🔘دکانهای عرفانی
↩️ تلاش برگسترش معنویت بدون دین
🔸 عارف واقعی تمایلی برای نمود و ظهور بیرونی ندارد و در احوال خودش است بنابراین افرادی که #عرفانهای_نوپدید را به وجود آوردند چندین عنصر را با هم ترکیب کردند تا به نتیجه مطلوب خود برسند؛ عناصری چون روانشناسی، انرژیدرمانی و همچنین مباحث لطیف عرفان اسلامی را گرفتند و تلاش کردند با استفاده از اینها به نیازهای جامعه پاسخ دهند. همچنین، از سوی دیگر یک دکانی درست شد و برخی از راه برگزاری کلاس عرفان به کسب درآمد پرداختند. در مجموع گرایش مردم به سمت این جریانات ناشی از این دلایلی است که بیان شد.
💢 عرفان اصیل در جامعه ما برآمده از همان منابع اصیل ما است. با این توصیف چیزی که تحت عنوان #اوشو و حلقه مطرح میشود را اساسا نمیتوان عرفان نامید. اینها افرادی هستند که یک مغلطهای درست کردهاند. خطری که این عرفانها دارند این است که معنویت بدون دین را مطرح میکنند. درحالی که در عرفان اصیل ما هیچگاه معنویت از دین جدا نمیشود. در سنت اسلامی ما عرفا حتماً فقیه و حکیم بوده و در کنار اینها عارف بودند؛ اما امروزه متأسفانه عرفانهای نوظهور #معنویت بدون دین را ترویج میکنند و این خطر اصلی است؛ یعنی میتوانید یک عارف و شخصیت کاملاً معنوی باشید در حالی که دین نداشته باشید. عرفان ما هیچگاه این را نمیپذیرد.در عرفان اسلامی معنویت بدون ایمان معنا ندارد. اگر در عرفان اصیل طریقت، حقیقت و شریعت را مطرح میشود به این معنا نیست که این سه همدیگر را نفی میکنند.
/فرق و ادیان
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
🔴 مینگذاری افکار عمومی
🔹 اسمش را میشود به طور خلاصه «مینگذاری افکار عمومی» گذاشت. اینکه آنقدر روی اعصاب مردم راه بروند که بتوانند همراهی قشر خاکستری جامعه را در حوادثی چون آبانماه سال گذشته بصورت حداکثری جلب کنند. باید هر ایرانی از ایرانی بودنش #متنفر باشد.
🔸 هرچند این پروژه مدتهاست به عنوان یکی از ارکان مبارزه نرم علیه جمهوری اسلامی دنبال میشود، اما در ماههای اخیر، به طور معنادار و گسترده و متنوعی این مینگذاریها افزایش یافته و سازماندهیدار شده است...
🔸 بنظر میرسد عوامل مختلف معاند با نظام درصدد این هستند که بار دیگر با تمسک به رسانه، افکار عمومی را به سرمنزل مقصود خود رهنمون کنند و در این راه به نظر میرسد مدتی است با اقدامات خرابکارانه، ایجاد شایعات یا پررنگ کردن اخبار منفی افکار عمومی را ملتهب میکنند.
🔺 رسانه ها باید دقت نظر را داشته باشند تا در پازل دشمن بازی نکنند...
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
پویش اعدام نکنید سلبریتیها تقدیم میشود به:
🔺لیدرهای سارق و مسلح غارتگر فروشگاهها
🔺آتش زنندگان بانکها، مساجد، مغازهها و اتومبیلهای شخصی، تجهیزات آزمایشگاه تشخیص طبی و جهیزیه دختری دمبخت
🔺عربدهکشها و عاملان رعب و وحشت عمومی
🔺قاتلین و متجاوزین به جان و مال هموطنان گرفتار مشکلات اقتصادی
🔺اجیرشدگان دشمن خارجی جهت اخلال در امنیت ملی
♨️ افراد مذکور، مغرضینِ داخل صف مردم عادی هستند که به بهانه مطالبات اقتصادی، در آبان ماه ۹۸، پیادهنظام دشمن شدند و با کمالِ ارادت به هموطنان خود!! نهایت انسانیت و عشق خود را در تخریب اموال عمومی و شخصی این مردم گرفتار در مشکلات اقتصادی، به نمایش گذاشتند و حال این سلبریتیهای نان به نرخ روز خور شدند دلواپسشان.
