eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
142 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
25 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
كَثرَةُ الوِفاقِ نِفاقٌ ، كَثرَةُ الخِلافِ شِقاقٌ. اساس وفاق ملی این کلام حضرت امیر است؛ یعنی وفاق با همه کس و همه چیز ، نفاق است، مخالفت الکی با همه چیز هم موجب دشمنی است. اینکه جلوی افراطی های اصلاح طلب را نگیریم و هر روز به جناح مقابل تهمت بزنند و خدمات شهید رئیسی که در کلام رهبری مثل خدمات امیرکبیر است را مسخره کنیم ولی انتظار داشته باشیم با افراطیون انقلابی هم در مجازی هم حقیقی برخورد شود ، وفاق ملی نیست، استبداد و دیکتاتوری حزبی است. اینکه برای یک حرف مفت پوتین، غیرت ملی نشان بدهیم که باید هم اینگونه باشد و منافع ملی باید برای همه خط قرمز باشد ولی در مورد آمریکا که 100 سال است انواع و اقسام دشمنی ها از کودتای 28 مرداد تا حمایت از گروههای تجزیه طلب را داشته قائل به تسامح و تعامل باشیم، نشانه ی بی شرفی است نه وفاق ملی. یاعلی... ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
۱۷ شهریور ۱۴۰۳
🔴طبق جدیدترین آمار موسسه پو بیش از نیمی از ساکنان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) مهاجر هستند! خیلی آمار عجیبی است. صحبت از میلیون ها نفر و چندین کشور و میلیاردها دلار است. آیا کم سوادانی که دبی را با ایران قیاس میکنند میدانند 94% جمعیت امارات وارداتی اند؟! یک کشوری سفارشی با مردم سفارشی. آیا کشوری با فقط ۶ درصد بومی اصلا کشور است؟! مسافرخانه ای در ابعاد بزرگ. کاروانسرای منطقه ای. قطر فقط ١٩٪‏ قطری دارد. کویت فقط ٢٩٪‏ کویتی دارد. بحرین فقط ٣٧٪‏ بحرینی دارد. و عمان به زور ۴٨٪‏ بومی دارند و بقیه همه مهاجرند...😳 عربستان سعودی با آن پهناوری‌اش 37% جمعیتش وارداتی است. این کشورها تقریبا چیزی به اسم ملت ندارند! ✅ کانال بدون سانسور | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
۱۷ شهریور ۱۴۰۳
جامعه مظلوم مقتدر ما می‌توانی در یک نقطه دور بنشینی و قضاوت کنی و می‌توانی وحشت را کنار بگذاری و در میانشان قدم بزنی. واقعیات را باید وجدان کنی. جهان ما، دوران غلبه تصویر واقعیات بر آنهاست. انسان این توان را دارد که هر موجودی را با تمام جهاتش بیابد. او اشرف و اعظم مخلوقات است. خداوند او را در اعلی منازل آفرینش قرار داد و خود را تحسین فرمود. ظرف وجود انسان گنجایش غرق کردن تمام پدیده‌ها را در خویش دارد؛ اگر و تنها اگر انسان پیش از همه خویش را بیابد. اینکه چگونه و کجا می‌توان خود را یافت می‌شود داستان زندگی انسان و این داستان از زمانی آغاز شد انسان توانست درباره اینکه کیست و کجاست و چرا سؤال کند. شاید باورش برای ما سخت باشد؛ اما مورخان انسان‌شناسی نمونه‌هایی از موجود دوپای راست قامت را معرفی می‌کنند که هیچ سؤالی در این باره ندارد. پاسخ به سؤال اساسی من کیستم تاریخ را ساخته. تاریخ پیامبران و کامکاران و تاریخ پادشاهان و کامجویان. دو تاریخ به موازات هم پیش آمده‌اند و همیشه با هم سنجیده شده‌اند. بشر گاهی با آنان و گاهی با اینان و گاهی در رفت و آمد بین این و آن سخت زیسته است. گاهی به جنگ و رقابت و گاهی به صلح و مراقبت.
