eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
473 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸زمينه‌هاي شکل‌گيري فمينيسم (1)🔸 ♦️تفکر فمينيسم، بدون زمينه شکل نگرفته، بلکه عوامل متعددي در شکل‌گيري آن نقش داشته‌اند. مهم‌ترين عوامل و زمينه‌هاي شکل‌گيري اين تفکر را بايد در امور زير جستجو کرد: ▪️ ظلم برخي از مردان نسبت به زنان با وجود آن‌که زنان، نيمي ‌از جامعه بشري را تشکيل مي‌دهند اما در بسياري از جوامع، بسياري از زنان، پيوسته در معرض ستم بسياري از مردان قرار داشته‌اند. در نظر مردانِ بسياري در طول تاريخ، «زن» انسان يا انسان کامل به حساب نمي‌آمد. در ‌اين‌گونه جوامع، فلسفه وجود زن، يکي «وسيله‌اي براي ارضاء غرائز حيواني مرد» و ديگري «يک وسيله‌ي کار در اختيار مرد» بوده است.‌ اين مسأله به خصوص در جوامعي که کمتر به دين پاي‌بند بوده‌اند، بيشتر خودنمايي کرده است. اوج اين ظلم و ستم را در همه دوران تاريخِ غرب مي‌توان مشاهده کرد، حتي همين امروز که غربيان خود را داعيه‌دار فمينيسم و آزادي و حقوق زن مي‌دانند، به جرأت مي‌توان گفت زن در غرب از بدبخت‌ترين موجودات است. ♦️ @daneshgahevelyat 👇 👇
🔸زمينه‌هاي شکل‌گيري فمينيسم(2)🔸 ♦️تفکر فمينيسم، بدون زمينه شکل نگرفته، بلکه عوامل متعددي در شکل‌گيري آن نقش داشته‌اند. مهم‌ترين عوامل و زمينه‌هاي شکل‌گيري اين تفکر را بايد در امور زير جستجو کرد: ▪️ناديده گرفتن حقوق زنان زن به حکم‌ اين‌که انسان است، داراي حقوقي است. اين حقوق به خصوص در اديان آسماني که گرفتار تحريف نشده‌اند، به خوبي نمايان است. در شريعت اسلام حقوق بسياري براي زن تشريع شده است اما در جوامع مدعي دين‌داري، حتي در جوامع مدعي مسلماني، معمولاً حقوق زن ناديده گرفته شده است. براي مثال، امروزه بسياري زنان کارمند و صاحب شغل را مي‌شناسيم که دست‌مزد آنان از جانب شوهر تصاحب مي‌شود. در جامعه‌اي که زن انسان به حساب نيايد، يا مورد ظلم و ستم قرار گيرد، يا حقوق او ناديده گرفته شود، تا حدودي طبيعي است که تفکري شکل بگيرد که زن را موجود برتر و مرد را سبب بدبختي و گرفتاري او معرفي کند.♦️ @daneshgahevelyat 👇
🔸آشنایی با فیمنیسم🔸 ♦️▪️آزادي‌طلبي زنان يکي ديگر از زمينه‌هايي که منجر به شکل‌گيري تفکر فمينيسم گرديد، ميل زنان به آزادي بود. اين آزادي ممکن است معنايي معقول داشته باشد و به معناي «رهايي از قيود خواسته‌هاي نامعقول مردان» باشد، هم‌چنان که ممکن است، معنايي نامعقول داشته باشد و به دنبال «آزادي از قيد دين و اخلاق»، «روابط جنسي آزاد» و يا «هم‌جنس‌گرايي زنانه» باشد. معناي دوم آزادي، پيامد طبيعي هدونيسم و لذت‌گرايي مادي است که خود ثمره فرهنگ اروپايي بعد از رنسانس است. ▪️تعصب زنان ديگر زمينه تفکر فمينيسم را بايد در برانگيخته شدن تعصب زنان جستجو کرد. به گفته يک متفکر غربي: [پيدايش] نهضت آزادي زنان، افشاگر يک «بسيج تعصب» بود که به طور سنتي در درون يک تئوري سياسي عمل مي‌کرد. مقصر اصلي در پيدايش دو زمينه اول؛ يعني ظلم و ستم به زنان و ناديده گرفتن حقوق آنان را بايد مردان دانست اما دو زمينه ديگر را نمي‌توان به مردان منتسب دانست، بلکه اين فرهنگ جديد غربي بود که زمينه‌ساز اين تفکر گرديد. دست به دست دادن اين زمينه‌ها و عوامل، به شکل‌گيري تفکري انجاميد که باعث شد زنان عليه مردان بشورند و در برخي از گرايش‌هاي تند به کشتار جمعي مردان معتقد گردند.♦️ @daneshgahevelyat