👤اسلامی
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
اینستاگرام؛ بزرگترین بیمارسرای دنیا
🔴 میل به «خودنمایی»، اساسا یک بیماری بشمار میآید که دارای سطوح و نمودهای متفاوتی است.
هر فردی که در درون خود تشنهی تأیید و تحسین از جانب کسانی است که همانند خودِ وی انسانهای ترازی نیستند و غرق در عیوب میباشند، یک فرد «افسرده» و بیمار محسوب میشود. البته در این بین، گرایش به خودنمایی و دریافت تحسین در چهارچوب نظام «خانواده» طبیعتا استثنا و مطلوب میباشد، اما در همین مورد نیز این امر دارای قواعد و ضوابط خاصی است و نمیتوان آن را مطلق دانست.
در دنیای کنونی ما، فراواناند اشخاصی که به علت وجود حفرههای درونشخصیتی و افسردگیِ ناشی از آن، به جای تلاش برای اتصال خود به تنها موجود غنیّ محض و توپُر در عالم (الله الصّمد) و جلب تأیید و آفرینِ او، چاره را در دویدن بیتابانه و بیصبرانه به سمت سراب تحسین و تشویق از جانب درماندگانی (فالوورز) همانند خودشان میبینند! فأین تذهبون؟
اینستاگرامِ سمزا (نه مسموم) و بیماریزا (نه بیمار)، بهواقع مجمع بیمارانی است که به طمع درمان، از قضا به محل تشدیدکنندهی بیماری و مرکز ارائهی داروی فسادآور و کشنده پناه آوردهاند! آه!
بنابرین، اینستاگرام را نمیتوان یک «بیمارستان» دانست، بلکه این خرابشده «بیمارسرا»یی بیش نیست.
قاطبهی جماعت مزبور نیز «بیمار» هستند، نه آنکه ذاتا انسانهای پلیدی باشند. پس برایشان طلب «شفا» کنیم. نیازی به «نفرین» نیست.
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
انتخاب صحیح
✅زندگي #همراه می خواهد نه عاشق و شيفته!!
با كسی ازدواج كنيد كه مسير يكسانی با شما دارد و توانايی اين همراهی را در وجودش می بينيد،
بايد با فردی پيمان عقد بست كه معنی اين پيمان را بداند و مسئوليت آنرا بپذيرد، وگرنه ادعای عاشقی و دلباختگی را هر نوجوان پانزده ساله ای دارد!
تا آشنایی كامل با فرد نداشته باشيد و در سختیها و تنش ها واكنش او را نبينيد نمی توانيد ارزيابی روشنی داشته باشيد
به هنگام قرارهای عاشقانه و عشق بازی همه خوبند،
👈يار همراه در سختی آزموده می شود.
#دنیای_متفاوت_یکدیگر_را_درک_کنید
#زناشویی
پاسخ مشکلات در #رابطه_جنسی را نباید فقط در مصرف یک قرص جستجو کرد.
باید به موضوع رابطه عاطفی و صمیمیت، رژیم غذایی سالم، داشتن تصویر ذهنی درست از بدن نیز توجه داشت.
صحبت کردن در مورد فانتزی های جنسی :
نیازی نیست همیشه فانتزی های جنسیتان را برای همسرتان بیان کنید ولی گاهی اوقات در رابطه جنسی بهتر است دیوار حیا را کوتاه کنیم و درباره رابطه مان حرف بزنیم.
این کار ممکن است به رابطه جنسی ما در مواقعی کمک کند. اگر هم همسری متوجه این فانتزیها شد، نباید فکر کند همسرش به فساد افتاده یا از زندگی جنسی شان ناراضی است و مسائلی از این دست.
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
☀️۱) در فرازی از وصیتنامه امیرالمومنین ع به امام حسن ع آمده است:
دلت را به موعظه احیا کن ... و با ياد مرگ ذلیل نما، و به اقرار به فنا وادار ساز؛ و با فجایعی که در دنيا رخ میدهد چشمش را باز کن، و از صولت روزگار و ناخوشیاندی دگرگونى شب و روز برحذرش دار، و خبرهاى گذشتگان را بدو عرضه بدار، و آنچه را به آنان كه پيش از تو بودند رسيد به يادش آر، و در دیار و آثار آنان بگرد و بنگر كه چه كردند، و از كجا به كجا شدند و كجا بار گشودند و در كجا فرود آمدند. آنان را خواهى ديد كه از كنار دوستان رخت بستند و در خانههاى غربت نشستند، و چندان دور نیست كه تو يكى از آنان باشی...
📚نهج البلاغة، نامه 31؛
📚تحف العقول، ص69
و من [وصيته] وصية له ع للحسن بن علي ع كتبها إليه بحاضرين عند انصرافه من صفين
... أَحْيِ قَلْبَكَ بِالْمَوْعِظَةِ ... وَ ذَلِّلْهُ بِذِكْرِ الْمَوْتِ وَ قَرِّرْهُ بِالْفَنَاءِ وَ بَصِّرْهُ فَجَائِعَ الدُّنْيَا وَ حَذِّرْهُ صَوْلَةَ الدَّهْرِ وَ فُحْشَ تَقَلُّبِ اللَّيَالِي وَ الْأَيَّامِ وَ اعْرِضْ عَلَيْهِ أَخْبَارَ الْمَاضِينَ وَ ذَكِّرْهُ بِمَا أَصَابَ مَنْ كَانَ قَبْلَكَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ سِرْ فِي دِيَارِهِمْ وَ آثَارِهِمْ فَانْظُرْ فِيمَا فَعَلُوا وَ عَمَّا انْتَقَلُوا وَ أَيْنَ حَلُّوا وَ نَزَلُوا فَإِنَّكَ تَجِدُهُمْ قَدِ انْتَقَلُوا عَنِ الْأَحِبَّةِ وَ حَلُّوا [دَارَ] دِيَارَ الْغُرْبَةِ وَ كَأَنَّكَ عَنْ قَلِيلٍ قَدْ صِرْتَ كَأَحَدِهِمْ ...
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
💢 تشیع انگلیسی و راه مقابله با آن
🔸«تشیع انگلیسی به این معنا نیست که دشمنان و سلطهگران تفکر جدیدی را در دنیای اسلام به وجود آوردهاند، بلکه مقصود مدیریت و تقویت #افراطگرایی مذهبی و انحرافاتی است که میتواند جامعه اسلامی را از اهداف اصلی خویش دور کند، آنگونه که اسلامگرایی و مذهبی بودن به جای آنکه تهدیدی برای سلطهگران باشد، به چالش و فتنهای برای دنیای اسلام تبدیل میشود...#تشیع_انگلیسی نام گروه و یا سازمان مذهبی خاصی نیست؛ بلکه مجموعهای از افکار و رفتارهای انحرافی، افراطی و فرقهگرایانه است که در برهه و زمانی به وسیله گروهی به بدنه تشیع تزریق شدهاست و دشمنان از آن در راستای منافعشان بهره میبرند.»(1)
🔻بنابراین ما نه با یک فرقه و گروه خاص، بلکه با جریانی فکری طرفیم. جریانهای زمینهساز تشیع انگلیسی شامل «#انجمن_حجتیه»، «جریان شیرازی» و «یاسر الحبیب و جریانهای معروف به برائتی» میباشند. «تبیین جریان اصلی تشیع بهترین راهکار مقابله و «فاصله گرفتن از فضای مخاصمه»، «شناخت شیوههای نفوذ دشمن» و «تبیین ضرورت مقابله با فتنهگران» از مواردی است که در برخورد و مقابله با این جریانها باید در دستور کار قرار داد.
📚 1. مهدی،مسائلی، درسنامه نقد تشیع انگلیسی، چاپ اول، ص25.
@daneshgahevelyat
#انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد