eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
472 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 💠 برای ساخت زندگی اسلامی باید به سراغ های معنوی رفت، که منبع انحصاری آن ⬅️ و خصوصا ⬅️ اولیای الهی و رهبران شیطانی است. اما اثبات؛ ◀️ دین اسلام، دین است، یعنی⬅️ تمام دستاوردهای علمی و عملی انبیاء الهی گذشته، در معارف پیامبر آخر الزمان(ص) وجود دارد. بنابر این تمامی آسیبهای امتهای گذشته مانند (ع) و (ع) و (ع) و ... در حال حاضر در امت آخر زمان وجود دارد، ⬅️چرا که در غیر این صورت حکمت خاصی از نقل این اتفاقات تاریخی برای امروز نمی توان یافت. ◀️ تمام تلاش انبیا ارائه طرحی برای الهی بوده و در این راه به ناچار با آسیب اجتماعی تمدن خود به عنوان اصلی ترین مانع درگیر بوده اند و این گونه معارف الهی را متناسب با آن شرایط تعلیم و به صورت خاصی با آن تمدنی مبارزه کردند. ⁉️ آیا آن آسیب ها در جهان کنونی وجود ندارند؟ ⁉️چه راهکاری بهتر از برخورد انبیاء الهی که به صورت تخصصی به این آسیب ها پرداختند، می توان یافت؟ ◼️▪️بنابراین بشر امروز باید به پایش دقیق رخدادهای تاریخی در قرآن، محاورات و مناظرات رهبران الهی و شیطانی بپردازد و با سازی از های معنوی و اصل سازی و ریزی اجتماعی به تخلی زندگی جاهلی و تجلی زندگی اسلامی بپردازد. 🗒جزوه تاریخ سبک زندگی اسلامی، شماره ۱ ،ص۸
💎 🗂 | 💫 آیه « يٰا أَيُّهَا اَلْإِنْسٰانُ إِنَّكَ كٰادِحٌ إِلىٰ رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاٰقِيهِ ﴿سوره انشقاق، ۶﴾ » به اصل تکامل اشاره دارد و یکی از بخش های انسان ایمانی را کامل می کند. برای رسیدن به اصل تکامل راهبردها و راهکارهای سلبی و ایجابی در قرآن موجود است که در ادامه مورد بررسی قرار میگیرد. 🔹راهبرد سلبی (نباید ها): در حوزه نظر ⬅️ : عدم گم کردن هدف و غایت و در حوزه عمل ⬅️ : عدم گم کردن راه و مسیر 🔹 همانطور که در توضیح اصل پیشین داده شد، فرق این دو در « درونی » و « بیرونی » بودن است؛ به این معنا که انسان به هر میزان که اغوا شود به تناسب آن راه ضلالت در پیش می گیرد و لذا عدم غوایت سبب عدم ضلالت و در نتیجه هدایت انسان می شود. 🔹 قرآن کریم،سه راهکار سلبی برای رفع « اغوا » ی انسان ارائه میکند : 🔸عدم نگرش غلط به دین : عدم نگاه دین به عنوان مسکن دردهای زندگی و فرار از ترس ها 🔸عدم انسان محوری : عدم محوریت نفع و ضرر های فعلی انسان در مقابل عاقبت محوری 🔸عدم ظن محوری : بنای اعتقادها و باور ها بر مسائل ظنی و احتمالی 💠 اما راهکارهای سلبی قرآن برای عدم « ضلالت » انسان : 🔸 ممنوعیت گزینش در دین : عدم انتخاب بخش از دین و ترک بخش دیگر آن مانند « خمس» 🔸ممنوعیت تخریب نظام احسن : عدم حاکمیت هوی و هوس های فردی و اجتماعی در انتخاب مسیرهای پر خطر برای جامعه بشری مانند «هم جنس گرایی » 🔸ممنوعیت مادی گرایی : عدم مادی گرایی یعنی تنها باور به آنچه در تلسکوپ و میکروسکوپ قابل کشف است و بی اعتمادی به غیر آن 🔸ممنوعیت تقلید گرایی : عدم نهادینه شدن اسطوره های فردی و اجتماعی و مصادره شدن سرمایه مالی و جانی برای رسیدن به آن مانند « آرزو شدن سبک زندگی غربی » 💠 ...