🔸گرايش‌هاي فمنيستي🔸 ♦️اين تفکر در زمان حاضر، بسيار فعال است و موفق به تأثيرات زيادي در جامعه ايران شده است. جريانات فمنيستي در ايران امروز، در قالب دو گرايش فعاليت دارند. الف) فمنيست‌هاي غرب‌گرا يا غير ديني. اين گرايش در پي حذف نهاد دين در جامعه است و راه‌حل نهايي براي زنان را پيروي از روش‌هاي غربي مي‌داند. ب) فمنيست‌هاي به اصطلاح مذهبي.‌ اين گرايش خواهان تجديد نظر در قوانين و ساختار جامعه است و معتقد است که جامعه ايران سال‌ها تحت سلطه نظام مردسالاري بوده و لازمه دگرگوني، اصلاح قوانين و ديدگاه فرهنگي جامعه است. پيروان گرايش دوم، به لحاظ ديدگاه و خط‌مشي به سه دسته تقسيم مي‌شوند. 1. فمنيست‌هاي راديکال که معتقدند شريعت، پاسخگوي تمام سؤال‌هاي جامعه زنان نيست و برخي از نيازها و پرسش‌هاي آنان، بايد از طريق ديگري پاسخ داده شود. 2. فمنيست‌هاي ميانه‌رو که خواستار حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف ورزشي، مديريتي، ‌ايجاد فرصت‌هاي شغلي و تحصيلي برابر، عدم تبعيض در ارتقاي شغلي بين مرد و زن و حضور زنان در پست‌هاي عالي دولتي هستند و از حجاب اسلامي تعريف جديدي دارند. 3. فمنيست‌هاي محافظه‌کار که ديدگاهي تقريباً مشابه ميانه‌روها دارند اما در خط‌مشي و روش‌ها با یکدیگر متفاوتند. ♦️ @daneshgahevelyat 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ تقی زاده‌های زمان، مروجین سند ۲۰۳۰ ✍️ جریان غرب‌گرا و غرب زده بر این پندار خام است که قله کمال، غرب و تمدن غربی است. اگر ایران نیز بخواهد در مسیر توسعه و پیشرفت مدرن قرار گیرد باید استانداردهای غربی را بپذیرد. این استانداردها تنها در حوزه اقتصاد نبوده بلکه شامل عرصه تربیت و آموزش و پرورش هم می‌شود، زیرا ما باید «انسان تراز جامعه جهانی» تربیت کنیم تا بتواند استانداردها و دستورالعمل‌های این جهان مدرن را رعایت کند. ✍️ همین رویکرد سبب شد در دولت‌های مختلف از جمله دولت یازدهم جریانی در پی غرب زدگی سیستماتیک کشور باشند و سیاست‌های کلان را ذیل سیاست‌های جهانی تعریف نمایند. یکی از این تئوریسین‌ها، دکتر محمود سریع القلم یکی از چهره‌های نزدیک به حسن روحانی است. کسی که از او به عنوان مشاور روحانی یاد شده و روحانی نیز بر کتاب وی مقدمه‌ای نگاشته است. ✍️ سریع القلم بر این باور است که نسل آینده ایران باید تغییر کند. نسل فعلی نمی‌تواند دستورکارهای جهانی را اجرا کند. نسل جدید نیز مختصات ویژه‌ای دارد از جمله این‌که به شدت غیر ایدئولوژیک است. تکیه و اصرار بر غیر ایدئولوژیک بودن یعنی دقیقا یک شهروند غربی منفعت‌گرای دنیا پرست که با هیچ امری غیر از منفعت شخصی خود در دنیا کار ندارد. همان شهروند غربی‌ای که با پول مالیات او در یمن و غزه و سوریه انسان می‌کشند و از او هیچ صدایی در دفاع از بشریت در نمی‌آید. ✍️ در چنین شرایطی بود که مقام معظم رهبری ابتدای سال ۱۳۹۶ در دیدار با فرهنگیان و معلمان پرده از تصویب و اجرای محرمانه سندی در حوزه آموزش برداشتند. سند موسوم به ۲۰۳۰ که بنا بود به عنوان سندی بالادستی،
سمت و سوی آموزش کشور را تغییر دهد. ایشان در این بیانات مهم فرمودند: 🔺 بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله‌مند هستم؛ آن‌ها باید مراقبت می‌کردند، نباید اجازه می‌دادند این ‌کار تا اینجا پیش بیاید که ناچار بشویم ما جلوی آن را بگیریم و ما وارد قضیّه بشویم. اینجا جمهوری اسلامی است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی بتواند در این‌جا این‌جور اِعمال نفوذ کند. ✍️ اما علت اصلی این هشدارها و مخالفت‌ها با چنین سندی چه بود؟ «نفی استقلال ملی» و «آسیب به بنیان‌های فکری و فرهنگی کشور» مهم‌ترین سرفصل‌هایی بودند که دلسوزان ایران و انقلاب را به مقابله با این سند انحرافی وا می‌داشت. مقام معظم رهبری این سند را از همین زاویه نیز نقد کردند و فرمودند: 🔺 «مسئله‌ی «استقلال» خیلی مهم است. حالا همین مسئله‌ی ۲۰۳۰ -این قضیّه‌ی سند ۲۰۳۰- از همین قبیل است؛ این مسئله‌ی استقلال است. متن کامل یادداشت را می توانید از لینک زیر مشاهده نمایید: 👇 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2969
📚نام کتاب: "حکمتها و اندرزها" 🖋نویسنده: شهید مرتضی مطهری ☘برگی از کتاب: . 🔰دین و ایمان در عین اینکه در نواحی زیادی به امید ورجاء، قوت و وسعت می دهد، از طرفی هم جلو یک سلسله آرزوها را می گیرد و نمی گذارد آنها رشد کند. آدمی در ناحیه آرزو هیچ گونه محدودیتی ندارد؛ گاهی آرزوی امر محال می کند؛ مثلا حادثه ای در گذشته واقع شده ولی آدمی آرزو می کند که ای کاش واقع نشده بود. . 🔰آرزو در ذات خود منطق و قاعده ای ندارد یعنی تابع منطق و قاعده عمل نیست، تابع قوانین عقل و فکر نیست و به همین دلیل لازم است اصلاح شود و تحت نظم و قاعده در آید.آرزوهای بی نظم و قاعده همانهاست که در زبان دین " آمال شیطانی" نامیده شده، همانهاست که آدمی را می فریبد و وقت و عمر اورا تباه می سازد، نیروی خیال و فکر او را، وقت و فرصت او را تباه می سازد . 🔰لهذا اگر بشر بخواهد در ناحیه امیدهای صادق و واقعی خود موفقیت پیدا کند و در آن ناحیه خود را رشد و نمو دهد چاره ای ندارد از اینکه با آرزوهای کاذب و خیالات واهی شیطانی مبارزه نماید که آنها جز غرور و فریب چیزی نیست. #مطهری #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد @daneshgahevelyat #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
📝"قرارمان این نبود..." ♦️سال ۶۷ که لایحه مدارس غیرانتفاعی طرح شد مهم ترین توجیه‌شان این بود "می‌خواهیم بار را از روی دوش دولت برداریم، یک بخشی از جامعه رفاه بیشتری دارند و حاضرند پول آموزش‌شان را خودشان بدهند." ♦️حالا در ۴۰ سالگی انقلاب، سرازیری خصوصی‌سازی بلایی بر سر کشور آورد که کارمندهای معمولی و ضعیف جامعه هم مجبورند دو شیفت حتی بعد از ساعت اداری در اسنپ و تپسی کار کنند تا بچه‌شان را به غیرانتفاعی بفرستند. ♦️قرار سال ۶۷ این نبود که مردم به جایی برسند که خارج از غیر انتفاعی، دانشگاه و آینده و شغل و جایگاه اجتماعی و هیچ چیزی دیگری متصور نباشند. قرار نبود آموزش رایگان فقط یک بند خیالی در قانون اساسی بشود. ♦️حالا کلیت غیرانتفاعی یک طرف، طرف دیگر. چه از جنس آکواریوم های مذهبی قبل و بعد انقلاب که دور از فضای جامعه، حجتیه‌ای‌ها ساختند چه از جنس آکواریوم‌های سیاسی مذهبی که بعد از جنگ راستها و چپ‌ها ساختند. ♦️مدل تربیتی، شکل گیری طبقه خاص، سطح دردمندی نسبت به جامعه و کلیت کارنامه این مدارس بحث‌های زیادی دارد. @daneshgahevelyat
⚠️چهار نفر از #اصلاح_طلبان رادیکال با انتشار یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز به سران ایالات متحده یادآوری کرده‌اند اگر سیاست خارجی #آمریکا با آنها همکاری نکند، در #انتخابات اخیر شکست خواهند خورد. ‌ 🔴حقارت و دیپلماسی_التماس #افساد_طلبان آبروی ایران و ایرانی را برده اند.. #سرطان_اصلاحات #اصلاحات_آمریکایی #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد @daneshgahevelyat #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
📝 | مغرورهای ناتوان با تفکر لیبرالیستی 🔺 یکی از دوره‌های بروز تفکرات غرب‌گرایانه و لیبرالیستی در ایران پس از انقلاب، دوره‌ای است که جریان موسوم به اصلاحات قدرت را در دست گرفت. گرچه زمینه‌های ظهور این دوره در دولت کارگزاران آقای هاشمی بنا گردیده بود، اما رسما از خرداد ۱۳۷۶ با پیروزی آقای خاتمی در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد. 🔺 امروزه رهبر جریان اصلاحات در ایران با نام سید محمد خاتمی، رئیس دولتهای هفتم و هشتم ایران پس از انقلاب شناخته می‌شود. آقای خاتمی، شخصیتی با اندیشه‌های متمایل به تفکرات نظام سرمایه‌داری غرب می‌باشد که در دو دوره چهار ساله در ایران بسیاری از مبانی و مفاهیم غربی همچون آزادی، جامعه مدنی و … را رواج داد. 🔺 دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی در ایران، متاسفانه دوره رواج اندیشه‌های التقاطی و آموزه‌های لیبرالیستی و نیز تضعیف مبانی فرهنگی و ارزش‌های اصیل اسلامی است. برای مطالعه متن کامل یادداشت می توانید به لینک زیر مراجعه کنید: 👇 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=30 @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا