باشد و شکایتمان را پیش خدا نبرد. خداوندا ما را از زندان نفس آزاد فرما و به رهایی بندگی خودت موفق بدار... پیام و پیام‌آور خدا بر زمین، چنین منزلتی دارند...
✍ زن موتور پیشران جامعه انسانی اسلامی در ساختار مبنایی جامعه یعنی خانواده است. ناتمدن ضد انسانی غرب، زن را به پوسته‌ای نمایشی تقلیل داد تا نه جان پیشرفت که تن شکننده توسعه باشند. @daftaretamrin
" ... اسرائیل، شرّ مطلق است. اسرائیل، ضد اسلام ، ضد مسیحیت ، ضد ایمان ، ضد قومیت عربی، ضد انسانیت و ضد میهن است. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. ما اسرائیل را شرّ مطلق می دانیم. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می ایستیم! اگر اسرائیل با چپ بجنگد، ما درکنار چپ خواهیم ایستاد! اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد. این است معنای «اسرائیل شرّ مطلق است». من شخصا در حد مطالعاتم، هیچ نهادی را خطرناکتر از اسرائیل نمی شناسم... " _ گفتاری از فخرشیعه، یوسف گمگشته عالم تشیع، امام موسی صدر .... 💪💪💪💪💪💪🌴🌴
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران دومین کنگره ملی شهدای همدان منتشر شد 👈🏻 شهدا وسوسه باطل تقابل ملّیت و اسلامیت را در عمل باطل کردند 💻 Farsi.Khamenei.ir
گاهی سکوت علامت سقوط است سکوت او؛ سقوط من
جبهه مقتدرِ مظلومِ پیروز! ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸می‌توان گفت، هیچ مقاومتی در حالت سلطه و قدرت‌‌ عریان، شکل نمی‌گیرد بلکه هر شکل از مقاومت در مقابل سلطه‌گری و زورگویی پدیدار می‌شود‌. به معنای دیگر مقاومت در حالت غیر مسلط و مظلوم قرار دارد، اما می‌تواند به شکل مقتدر جلوه کند. 🔸قدرت عریان؛ سریع، بی‌واسطه، برتری‌جویانه، مستبدانه، آشکار و بی‌رحمانه، اراده صاحب خود را تحمیل می‌کند. در ذات قدرت خشونت و اجبار نهفته است. در مقابل مقاومت؛ تدریجی، باواسطه، متواضعانه، پنهان و مهربانانه، تولید اقتدار می‌کند.‌ در ذات مقاومت، لطافت و رضایت نهفته است.‌ 🔸قدرت عریان، ممکن است دفعتا بدست آمده و بلافاصله از بین برود. اما مقاومت تدریجی و آهسته، آهسته، جلو می‌رود. موقعیت اعمال و فرود قدرت، ابدان انسانی است.‌ اما موقعیت اعمال اقتدار، دل‌های مردم است. اقتدار، نفس سرکش قدرت را مهار می‌کند و آن را تبدیل به خیر کثیر می‌کند. 🔸قدرت عریان با اعمال زور و تزریق ترس تداوم می‌یابد، اقتدار با ایجاد رضایت و تولید آرامش‌ ادامه‌دار می‌شود. قدرت میل به فردی شدن و استکبار دارد، اقتدار میل به عمومی شدن و انتشار دارد.‌ قدرت سوژه‌های‌ خود را تسخیر می‌کند، اقتدار سوژه‌هایش را تبیین. قدرت بدن‌ها را کنترل می‌کند، اقتدار اذهان را همراه می‌کند. 🔸اقتدار امنیت پایدار حاصل می‌کند، قدرت امنیت معلق.‌ اقتدار دیرپاست، سلطه از بین‌رفتنی است.‌ با قدرت عریان نمی‌توان تولید اقتدار کرد.‌ اما با مقاومت می‌توان به اقتدار رسید. جریان طرفدار سلطه و زور عریان تحمل شکست ندارد، اما در جبهه پیرو مقاومت و اقتدار، شکست موضوعیت ندارد. مقاومت محکوم به پیروزی است، همانطور که سلطه محکوم به شکست و هزیمت... @jafaraliyan