۱۷ شهریور ۱۴۰۳
هدایت شده از مبشرصبح
🟧مختصری از مطول می نویسم برای عزیزانی که در بحث « » اشتباه کردند و اما کسانی که خودشان را به اشتباه زده اند، خب طبیعتا بیدار نمی شوند، مصادیق تاریخی آن را ان شاءالله در فرصتی بتوانم عرض کنم. 🟥عزیزان در ما «دو، دوقطبی» داریم، دو قطبی مذموم و دو قطبی ممدوح؛ دو قطبی و دو قطبی ! طبیعتا در جوامع غیر توحیدی چه بسا هر دو. طیف باطل باشند همانند کمونیسم و لیبرالیسم که محل بحث ما نیست. 🟦متاسفانه برخی این دو مقوله را اشتباه می گیرند برخی هم تعمدا سعی می کنند ما را به اشتباه بیندازند. 🔻دو قطبی حرام و مذموم دو قطبی است که در جامعه اسلامی شکل می گیرد و باعث انشقاق در بین مومنین می شود و دشمن از آن بهره می برد. این همان است که حضرت روح الله از آن نهی می فرمود و جامعه را به دعوت می کرد و حضرت آقا نیز بر بودن آن تاکید می کنند. این دو قطبی و اختلاف حرام است حتی اگر دعوت کننده آن زیر عمامه امیرالمومنین مخفی شده باشد. 🔻دو قطبی واجب و ممدوح دو قطبی است که مرز کفر و اسلام را مشخص می کند، این مرزبندی و تمیز واجب است. همانند مرزبندی بین جبهه مستضعفین و مستکبرین، بین حق و باطل همانکاری که همه پیامبران و اولیاء با دعوت خود انجام دادند. 🟩برخی اختلاف ها هم اساسا دو قطبی نیست برخی اشتباه می کنند یا همانکه ابتدا عرض شد سعی می کنند دیگران را به اشتباه بیندازند و با توهین و تخریب ها در بخشی از جامعه مومنین دوقطبی ایجاد کنند که در برخی فضاها همانند عرصه انتخابات از سوی دشمنان و در ادامه سوگمندانه بعضی دوستان ساده اندیش متاسفانه مشاهده کردیم که عالمی، سرداری، بزرگی و یا رفیق و مومنی بصرف اختلاف نظر با رای آنها به انواع و اقسام توهین ها لجن مالی شده و تا مرز شرک و کفرش پیش بُرده اند. 🟪نکته مهم دیگر این است که برخی مجتهدپندارهای معصوم انگار خود را دال مرکزی وحدت یا اختلاف می دانند!! یعنی اگر با آنها بودی اهل !! اگر نبودی اهل !! و تو را با هر رَطب و یابِسی محکوم می کنند، حال آنکه قطب اساسی و حقیقی و واقعی و معیار حق و باطل است و بس. دعا کنید حجم و تراکم برنامه هام کم شود تا بیشتر محضرتون باشم و شواهد را خدمتتون بنویسم. 🇮🇷 را به دوستانتان معرفی بفرمایید. https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
۱۸ شهریور ۱۴۰۳
گامی دیگر (گام دوم مرحله انقلاب اسلامی ایران در مسیر بلند انتظار انقلاب جهانی منجی موعود) از میان همه‌ی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت میگمارد؛ و در میان ملّتهایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند. امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی و و شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود.
۱۸ شهریور ۱۴۰۳
نباید اجازه داد جریان افراط و تفریط با رفتارهای بی‌قاعده و برخوردهای خودسرانه شعار وفاق را در برابر وحدت و اتحاد قرار دهد. گروهی محور وحدت را به بهانه وفاق حول هوی نفس فردی و حزبی و جناحی و جبهه‌ای از ولایت به خود تغییر می‌دهند و گروهی با دگم اندیشی در تعریف ولایت و دینداری بسیاری را از دایره وحدت می‌رانند. دو قطبی افراط و تفریط همواره به اعتبار دو سوی خود زنده مانده و این دو هر چند در ظاهر با یکدیگر می‌ستیزند؛ اما در اصل هر دو محور تعادل و اعتدال و عدالت را زیر ضربه می‌برند. میانه‌روی نقطه مقابل دوقطبی‌سازی و تفرقه‌افکنی افراد و جریانات سیاسی است و میانه‌روی یعنی تمسک به ستون و سازه هدایت، یعنی اصل ولایت و وفاداری به تعیین و تعین مصداقی آن، یعنی ولایت فقیه و ولیّ فقیه است. اگر بنا بر این بود که هر کس نقطه جدایی حق و باطل را خود بپندارد، ولایت بی‌معنی می‌نمود. ولایت تعیین کننده تمام نسبت‌ها در جامعه آزادگان و مؤمنان است. ثقلین ولایت کتاب خدا و ولیّ خداست و در نظام جمهوری اسلامی ایران تنازل آن چشمه‌سار ناب و نجات‌بخش، قانون اساسی و ولیّ فقیه است و امتداد آن در اضلاع و اجزاء جامعه قوانین عادی و عرفی و عمومی و تک تک افراد مردم است. در جامعه اسلامی همه مسئولند و همه مأمور. همه صاحب حق هستند و همه پاسخگوی به حق. همگرایی جامعه اسلامی بر اساس منطق ولایت است نه میل افراد و احزاب و گروه‌ها و فرقه‌ها به این سو و آن سو. مراقب باشیم شعار وفاق مسئول ارشد اجرایی، عدل و جایگزین اصل اتّحاد نشود. همچنانکه پیش از این شعارهای زیبایی از قبیل اصلاحات و بهار و اعتدال در پی تعیین محورهای جدید تفاهم و توافق اجتماعی برای تضعیف و تضییع محور ولایت بود.
۱۸ شهریور ۱۴۰۳
عزیزی به من آموخت که بیانات امامین انقلاب مصداق ذکر هستند و مداومت بر ذکر با فکر و حضور قلب و رعایت ادب آن در گفتار و رفتار، باعث تقویت و تجلی ایمان خواهد شد. باور صادق سرچشمه عمل صالح است و آنچه این دو را با یکدیگر در هم می‌آمیزد، سند و سنت ولایت است. پرداختن به بیانات ولیّ جامعه در منطق اسلام سیاسی امری لازم و واجب است. نمی‌توان به اصل ولایت فقیه قائل بود؛ اما نسبت به متن جاری افکار و گفتار و رفتار او بی‌تفاوت بود. همچنان که نمی‌توان به اصل ولایت قائل بود؛ اما آن را در پیچ و تاب حوادث زمان و زمین گم کرد و پیشینی زیست. همچنان که عده‌ای با وعده‌های پسینی، در گذشته بیتوته کرده‌اند و همچون بادیه‌نشینان منقطع از سبزی و سلامت زندگی عزتمندانه دل به آرزوها داده‌اند و چشم به سراب‌ها دوخته‌اند. تشخیص واقعیت و تحلیل موقعیت دو مهارت عملی برای همراهی با حق و گشتن بر مدار آن است. محاسبه و مراقبه انقلابی بدون ذکر و فکر پیرامون بیانات و آثار ولیّ فقیه مقدور و‌ ممکن نخواهد بود و این یعنی فرد و گروه و حزب و جناح از روند خودسازی اجتماعی و جامعه‌پردازی انقلابی و تمدن‌سازی دینی جدا خواهد شد و جا خواهد ماند. ذکر مدام، باور انقلابی ما را تقویت خواهد کرد و باور قوی، عمل انقلابی ما را بارور خواهد ساخت و کارآمدی نظام انقلابی را عیان خواهد نمود. اما پراکندگی‌های دائم در فکر و ذکر و نظر و ایده، نه تنها ما را از رسیدن به اهداف تعیین شده بازخواهد داشت؛ بلکه اجازه نخواهد داد به هیچ نقطه متعین قابل اتکا و دفاعی نیز دست یابیم.
۱۸ شهریور ۱۴۰۳
جمهوری اسلامی ایران شخصیتی عام و فراگیر است که فاصله بین جامعه موجود و جامعه موعود را می‌پیماید. این حرکت به سمت مقصد، سنت دائمی آن است و تمام مناسبت‌ها و نسبت‌هایش را با افراد و اشخاص و اعیان و ثوابت، بر اساس این حرکت تعیین می‌کند. لذا در هیچ فرد و گروه و حزب و جناحی رکود و جمود ندارد، هر چند تمام اعضاء و اجزاء خود را گرامی می‌دارد و غنیمت می‌داند. جمهوری اسلامی ایران صورت نظام انقلابی است و آن کشتی عظیمی بر پهنه طوفان حوادث در اقیانوس واقعیت‌های بزرگ تاریخی و تمدنی است. و نه آن قلعه محصور محدود که در خویش گرفتار شده و نگران تغییر اقلیم اقامتگاه خویش است. جمهوری اسلامی ایران نظم انقلابی را برای تولید فرصت‌ها و تبدیل تهدیدها به کار می‌بندد و اجازه نمی‌دهد دشمن او را در کنج بیچارگی گرفتار کند. این انعطاف ذاتی در نظام انقلابی و عدم تسلیم شدن آن در برابر شدائد و مصائب بزرگ، در نتیجه فهم عمیق از ولایت و باور وثیق به آن است. همان نگاه عمیقی که از بن‌بست کربلای عاشورا، جهانی از جمال و جلال و شکوه و کمال را برمی‌آورد و تمام مناسبات زمین را تحت تأثیر اراده قطعی خود قرار می‌دهد.
