eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
471 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
. 2️⃣ ) «وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْری وَ إِنْ تَدْعُ مُثْقَلَةٌ إِلی حِمْلِها لا يُحْمَلْ مِنْهُ شَيْءٌ وَ لَوْ كانَ ذا قُرْبی» چرا در قیامت هیچکس حاضر نیست بار کس دیگری را برعهده بگیرد و به او کمک کند، هرچند از نزدیکترین خویشان و دوستانش باشد؟ آیا قیامت محل خودپسندی است‼️ آیا واقعا انسان ها در قیامت این اندازه خودخواه می‌شوند که حتی به کسانی که در حقشان خوبی کرده‌اند هم کمکی نمی‌کنند؟❗️ در پاسخ این سوال، دو نکته را باید مورد توجه قرار داد: 🔹یکی اینکه معنای اینکه هرکس به فکر خویش است، چیست؛ 🔹دوم اینکه آیا واقعا به خوبی‌هایی که دیگران در حق ما کرده‌اند بی اعتنا خواهیم بود؟ اما توضیح مطلب: 🔹الف. هرکس چنان دلمشغول و نگران عاقبت خویش است که اهمیتی به دیگران نمی‌دهد.🔹 💠 نکته تخصصی 💠 در نگاه ابتدایی بسیاری از افراد گمان می‌کنند که فرق نیکی و ظلم به دیگران در این است که در اولی «خود»مان را در نظر نمی‌گیریم و در دومی همه چیز را برای خود می‌خواهیم و دیگران را فدای خود می‌کنیم. در حالی که در نگاه عمیق، ما هر کاری انجام می‌دهیم تنها و تنها برای خودمان است؛ و تفاوت کار نیک و کار بد در این است که: 🔺در اولی به خود اصیل و حقیقیِ خویش توجه کرده‌ایم 🔻و در دومی، خود حقیقیِ خویش را فراموش کرده، و «خود» را موجودی در افق دنیا و مادیات قلمداد نموده‌ایم. 🔴ما هر نیکی‌ای که در حق دیگران انجام می دهیم و از آن قصد ریا و منت و ... نداریم، در واقع می‌کوشیم به هدفی متعالی دست یابیم، یعنی «خود» را از این وضعیت مادی و دنیوی ارتقا بخشیم و به حقیقتِ ملکوتی خود برسیم. پس 🔳برای هر انسانی «خودِ» حقیقی‌اش از همه چیز و همه کس محبوبتر است؛ و 🔲 تمام کارهای خوبی که انسان در دنیا انجام می‌دهد برای «خودش» است. در روز قیامت، این خود حقیقی ظهور می‌کند؛ و دیگر در آن عرصه کمک به دیگران، معنایی ندارد. انسان زمانی به دیگران کمک می‌کند که این کمک یک ارتقاء و معنویت و پیشرفتی در حقیقت برای او به همراه داشته باشد. و اینها همگی اموری است که جایش در دنیاست؛ در قیامت ما صرفا با نتایج اعمالمان سر و کار داریم و از این رو، این گونه نیست که اگر در آنجا به کسی کمک کنیم، به همان معنایی که در دنیا کمک کرده ایم این کمک ارتقا و معنویت افزوده‌ای در ما ایجاد کند. ♦️این مطلبی است که در ادامه آیه هم بر آن تاکید می‌شود: «وَ مَنْ تَزَكَّی فَإِنَّما يَتَزَكَّی لِنَفْسِهِ» 🔹ب. هر آنچه کسی در حق دیگری انجام می‌دهد در محاسبات خداوند حساب می‌شود و دیگر نوبت به اینکه از خود شخص بگیرد نمی‌ماند.🔹 🌐 نکته تخصصی 🌐 کارهای خیر ما از دو حال خارج نیست: 🔺یا در انجام آنها رضایت خدا را مد نظر داشته‌ایم که حقیقتا کار خوب است و در آخرت همه کارهای خوبی که هرکسی در حق دیگری انجام داده باشد، در نامه عمل خودش ثبت شده و در سرنوشت او موثر خواهد بود. 🔻یا هدف ما از انجام آن کار، غیر خدا بوده است: ▫️خواه برای ریا و کسب شهرت و ..، ▫️و یا صرفا تحت تاثیر احساسات و جوّ زدگی و ... . این گونه امور، اگرچه در ظاهر کارهای خوب‌اند، اما روز قیامت هیچ ارزشی نخواهند داشت. اینکه در آیات و روایات، بر اینکه هیچکس حتی به نزدیکترین کسانش که در حق او نیکی کرده‌اند هم اعتنایی نمی‌کند، از این جهت است که: 🔺اگر او واقعا کارش را برای خدا انجام داده باشد، خداوند اجر او را در نامه عملش ثبت فرموده و دیگر طلبی از این شخص ندارد؛ 🔻و اگر هم که آن کار برای خدا نبوده، واقعا کار خوبی نبوده است که وی بخواهد بابت آن طلبکار شود. آن شخص به خاطر شهرت و تشفّی خاطر و جوزدگی و... آن کار را انجام داده و بهره‌اش هم همان شهرت و ... در دنیا بوده است؛ و دیگر طلبی از این شخص ندارد.
💢تأثیر در کاهش 🔹وقتی کودک در فضای مجازی بدون توجه به محدودیت ها و های جامعه اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی می کند، او به نوعی دچار کاهش مسئولیت اجتماعی شده است. 🔸 به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند ناشناختگی و ارتباطات غیر واقعیت، فرصتی را برای دست کاری و تجربه هویت در اختیار کاربران قرار می دهد. 🔺وجود این ویژگی ها موجب تشویق کاربران به، تغییر یا پنهان سازی برخی از ویژگی های ظاهری، از بین بردن محدودیت ها برای افشای ابعاد معینی از خود و در نتیجه جدا سازی زندگی واقعی از زندگی در فضای مجازی را فراهم نماید ⭕️وقتی کودک خود را آزادانه در چنین فضای می بیند و خود را با هیچ قانون و قید و بندی مواجه نمی بیند، رفته رفته چنین تصور می کند که در زندگی روزمرۀخود هم می تواند قوانین جامعه را نقض کند و این برای او بی مسئولیت بودن در تمام عرصه های زندگی را به همراه می آورد و چون در فضای مجازی کسی او را در مقابل مؤاخذ نمی کند، اگر کسی در زندگی و فضای حقیقی در مقابلش بایستد نمی تواند با او کنار بیاید در نتیجه در ارتباطات خود با دیگران دچار مشکل می شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @tabyinchannel @daneshgahevelyat
به مناسبت روز ملی و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس 🗾 امامقلی خان، فاتح تنگه هرمز(پس از110سال اشغال توسط پرتغال) و فرمانده 26جنگ با دشمنان ایران است که با بکار بردن تاکتیک های پیچیده جنگی، بر سلاح های برتر و نفرات بیشتر دشمن غلبه می کرد و توانست پرتغال را از منطقه بیرون کند.✌️✌️ 🔻 وی علاوه بر فرماندهی جنگ، در میان مردم ایران بسیار محبوب بود و اقدامات عمرانی و فرهنگی ای همچون ساخت مدرسه ای بزرگ در شیراز، ساخت خیابان ها و باغات زیبا در شیراز و یادگار گذاشتن وقف های بزرگ را در کارنامه خود دارد.💼 🔰امام‌قلی، شیراز را چنان آباد و زیبا کرده بود که سفیر اسپانیا با دیدن اصفهان و شیراز در مقایسه‌ای گفته بود: «شهر اصفهان از جهت زمان تأسیس بسیار قدیمی‌تر و بزرگ‌تر از شیراز است، اما در زیبایی به پای شیراز نمی‌رسد.»✅ 🔰وی حاکم بلامنازع فارس بود بطوری که شاه عباس، حتی یکبار هم به فارس مسافرت نکرد و به نوعی استقلال نسبی او را به رسمیت می شناخت.👌 🎙 رهبرانقلاب می‌فرماید: تقریباً چهارصد سال قبل، مردم ایران با فرماندهی فرماندهان غیور و میهن‌دوست و بیگانه‌گریز، توانستند این پایگاه مهم [بندرعباس] را که متعلّق به خودشان بود، از دست بیگانه خارج کنند و از آن وقت این‌جا شد بندرعباس؛ به عنوان یک شهر، به عنوان یک پایگاه اساسی و حسّاس برای هم تجارت و هم نظارت بر این آبراه عظیم و مهّم جهانی! (۷۶/۱۱/۲۸) 🔰این سردار رشید و خدمتگذار توسط پادشاه نالایقی بنام سلطان حسین صفوی به قتل رسید. 🚫 هنوز هم سلطانحسین هایی هستند که بجای تلاش برای ساختن کشور، به سپاهیان میهن دوست حمله می‌کنند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۴۰۰ ✍ فاصله چندانی تا نمانده و از همین حالا تمام توان خود را برای کالبد شکافی و بحث پیچیده بگذاریم ؛ تا بتوانیم در آینده از عملکرد خود نشویم که . 🔴 یکی از بارزترین و شاخص ترین مقوله های ورود احزاب و تشکّلها برای جذب می باشد و در کشور ما نیز با این حربه توانسته اند ؛ دولتها و مجلسهایی تشکیل دهند که شاید به جرات بتوان گفت آنها برای بیگانگان مفید تر بودند تا برای کشور و ملت ایران. ✔ نوع نگرش در رسیدن به قدرت و جمع آوری ؛ کپی برداری شده از است . ✔ [ و ] ✔ های نظام جهت جذب حداکثری ✔ و موارد بسیار دیگر که در آینده به تک تک آنها خواهیم رسید. . @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠«اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِینَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ عِبَادِکَ الصَّالِحِینَ الْقَانِتِینَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ أَوْلِیَائِکَ الْمُقَرَّبِینَ بِرَأْفَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین» ✳️ جعل‌های اجتماعی، خواه در قرآن کریم باشند یا در روایات معصومین و ادعیه، بنیان‌های جامعه سازی اسلامی را تشکیل می‌دهند. 🔸اساس امت‌چینی در ساخت جامعه‌ی دینی، حول محور متقین است. متقین یعنی کسانی که عالم را محضر خدا می‌بینند و از ترس آنکه مبادا اعتبارشان نزد خدا خدشه‌دار شود، کاری که برای او ناپسند باشد را مرتکب نمی‌شوند. فرد فرد آحاد یک امت، در جامعه‌سازی اسلامی یا جامعه‌ی هجری چنین هستند. 🔸 متشکل از انسان‌های مهاجری‌ست که پشت به تمام آنچه ماحرم‌الله است کرده و از آن هجرت گزیده‌اند. سرآغاز این انقلاب و تغییر، از توبه است. توبه و استغفار (چه استغفار زبانی و چه در ادامه‌ی آن یعنی استغفار در عمل) انسانِ مسکن گزیده در هواهای نفسانی را آماده‌ی هجرت می‌کند؛ هجرتی به سوی خدا. 🔸انسانِ مهاجر، در حوزه اجتماعی نیز، اهل عمل صالح است. «صلاح» در قرآن کریم برابر «فساد» آمده است؛ پس مصلح اجتماعی کسی است که همواره بر افساد می‌شورد و شورش او، شورشی علیه طواغیت است. ✅ آنچنان که در دعای امروز از خدا می‌خواهیم ما را از عباد صالح خود « » کند، روزی هم فراخواهد رسید که تمدن اسلامی (جامعه‌ی هجری و مهدوی) همه‌ی جهان را دربرمی‌گیرد که: «أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» ▫️شرحی بر دعای روز پنجم ماه رمضان - الهام گرفته از سرفصل «جامعه‌سازی» و سرفصل «خلق و جعل» @tabyinchannel @daneshgahevelyat
