eitaa logo
دانش دانشگاه
160 دنبال‌کننده
526 عکس
1.2هزار ویدیو
56 فایل
در موضوعات علمی (الهیات،تاریخ و تمدن اسلامی و ...) ارتباط با مدیر کانال دانش دانشگاه و لینک کانال https://eitaa.com/daneshdaneshgah از طریق ایمیل @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">وmramezanpour100@gmail.com و نیز پیامک و پیام با شماره تلفن ۰۹۱۵۲۵۱۰۷۸۷
مشاهده در ایتا
دانلود
عشق یعنی نام زیبای                    عشق یعنی نوکری پای                    عشق یعنی سرورت باشد                   عشق یعنی دم به دم گویی                    عشق یعنی روز و شب       با ذکر حق زیرلب گویی حسینم یا حسینم               ✋❤️ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین و عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن التماس دعا
🔴 شاید این پیام از شهید جمهور آیت الله رئیسی به رئیس جمهور منتخب آقای دکتر مسعود پزشکیان چنین باشد🌺 ⏪رئیس جمهور منتخب سلام علیکم خدا را شکر که امروز : 🔹خزانه کشور دیگر خالی نیست، 🔹انبارها و سیلوها و ذخایر استراتژیک کشور پر شده است 🔹اکثر بدهی ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت قبل تسویه شده است 🔹آب شیرین کن و لوله های انتقال آب به سیستان و بلوچستان و استان های مرکزی ایران را ساخته شد 🔹مشکل آب اهواز و شهرکرد بر طرف شده، 🔹تورم ۶۰ درصدی را به ۴۰ درصد رسیده، 🔹نرخ رشد نقدینگی کشور به طرز محسوسی کاهش یافته، 🔹طرح های ورزشی و درمانی که بیش از ۲۰ سال معطل بود را برایت به بهره برداری رساندم، 🔹روزانه ۷۰۰ نفر از مردم، برای ضعف مدیریت سلامت و دیپلماسی، نمی میرند، 🔹پروژه توسعه فیبر نوری برای افزایش سرعت اینترنت در کشور را به راه انداختم، 🔹ذخایر ژنتیکی دام کشور را که در معرض فروش و نابودی بود، حفظ کردم، 🔹صدها کلیومتر راه آهن معطل مانده را به بهره برداری رساندم، 🔹فرآیند ساخت دومیلیون و ششصد هزار واحد مسکونی برای مردم آغاز شده است. 🔹کارخانه های بزرگ و استراتژیک کشور مانند آذرآب و هپکو و ماشین سازی تبریز و صدها کارخانه کوچک و بزرگ دیگر را احیا کردم، 🔹روابط با عربستان و کشورهای اطراف خلیج فارس را برایت سامان دادم، 🔹برای توسعه تجارت، عضو سازمان های بریکس و شانگهای شدم، 🔹مسأله رتبه بندی معلمان را تا حد زیادی برایت حل کردم، 🔹سامانه دریافت الکترونیکی مجوزها را برایت راه اندازی کردم و امضاهای طلایی و رانت را از بین بردم، 🔹یارانه مردم را از ۴۵ هزار تومان به ۴۵۰ تومان تغییر دادم، 🔹مسأله قطعی برق صنایع را تقریبا به طور کامل رفع کردم، 🔹ماهواره های ساخته شده به دست جوانان نخبه که سالها خاک میخورد را به فضا فرستادم، و... 🔹همه این کارها و هزاران کار دیگر را کردم، در حالیکه دولتی را تحویل گرفتم که تمام شاخص های فلاکت و ضعف مدیریت در آن به حد اعلا رسیده بود. این موارد را میتوانی در اولین جلسه من با هیأت دولت قبل ببینی.گ یا از دوست قبل بپرسی 🔹حالا شما هستی با این مردم سربلند و فداکار حواستان باشد، من انتظار مردم ایران از یک رئیس جمهور را خیلی بالا بردم.👌🌹🌷🌺🌸💐 🔹من به جای نشستن در دفترم، توی کپرهای تاریک و چادرهای عشایر نشستم. 🔹به جای واکس، کفشهایم را با گِلِ سیلاب سیستان و بلوچستان آراستم. 🔹به جای گرفتن جشن تولد در هواپیما، با کودکان یتیم همسُفره شدم. 🔹من رکورددار سفر با هلیکوپتر برای رفع مشکلات مردم به نقاط مختلف کشور، در بین مسئولین ایران هستم. 🔹من وقتم حتی جمعه هایم را به جای خانواده، در کنار مردم دردمند کشورم بودم. 🔹من و تعدادی از همکارانم در راه اعتلای ایران عزیز، جانمان را فدا کردیم و هم اکنون در نزد خداوند بزرگ هستیم . همه هر لحظه در محضر خداوند بزرگ هستیم. به امید انتظار ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف ... شهید جمهور 👤 ابراهیم رئیسی🌺🌹🌸💐🌷
💠وقایع سال ۶۰ و ۶۱ قمری💠 ✍به دنبال فوت معاویه و روی کار آمدن یزید یزید طی نامه از فرماندار مدینه خواست که از سه شخصیت مهم آن زمان یا بیعت برای یزید گرفته شود یا سر آن سه نفر را برایش به شام بفرستد. فرماندار مدینه به امام حسین و دو نفر دیگر آن خبر را رساند. امام حسین علیه السلام از مدینه خارج شد و برای انجام مناسک حج به سمت مکه آمدند و حاضر نشدند بیعت کنند. از طرفی امام حسين علیه‌السلام پس از دريافت نامه‌هاي فراوان از اهالي كوفه، مبني بر بيعت با امام، نماینده خود، مسلم بن عقيل(ع) را به کوفه فرستاد. مسلم(ع) پس از اطمينان از صداقت كوفيان، نامه‌اي براي امام حسين(ع) نوشت و آن حضرت را به كوفه دعوت كرد. ✅ امام حسين(ع) در روز هشتم ذي الحجه سال 60 قمري به همراه خانواده، و ياران خود عازم كوفه شد. اما در بين راه در توقفگاه زرود، خبر شكست قيام شيعيان كوفه و شهادت مظلومانه مسلم بن عقيل(ع) بدست مزدوران عبيدالله بن زياد را دريافت كرد. ✅ حر بن يزيد از سوي حصين بن نمير مأموريت داشت كه مانع ورود امام به كوفه گردد. در توقفگاه عذيب نامه‌اي از عمر بن سعد فرمانده نظامي سپاه عبيدالله بن زياد بدست حر بن يزيد رسيد و او را مأمور كرد كه بر امام حسين(ع) سخت گيرد و او را از بياباني خشك و فاقد آب و آباداني گذر دهد. ✅ حر بن يزيد بر امام حسين(ع) سخت گرفت و او را به سرزميني غيرآباد وارد و مجبور به توقف نمود. امام حسين(ع) ناچار به توقف در این سرزمین شد و فرمودند: نام اين مكان چيست؟ گفتند: كربلا. امام حسين(ع) همين كه نام كربلا را شنيد، گفت: 🌹 اَللّهُمَّ اِنّي اَعوذُ بكَ مِنَ الكَربِ و البَلاءِ. سپس فرمود: اين جا، مكان كرب و بلا و محل محنت است، پس فرود آييد كه منزل و خيمه‌گاه ما اين جا است. اين زمين، محل ريختن خون ما است و در اين مكان، قبرهاي ما واقع مي‌گردد. اين‌ها را جدم محمد مصطفي صلی الله علیه و آله به من خبر داده است. --------------------------------- پی نوشت: الارشاد، ص 416؛ منتهی الآمال، ج 1، ص 320؛ الفتوح (ابن اعثم كوفي)، ص 871
🖼 مشارکت استان‌های مختلف در دور دوم انتخابات چقدر بود؟
دلم برای رئیسی سوخت! چرا باید دل برای کسی بسوزد؟ رئیسی شخصیتی سراسر مذهبی و فردی متشرع که دغدغه اجرای کامل امر الهی را در مسیر زندگی فردی، اجتماعی و مسئولیتی قرار داد. او دقیقا مجری سیاست دین اسلام بود و شعار دین از سیاست جدا نیست را در مناصب قضایی و اخیرا ( قریب به سه سال ریاست جمهوری)اجرایی کشور اسلامی با جدیت در حال اجرا بود. لکن وضعیت مملکت به لحاظ اقتصادی و ... آنقدر آلوده، ناهماهنگ و ناجور بود که در این مدت مشغول ریل گذاری یا همان آماده سازی بستر و زیر ساخت‌های جامعه اسلامی مد نظر ائمه هدی علیه السلام رود. موضوعی که در بین غالب یا حتی فراتر از آن در همه ادوار ریاست جمهوری تنها با "سیاست" اداره می شد! .... دلم برای رئیسی سوخت. دل برای رئیسی ای سوخت که سیاست مدرن را نمی دانست! دلم برای رئیسی ای سوخت که تصور می کرد حرفش را که مبتنی بر عدالت علوی و رسیدگی به مردم جامعه خاصه مستضعفین بوده را می بایست عملیاتی کند! غافل از آنکه این موضوعات نمی بایست در چارچوب برنامه قرار می گرفت و در مرحله سیاست فقط در حهت امیدواری جامعه در حد شعار باقی می ماند! دلم برای رئیسی سوخت زیرا در فکر جامعه ای بود که گرسنه شب را به روز می رساندند. دلم برای رئیسی ای سوخت که کارخانه های بیشماری را از چنگ مافیای ثروت و قدرت منبعث از طرح نابجای اجرای اصل ۴۴ که در باطن علیه مستضعفین و در واقع مراد ثروتمندان و سرمایه گذارانی است که افسار میهن را به دست داشتند تا هرگاه صلاح دانستند خون ملت را بمکند و کشور را برای عده ای به سمت سرمایه داری طبقاتی پیش می برد، ایستاد و بیرون آورد و موجب اشتغال بیشمار بیکارانی که جوانی شان را به میانسالی و ... رساندند گردید. دلم برای رئیسی سوخت چون سیاست مدرن را بلد نبود. دلم برای رئیسی سوخت که با سیاست اسلامی در مسند اجرایی کشور در صدد پیاده سازی جامعه اسلامی بود. دلم برای رئیسی سوخت چون موجب به خطر افتادن منافع مافیای قدرت و ثروت شد. دلم برای رئیسی سوخت چون آرام آرام در دلهای مردم و مستضعفین جا کرده بود. دلم برای رئیسی سوخت چون سیاستمداران دروغین میهن اسلامی همان بدخواهان داخلی و خارجی ملت و میهن اسلامی هم فهمیدند رئیسی جز خوبی ندارد‌. دلم برای رئیسی سوخت چون نمی دانست قرار نیست همه حرفها، وعده ها و اصل خواسته اسلام در رسیدگی به جامعه اجرایی شود. دلم برای رئیسی سوخت چون در صدد بود تا منابع کشور و بیت المال را در راه خدمت به ملت به عنوان حق مردم به همه بدهد. دلم برای رئیسی سوخت تا اگر اینقدر به فکر ملت نبود تقدیرش را چنان رقم نمی زد. اما بسوزد دل برای خود که ذره ای از خوبی‌هایش را نتوان داشت و نتوان جبرانش کرد! دلم برای رئیسی سوخت! چون...
خوش بحال کسانی که ▪️هم زنجیر میزنند! و هم زنجیری از پای گرفتاری باز میکنند…! ▪️هم سینه میزنند! و هم سینه ی دردمندی را از غم و آه نجات میدهند…! ▪️هم اشک میریزند! و هم اشک از چهره ی انسانی پاک میکنند…! ▪️هم سفره می اندازند! هم نان از سفره کسی نمیبرند..! آنوقت با افتخار میگویند: 🏴 یاحسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای وای بر اسیری که از یاد رفته باشد چرا در فضای مجازی پیگیر آزادی سیدکاظم نیستیم ؟ چه زود فراموش شد !! نشر حد اکثری تا آزادی آقاسید ان شاالله مطالبه از رئیس جمهور جدید جای امیرعبدالهیان خالیست😭😭😭 جامعه روحانیت کاری کنید به پاخیزید.
44.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند کلیپ سهل‌انگاری هایی که منجر به شهادت رئیس جمهور شهید شد 🗓مربوط به جلسه ۱۰۷۸ کلبه کرامت استاد_حسن_عباسی در تاریخ ۳ خرداد ۱۴۰۳
🌺🩸امیرکبیر روحت شاد🌹🙌 ✅بله مملکت، ملت دانا میخواهد👌👍🗣👀
💢امام حسین امروز(جریان حق) و یزید امروز(جریان باطل) را بشناسیم ♦️شب عاشورا وقتی در سخنرانی هیئت،واعظ در حال صحبت در مورد مسائل سیاسی روز و دشمن شناسی بود یک هیئتی فریاد زد آقا جلسه را سیاسی نکن ما برای اشک بر حسین آمده ایم نه سیاسی بازی، روضه ی ما را خراب نکن بگذار برای غربت حسین اشک بریزیم و ضجه بزنیم! متاسفانه تعدادی دیگر هم با او همراه شدند! 🔻ناگهان اول به یاد این نقل روایی افتادم: اولِ لهوف، سید بن طاووس روایتی را نقل می کند که در آن پیامبر اکرم ص در مسجد مدینه داستان شهادت امام حسین را برای مردم تعریف می کند. همه شروع می کنند به گریه کردن، بعد پیامبر همه را توبیخ می کند با این جمله تاریخی که اتبکونه و لاتنصرونه... ؟ آیا برایش گریه می کنید و یاریش نمی دهید؟ 🔻و سپس به یاد این واقعه ی تلخ تاریخی افتادم: ➖صحنه ی به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز به دست لشگر قزاق روس به سال ۱۲۹۰ روز عاشورا ♦️هنگامی که روس ها در حال به دار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند صدای طبل و سنج از کوچه پس کوچه های تبریز شنیده می شد و مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین علیه السلام بودند. عده ای زنجیر زن،عده ای سینه زن و عده ای قمه زن..... فرمانده روس این گونه گفت: می ترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما می آمد !! ♦️اما جمعیت عظیم! مردم شیعه (سکولار)! عزادار فقط عزاداری و گریه کردند و کاری به اوضاع سیاسی روز نداشتند... زنجیر و سینه و قمه زدند اما به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود توجهی نکردند. 📌آری این است نتیجه ی اسلام سکولار،این است اسلام منهای سیاست و این چیزی است که شیعه ی انگلیسی به شدت به دنبال آن است و برای آن میلیاردها دلار هزینه می کند. 📌به راستی در هیئتی که دغدغه ی حفظ نظام و امر به معروف و نهی از منکر و صدور انقلاب و نفی طواغیت زمانه و مبارزه با استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل و صهیونیسم جهانی وجود نداشته باشد ، ابن زیاد ها هم سینه می زنند، شمرها اشک می ریزند و یزید های زمان ضجه می زنند... آری این است نتیجه ی بی بصیرتی و هیئت سکولار! که عزاداری را بدون بصیرت انجام می دهد... ♦️سید بن طاووس در لهوف نقل می کند که وقتی اهل بیت به کوفه رسیدند، اهل شهر به پهنای صورت اشک می ریختند. ولی مورد عتاب و نفرین حضرت زینب س قرار گرفتند پس اشک به تنهایی نشانه ی ولایت نیست بشرطها و شروطها که همان تبعیت از ولایت است این اشک یگانه کیمیای عالم می شود! ♦️برخی تلاش می کنند، خرجی و نذری می دهند، کار و فعالیت دیندارانه هم دارند، اما کار امامشان را پیش نمی برند. مثل اینکه امام در کربلا باشد و ما در مدینه اهل مجلس علم و خدمت رسانی به نیازمندان و سفره اطعام و غیره باشیم، شوخی نیست؟ پس وقتی از صحنه حق و باطل زمان خویش غایب هستیم و در معیت ولایت، طاغوت زمان خود را، نفی و تکفیر نمی کنیم این گریه و بکاء برای ما ذره ای تقرّب الی الله ندارد! کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا هر روز عاشوراست و هر سرزمینی کربلا... باید امام حسینِ زمان را بشناسیم و او را در برابر یزید زمان یاری کنیم. ♻️نشر_حداکثری 🇮🇷 السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
بسم الله الرحمن الرحیم شباهت حضرت امام حسین ع و حضرت یحیی ع سر هر دو برای امر به معروف و نهی از منکر بریده شد... 📋 دعای پنهانی زکریا؛ همسر زكريا و مادر مريم خواهر يكديگر بودند و هر دو در آغاز نازا بودند، هنگامى كه مادر مريم از لطف پروردگار، صاحب فرزند شايسته اى مانند مریم شد و زكريا کمال شخصیتی مریم را ديد، از خداوند درخواست کرد كه او هم صاحب فرزندى پاك و با تقوا همچون مريم شود، فرزندى كه چهره اش آيت عظمت خداوند گردد، دعایی که با وجود سالخوردگی او و همسرش و غیر عادی بودن فرزند دار شدن در چنین وضعیتی، توسط خداوند به شایستگی مستجاب شد و خداوند شخصیت بلند مرتبه ای مانند یحیی علیه السلام را به او بخشید. نکته جالب این است که بر اساس روایات این دعای مستجاب زکریا در روز نخست محرم واقع شد و با توسل به مقام شامخ شهید کربلا همراه گردید. جالب است که یحیی علیه السلام نیز همانند امام حسین علیه السلام در جامعه خود در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید شد و درست مانند امام حسین سرش را از قفا بریدند و برای حاکم جائر عصر بردند. 🔷 آیه قرآن إِذْ نَادَى رَبَّهُ نِدَاءً خَفِيًّا (مریم / آیه ۳ ) 🔶 ترجمه: در آن هنگام كه {زکریا} پروردگارش را در خلوتگاه (عبادت) خواند. {مورد رحمت پروردگارش قرار گرفت.}
🔹رئیس جمهور پزشکیان، دولت را در چه شرایطی تحویل می‌گیرد؟
فهرست عناوین این صفحه فایل ابلاغی قانون برنامه هفتم پیشرفت قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران فصل ۱– رشد اقتصادی فصل ۲– اصلاح نظام بانکی و مهار تورم فصل ۳– اصلاح ساختار بودجه فصل ۴– اصلاح نظام مالیاتی فصل ۵– اصلاح صندوق‌های بازنشستگی (اصلاحات مدیریتی، مالی و سنجه­‌ای) فصل ۶– تأمین اجتماعی، سیاست‌های حمایتی و توزیع عادلانه درآمد فصل ۷– امنیت غذایی و ارتقای تولید محصولات کشاورزی فصل ۸– نظام مدیریت یکپارچه منابع آب فصل ۹– انرژی فصل ۱۰– طرحهای صنعت، معدن و رشد تولید فصل ۱۱– توسعه مسکن فصل ۱۲– گذر (ترانزیت) و اقتصاد دریامحور فصل ۱۳– توسعه شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد رقومی (دیجیتال) فصل ۱۴– ارتقای نظام سلامت فصل ۱۵– ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه فصل ۱۶– زن‏، خانواده و جمعیت فصل ۱۷– میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فصل ۱۸– سیاست داخلی و ارتقای سلامت اجتماعی فصل ۱۹– ارتقای نظام آموزشی فصل ۲۰– ارتقای نظام علمی، فناوری و پژوهشی فصل ۲۱– سیاست خارجی فصل ۲۲– دفاعی و امنیتی فصل ۲۳– اصلاح نظام اداری فصل ۲۴– تحول قضائی و حقوقی
ماده (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی نخواهدبود. ۳– وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است تا پایان سال دوم برنامه نسبت به متناسب­سازی پرداختی مستمری بازنشستگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر اساس محاسبات بیمه‌ای و در چهارچوب بندهای (۳) و (۴) سیاستهای کلی تأمین اجتماعی، متناسب با اعتبار دریافتی در بودجه‌های سنواتی اقدام قانونی به عمل آورد. ز– برقراري مستمري بازنشستگان براي كليه بيمه‌شدگان صندوق‌هاي بازنشستگي (اعم از كشوري، لشكري، تأمين اجتماعي و ساير صندوق‌هاي بازنشستگي دستگاهها، نهادها و بانكها) بر مبناي ميانگين دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی دریافتی که دارای کسور بازنشستگی با اعمال ضریب حقوق سال بازنشستگی است، می‌باشد. تبصره ۱- موارد زیر در صورت مزایای بیشتر از این ماده باید اعمال شود: ۱- بازنشستگانی که مشمول قوانین خاص خود می­باشند. ۲- بازنشستگانی که مشمول حکم بند «ب» ماده (۱۸) این قانون می­­شوند. ۳- ایثارگرانی که مشمول قوانین و مقررات خاص خود می­باشند. تبصره ۲- معافیت از پرداخت کسور بیمه­شدگان پس از سی­سال خدمت، مانع از اعمال کامل مستمری بر مبنای دریافتی دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی با ضریب مذکور در سال آخر خدمت نمی­باشد. ماده ۲۹– ‌‌به‌منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان صندوق­ها در انجام تکالیف محول‌شده از ابتدای سال اول اجرای برنامه: ۱– بیمه‌پردازانی که بیش از ۲۸ سال تمام سابقه بیمه­پردازی دارند به سنوات الزامی بیمه­پردازی آنان برای بازنشستگی اضافه نمی­گردد. ۲– بیمه‌پردازانی که از ۲۵ تا ۲۸ سال تمام سابقه بیمه­پردازی دارند به سنوات الزامی بیمه­پردازی آنان برای بازنشستگی به­ازای هر‌سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه‌‌ می‌گردد. ۳– بیمه‌پردازانی که از ۲۰ تا ۲۵ سال تمام سابقه بیمه­پردازی دارند به سنوات الزامی بیمه­پردازی آنان برای بازنشستگی به­ازای هر‌سال تا زمان بازنشستگی سه­ماه اضافه‌‌ می‌گردد. ۴– بیمه‌پردازانی که از ۱۵ تا ۲۰ سال تمام سابقه بیمه­پردازی