eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
146 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
25 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،، ۱. جریان معتقد به سبک زندگی غربی بداند که با «اغتشاش» نمی‌تواند به رهاسازی حجاب دست یابد؛ چون جمهوری اسلامی و جبهه‌ی انقلاب بر سر حرام شرعی و سیاسی، معامله و مصالحه نخواهند کرد. پس به کمتر از «انقلاب» فکر نکنید. ۲. و بدانید ما نیز در این میدان هویتی، «جان» می‌دهیم و نه «باج». ما عهد خون بسته‌ایم. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
برخی برخوردهای کف جامعه واقعا مربوط به حجاب نیست. به اسم حجاب هست. به بهانه حجاب هست؛ ولی در واقع به مسئله‌ای پیش از حجاب هست که با موضوع جدید بازآفرینی می‌شود و صورت پیدا می‌کند. این بدویت و این ستیزه‌گری و این توحش ما قبل تربیت اجتماعی افراد است. آدم‌هایی که اهلی نیستند. خانواده مناسبی نداشتند؛ مدرسه و محله درستی نداشتند؛ مسجد و حسینیه درستی نداشتند. ما بخش زیادی از جامعه را قبل از تربیت تحویل فیلم‌های بروسلی دادیم. به هالیوود سپردیم تا مردم ما را تربیت کند. ما مردم خود را به فضای مجازی سپردیم تا مثل غربی‌ها وحشی زندگی کنند. غرب در اینجا در حال جامعه‌سازی است. اصلا مسئله اسلام نیست. دین و مذهب نیست. ربطی به امام حسین ندارد. کسی که قانون و قاعده نمی‌فهمد؛ کسی که شاخصه و شخصیت ندارد؛ کسی که مرز و حریم و اندازه و سهم و حد و مرز حالیش نیست، فرقی نمی‌کند کجا باشد؛ حتما عنصر نامطلوب است. مگر همین‌ها در اروپا با پلیس درگیر نشدند؟! وحشی هستند. آنقدر وحشی که هیچ کس گردن نمی‌گیردشان. اینها همان‌ها هستند که به خاطرشان حق وحوش پرداخت می‌شد. باور کنید یا نه، اینها اصلا جمهوری اسلامی را نمی‌فهمند که بخواهند با آن دشمنی کنند. جامعه اسلامی نمی‌فهمند که با آن مخالفت کنند. احکام اسلام نمی‌فهمند که در موردش چالشی داشته باشند. شما هر قانونی را جلو اینها بگذاری لگد می‌زنند. ناپخته‌اند. عقب‌مانده‌اند. ضعیفند. نمی‌توانند جامعه را بفهمند. مثل کسی که در برهوت زندگی می‌کرده ناگهان افتاده‌اند وسط خیابان. این جامعه‌ستیزی، قانون‌ستیزی، ایران‌ستیزی، این خودزنی‌های بی‌حساب و کتاب، این دین‌گریزی‌های بی‌مبنا، این توهین و توحش‌های بی‌منطق ریشه در جای دیگر دارد. این میراثی بر دوش ماست که از آن تعفن می‌چکد. این فساد عمیقی است که اصلاح آن آسان نیست. به خصوص وقتی مدعیان اصلاح، خود فاسد باشند. این بی‌خودی، این از خودبیگانگی، این نفرت از خویشتن، این غربت عمیق در کالبد نفس، این خالی شدن دل از خود و جاری شدن در پای غیر، این لب و لوچه‌های آویزان در برزخ بی‌هویتی، نه ربطی به دین و مذهب دارد و نه ربطی به نظام و سیاست. خیلی قبل‌تر از آن است. داستان زبان‌نفهمی درد کوچکی نیست. مصیبتی تلمبار شده از پی صدها سال کار نکرده دوست و کارهای کرده دشمن است. این درد عمیق ذهن‌های استعمارزده است. ذهنی که بردگی را می‌فهمد، آقایی را نه. ذهنی که ذلت را می‌فهمد، عزت را نه. ذهنی که خودش را قبول ندارد و دائم آن را پنهان می‌کند تا دیگران ندانند هیچ نیست. ذهنی که با تصاویر دیگران خود را قاب کرده تا عریانیش دیده نشود. خدای بزرگ شاهد است اسلام دین متعالی است و مؤمن انسان متعالی. اصولا کسی که در اسفل السافلین خویش می‌خزد، اسلام را بو نکرده که باور کند یا نکند. اگر نبود اباعبدالله که در پست‌ترین نقطه زمین منظومه نور برپا کند و از دل جهنم لشگر یزید بهشت عاشورا بیافریند، ما چنان در بدویت خویش غرق بودیم که امیدی در رگ‌ها و ریشه‌هایمان باقی نبود. همین تکاندن‌های هر ساله خون خداست که قلب زمین را می‌تپاند و اجازه می‌دهد فرصت بیدار شدن داشته باشیم. غم آسیبی که به خواهران عزیزمان و برادران بزرگوارمان وارد می‌شود آنقدر سنگین هست که دق کنیم و بمیریم؛ اما آنچه سنگین‌تر است، اینکه آن وحشی بدوی در میان مردمان زندگی می‌کند، بدون آنکه بدانی در کدام دخمه مترصد است تا جاهلیت را به رخ تو بکشد. آری شیرابه جاهلیت از دل‌های بیمار به حریم‌های خصوصی جاری شد و آنقدر لبریز گردید که فضای مجازی را به اقیانوسی از فساد مبدل کرد و حالا راه خود را به خیابان‌ها پیدا کرده است. خیابان‌ها که به قدر اشباع رسید، دیگر امکان‌ها و مکان‌ها را نیز خواهد بلعید. جاهلیت شما را رها نخواهد کرد. جاهلیت پیش خواهد آمد و تا خرخره شما را نگیرد، عقل نخواهد نشست. نوقفی برای آن متصور نیست. اگر مرزی داشت، اگر حدود و حرم می‌شناخت، امروز در اماکن عمومی جولان نمی‌داد. بخشی از شخصیت جاهلیت همین تمامیت‌خواهی بی‌قاعده و قانون است. همین تحمیل و اجباریست که اصلاحطلب و اعتدالی بر پشتش سوار می‌شوند و تازیانه می‌زنند تا قدرت را فتح کنند. جاهلیت به دروغ مرزها را محدودیت معنی می‌کند و قانون و قاعده را اجبار و شاخصه و شخصیت را تحجر و انجماد. جاهلیت برای اینکه همه جا را به کام شعله‌های خود بکشد از هیچ فریب و دروغی فروگذار نیست. اخلاق در جاهلیت یعنی همین. کامجویی بی‌حد و مرز. اخلاق جاهلی برایند خودخواهی‌هایت و تنها تمسک به خداخواهی ما را از این سیاه‌چاله حیرت بیرون خواهد کشید. دستی از آسمان مگر... جاهلیت غرب از مرزهای ما گذشت و به روز شد. آنچه می‌بینیم محصول به روزرسانی جاهلیت است پس از تأخیر چند دهه. مقاومت نظام اسلامی برای دفاع از مردمانش ادامه دارد. اما تا وقتی که از پشت خنجر می‌خوری پیروزی با دشمن پیش روست. آیا وقت آن نرسیده که بیاندیشیم؟!!!
بارها اندیشیده بودم که اگر آن روز ایران می‌توانست صدهزار شهید قربانی کند تا رضاپالان، خان نشود، امروز صدها سال پیشتر بودیم. اگر پدرانمان جان می‌دادند، پسرانمان در امان بودند... اما امروز می‌دانم که جامعه چیز دیگریست. اگر در آن معنی ندارد. تاریخ به ما رضا پهلوی را روایت می‌کند؛ اما تو باید از این نشانه‌ها به متن واقعه پی ببری... اگر ایران عزیز ما آن روز جان داشت، فدا می‌کرد... می‌دانم نوادگان ما با خود خواهند پرسید، چرا پدرانمان فدا نشدند تا روزگار ما خوشرنگ‌تر باشد. پاسخ همان است. جامعه فرد نیست. جامعه، جامعه است.
این کلیپ‌های فرمایشی نسبتی با واقعیت کف خیابان ندارد. فریبنده است. پاسخ غلط به سؤال است. دعوای ما به خاطر تک‌لحظه‌های دوربین تبلیغاتی نیست. تولید همین کلیپ‌ها خودش کمک به توسعه عریانی است. مردم کف میدان را می‌بینند. خودم دیدم که مأمور را روبروی خودش استهزاء می‌کردند تا جایی که یکی به آن یکی گفت: می‌بینی هیچ حرفمون رو گوش نمی‌کنند؟! مأموران مثل مترسک سر جالیز که جسد بودنش لو رفته باشد، از ترس دریده شدن چشم می‌دزدند. شتر دیدی ندیدی. بی‌حجاب نه که عریان هم باشی خبری نیست. دروغ به مردم تحویل ندهید. راست بگویید تا مؤمنین تکلیف خود را بدانند. متأسفانه فاز فریب مؤمنین کلید زده شده تا وزن‌کشی اجتماعی به یک تعادل نسبی برسد.
هدایت شده از اشعار
. ▪️آجَرَکَ الله یا بَقیّةَ الله آقا مرا به چادر خاکی آن زنی که مثل مادر تو زمین می‌خورد ببخش ما را به آن عفیف که در راه دین تو از یک لئیم سیلی کین می‌خورد ببخش ✍️ 🏴
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1402.05.10-Panahian-HoarUni-AyaHonarmandBayadArefBashad-05-32k.mp3
14.98M
🔉 آیا هنرمند باید عارف باشد؟ 🗓 جلسۀ پنجم | ۱۴۰۲.۰۵.۱۰ 🕌 دانشگاه هنر 👈 کیفیت بهتر @Panahian_ir @Panahian_mp3
هدایت شده از آن روی غرب🗽
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 آمریکاییه نوشته دکتری که قراره پامو گچ بگیره داره ویدئو آموزش گچ گرفتن پا تو یوتیوب میبینه😂 الان بعضیا می‌نویسن چقدر خارجیا باکلاسن کم پاشون می‌شکنه که یادشون میره دکترا😊 به کانال بپیوندید👇 https://eitaa.com/anroyegharb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یأس، پایه اعمال سلطه! ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸یکی از برداشت‌های صحیحی که می‌توان از فلسفه اسپینوزا وام گرفت، آن است که «نااُمیدی سوژه‌های منقاد(تسلیم)» تولید می‌کند. می‌شود اینگونه تفسیر کرد که قدرت مادی از طریق پمپاژ «غم»، سوژه‌ها را مطیع و فرمانبردار نگاه می‌دارد. به بیان دیگر اصل متأثرکنندگی انسان‌ها (غمگین‌سازی)، پایه اعمال سلطه است. 🔸پرواضح است، خروجی مأیوس‌سازی و ناامیدکردن انسان‌ها، حس غمگینی و متأثرشدگی است. یأس‌آفرینی البته همیشه به صورت مستقیم و عریان رخ نمی‌نماید. گاهی شکل امید واهی به خود می‌گیرد. پر پیداست سوژه‌های امیدوار، انسان‌های آزاد، فعال، شاد و اهل حرکت هستند. 🔸برای تبدیل کردن انسان‌های امیدوار به سوژه‌های منقاد، گفتار مأیوسانه صرف، کارگر نمی‌افتد. در اینجاست که امید واهی پاگیر افراد پرامید می‌شود.‌ گفتمان سلطه، از طریق همین اصل متأثرکنندگی و غمگین‌سازی، سوژه‌های خود را ساخته و پرداخته می‌کند. چرا می‌گوییم سلطه، چون خروجی اعمال قدرت او تبدیل انسان‌های امیدوار‌ و آزاد به افرادی آرزواندیش و مقلد است. 🔸گفتمان سلطه تنها به معنای نظام‌‌سلطه یا جریان سلطه نیست. آنها تعین‌ بیرونی و خارجی این گفتمان هستند، منظور «روابط سلطه» است که در درون همه اجتماعات داخلی امکان‌ بروز و ظهور می‌یابد.‌ بر اساس این برداشت، روابط سلطه حتی بین دو انسان متأثرکننده و تأثرپذیرنده امکان برقراری دارد. هر کس که بذر ناامیدی را در دل دیگری بکارد، ناخواسته آن فرد را تبدیل به سوژه‌ای غیرآزاد و تسلیم شرایط و وضع موجود کرده است. از این نظر گسترش ناامیدی، بسترساز سلطه بیرونی یا همان جریان سلطه است.‌ 🔸نسخه بدیل روابط سلطه در یک جامعه، وجود رابطه‌ای است‌ که در آن دو طرف هم‌زمان روی یکدیگر تأثیرگذاری متقابل ولو با شدت و ضعف داشته باشند، نوعی هم‌جوشی و پیوند شکل بگیرد. حس هم‌افقی و همردیفی وجود داشته باشد. در این روابط امید جریان می‌یابد، حرکت خلق می‌شود و ایمان به راه شکل می‌گیرد. 🔸 بنابراین ضامن رهایی از روابط سلطه، مقابله با گفتار و گفتمان یأس است. سوژه‌های آزاد نیاز به امیدواری دارند، امیدواری فضا و محیط آزادی را بازتولید می‌کند و متقابلاً محیط یا کشور آزاد، امیدواری را. هر انسان امیدواری که کشوری آزاد می‌خواهد، باید مروج امید و ایمان به راه باشد.‌ ناامیدی روابط سلطه را مستقر می‌سازد، همانطور که امیدواری روابط اجتماعی (ولایی) را. @jafaraliyan https://tn.ai/2934829
هدایت شده از ✨عاشقان اللّه✨
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫 حسین یکی خدا یکی کعبه شد یکی کربلا یکی یاحسین بگو شدی فدای کی؟ که حالا فدات میشن یکی یکی! ⏪۳۵روز تا اربعین🏴 ❥•|𔓘عاشقان اللّه ➺ @loving_god1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون شرح! | يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | 💡شبکه نفوذ | سیدفخرالدین موسوی 🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید ♦️آرشیو پرونده ها (اینجا) https://eitaa.com/parvandeha
10.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | 💡شبکه نفوذ | سیدفخرالدین موسوی 🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید ♦️آرشیو پرونده ها (اینجا) https://eitaa.com/parvandeha