🍃 💎قال الإمام حسن عليه السلام: إنَّ الدُّنيا دارُ بَلاءٍ وفِتنَةٍ ، وكُلُّ ما فيها إلى زَوالٍ ، وقَد نَبَّأَنَا اللّه ُ عَنها كَيما نَعتَبِرَ ، فَقَدَّم إلَينا بِالوَعيدِ كَي لا يَكونَ لَنا حُجَّةٌ بَعدَ الإِنذارِ ، فَازهَدوا فيما يَفنى ، وَارغَبوا فيما يَبقى . 🔷امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند: دنيا ، سراى رنج و گرفتارى است و هر آنچه در آن است ، رو به نيستى است. خداوند ، ما را از [احوال] دنيا آگاه ساخته است تا درس عبرت بياموزيم . ما را پيشاپيش بيم داده است تا بعد از هشدار، ديگر عذر و بهانه اى نداشته باشيم. پس به آنچه فنا مى پذيرد (يعنى دنيا) زهد بورزيد و آنچه را ماندگار است ، بخواهيد. 📚التوحيد : ص 378 ح 24 📚المناقب لابن شهرآشوب،ج 4 ص 31
☘داغی اگر نبود که گریان نمی شدیم لطفی اگر نبود مسلمان نمی شدیم ☘یا ایّها الرّسول بدون دعای تو از پیروان عترت و قرآن نمی شدیم #رحلت_حضرت_رسول_اکرم_ص_تسلیت
امام حسن (علیه السلام) : «به خدا سوگند، من از آن جهت کار را به او سپردم که یاوری نداشتم، اگر یاوری می داشتم، شبانه روز با معاویه می جنگیدم تا خداوند میان ما و او حکم کند.» 📚 بحارالانوار، ج 46، ص 147
🤔 ❔آیا حقیقت دارد که پیامبر به خلافت ابوبکر و عمر بشارت داده است ❗️می گویند درتفسیر قمی این مطلب آمده است ❕❕ 💠💠 👌برخی علمای اهل سنت با استناد به مطلبی در تفسیر قمی معتقدند که بشارت به خلافت ابوبکر و عمر مورد بیان پیامبر گرامی قرار گرفته است و می نویسند مطلبی چنین ساده و روشن در تفسیر قمی بر خلافت ابوبکر و عمر چگونه برشیعیان مخفی مانده است ؛ 📚راز دلبران ، مولوی چابهاری ، ص 23 ❕آنچه مورد اینان قرار گرفته است این نقل تفسیر قمی در مورد شان نزول سوره تحریم است که می گوید ؛ « اين آيات به اين جهت نازل شد كه رسول خدا در خانه همسرش حفصه دختر عمر بود و همسر ديگر پيامبر بنام ماريه نزد آن حضرت بود حفصه از اين واقعه ناراحت شد و به رسول خدا اعتراض كرد و گفت: امروز متعلق به من بود و اينجا هم خانه من است. پيامبر خجالت كشيد و فرمود : آرام باش ماريه را بر خودم حرام كردم. مي خواهم مطلبي را بگويم كه نبايد آن را افشا كني و به كسي ديگر بگويي . وبدانكه اگر آن را افشا كني به لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم گرفتار خواهي شد . حفصه پذيرفت و قول داد كه سر پيامبر را افشا نكند. فرمود: پس از من ابو بكر و سپس پدرت عمر خلافت را بدست خواهند گرفت. حفصه پرسيد: چه كسي اين خبر را به تو داده است. فرمود: خدا اينگونه به من خبر داده است. حفصه همان لحظه به عائشه خبر داد و او به پدرش ابوبكر. ابوبكر نزد عمر آمد و گفت: عائشه سخني از زبان و او از پيغمبر نقل كرد كه من اعتماد به حرف او ندارم تو خودت از حفصه سوال كن. عمر نزد دخترش حفصه آمد و جريان را مطرح كرد. ابتدا حفصه انكار كرد اما با اصرار عمر خبر را تاييد كرد » 📚تفسیر قمی ج 2 ص 376 🔸برای پاسخ باید داشت که علمای اهل سنت نقل می کنند که پیامبر گرامی پیوسته از هایی که پس از ایشان تا روز قیامت دامنگیر امت اسلامی می شود خبر می داده است . ❕مسلم نقل می کند که می گفت ؛ « به خدا سوگند من آگاه هستم به هر فتنه ای که تا روز قیامت اتفاق می افتد چرا که پیامبر من را به آن آگاه کرده است » 📚صحیح مسلم ج 4 ص 2216 ❔آیا خبر دادن پیامبر از فتنه ها تا روز قیامت به معنای دادن به آن فتنه ها است که دامنگیر مسلمین می شود و روزگار آنها را سیاه می کند ؟ آیا می توان گفت پیامبر از وقوع این فتنه ها بوده و به آن بشارت داده است ! آیا کسی می تواند چنین حرفی را بزند ❗️پیامبر گرامی تنها از فتنه ها خبر می دهد بی آنکه هیچ در آن باشد ❕ 👌هر گاه پیامبر گرامی قصد بشارت دادن به امت اسلامی را داشتند ، از تعبیر استفاده می کردند و می فرمودند ؛ « شما را به مهدی می دهم که در میان امت من در آن هنگام که امتم گرفتار اختلاف و زلازل است ، ظهور می کند و زمین را از قسط و عدل پر می کند ، چنان که از ظلم و جور پر شده باشد و تمام آسمان و زمین از او راضی می گردند ...» 📚مسند احمد بن حنبل ج 18 ص 62 ❕پیامبر گرامی طبق نقل تفسیر خبر می دهند که ابوبکر و عمر خلافت اسلامی را به دست می گیرند . این سخن پیامبر گرامی تنها خبر دادن از ای است که پس از ایشان امت اسلامی را فرا می گیرد . 👌همانطور که پیامبر گرامی از امت نسبت به علی علی علیه السلام خبر داده و فرمود ؛ « کینه هایی مردم نسبت به تو در دل دارند که هنگامی آنها را آشکار خواهند کرد که من از دنیا رفته باشم» 📚المعجم الکبیر ج11 ص73 _ مسند ابی یعلی ج1 ص426 👌پیامبر گرامی خبر می دهد که ابوبکر و عمر بر اساس کینه ای که از علی علیه السلام به و دل داشتند ، در میان امت اسلامی بر پا کرده پس از شهادت ایشان ، خلافت را غصب کرده و به دست می گیرند . 🔸 پیامبر گرامی از بنی امیه نیز پس از خود خبر داده است چنان که در آمده است ؛ « پیامبر در خواب دیدند میمون هایی از منبر او پایین می آیند و بالا می روند . بسیار از این مساله غمگین شد زیرا این خواب از حوادث ناگواری در آینده در رهبری بعد از پیامبر خبر میداد » 📚تفسیر فخر رازی ج20 ص236 ❔آیا اهل سنت بر اساس نقل فوق می گویند که پیامبر گرامی به خلافت بنی امیه بشارت داده است یا تنها خبر از آنچه داده است که واقع خواهد شد ❗️ ❕از این گذشته اساسا نقلی که در تفسیر قمی آمده است روایت و مستند به علیه السلام نیست ، بلکه سخن و نقل خود مرحوم قمی است که به صورت مرسل و بدون سلسله بیان شده است ❗️ ❔چگونه اهل سنت می تواند با نقل بسیار ضعیفی همانند نقل فوق به بشارت به خلافت ابوبکر و عمر استناد کرد ❕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محمدرضا خاتمی گفته "هیچکدوم از براندازها سرشون به تنشون نمی ارزه" 🔹نکته جالب اینجاست که خود محمدرضا خاتمی هم سرش به تنش نمی ارزه، خودتون حساب کنید براندازها دیگه چقدر داغونن!
در مورد بنر جنجالی ۱۳ آبان شیراز، مسئول مستقیم شورای هماهنگی سازمان تبلیغات هست نه شهرداری، که رئیسش گویا ۱۷ سال در این مسند فسیل شده و دخترش خانم مریم رضایی مسئول روابط عمومی هم حاضر به پاسخگویی نیست ⚠️خجالت بکشید، یک نهاد انقلابی در حد اسنب‌فود هم نباید پاسخگو باشه؟!