دارند به سنوات الزامی بیمه­پردازی آنان برای بازنشستگی به­ازای هر‌سال تا زمان بازنشستگی چهار ماه اضافه‌‌ می‌گردد. ۵– بیمه‌پردازانی که مطابق قوانین کمتر از ۱۵ سال تمام سابقه بیمه­پردازی دارند به سنوات الزامی بیمه­پردازی آنان برای بازنشستگی پنج‌سال اضافه می­گردد. تبصره ۱- اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق­الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه­پرداز­ در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد. در هر حال حداکثر سنوات الزامی بیمه­پردازی برای بازنشستگی برای مردان ۳۵ سال و برای زنان ۳۰ سال خواهد بود. تبصره ۲- اصلاحات فوق در قوانین مربوط به صندوق­های بازنشستگی به‌استثنای صندوق­هایی که حداقل سنوات الزامی بیمه­پردازی برای بازنشستگی بیمه­شدگان آنها از ارقام مذکور در تبصره (۱) بیشتر است به‌صورت دائمی خواهد بود. تبصره ٣- ایثارگران، معلولان و شاغلان در مشاغل سخت و زیان­آور مشمول قوانین خاص خود هستند. تبصره ۴- اشخاص موضوع این حکم با رضایت خود و موافقت دستگاههای ذی­ربط می‌توانند علاوه بر زمانهای مذکور در اجزای (۲) تا (۵) این بند تا سقف سن مقرر در قوانین مربوط حسب مورد به خدمت ادامه دهند. تبصره ۵- چنانچه دستگاهها به خدمات برخی از کارکنان نیاز نداشته باشند حسب مورد می‌توانند بدون لحاظ زمانهای مذکور در اجزای (۲) تا (۵) با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه و موافقت معاون اول رئیس­جمهور بر اساس قوانین مربوط نسبت به صدور احکام بازنشستگی آنان اقدام کنند. تبصره ۶- افرادی که بنا به تقاضای خود مایل به بازنشستگی بدون رعایت موعد فوق­الذکر باشند، بازنشستگی آنها مطابق قوانین مربوط و بدون رعایت اجزای (۲) تا (۵) بلامانع است و حقوق بازنشستگی آنان متناسب با سنوات مندرج در اجزای مذکور (به نسبت سنوات بیمه­پردازی آنها به سنوات الزامی بیمه­پردازی برای بازنشستگی آنها) برقرار می‌شود. آیین­نامه اجرائی این ماده ظرف شش­ ماه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه می­شود و به‌تصویب هیأت وزیران می­رسد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 🔻در حالیکه مردم تبریز قمه میزدند روسها آخوند شهر را اعدام کردند ماجرای تلخ هیاتهای سکولار، بفرستید برا اونا که میگن امام حسین رو سیاسی نکنید
🎥ببینید|| دستگیری حجت‌الاسلام سیدکاظم روحبخش در عربستان بخاطر ستیز با اسرائیل کودک‌کش چند روزی است که خبر دستگیری حجت‌الاسلام روحبخش در عربستان دست به دست می‌شود و اخیرا با انتشار فایل صوتی او زندان این خبر تایید شد اما اکنون در خبرها آمده ایشان به علت تبلیغ بر علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی توسط پلیس مدینه دستگیر شده است. 🔴در کارزار آزادی ایشون هم شرکت کنید👇 برای آزادی بخوانید اللهم فک کل اسیر
هدایت شده از دانش دانشگاه
«عمرسعد» آدم عجیبی‌ست؟!!!🌹 آدم فکر نمی‎کند کسی مثل او فرماندهٔ تاریک‌ترین سپاه تاریخ بشود... چرا؟!!! ما آدم‌ها تصور می‎کنیم سردستهٔ آدم‌هایی که مقابل امام حسین می‎ایستند، باید خیلی آدم عجیب و غریبی توی ظلم و قساوت باشد، ظاهراً اما این‌طور نیست. عمرسعد، خیلی هم آدم دور از دسترس و غریبی نیست. اما.. رگه‌هایی از شخصیت عمرسعد را برخی از ما ها ممکنه داشته باشیم... رگه‌هایی که وسط معرکه، می‌تواند آدم را تا لبهٔ پرت‌گاه ببرد. از همان لحظهٔ اول ورود به کربلا شک دارد به آمدنش، به جنگیدنش با حسین؛ حتی جایی آرزو کرده که، کاش خدا من را از جنگیدن با حسین نجات بدهد. او خیال می کرد که شاید بتواند بین امام حسین علیه السلام و عبیدالله و یزید آشتی دهد نامه هایی نوشت برای عبیدالله زیاد که من دارم صلح و سازش برقرار می کنم و در ابتدا دوست نداشت با امام حسین علیه السلام درگیر شود حتی چند بار با آنان مذاکره کرد می خواست کاری کند که هم به منافع دنیوی اش برسد و هم با تمام نجنگد و مرتب تو وجودش و اعمالش این موارد نمایش دارد. عمر سعد “علم” دارد. “علم” دارد به این‌که حسین ع بر حق است! به این‌‎که جنگیدن با حسین... یعنی قرار گرفتن توی سپاه باطل. اما چیزهایی هست که وقت «عمل» می‌لنگاندش؛ زن و بچه‌هایش، مال و اموالش،‌ خانه و زندگی‌اش... و مهم‌تر از همهٔ این‌ها؛ گندم‌های ری؛ وعدهٔ شیرین فرمانداریِ ری! شب دهم، امام می‌کِشدش کنار، حرف می‌زند با او... حتی دعوتش می‌کند به برگشتن، به قیام در کنار خودش. می‌گوید: می‌ترسم خانه‌ام را خراب کنند،‌ امام جواب می‎دهند: خانهٔ دیگری می‌‎سازم برایت. می‎گوید: می‎ترسم اموالم را مصادره کنند! امام دوباره می‎گویند: بهتر از آن‌ها را توی حجاز به تو می‎دهم. می‎گوید: نگران خانواده‌ام هستم، ‌نکند آسیبی به آن‌ها برسانند.. ماها هم گاهی «شک» داریم؛ همیشه در رفت و آمدیم بین حق و باطل! با آن‌که به حقانیت حق واقفیم، مال و جان و زندگی و موقعیت‌مان را... خیلی دوست داریم؛ ‌از دست دادنشان خیلی برایمان نگران‌کننده است. و این‌ها نشانه‌های خطرناکی‌ هستند؛ نشانه‌های سیاهی، از شباهت ما با "عمر ابن‌ سعد‌ ابن‌ ابی‌ وقاص"؛ هزاری هم که هر بار توی زیارت عاشورا لعنتش کنیم. عمرسعد، از آن خاکستری‎هایی بود که: کربلا تکلیفشان را با خودشان معلوم کرد. رفت و آمد میان سیاهی و سفیدی تمام شد دیگر. رفت تا عمق سیاهی‌ها و دیگر همان‌جا ماند. "کربلا" مسئلهٔ انتخاب بود؛ انتخاب بینِ درست و نادرست... تاریخ و کربلا هر روز تکرار شدنی است 🌺
هدایت شده از دانش دانشگاه
🌺🌿﷽🌺🌿 اگر شما به جای امام حسین علیه السلام بودید چه می کردید؟! یکی از پرسش های زیادی که در طول تاریخ شده و کتاب ها در این زمینه نوشته شده است این است که آیا امام حسین علیه السلام می دانست که به شهادت می رسد یا نمی دانست! آیا می دانست که مردم کوفه همانها که او را دعوت کرده بودند پیمان می شکنند یا نه؟ اگر می دانست چرا به سمت کوفه رفت؟! پاسخ این پرسش چنین است که امام بهترین راه انتخاب را کرد با آنکه همه این موارد را می دانست و خیلی از اصحاب نیز به ایشان تذکر داده بودند که این راه پایانش به شهادت ختم می شود، اما امام حسین پس از مرگ معاویه و روی کار آمدن یزید که رنگ و بویی از اسلام نداشت و حتی ظواهر اسلام را نیز رعایت نمی کرد چند راه بیشتر براش باقی نمانده بود یا شهادت یا بیعت یا زندگانی پنهانی و مخفیانه چون یزید تصمیم بر گرفتن بیعت از امام داشت و دستور داده بود که در مدینه یا هرجایی که امام باشد و او را بیابند یا از امام بیعت بگیرند یا سرش را برایش بفرستند. امام اگر با یزبد بیعت کند باید فاتحه اسلام را بخوانند که نوه پیامبر در کنار مردی شرابخوار و بی اعتقاد به دین و اهل فسق و فجور زندگی کند و دیگر دم از اسلام اصیل زدن معنی نداشت و بتدریج زحمات پیامبر خدا صلی الله علیه و علی آله و سلم و امام امیرالمومنین علی علیه السلام از بین می رفت و اسلام وارونه معرفی می شد. برخی هم به حضرت پیشنهاد می کردند که به سرزمین های دور دست برود و یا از دید مردم پنهان شود و زندگی مخفیانه داشته باشد که این برای یک امامی که قصد هدایت مردم دارد ممکن نیست چون با نبود امام برای مردم مشکلات بیشتری پیدا می شود و دشمنان دین خدا فرصت بیشتری برای فساد و تبهکاری پیدا می کنند. تنها راهی که برای امام باقی مانده بود این بود که حرکت خودش را علنی کرده و علیه حکومت یزید اعلام مخالفت کند و معلوم بود که در نهایت خود و خاندان و اصحابش به شهادت خواهند رسید راه دیگری برای امام وجود نداشت که امام انتخاب کند. مردان خدا علی رغم اینکه دوست ندارند دست به شمشیر بزنند اما گاه ناچار برای دفاع از خود و دین خدا مجبورند که در برابر ظالمان تاریخ بایستند و جوانمردانه به شهادت برسند. السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک... https://splus.ir/daneshdaneshgah https://eitaa.com/daneshdaneshgah
دو کنش سیاست خارجه تحسین برانگیز از مسعود پزشکیان: ۱. پیام به سیدحسن نصرالله و اعلام حمایت کامل از مقاومت ۲. تماس با پوتین و تاکید بر گسترش و پیگیری همکاریها و توافقات با همین دست فرمون ادامه بده اقای پزشکیان
⭕️ دکتر جلیلی: شعارهای انتخاباتی ما فراگیر و ملی بود و می‌تواند نه تنها رقیب مزاحم نباشد بلکه رفیق حامی باشد دکتر سعید جلیلی در جمع اعضای ستادهای استانی: 🔹انتخابات به معنای تعطیل کردن احساس مسئولیت قبل و بعد روز رای گیری نیست بلکه انتخابات به معنای تاکید بر حق و وظیفه مشارکت ،برای تمام آحاد مردم است. 🔹عزم ما بر مشارکت فعال در چهارچوب اخلاق و قانون است. 🔹در ایام بعد از انتخابات هم سلوک سیاسی متفاوت و ممتازی را به نمایش خواهیم گذاشت. 🔹در مردم سالاری دینی از رقابت‌های دشمنانه و کینه توزانه خبری نیست. 🔹اگر کسی از گفتمان دولت سایه احساس خطر می‌کند قطعا با معنا و مبانی آن آشنا نیست. 🔹برنامه‌های خود را برای مشارکت متشکل توده‌های میلیونی هواداران اعلام خواهیم کرد. 🔹هر جایی که لازم باشد از عملکرد دولت آقای پزشکیان دفاع کنیم، بی هیچ ملاحظه‌ای از ایشان و دولتش دفاع خواهیم کرد. 🔹اگر اقدام درستی در دولت برادرمان آقای پزشکیان دیدیم و حمایت نکردیم، قطعاً در پیشگاه خدا معاقب خواهیم بود.
⭕️ پیش‌بینی درست رهبر معظم انقلاب از نتیجه انتخابات و توصیه مهم و دلسوزانه ایشان به پزشکیان 🔹«با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفّق شدید و توانستید مسئولیّتی به دست بیاورید، کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذرّه‌ای با انقلاب زاویه دارند. آن کسی که با انقلاب، با امام راحل، با نظام اسلامی ذرّه‌ای زاویه داشته باشد، او به درد شما نمیخورد؛ او همکار خوبی برای شما نخواهد بود. آن کسی که دلبسته‌ی آمریکا باشد و تصوّر کند که بدون لطف آمریکا نمیشود قدم از قدم برداشت در کشور، او برای شما همکار خوبی نخواهد بود، او از ظرفیّتهای کشور استفاده نخواهد کرد، او خوب مدیریّت نخواهد کرد؛ آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنائی قرار بدهد، برای شما همکار خوبی نخواهد بود. کسی را انتخاب کنید که اهل دین، اهل شریعت، اهل انقلاب، اهل اعتقاد کامل به نظام باشد.» (۱۴۰۳/۰۴/۰۵)
برداشتی از پیام های اخلاقی عرصه انتخابات در بین طرفداران وحامیان نامزدهای ریاست جمهوری🌹 افراد جامعه به مانند رشته های به هم پیوسته سلسله اعصاب بدن هستند و هرکدام از آنها در بخش های مختلف ومشاغل و وظایف مختلف ایفای نقش می کنند و در همه جا پراکنده هستند که تمام ساختارهای حرکتی جامعه را شکل می دهند. هیچ انسانی را پیدا نمی کنی که نسبت به داشته های خودش تعصّب وغیرت ورزی نداشته باشد وهمین تعصبّات وغیرت ها انگیزه انسان را به طرفداری وحمایت از اصول ارزشی می کشاند وما بین آنچه بدان عرق دارد وابستگی،دوستی ودلبستگی ایجاد می نماید. این وابستگی گاهی منطقی وباطنی است وگاهی احساساتی وهیجانی که مخاطب را به سمت حمایت ودلدادگی وا میدارد. تعصّب وغیرت نا پسند ومذموم انگیزه طرفدارانش را به نا دیده پنداری از حقایق می کشاند وتعصّب وغیرت پسنده طرفدارانش را به حمایت ودفاع از حق می کشاند. تجربیات تاریخی ومطالعات پیرامون حوادث تاریخی نشان می دهد هرگاه افراد جامعه به سمت حمایت از قوم وعشیره وخویش یاری رفته اند، آینده نگری رفتار را به سمت مصادیق فساد سوق داده است وحمایت ها از چرخه اعتدال خارج شده وساختار حکومت را به سمت بی عدالتی کشانده است، ومجریان عمل در قول ونظر خودرا وابسته به تحقق خواسته های قوم وعشیره ویاران وخویشان دانسته و از آنان دفاع وحمایت کرده اند. اما تعصّب وغیرت پسندیده کارکرد آن در میدان عمل نشان داده که مجریان به دنبال تحقق خواسته تمام مردم بر آمده ومعیار حق را در محور انگیزه های تعصّب وغیرت قرار داده اند ودر هرشرایطی از آن دفاع کرده اند. در این شاخصه اگر حرف از دفاع وحمایت از قوم وعشیره ویاران وطرفداران به میان آمده حقانیّت وراستی وصداقت در محور اندیشه وتصمیم واقدام وحرکت قرار گرفته است. شاخصه اصلی در تشخیص پسندیده بودن ویا نا پسند بودن تعصّب وغیرت را می شود از رفتارهای فخر فروشی وتفاخر ورزی پیدا کرد. بررسی اجتماعی وجامعه شناسی وروانشناسی رفتارهای میدانی طرفداران وحامیان نامزدهای پست ریاست جمهوری در تمام مراحل ونوبت های انتخاباتی پس از پیروزی انقلاب در حین انتخابات وبعد انتخابات وپیروزی نامزد منتخب نشان می دهد که فرهنگ عمومی جامعه همواره تحت تآثیر این گونه رفتارها بوده، به هر میزان انگیزه های خدمت در راستی حزب گرایی، قبیله گرایی، خویش پسندی، یاری گیری خویشاوندی ودوست بازی ورفیق دوستی وهمکلاسی وهم بازی قرار گرفته روحیه تعصّب وغیرت از محور عدالت اجتماعی و حق محوری وحقانیّت فاصله گرفته وجامعه را آبستن کشمکش وجدال وقهر ورزی کرده وبه ساختارهای معرفتی واخلاقی آسیب های غیر قابل جبران وارد کرده است. نمی توان چشم حقیقت بین را روی وقایع وحوادث پس از انتخابات ودرحین انتخابات های گذشته بست واین گونه اتفاقات را نادیده انگاشت واز آن پیام نگرفت، بدون شک در تمام مراحل انتخابات های گذشته از این گونه وقایع داشته ایم وتعصّبات نا روا وبی جهت فرصت های خدمت صادقانه وبی منّت را از کشور گرفته وهزینه های زیادی را به معارف حقیقی نظام وانقلاب وارد کرده است. منتهی نوع آسیب در یک میزان نبوده است، نمی شود آثار وقایع دهه شصت را فراموش کرد که بخش عمده آن ناشی از تعصّبات بی جهت بود ... وقتی پای تعصّب نا پسند وقبیله گرایی وحزب گرایی وقومیّت گرایی به میان آید رشته خدمت صادقانه را ضعیف می کند وبه رشته های مردم دوستی عمومی آسیب می رساند. وقتی آسیب به رشته های حمایت ودفاع از قول وعده ها کشیده شود،گزند به رشته های کمال حمایت ودفاع وارد می شود وطرفداران پشت به انگیزه های حمایت ودفاع می کنند ونسبت به اشخاص بدبین وآزرده خاطر می شوند واین عارضه آسیب به زیر ساخت های حمایت از اصول نظام وکشور ودین ومذهب وباورهای ارزشی کشیده می شود وبی اعتمادی صورت می گیرد. افتخار کردن به تعصبّات نا پسند از سوی هر فردی وجریانی وگروهی وانسانی صورت بگیرد، رفتارها وگفتار ها را به سمت محصول جاهلیّت سوق میدهد و فرهنگ جامعه را به سمت نخوت وتفاخر وخودبرتر بینی می کشاند وقبایل را برای ستیز جاهلانه در مقابل هم قرار می دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا این کلیپ طلایی، دیر منتشر میشه؟ 👆اعترافات تکان دهنده جهانگیری و وزرای دولت روحانی، در اولین جلسه با شهید رئیسی در پاستور 📌که ساعاتی پیش، در قالب مستندی بنام «نجات از لبه پرتگاه» در فضای مجازی منتشر شد ✍ایکاش دولت شهید رئیسی و صداوسیما زودتز این مستند را پخش می‌کردند تا مردم بدانند که روحانی چه ویرانه‌ای بدتر از تحویل شهید رئیسی داده؛ بلکه دیگر کسی جرئت نکند با بازی کند!
15.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳 این فیلم مربوط به پروژه ملی انتقال آب دریای عمان به اصفهانه لطفاً تا میتونید پخشش کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینو آخوندا نمیگن خود غربی‌ها میگن پسری که میگه با دخترها دوست معمولی هستم این به لحاظ غریزه خیلی سخته...
عمر سعد نشویم🌺 در حادثه کربلا با سه‌ نمونه شخصیت روبرو می‌شویم. اول: حسین (ع) حاضر نیست تسلیمِ حرفِ زور شود. تا آخر می‌‌ایستد. خودش و فرزندانش کشته می‌شوند. هزینه انتخابش را می‌‌دهد و به چیزی که نمی‌خواهد تن‌ نمی‌‌دهد. از آب می‌گذرد، از آبرو نه‌ دوم: یزید همه را تسلیم می‌خواهد. مخالف را تحمل نمی‌‌کند. سرِ حرفش می‌‌ایستد. نوه‌ پیغمبر را سر می‌‌ٔبرد. بی‌ آبرویی را به جان میخرد تا به چیزی که می‌‌خواهد برسد سوم: عمرِ سعد به روایتِ تاریخ تا روز ٨ محرّم در تردید است. هم خدا را می‌خواهد هم خرما، هم دنیا را می‌خواهد هم اخرت. هم می‌خواهد حسین (ع)را راضی‌ کند هم یزید را. هم اماراتِ ری را می‌خواهد،هم احترامِ مردم را. نه‌ حاضر است از قدرت بگذرد،نه‌ از خوشنامی. هم آب می‌خواهد هم آبرو. دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی‌ است که به هیچکدام از چیزهایی که می‌خواهد نمی‌‌رسد. نه سهمی از قدرت می‌‌برد نه‌ از خوشنامی ما آدمهایِ معمولی‌ راستش نه جرات و ارادهِ حسین (ع) شدن را داریم، نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را اما در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست! من بیش از همه از عمر سعد شدن میترسم... ( مرحوم دکتر علی شریعتی )
هدایت شده از دانش دانشگاه
«عمرسعد» آدم عجیبی‌ست؟!!!🌹 آدم فکر نمی‎کند کسی مثل او فرماندهٔ تاریک‌ترین سپاه تاریخ بشود... چرا؟!!! ما آدم‌ها تصور می‎کنیم سردستهٔ آدم‌هایی که مقابل امام حسین می‎ایستند، باید خیلی آدم عجیب و غریبی توی ظلم و قساوت باشد، ظاهراً اما این‌طور نیست. عمرسعد، خیلی هم آدم دور از دسترس و غریبی نیست. اما.. رگه‌هایی از شخصیت عمرسعد را برخی از ما ها ممکنه داشته باشیم... رگه‌هایی که وسط معرکه، می‌تواند آدم را تا لبهٔ پرت‌گاه ببرد. از همان لحظهٔ اول ورود به کربلا شک دارد به آمدنش، به جنگیدنش با حسین؛ حتی جایی آرزو کرده که، کاش خدا من را از جنگیدن با حسین نجات بدهد. او خیال می کرد که شاید بتواند بین امام حسین علیه السلام و عبیدالله و یزید آشتی دهد نامه هایی نوشت برای عبیدالله زیاد که من دارم صلح و سازش برقرار می کنم و در ابتدا دوست نداشت با امام حسین علیه السلام درگیر شود حتی چند بار با آنان مذاکره کرد می خواست کاری کند که هم به منافع دنیوی اش برسد و هم با تمام نجنگد و مرتب تو وجودش و اعمالش این موارد نمایش دارد. عمر سعد “علم” دارد. “علم” دارد به این‌که حسین ع بر حق است! به این‌‎که جنگیدن با حسین... یعنی قرار گرفتن توی سپاه باطل. اما چیزهایی هست که وقت «عمل» می‌لنگاندش؛ زن و بچه‌هایش، مال و اموالش،‌ خانه و زندگی‌اش... و مهم‌تر از همهٔ این‌ها؛ گندم‌های ری؛ وعدهٔ شیرین فرمانداریِ ری! شب دهم، امام می‌کِشدش کنار، حرف می‌زند با او... حتی دعوتش می‌کند به برگشتن، به قیام در کنار خودش. می‌گوید: می‌ترسم خانه‌ام را خراب کنند،‌ امام جواب می‎دهند: خانهٔ دیگری می‌‎سازم برایت. می‎گوید: می‎ترسم اموالم را مصادره کنند! امام دوباره می‎گویند: بهتر از آن‌ها را توی حجاز به تو می‎دهم. می‎گوید: نگران خانواده‌ام هستم، ‌نکند آسیبی به آن‌ها برسانند.. ماها هم گاهی «شک» داریم؛ همیشه در رفت و آمدیم بین حق و باطل! با آن‌که به حقانیت حق واقفیم، مال و جان و زندگی و موقعیت‌مان را... خیلی دوست داریم؛ ‌از دست دادنشان خیلی برایمان نگران‌کننده است. و این‌ها نشانه‌های خطرناکی‌ هستند؛ نشانه‌های سیاهی، از شباهت ما با "عمر ابن‌ سعد‌ ابن‌ ابی‌ وقاص"؛ هزاری هم که هر بار توی زیارت عاشورا لعنتش کنیم. عمرسعد، از آن خاکستری‎هایی بود که: کربلا تکلیفشان را با خودشان معلوم کرد. رفت و آمد میان سیاهی و سفیدی تمام شد دیگر. رفت تا عمق سیاهی‌ها و دیگر همان‌جا ماند. "کربلا" مسئلهٔ انتخاب بود؛ انتخاب بینِ درست و نادرست... تاریخ و کربلا هر روز تکرار شدنی است 🌺