۱۸ شهریور ۱۴۰۳
جمهوری اسلامی ایران تجربه پیشینی ندارد. این نظام در واقع بسط حقیقت وجودی حضرت امام خمینی در قامت ملت ایران و نسل بشر امروزی است. اینکه چه مقدار این شخصیت عظیم بتواند خود را در عرض زمانه تمدنی و عمق زمینه تحولی بسط و گسترش دهد و پیوندهای وجودی با آن برقرار کند و زندگی و زایندگی بیافریند، بسته به وفاداری ما به آن خواهد بود. مأموریت بزرگ ملت ایران یافتن امام خمینی و زنده نگه‌داشتن آن حقیقت استثناءی در موقعیت امروزین است. خمینی کبیر حیات‌بخشی و آفرینندگی حقیقت خویش را با انقلاب اسلامی ثابت کرد و نشان داد که تا چه میزان قوت و قدرت و اقتدار در چنته این واقعیت ذخیره شده و آماده ظهور و ایجاد تغییر و تحول بنیادین و رویین است. جمهوری اسلامی ایران نظام مبتنی بر امامت بر متقین است نه سلطه کافرین و منافقین. کسانی آن را پیش خواهند برد که حرکت ذاتی و درونی وجدانی دارند و نه اهل شعارهای نمادین و بازی‌های متجددین.
۱۸ شهریور ۱۴۰۳
6.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از تفرقه بپرهیزید... از مقدمات تفرقه‌آفرین بپرهیزید...
۱۸ شهریور ۱۴۰۳
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ عزیزان هفده شهریور آفرین... 👆 سخنرانی کمتر دیده شده آیت‌الله خامنه‌ای در بهشت زهرا؛ در دومین سالگرد واقعه کشتار مردم در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ توسط رژیم شاهنشاهی 📲 💻 Farsi.Khamenei.ir
۱۸ شهریور ۱۴۰۳
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ غزل جدیدی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عنوان «شرح حال» منتشر شد 🔹️ در جریان دیدار رمضانی امسال شاعران با رهبر انقلاب در فروردین‌ماه ۱۴۰۳، حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد از شعرای برجسته کشور که به تازگی کتابی با عنوان «امین شعر انقلاب» تدوین و منتشر کرده، از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخواست کرد تا غزل منتشر نشده‌ای از سروده‌هایشان را برای انتشار در چاپ جدید این کتاب در اختیار وی قرار دهند. رهبر انقلاب نیز با تقدیر از آقای انصاری‌نژاد با این پیشنهاد موافقت و غزلی از سروده‌های معظم‌له در اختیار این شاعر قرار گرفت. 📝 هفته‌نامه‌ی «خط حزب‌الله» متن این غزل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به شرح زیر منتشر می‌کند.  📝 «شرح حال» گامی به راه و گامی در انتظار دارم سرگشته روزگاری پَرگارـ‌وار دارم دلبسته‌ی امیدی در سنگلاخ گیتی رَه بی‌شکیب پویم، دل بی‌قرار دارم یک عمر میزدم لاف از اختیار و اینک چون شمع، اشک و آهی بی‌اختیار دارم گو ابرِ غم ببارد تا همنشین عشقم از غم چه باک دارم کاین غمگسار دارم نبود روا که گیرم جا در حضیض پَستی سیلم که هستی خود از کوهسار دارم سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم چون سرو در خزان نیز رنگ بهار دارم از خاک پاک مشهد نقشی است بر جبینم شادم «امین» که از دوست، این یادگار دارم ▫️سیدعلی خامنه‌ای 🔹️ رهبر انقلاب در نوروز امسال و در جریان محفل شعرخوانی شاعران، یک بیت از این غزل را خوانده بودند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
۱۸ شهریور ۱۴۰۳