eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
471 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
📖در كتاب «من لا يحضره الفقيه» است كه چون ميّت را به نزديك قبر آورند به ناگاه او را داخل قبر نكنند، بدرستي كه از براي قبر هول‌هاي بزرگ است، و پناه بَرَد حامل آن به خداوندِ تعالي از هَولِ مُطَّلَعْ و بگذارد ميّت را نزديك قبر، و اندكي صبر كند تا استعداد دخول را بگيرد؛ پس اندكي او را پيشتر بَرَد و اندكي صبر كند، آن گاه او را به كنار قبر برد . 📜مجلسي اول رحمه الله در شرح آن فرموده: هر چند روح از بدن مفارقت كرده است و روح حيواني مرده است، اما نفس ناطقه زنده است و تعلّقِ او از بدن بِالْكُلِّيّه زايل نشده است، و خَوفِ ضَغطِه قبر و سؤال مُنكَر و نكير و رومان، - فتّانِ قبور - و عذابِ برزخ هست، با آنكه از جهت ديگران عبرت است كه تفكر كنند چنين واقعه اي در پيش دارند. 📙من لا يحضره الفقيه، ج ۱، ص ۱۷۰.
✨حضور چهارده معصوم (علیهم السلام) ✨ همراه با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امیرالمؤمنین (علیه السلام) چهارده معصوم نیز بر سر بالین محتضر حاضر می‌شوند تا به اعمال فرد شهادت دهند و او را به ملک الموت معرفی کنند. 🔰امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: هیچکس نیست که مرگش فرا رسد مگر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار (علیهم السلام) همگی نزد او حاضر می‌شوند به طوری که آنان را می‌بیند. اگر محتضر مؤمن باشد با دیدن آنها احساس علاقه و محبت کرده به آنها عشق می‌ورزد، اگر مؤمن نباشد هنگام ملاقات، آنان را دشمن می‌دارد و به دیدارشان بی علاقه و از آن ناخشنود است. [۱] 🔰رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: یا علی! دوستان و شیعیانت، تو را در سه جا می‌بینند و خوشحال می‌شوند: الف) وقتی که روح از بدن آنها خارج می‌شود در حالی که تو بر حال آنان شاهد و ناظری. ب) وقتی که نکیر و منکر در قبر از آنان سؤال می‌کند در حالی که تو (جواب را) به آنان تلقین می‌کنی. ج) وقتی که بر خدا وارد می‌شوند (و کنار پل صراط) در حالی که تو آنان را شناسایی می‌کنی. [۲] ---------- [۱]: من لا یحضر الفقیه، ج ۱، ص ۱۸۹. [۲]: بحارالانوار، ج ۶، ص ۲۰۰.
👇 👇 💠اعتقاد به توحید سازنده نیست!  🔹اعتقاد به توحيد را مشرکين هم داشتند، آن سازنده نيست، اعتقاد به معاد است که سازنده است؛ يعني هر کس بداند که در برابر عمل خود مسئول است و روزي رسوا مي‌شود و قطعي هم است، خودش را کنترل مي‌کند!.... 🔹مهم‌ترين عامل تربيتی ما مسئله معاد است، وگرنه اعتقاد به مبدأ را و اعتقاد به ربوبيت ذات اقدس الهي را مشرکين هم داشتند که آن خيلي کارساز نيست؛ آنچه اساس کار است، اين است که انسان احساس مسئوليت کند و آن اين است که مرگ چاله نيست، مرگ پل است. چقدر اين بيان حضرت سيدالشهداء(سلام الله عليه) در روز عاشورا شيرين و زنده است! فرمود: «صَبْراً بَنِي الْکِرَامِ فَمَا الْمَوْتُ إِلَّا قَنْطَرَةٌ»؛فرمود آقايان، شهدا، اصحاب و ياران من! مرگ چاله نيست، مرگ گودال نيست، مرگ اين قبر نيست، مرگ پل است و آن طرف پل خبرهايي است! «مَا الْمَوْتُ» که به صورت حصر بيان فرمود، «صَبْراً بَنِي الْکِرَامِ فَمَا الْمَوْتُ إِلَّا قَنْطَرَةٌ تَعْبُرُ بِکُم». اگر ما باور کرديم که مرگ يک قدم است ـ مگر پل است و حالا پل طولاني که نيست! يک قدم است! ـ يک پل کوتاه و يک قدمي...        📖 {تفسیر سوره غافر }
