11.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#وزارت_تجارت_داخلی
کاری از کانال جدال احسن با سخنرانی روشنگر دکتر حسن عباسی
#دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#کپی_بدون_لینک_جایز_نیست
@daneshgahevelyat
ازمنظر قرآن کریم، ا نسان به زمین نیامده که در زمین بماند؛ بلکه آمده تا مسیر حرکت به سوی خدا را طی کند و به مقام شایسته خویشکه همان مقام خلیفه اللّهی است برسد؛ یعنی مظهر صفات خدا گردد. بی گمان شادا بی، نشاط و پو یایی انسان در طول زندگی فردی و اجتماعی، مرهون نعمت ام یدواری اش به آینده است . و آنگاه که دورنما ی آینده از زلال در یافت های وح یانی و سخنان معصومان نشأت گرفته باشد، همواره انسان در مس یر تکامل و تعامل معقول قدم خواهد گذاشت و از هم ین رو ی اقتداری مؤمنانه را در دوران انتظار تجربه خواهد کرد . تجربه ای که برا ی او امنیت در سایه صلح جهانی و توسعه درسایه عدالت خواهی و در یک کلمه اقتدار در سایه ایمان را به دنبال خواهد داشت. انتظار فرج را انتظار قدرت اسلام می داند . چنین انتظاری است که بالاترین عبادت ها است . چرا که به انسان حرارت و شوق، تحرک و جوشش، مسوولیت و تعهد، عشق و امید و عزت و سرافرازی می دهد. انتظار در درجه نخست ویژه حیات و زندگى است . ماهیت زندگى انسان با انتظار و امید به آینده عجین شده است به گونه اى که بدون انتظار ، زندگى مفهومى ندارد و شور و نشاط لازم براى تداوم آن در کار نیست
#دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#کپی_بدون_لینک_جایز_نیست
@daneshgahevelyat
👇👇👇👇👇
حیات حاضر و کنونى ظرف پویایى ، تلاش و حرکت به سوى فردا و فرداهاست ، و این چنین پویایى و حرکتى بدون عنصر (( انتظار )) ممکن نیست ؛ زیرا احتمال معقول بقا و پایدارى و امید به تداوم حیات است که به زندگى کنونى معنا و مفهوم مى بخشد ، و پویایى و نیروى لازم براى ادامه آن را تا مین مى کند. از این رو است که ماهیت زندگى با انتظار پیوستگى ناگسستنى دارد. هر انسان زنده اى که در انتظارهاى خویش ، به تداوم حیات مى اندیشد و بقاى خویش را انتظار دارد ، تمام حرکت و سکون خود را در راستاى این انتظار و در جهت متناسب با تداوم حیات قرار مى دهد .و لذا در روایات اسلا مى مى بینیم که انتظار فرج از افضل اعمال امت پیامبر شمرده شده است. مسأله صبر و انتظار براى ظهور و انقلاب جهانى حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشر یف از جمله مسائلى است که دشمنان و مخالفان آن، گاه در صدد تحریف آن برمى آیند و آن را به عکسِ مفهوم حقیقى نشان مى دهند. انسان امروز ب یش از آن که نیازمند تسخیر عالم هستی باشد، نیازمند داشتن ا یده ای سترگ برا ی آینده ای روشن و الهی است . ایده ای که توان مبارزه با دشمنان دورن و بیرون را به انسان بدهد. دراین مقاله ضمن بررسی مفهوم انتظار، ضرورت انتظار ، علامت ظهور قائم (عج) و مفهوم انتظار از منظر مقام معظم رهبری، آیه الله خامنه ای به ارایه سند آیات وحدیث درمورد مهدویت و انتظارفرج درسیره قرآن وائمه اطهار(ع) پرداخته شده است.
#دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#کپی_بدون_لینک_جایز_نیست
@daneshgahevelyat
👇👇👇👇👇
انتقال فرهنگ مهدويت به نسل نو و کساني که آشنايي کمتري با امام عصر، حضرت مهدي (عجّل الله تعالي فرجه الشريف) دارند، کار بسيار سخت و در عين حال، باظرافتي است و کمترين کجسليقگي در آن، باعث وازدگي از اين فرهنگ خواهد شد. زيرا فرهنگ مهدويت، فرهنگ ارزشها و همان فرهنگ دين است و همانطور که انتقال ارزشهاي ديني بدون ظرافتهاي خاصّ خود، ممکن نيست، انتقال فرهنگ مهدويت به نسل نو و تربيت آنها به عنوان نومنتظرانِ ظهور حضرت (عليه السلام) نيز، بدون شيوه هاي خاصّ خود ممکن نخواهد بود.
#دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#کپی_بدون_لینک_جایز_نیست
@daneshgahevelyat
👇👇👇👇👇
بحث در اين موضوع را با اين سؤال آغاز ميکنيم که فرهنگ مهدويت و انتظار چيست؟ و اهدافي که ما با انتقال فرهنگ مهدويت به نسل نو به دنبال تأمين آنها هستيم، کدامند؟ فرهنگ مهدويت قبل از اينکه به نجات و رستگاري بشر در آينده مربوط باشد، به زمان حال و الآن جامعۀ شيعه مربوط است. بدون شک، شيعه بودنِ يک فرد در زمانِ ما، در گرو اعتقاد و التزام به امامت امام زمان (عليه السلام) است زيرا در آموزه هاي شيعي آمده است که در هر عصري، امامي از طرف خداوند براي مردم تعيين شده و ايمان و اسلام فرد، جز به شناخت او و اقرار و التزام به امامتش، پذيرفته نخواهد بود. و بدون اين امر، رهايي از پيآمدهاي مرگ، به سان مرگ در دوران جاهليت، ممکن نيست. پس بايد به فرزندانمان بياموزيم «مهدي» کيست؟ و چه نقشي در زندگي ما دارد؟ فرزندانمان بايد بدانند مهدي (عليه السلام) امامي است که خداوند براي بشريت تعيين کرده و سعادت اخروي آنها در گرو اعتقاد و التزام به امامت اوست.
#دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#کپی_بدون_لینک_جایز_نیست
@daneshgahevelyat
👇👇👇👇👇
بنابراين اولين هدفي که ما در انتقال فرهنگ مهدويت به دنبال تأمين آن هستيم، سعادتمند شدن فرزندانمان در آخرت است. زيرا سعادت اخروي نسل نو، با اعتقاد به امامت امامي که الآن در غيبت بوده و دسترسي به او براي ما ممکن نيست، گره خورده است.
👇👇👇👇👇
دومين هدفي که ما به دنبال تأمين آن هستيم، تربيت زمينهسازان ظهور است. بدون ترديد ظهور امام زمان (عجّل الله تعالي فرجه الشريف) مرهون زمينه سازي و آمادگي عمومي مردم جهت پذيرش امر ظهور است. مردمِ معقتد به امام زمان (عليه السلام)، بايد زمينه را براي ظهور آن حضرت فراهم کنند و اين امر، به شناساندن وضعيت مطلوب و ايده آل، به جهانيان ممکن خواهد بود. زيرا اگر جامعۀ بشري وضعيت مطلوب و حيات برتري را که در جامعۀ مهدوي به مردم وعده داده شده است، بشناسند، زودتر از مکاتب ديگر مأيوس شده و مشتاق تحقّق جامعۀ آرماني مهدوي ميشوند بنابراين يکي ديگر از اهداف انتقال فرهنگ انتظار به نسل نو، در واقع آشنا کردن آنها با وضعيت ايده آل جامعۀ بشري، به منظور شناخت جايگاه وضعيت موجود، و سپس شناساندن وضعيت ايده آل به جامعۀ جهاني توسط آنهاست.
#دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#کپی_بدون_لینک_جایز_نیست
@daneshgahevelyat
👇👇👇👇👇
نسل نو بايد وضعيت ايده آلي را که در جامعۀ مهدوي تحقّق خواهد يافت، بشناسد، تا بتواند جايگاه و وضعيت موجود را مورد نقد و بررسي قرار دهد. زيرا کسي که وضعيت ايده آل را نشناسد، کاستيهاي وضعيت موجود را نيز نخواهد شناخت و در اين صورت، چه بسا ممکن است مانند آن باصطلاح انديشمند امريکايي، وضعيت موجود را بهترين وضعيتي بداند که براي بشريت دستيافتني است لذا يکي از اصليترين اهداف انتقال فرهنگ مهدويت به نسل نو، شناساندن کاستيهاي وضعيت موجود به آنها و جلوگيري از رضايت به حال کنوني جامعه است.
#دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#کپی_بدون_لینک_جایز_نیست
@daneshgahevelyat
👇👇👇👇👇
نسل نو بعد از شناخت کاستيهاي وضعيت موجود، تلاش ميکند تا وضعيت ايده آل بشري را براي جهانيان تبيين نمايد و تبيين وضعيت ايده آل براي جهانيان باعث پيدايش شوق و رغبت در آنها نسبت به تحقّق چنين وضعيت خواهد شد و پيدايش اين اشتياق جهاني، يکي از مقدّمات ظهور صاحب الزّمان، مهدي موعود (عجّل الله تعالي فرجه الشريف) است. در غير اين صورت امام مهدي (عليه السلام) ميبايست بيشتر از نيمي از مردم جهان را سرکوب نمايد. و چنين امري با هدف ظهور آن حضرت همخواني ندارد.
#دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#کپی_بدون_لینک_جایز_نیست
@daneshgahevelyat
👇👇👇👇👇
هدف ديگري که در انتقال فرهنگ مهدويت به نسل نو دنبال ميشود، همسانسازي شخصيت آنها با ايده آلهاي جامعۀ آرمانيست. نسل نو با شناخت شاخصهاي انسان عصر مهدوي، تلاش ميکند خود را با اين شاخصها هماهنگ و با انسانهاي عصر ظهور همگون نمايد و اين، همان چيزي است که امروزه از آن به عنوان تربيت مدير و نيروي انساني ياد ميشود. بدون شک ياران حضرت مهدي (عليه السلام) و مديران حکومت آن حضرت، از بين همين منتظران ظهور خواهند بود، بنابراين لازم است نسل نو، هماهنگ با شاخصهاي انسان عصر مهدوي تربيت شود زيرا در غير اين صورت هرگز ظهوري رُخ نخواهد داد.
با توجّه به مطالب گذشته، پُر واضح است که يکي از ضروريترين نيازهاي نسل نو، آشنا کردن آنها با فرهنگ مهدويت و انتظار است. و يکي از اساسيترين پيشنيازهاي تأمين اين هدف، بسترسازي است. همانطور که گياه در بستر مناسب، جوانه زده و رشد ميکند و پرورش آن، بدون فراهم نمودن آب و خاک و هواي مناسب ممکن نيست، پرورش نسل نو و تبديل آنها به نومنتظران ظهور امام مهدي (عجّل الله تعالي فرجه الشريف) نيز بدون بذرپاشي در بستر مناسب و فضاي سالم، ممکن نخواهد بود.
#دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#کپی_بدون_لینک_جایز_نیست
@daneshgahevelyat
👇👇👇👇👇
بذر انديشۀ مهدويت و فرهنگ انتظار، براي جوانه زدن در وجود آدمي، نيازمند بستر و فضايي مناسب است تا رشد و نموّ نموده و در وجود آدمي ريشه دوانده و به درخت پُرميوۀ انتظارِ پويا تبديل شود. بنابراين نخستين کاري که در انتقال فرهنگ مهدويت بايد انجام شود، فضاسازي است.
در غير اين صورت امر تربيت با موفقيّت کمتري همراه خواهد بود. مسلماً در امر تربيت، نميتوان براي يکايک افراد جامعه پروندۀ تربيتي تشکيل داد و بر فرض امکان چنين امري، تربيت آنها بدون فضاي مناسب تربيتي ممکن نخواهد بود. بنابراين بايد فضايي که مناسب تربيت مهدوي است، ايجاد کنيم زيرا قرار گرفتن در فضايي خاص، باعث ميشود تا افراد مطابق آن فضا حرکت کنند و اگر فضاي تربيتي ما، فضاي تربيت مهدوي نباشد، شناساندن فرهنگ انتظار به افراد در اين فضا مانند شنا کردن در خلاف جريان آب است و اما اينکه چگونه ميتوان فضا را فضاي تربيت مهدوي نمود، خود سؤال مهمي است، که پاسخ دادن به آن چندان آسان نيست.
#دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#کپی_بدون_لینک_جایز_نیست
@daneshgahevelyat
👇👇👇👇👇
فضاسازي تربيتي چند مرحله دارد. نخست بايد در منزل فضاي تربيت مهدوي حاکم باشد يعني فرزندانمان بايد پايبندي به ارزشهاي انتظار را در خانه لمس کنند در غير اين صورت، ارزشهاي انتظار به درستي به او منتقل نخواهد شد. همانطور که فرهنگ مسواک زدن هنگام خواب بدون پايبندي والدين به اين امر، به درستي به بچه منتقل نميشود، فرهنگ انتظار نيز در وجود کودک بدون پايبندي والدين به لوازم اين فرهنگ، شکوفا نخواهد شد.
مرحلۀ دوم، مرحلۀ فضاهاي آموزشي و در نگاه کلانتر، فضاي جامعه است. فضاهاي آموزشي اعم از مراکز نگهداري کودکان و دبستانها و مدارس راهنمايي و دبيرستانها و حتّي دانشگاه ها بايد عطر و بوي فرهنگ مهدويت داشته باشند تا هر کسي که در اين فضاها قرار ميگيرد، معطّر به اين عطر گردد. و اگر فضاهاي آموزشي ما با فضاي منزل هماهنگ نباشد، اثرات مثبت فضاي منزل را نيز از بين خواهد برد. و مهمترين مسئلهاي که در اين مرحله قابل دقّت و تأمّل است، مسئلۀ لزوم هماهنگي نظام آموزشي با نظام ارزشي است. متون آموزشي مراکز علمي، بايد با فرهنگ مهدويت همخواني داشته باشد. در غير اين صورت تربيت همسو با فرهنگ مهدويت، بسيار سخت و بلکه غيرممکن خواهد بود
#دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
#کپی_بدون_لینک_جایز_نیست
@daneshgahevelyat
👇👇👇👇👇