وسواسی باشید در انتخاب کتابی که می‌خوانید فیلمی که می‌بینید آدمی که با آن معاشرت می‌کنید موضوعی که به آن فکر می‌کنید این‌ها غذای روح شما هستند... 👇👇👇👇👇
📚 کتاب ( پنج گفتار امام خامنه ای در باب استغفار و توبه درماه مبارک رمضان) 📚 💎 خداوند باب توبه را باز کرده تا گناه ، انسان را زمین گیر نکند. ❌ استغفار جزئی از توبه است ؛ توبه هم یعنی بازگشت به سوی خدا. یکی از ارکان توبه ، استغفار است. یعنی از خدای متعال طلب آمرزش کردن. این ، یکی از نعمت های بزرگ الهی است. یعنی خداوند متعال ، باب توبه را باز کرده است به روی بندگان ، تا این ها بتوانند در راه کمال پیش بروند و گناه ، آنهارا زمین گیر نکند ؛ چون گناه انسان را از اوج اعتلای انسانی ساقط میکند❌ صفحه ۴۳ خطبه اول نماز جمعه ۲۸/۱۰/۱۳۷۵ @tabyinchannel @daneshgahevelyat
🔸تعداد اوصیاء پیامبر(ص) در صحیفه و لوح: حَدَّثَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ الْبَزَوْفَرِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ مَعْمَرٍ قَالَ حَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَعْبَدٍ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ طَرِيفٍ الْحَجَرِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ أَبِي نَجْرَانَ عَنْ عَاصِمِ بْنِ حُمَيْدٍ عَنْ مَعْمَرٍ عَنِ الزُّهْرِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ... فَإِلَى مَنْ نَخْتَلِفُ بَعْدَكَ قَالَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِلَى ابْنِي هَذَا وَ أَشَارَ إِلَى مُحَمَّدٍ ابْنِهِ إِنَّهُ وَصِيِّي وَ وَارِثِي وَ عَيْبَةُ عِلْمِي وَ مَعْدِنُ الْعِلْمِ وَ بَاقِرُ الْعِلْمِ ... قُلْتُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَكَمْ عَهِدَ إِلَيْكُمْ نَبِيُّكُمْ أَنْ تَكُونَ الْأَوْصِيَاءُ مِنْ بَعْدِهِ قَالَ وَجَدْنَا فِي‏ الصَّحِيفَةِ وَ اللَّوْحِ اثْنَيْ عَشَرَ أَسَامِيَ مَكْتُوبَةً بِإِمَامَتِهِمْ وَ أَسَامِي آبَائِهِمْ وَ أُمَّهَاتِهِمْ ثُمَّ قَالَ يَخْرُجُ مِنْ صُلْبِ مُحَمَّدٍ ابْنِي سَبْعَةٌ مِنَ الْأَوْصِيَاءِ فِيهِمُ الْمَهْدِيُّ. ▫️زُهری می گوید: به محضر امام سجاد(ع) وارد شدم. عرض کردم پس از شما از چه کسی پیروی کنیم؟ فرمود ای اباعبدالله از این پسرم. و اشاره کرد به پسرش محمد و فرمود: او وصی و وارث من است. دربردارنده علم من و معدن علم و شکافنده علم است. عرض کردم ای فرزند رسول خدا(ص)! نبی اکرم(ص) درباره اوصیاء بعد از خودش چه عهدی کرده است؟ فرمود: در صحیفه و لوح دوازده اسم یافتم اسم هایی که در به امامتشان تصریح شده بود و حتی نام پدران و مادران آنان نیز نوشته شده است. سپس فرمود: از نسل فرزندم محمد، هفت تن از اوصیاء خارج خواهد شد و مهدی یکی از آنان است. 📒خزاز رازی(قرن۴)،كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر؛ ص۲۴۱. 👇👇👇
🔸تعداد اوصیا به عدد نقبا بنی اسرائیل: حدیث در کتاب كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر، باب ما جاء عن ابی ذر الغفاری رحمه الله، ص: 38 و بحارالانوار: ج36، ص288 مضمون حدیث : ابوذر غفاری رحمة الله علیه می گوید: در آن بیماری رسول خدا صلی الله علیه و آله خدمتشان رسیدم و حدیث را ادامه می دهد تا اینکه می گوید: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به من فرمودند: ای ابوذر، دخترم، فاطمه سلام الله علیها، بضعه ای از من است، هر که او را بیازارد، مرا آزار داده است، هان که او سرور زنان جهانیان است، و شوهرش آقای اوصیا است، و دو فرزندش، حسن وحسین، اقای جوانان اهل بهشت هستند. و آن دو امام هستند جه در حال قیام شان و چه در غیر آن، [چه ایستاده باشند و چه نشسته باشند] و پدرشان از آن دو برتر است. . و نُه 9 نفر از ائمه از اولاد امام حسین علیه السلام، خواهند آمد، معصوم و قوام به قسط، و از ماست مهدی این امت. ابوذر می گوید: گفتم : ای رسول خدا، ائمّه بعد از شما چند نفرند؟ رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: به عدد نقبای بنی اسرائیل [دوازده نفر]. قَالَ أَبُو ذَرٍّ الْغِفَارِيُّ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَيْهِ: دَخَلْتُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله فِي مَرَضِهِ الَّذِي تُوُفِّيَ فِيهِ، .... فَقَالَ: يَا أَبَا ذَرٍّ، إِنَّهَا بَضْعَةٌ مِنِّي فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِي، أَلَا إِنَّهَا سَيِّدَةُ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ وَ بَعْلَهَا سَيِّدُ الْوَصِيِّينَ وَ ابْنَيْهَا الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ سَيِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ إِنَّهُما إِمَامَانِ إِنْ قَامَا أَوْ قَعَدَا وَ أَبُوهُمَا خَيْرٌ مِنْهُمَا وَ سَوْفَ يَخْرُجُ مِنْ صُلْبِ الْحُسَيْنِ تِسْعَةٌ مِنَ الْأَئِمَّةِ مَعْصُومُونَ قَوَّامُونَ بِالْقِسْطِ، وَ مِنَّا مَهْدِيُّ هَذِهِ الْأُمَّةِ. قَالَ: قُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ فَكَمِ الْأَئِمَّةُ بَعْدَكَ؟ قَالَ صلی الله علیه و آله: عَدَدَ نُقَبَاءِ بَنِي إِسْرَائِيلَ. 👇👇👇
🔸جریـان شناسی فتنه احمدالحسن البصری(نقد جریان دروغین مدعی وصایت و یمانی گری): از دیرباز، «باورهای آخرالزمانی» مورد سوء استفاده‌ افراد منحرف بوده و غالب این افراد، در مواجهه با شرایطی همچون فقر مردم، جنگ و خونریزی‌، ظلم و برقرار نشدن عدالت اجتماعی در جوامع، طولانی شدن غیبت امام عصر(عج) و سایر مشکلات، ظهور و بروز می‌ کنند تا از فرصت ایجاد شده نهایت بهره‌برداری را داشته باشند. «احمد اسماعیل صالح السلمی البصری»(1968م) معروف به «احمد الحسن الیمانی»، یکی از جریان‌‌های نوظهور است. وی خود را پنجمین فرزند با واسطه امام دوازدهم (‌عج) دانسته و دارای ادعاهای بیشماری می‌باشد که ادعای یمانی بودن، سفارت و وصایت حضرت حجت(‌عج) اساس ادعاهایی این شخص را تشکیل می‌ دهد. جریان احمد بصری یک جنبش سیاسی است که با هدف ایجاد اختلاف و فتنه و انحراف در کشورهای شیعی تشکیل شده است. @tabyinchannel @daneshgahevelyat