رضا الپهلوی هم یکی مثل مسعود رجوی است، ▪️او با درآمد روزانه پنجاه هزار بشکه نفتی ای که از صدام میگرفت سازمانش را بزرگتر میکرد وفکر میکرد بعد از تسخیر ایران براحتی میتواند دولت مستقل تشکیل بدهد. غافل از اینکه حتی اربابش نتوانست خودش را سرپانگه دارد. ✔️سعودی ها نقش پدر پهلوی را دارند
⁉️سوال ایا صلح امام حسن با معاویه دلیل بر حسن رابطه اهل بیت با معاویه نبوده است؟ 🗯پاسخ: ❗️امام مجتبى در پاسخ شخصى که به صلح آن حضرت اعتراض کرد، عوامل و موجبات اقدام خود را چنین بیان نمود: 🔷من به این علت حکومت و زمامدارى را به معاویه واگذار کردم که اعوان و یارانى براى جنگ با وى نداشتم. اگر یارانى داشتم شبانه روز با او مى جنگیدم تا کار یکسره شود. من کوفیان را خوب مى شناسم و بارها آنها را امتحان کرده ام. ❗️آنها مردمان فاسدى هستند که اصلاح نخواهند شد، نه وفا دارند، نه به تعهدات و پیمان هاى خود پایبندند و نه دو نفر با هم موافقند. بر حسب ظاهر به ما اظهار اطاعت و علاقه مى کنند، ولى عملاً با دشمنان ما همراهند.» 📚بحار الانوار ج44 ص147 ❗️پیشواى دوم که از سستى و عدم همکارى یاران خود به شدت ناراحت و متاثر بود، روزى خطبه اى ایراد فرمود و طى آن چنین گفت: «در شگفتم از مردمى که نه دین دارند و نه شرم و حیا. واى بر شما معاویه به هیچ یک از وعده هایى که در برابر کشتن من به شما داده، وفا نخواهد کرد. اگر من با معاویه بیعت کنم، وظایف شخصى خود را بهتر از امروز مى توانم انجام بدهم، ولى اگر کار به دست معاویه بیفتد، نخواهد گذاشت آیین جدم پیامبر را در جامعه اجرا کنم. ❗️به خداسوگند (اگر به علت سستى و بی وفایى شما) ناگزیر شوم زمامدارى مسلمانان را به معاویه واگذار کنم، یقین بدانید زیر پرچم حکومت بنى امیه هرگز روى خوش و شادمانى نخواهید دید و گرفتار انواع اذیت ها و آزارها خواهید شد. 🗯هم اکنون گویى به چشم خود مى بینم که فردا فرزندان شما بر در خانه فرزندان آنها ایستاده و درخواست آب و نان خواهند کرد؛ آب و نانى که از آن فرزندان شما بوده و خداوند آن را براى آنها قرار داده است، ولى بنى امیه آنها را از در خانه خود رانده و از حق خود محروم خواهند ساخت». ❗️آنگاه امام افزود: «اگر یارانى داشتم که در جنگ با دشمنان خدابا من همکارى مى کردند، هرگز خلافترا به معاویه واگذارنمی کردم، زیرا خلافت بر بنى امیه حراماست....». 📚جلائ العیون،ج1 ص345 ❗️امام مجتبى که ماهیت پلید حکومت معاویه را بخوبى مى شناخت، روزى در مجلسى که معاویه حاضر بود، سخنانى ایراد کرد و ضمن آن فرمود: «سوگند به خدا، تا زمانى که زمام امور مسلمانان در دست بنى امیه است، مسلمانان روى رفاه و آسایش نخواهند دید». 📚شرح نهج البلاغه،ابن ابی الحدید،ج16 ص28 ❗️و این، هشدارى بود به عراقیان که بر اثر سستى و به امید راحتى و آسایش، تن به جنگ با معاویه ندادند، غافل از اینکه در حکومت معاویه هرگز به امید و آرزوى خود دست نمى یابند. 📚سیره پیشوایان،ص130 ❗️این بیانات پرده از چهره این رویداد تاریخی بر می دارد و نشان می دهد که: 1⃣امام خواهان صلح نبود بلکه بخاطر فقدان یاور و سستی مردم کوفه صلح را پذیرا شد 2⃣صلح نشانه حسن روابط با معاویه و پیروان او نبوده است و همانطور که پیامبر گرامی در حدیبیه ناچارا با مشرکین کفار سازش کرد ،امام حسن نیز بنا بر دلائل گفته شده ناچارا با معاویه سازش کرد 📚راهنمای حقیقت،ص609