"حلزون های خانه به دوش" نویسنده در این کتاب به جنگی تمام عیار با روشنفکران وادی فرهنگ و هنر برخاسته و با مقالات و یا جوابیه هایی که به برخی نوشته های آنها داده این قشر را رسوا کرده است. 📚انتشارات واحه نویسنده شهید سید مرتضی آوینی 📗📘📙
حلزون های خانه به دوش.pdf
1.92M
پی دی اف کتاب حلزون های خانه به دوش شهید
💥ما غالبا، يک وابستگی و دِینی به حضرت عليه السلام، داريم و خودمان خبر نداريم. چونکه قم و ولايت حضرت معصومه عليها السلام بابي از ابواب ولايت حضرت موسي بن جعفر عليه السلام است. هر چه هست از آنجاست و همه مهمان آن بزرگوار هستند. 💥این اتصال شبيه به اين است كه حضرت موسي بن جعفر عليه السلام دائم در حرم حضرت معصومه عليها السلام حضور داشته باشند و عنايات و بركات از آن كانال بايد به ما برسد. يكي از شاخه ها و يكي از طرُق اتصال به آقا موسی بن جعفر علیه السلام حرم قم است. 👌در قيامت تازه بعضي متوجه ميشوند كه بسيار زياد حضرت موسي بن جعفر علیهما السلام بوده اند و خبر نداشته اند. ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری (ع)تسلیت باد
حرف تقی زاده ها به کرسی نخواهد نشست. 🔹کسانی که افکار غربی را، سبک زندگی غربی را، روشهای غربی را، لغات غربی را به طور پیوسته در داخل، در ادبیّات ما، در افکار ما، در دانشگاه‌های ما، در مدارس ما تزریق میکنند، پمپاژ میکنند، اینها همین تقی‌زاده‌های جدیدند. ⚠️ آنهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰-سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی- می‌ایستند، همان تقی‌زاده‌های امروز هستند؛ ✅ البتّه امروز به توفیق الهی جوانهای مؤمن ما و مردم انقلابی ما نخواهند گذاشت این تقی‌زاده‌ها حرفشان به کرسی بنشیند. #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸اوّلِ انقلاب، کلمات دمکراسی و دمکراتیک و امثال آن، در زبان همه خیلی تکرار می‌شد. حاج احمدآقا پیغام آورد که امام می‌گویند این کلمات را نگویید‌.‌ ⚠️ قبل از آمدن امام گاهی گفته شده بود «جمهوری دمکراتیک اسلامی»؛ اما امام روی همان «جمهوری اسلامی» تأکید داشتند. شاید بعضیها تعجّب می‌کردند که کلمه دمکراتیک این‌قدر حسّاسیت ندارد.‌ ✔️ولی این حسّاسیت، درست و بجا بود؛ به خاطر این‌که نفس کلمه بیگانه با خودش یک ‌بار فرهنگی می‌آورد؛ نشان‌دهنده یک احساس است و آن احساس در انسان بتدریج تقویت می‌شود. ۱۳۷۸/۱۱/۰۴‌ 🇮🇷روز_جمهوری_اسلامی_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 وقتی امام کاظم علیه السلام از زندان، برای وداع به مدینه رفت. 💢 غوغای قدرت امامت. ▪️ثم إن سيدنا موسى دعا بالمسيب و ذلك قبل وفاته بثلاثة أيام وكان موكلا به فقال له يامسيب فقال لبيك يامولاي قال إني ظاعن في هذه الليلة إلى المدينة مدينة جدي رسول الله لاعهد إلى علي ابني ماعهده إلي أبي وأجعله وصيي وخليفتي و آمره بأمري قال المسيب  فقلت: يامولاي كيف تأمرني أن أفتح لك الابواب وأقفالها، و الحرس معي على الابواب؟ فقال يامسيب ضعف يقينك في الله عزوجل وفينا؟ فقلت لا ياسيدي قال فمه؟ قلت ياسيدي ادع الله أن يثبتني فقال اللهم ثبته. ثم قال ني أدعو الله عزوجل باسمه العظيم الذي دعا به آصف حتى جآء بسرير بلقيس فوضعه بين يدي سليمان قبل ارتداد طرفه إليه حتى يجمع بيني وبين ابني علي بالمدينة قال المسيب فسمعته  يدعو ففقدته عن مصلاه فلم أزل قائما على قدمي حتى رأيته قد عاد إلى مكانه وأحاد الحديد إلى رجليه فخررت لله ساجدا لوجهي شكرا على ما أنعم به علي من معرفته. فقال لي: ارفع رأسك يامسيب و اعلم أني راحل إلى الله عزوجل في ثالث هذا اليوم قال: فبكيت فقال لي: لاتبك يامسيب فان عليا ابني هو إمامك و مولاك بعدي فاستمسك بولايته فإنك لاتضل مالزمته فقلت الحمد لله. ✍🏻 امام کاظم علیه السلام سه روز قبل از شهادت، مُسَيّب بن زهير را كه بر او موكّل گردانيده بودند طلبيد و گفت: اى مسیب، در اين شب به مدينهٔ جدّ خود رسول خدا میروم كه فرزند خود على را وداع كنم و او را وصىّ خود گردانم و ودايع امامت و خلافت را به او سپارم، چنانچه پدرم به من سپرده. مسيّب گفت: يابن رسول اللَّه چگونه من درها و قفلها را بگشايم و حال آنكه حارسان و نگهبانان بر درها نشسته اند؟ حضرت فرمود: اى مسيّب يقين تو ضعيف شده است به قدرت خدا و بزرگى ما؟ مگر نمیداني كه خداوندى كه درهاى علوم اوّلين و آخرين را براى ما گشوده است قادر است كه مرا از اينجا به مدينه بَرَد بى آنكه درها گشوده شود؟ مسيّب گفت: يا بن رسول اللَّه دعا كن كه خدا مرا بر ايمان ثابت بدارد. حضرت دعا كرد و فرمود كه: اللّهم ثبّته. سپس فرمود كه مى خواهم در اين وقت خدا را به آن اسمى كه آصف بن برخيا خدا را به آن اسم خواند و تخت بلقيس را از دو ماه راه به يك چشم زدن نزد سليمان حاضر گردانيد، قسم دهم تا آنكه جمع كند در اين ساعت ميان من و پسرم على در مدينه. پس مسيّب گفت: حضرت مشغول دعا شد، چون نظر كردم او را در مصلّاى خود نديدم. حيران در ميان خانه ايستادم و متفكّر بودم، بعد از مدتی ديدم كه حضرت باز در مصلّاى خود پيدا شد و غل و زنجيرها را در پاى خود گذاشت. پس به سجده در آمدم و شكر كردم خدا را بر آنكه مرا به قدر و منزلت آن حضرت عارف گردانيد. حضرت فرمود: سر بردار اى مسيّب بدان كه سه روز ديگر من از دنيا رحلت مى نمايم. چون اين خبر وحشت انگيز را شنيدم، قطرات اشك حسرت از ديده خود ريختم. حضرت فرمود: گريه مكن كه بعد از من على فرزند من امام و مولاى توست، پس دست در دامان ولايت او بزن كه تا با او باشى و دست از متابعت او بر ندارى هرگز گمراه نمى شوى، گفتم: الحمدللَّه. 📚 بحار الانوار، ۴۸/۲۲۴