24.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیباست
حجة الاسلام شیخ محمد نورانی...
#حجاب
#تتلو
#غیرت
https://eitaa.com/mohammad_norani
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
جریان نفاق اصلاحات پس از سال ۸۸ تلاش کرد جسارت عناصر بهائی به دستگاه اباعبدالله را به حکومت نسبت دهد.
این دروغ بزرگ اما پاک کردن صورت مسئله از سوی جریانی بود که هر روز ضداسلام بودنش بیش از گذشته آشکار میشود.
پس از آن سال هر گاه اصلاحات فتنهای را کلید زد، پای توهین به مقدسات به میانه صحنه باز شد.
اصلاحات در تمام این سالها تلاش کرده دشمنان را تبرئه کند و مؤمنین را محکوم نماید.
امسال نیز جریانهای ضد دین تحرکات مذبوحانه خود را توسعه دادهاند و به صورت مستقیم به حریم اباعبدالله حمله میکنند.
حمله به خیمههای اهل بیت رسول در اینجا تحمل نخواهد شد. از مسئولان ذیربط خواهان اشدّ مجازات برای کسانی هستیم که در پی عادی کردن هتک حرمت به دین و اثار دینی و شعائر الهی هستند.
جنگ خیابانی آغاز شده و حرام سیاسی توسعه پیدا کرده و ابعاد جدیدی به خود گرفته است.
کسانی که در بازی با کلمات گرفتار شدند و از اهمیت مسئله کاستند، شریک جرم هتک حرمتهای امروز هستند.
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻روح اصلاحطلبان در کالبد اصولگرایان:
نوانقلابیهای لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. نوحزباللهیها یا نوانقلابیها، عجیب هستند؛ با دیگران ملایم و منعطف و مداراییاند و با ما، طردی و نفیی و خشن. آنها بگویند «سوپرانقلابی»، انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی دیگران بگویند «صورتی»، برچسب وحدتشکن زدهاند. سیئات ما، حسنات آنهاست.
۲. تعبیر من دربارهی اینان، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام کشیدند و نوع حکمرانی؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🩸«ان الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه».
«به درستى که حسین(ع) مصباح هدایت و کشتى نجات است»
🏴 بسم الله الرحمن الرحیم 🏴
⏳امروز : دوشنبه
☀️ 2 مرداد ۱۴۰۲ شمسی
🌙 6 محرم الحرام ۱۴۴۴ قمری
🌲 24 جولای ۲۰۲۳ میلادی
👇 ذکر روز
🔔 ياقاضِي الحاجات
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
مرحوم کوثری فرمود: محرم از خانه خارج شدم به قصد رفتن به مراسمات و روضه خوانی، در راه کودکانی اصرار کردند در موکب کوچکشان برایشان درحد چند بیت روضه بخوانم. اول صرف نظر کردم و پس از اصرارشان رفتم و چند بیت روی منبرِ آجری شان خواندم.
تمام که شد برای پذیرایی چای برایم آوردند که در خانه یا جای دیگری چنین چایی هرگز نمیخوردم، برای اینکه کودکان دلخور نشوند، یواشکی چای را گوشهای ریختم و تشکر کردم و رفتم به مراسمات سنگینی که داشتم برسم.
شب که آمدم خانه از خستگی به خواب رفتم.
در خواب مادرسادات را دیدم. فرمود: فلانی، تنها روضه ای که از تو قبول شد همان چند بیتی بود که برای آن کودکان خواندی، و اینکه آن چای را که ریختی در کناری، من آن چای را با دستِ خودم برایت ریخته بودم...
در این حال از خواب بیدار شدم و فهمیدم روضه هایی که ما تحویلشان نمیگیریم، اهل بیت حواسشان هست!
شب ششم محرم قاسم_بن_الحسن (ع)
اَحلَی مِنَ العَسَل زِ لبانِ تو میچکد
ای گل! زبانزد است بیانِ عقیدهات
افتادَم از پُشتِ فَرَس
عمو به فریادَم بِرَس... 😭
🍃 اللهمعجللولیکالفرج 🍃
🏴 «اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک».
فضای ولایت الله، فضای کرامت است. و لقد کرّمنا بنی آدم و مسیر حرکت در این فضا نیز تقواست.
إنّ أکرمکم عند الله اتقیکم..
فضای ولایت شیطان و طاغوت، فضای تحقیر و استخفاف انسان است.
فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ ۚ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمًا فَاسِقِينَ ﴿٥٤﴾
منطقش هم روشن است. اولی خالق انسان است و مشتاق او و دومی دشمن انسان است و متنفر از او. لذا اولی به نقاط قوت و استعدادهای مثبتش نگاه میکند و آن را میپرورد و دومی به نقاط ضعف مراجعه میکند و نقصهایش را میپرورد.
نشانههایش را میتوان در رفتار غرب با بخش عمدهای از جهان، حتی مردمان خودش دید.
ما را جهان سوم معرفی میکنند. کشورهای عقبمانده مینامند. کشورهایی را توسعه یافته معنی میکنند.
همه تاریخ و جغرافیا را با خودشان میسنجند و خود را برتر از همه میبینند.
خداوند میفرماید: وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ
و فرعون با برتریطلبی دیگران را به استضعاف میکشد.: إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ ۚ إِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ
میبینی که یک درصد اکثریت مطلق ثروت و قدرت و شهرت و شهوت جهان را در اختیار دارند تا نظام سلطه بر پا بماند.
هدایت شده از ✨عاشقان اللّه✨
💫
تَحَیُّر ، تَغییر ، تَحَوُّل
🌺 حقایق و تجربیاتی که با آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام تطبیق دارد و کمتر در رابطه با آن شنیده اید.
🔰دوره کامل مستند صوتی شنود
قسمت۱ | قسمت۲ | قسمت۳
قسمت۴ | قسمت۵ | قسمت۶
قسمت۷ | قسمت۸ | قسمت۹
قسمت۱٠ | قسمت۱۱ | قسمت۱۲
قسمت۱۳ | قسمت۱۴| قسمت۱۵
قسمت۱۶ | قسمت۱۷ | قسمت۱۸
قسمت۱۹ | قسمت۲۰ | قسمت۲۱
قسمت۲۲| قسمت۲۳| قسمت۲۴
قسمت۲۵| قسمت۲۶ | قسمت۲۷
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🔔(۸قسمت کتاب صوتی
سه دقیقه در قیامت)
💟ارسال این فایل صدقه جاریه است.
🔺به جامع ترین کانال مذهبی قرن بپیوندید👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4161470761C10b4930052
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 جواب قاطعی به کسانی که میگن از مسلمانان فاصله بگیرید چون به دینی هستند که توسط زور شمشیر در دنیا منتشر شده .
یکی از دغدغهها این است که مردم با تکیه بر اصطلاح فقه، از تفقه در دین منصرف شدهاند.
تفقه در دین مسئولیتی عمومی است. همه در شأن تفقه در دین هستند. تفقه در دین بسیار وسیعتر از موضوع رسالههای عملیه است.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
وَمَا مَنَعَهُمْ أَنْ تُقْبَلَ مِنْهُمْ نَفَقَاتُهُمْ إِلَّا أَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَبِرَسُول
إن قبلت، قبل ما سواها هم در اینجا محل دارد...
در واقع تأویل آن اینجاست.
گویا عالم بیت الله است و ما مهمان و زندگی ضیافت الله.
آداب مهمانی کدام است؟!
پذیرایی با اولیاء الله است. در صدر آنان پیامبر و امامان صلوات الله و سلامه علیهم...
میلها، سؤالها، کنجکاویها، شوقها... ما را از یکپارچگی درمیآورد. تکه تکه میکند و ما را در عالم به فراموشی میسپارد.
یاد خدا و میل به او و خواستن او ما را جمع میکند از تمام پراکندگیها و متلاشی شدنها.
خداخواهی رمز نجات از فساد و نابودی است.
وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ
إِنَّ سَعْيَكُمْ لَشَتَّىٰ ﴿٤﴾
توجه کردنهای حرام و پس از آن توجه کردنها بلاوجه بلارجحان ما را از توجه خدا منصرف میکند.
چیزی که یافتنش در مسیر رفت هزار سال طول میکشد، در راه بازگشت یک آن بیشتر نیست.
حواسپرتیها ما را ذره ذره عالم میسابد و تمام میکند. در راه رفت باید دوید، باید پرواز کرد. برایکسانی که میدانند کجا میروند این بسیار مهم است. قدمهای ما موقع رفتن قابل مقایسه با قدمهای بازگشت نیست.
8.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
او میگوید عزاداری کنید...
فقط ثواب ندارد. منفعت دنیایی هم دارد.